den tyska legenden lägger av med F1 ?!

ENBART för motorrelaterade topics
Användarvisningsbild
gnagis
Bil: Civic X
Namn: Daniel Svensson
Been thanked: 6 times
Kontakt:

<a href='http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 60,00.html' target='_blank'>http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 00.html</a>

hur ska detta gå?
tycker det vore synd att han lägger av men samtidigt han är juu på topp och han börjar bli gråstarr <!--emo&;)-->Bild<!--endemo-->

efter det kommer honda dominera platserna <!--emo&;)-->Bild<!--endemo--> <!--emo&;)-->Bild<!--endemo-->
[b]Daniel "gnagis" Svensson[/b]
[i]Member since:[/i][b]2002[/b]
micke_011

inte för att aftonbladet är någon som helst källa till pålitlig information, men det förefaller rätt logiskt. vad har han kvar att bevisa? han är ändå bäst genom tiderna, han har bemästrat alla f1-bilar sedan mitten av 90-talet, anpassat sig till regeländringar, om och om igen bevisat att han är som bäst när det gäller.

men missförstå mig rätt, han är på intet sätt min favorit till f1-titeln. man måste dock vara ödmjuk inför ett fullblodsproffs som schumi. nu får vi tro att hynda lyckas ännu bättre i framtiden!
//banned//
Freed
Namn: Andreas Freed

Många tidningar verkar tycka att det är en stor grej med själva "extra"presskonferensen men i verkligheten är det likadant varje år. Ferrari presenterar alltid sina förare för nästa säsong på Monza banan med en stor pk. Så bara pga pkn ska man inte tro att han ska sluta.

Antingen slutar han i år eller efter nästa tror jag iaf. Jag hoppas på ett år till men man vet aldrig. F1 blir inte det samma utan honom.
stiivN
Namn: Stefan Karlsson

Förresten gnagis, vi fick väl inte ha bilder i signaturen? Något som du borde veta som är med i Admin gruppen <!--emo&;)-->Bild<!--endemo-->

Sen var det väl en självklarhet att han skulle sluta, men när var ju en liten större fråga.
Stefan Karlsson
Användarvisningsbild
gnagis
Bil: Civic X
Namn: Daniel Svensson
Been thanked: 6 times
Kontakt:

jag har inga bilder i signaturen.. jag har en

Kod: Markera allt

[code]
[/code] grej <!--emo&:P-->Bild<!--endemo-->
[b]Daniel "gnagis" Svensson[/b]
[i]Member since:[/i][b]2002[/b]
Charly

Men den tar rätt bra med plats.
Medlem 427
EcciBaka
Bil: Civic Aerodeck 1,8vti -00
Namn: Alexander Rothberg
Kontakt:

så mycket plats tycker jag inte den tar <!--emo&:)-->Bild<!--endemo--> o den gör ju inte sidan segladdad så <!--emo&:)-->Bild<!--endemo-->
------------------------
"Fighting in forums is like competing in the special olympics,
eaven if you win, you are still retarded..."
------------------------
Malkolm
Bil: TEN second car!
Namn: Malkolm Roth
Has thanked: 31 times
Been thanked: 23 times

Vad skönt!

Han har aldrig varit min favorit, så det ska bli kul och spännade med lite nytt folk i tronen!

Jag ser redan fram mot nästa säsong tack vare detta besked! <!--emo&:wohow:-->Bild<!--endemo-->
david-o

<!--QuoteBegin-malkolm666+8 Sep 2006, 13:28:18--><div class='quotetop'>QUOTE(malkolm666 @ 8 Sep 2006, 13:28:18)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Vad skönt!

Han har aldrig varit min favorit, så det ska bli kul och spännade med lite nytt folk i tronen!

Jag ser redan fram mot nästa säsong tack vare detta besked! <!--emo&:wohow:-->Bild<!--endemo-->
[right][snapback]325659[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
vilket besked?
Det är ju inte sagt något än... men troligen så kommer han sluta.
Själv tycker jag bra om han för det mesta.
Många avskyr han för hans felparkering i monaco och andra fula saker han försökt sig på men i dagens depå-F1 så är det ganska kul att det händer lite ovanliga saker. Fast sen är det klart att det också kan gå för långt ibland...
<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->Civic HB Esi 93<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Baden - CH
oscii

Nä, inte är de nån Senna eller Alonso.
MvH
<!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><a href="http://crxcommunity.com/" target="_blank">http://crxcommunity.com/</a><!--sizec--></span><!--/sizec-->
david-o

<!--QuoteBegin-oscii+9 Sep 2006, 06:26:21--><div class='quotetop'>QUOTE(oscii @ 9 Sep 2006, 06:26:21)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Nä, inte är de nån Senna eller Alonso.
MvH
[right][snapback]325904[/snapback][/right]
Hur menar du?
Senna är min stora favrit genom tiderna och den personen är min idol om man kan säga så fastän man är vuxen.
Men faktum är att Schumacher har slagit alla rekord som går att slå och att säga att han inte är bäst är att ljuga.
Alonso är ju relativt ny i F1 och har fortfarande mycket att bevisa.
Han är bra men än så länge tycker inte jag att han är något under utan han kör helt enkelt bra, har bra material och är smart (ungefär vad som krävs om man ska bli framgångsrik i F1 idag).
Men när allt inte går som han vill så har han också visat att det finns lite nerver under hans stabila yta.
<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->Civic HB Esi 93<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Baden - CH
oscii

Min subjectiva åsikt är att de e Ferrari
som gjort Skomakarn stor.
En hyffsat bra driver vinner me Ferrari
Massa tex..... som när banan blir lite komplisserad
brister.
MvH
<!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><a href="http://crxcommunity.com/" target="_blank">http://crxcommunity.com/</a><!--sizec--></span><!--/sizec-->
david-o

<!--QuoteBegin-oscii+9 Sep 2006, 10:14:54--><div class='quotetop'>QUOTE(oscii @ 9 Sep 2006, 10:14:54)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Min subjectiva åsikt är att de e Ferrari
som gjort Skomakarn stor.
En hyffsat bra driver vinner me Ferrari
Massa tex..... som när banan blir lite komplisserad
brister.
MvH
[right][snapback]325917[/snapback][/right]
Där håller jag inte med dig.
Schumacher har ju vunnit redan innan han kom till Ferrari.
Han körde för benetton från 91 till 95 och under den tiden kom han 3:a -92 (bättre än senna), och vann -94 och -95.
Schumacher är ju även välkänd för sitt nära samarbete med teamet och för hans kunskaper när det gäller inställningar på bilen så att det är ferrari som gjort han stor är nog inte hela sanningen. Schumacher har nog haft en väldigt stor roll i utvecklingsarbete och har nog en stor del i att dem är så bra som dem är idag.
Självklart ska Ross Brown ha rejält med credits för det också.

Massa är en lovande talang som inte haft möjligheten att få visa vad han går för med tanke på att han bara kört för ganska dåliga stall innan och att han är dålig när det knixar till sig kan jag nog inte hålla med om. Han körde ju felfritt i förra loppet och i det stora hela så har han visat sig vara mogen när det gäller.

Fast sen är det såklart ingen hemlighet att det är lättare att köra för ett bra stall men det gäller även för alonso i renault.
Baden - CH
Freed

Massa är en stor talang, honom ska man inte underskatta.
Han debuterade i formel bilar 98, vann Formel Chevrolet i Brasilien 99, italiensk och europeisk Formel Renault-mästare 2000 och europeisk Formel 3000-mästare 01.
Sen 2002 började han köra F1 för Sauber. Hade han hamnat i ett bättre stall tror jag inte så många skulle se ner på honom. Han gick från 11 poäng i Sauber till att ha tagit över 60 för ferrari i år (plats 13 till 3) Tror inte vilken "kass" förare som helst skulle kalra det

Sen Schumacher:
Att det är Ferrari som gjort honom stor är det nog inte många som håller med om. Som redan sagts har han två titlar från tiden innan Ferrari. Dessutom hade inte Ferrari vunnit ett VM sedan 1979 innan Schumacher vann 2000.
Sedan hans F1 debut 1991 har han aldrig placerat sig sämre än 5 plats i VM (om man räknar bort debutåret, 13, och 1997 när han blev diskad från andra platsen)
Det tycker jag är jäkligt imponerande. Lägg sen till alla rekord han har.

Jag skulle vilja se Massa och Schumi ett år till, tillsammans, men det är inte speciellt troligt tyvärr.
Användarvisningsbild
smacke
Bil: NSX
Namn: MarcusMaehlum
Kontakt:

Mmm.. men skulle man ta bort de 2 WM han vunnit igenom att bara "råka" köra på västa konkurenterna sista loppet ( Hill och vemdenuva (villnöv??) så är han plötsligt inte störst längre...

osportslig som fan e han oxså... å inte kan han köra när de e trafik...
så visst, han kan köra bil som få, men att se han som idol fattar ja inte att man kan göra....
SMacke #364
oscii

<!--QuoteBegin-smacke+9 Sep 2006, 22:16:58--><div class='quotetop'>QUOTE(smacke @ 9 Sep 2006, 22:16:58)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Mmm..  men skulle man ta bort de 2 WM han vunnit igenom att bara "råka" köra på västa konkurenterna sista loppet ( Hill och vemdenuva (villnöv??) så är han plötsligt inte störst längre...

osportslig som fan e han oxså...  å inte kan han köra när de e trafik...
så visst, han kan köra bil som få, men att se han som idol fattar ja inte att man kan göra....
[right][snapback]326125[/snapback][/right]

<!--emo&:thumbup:-->Bild<!--endemo-->
MvH
PS Va många lopp som Barri i fick vinna också
Men nu är Barri hos Honda, där får "best man win" Yeah <!--emo&:D-->Bild<!--endemo-->
Undrar när Barri ska lägga av fan börjar bli gammal han också.
MikaelR.
Bil: CR-V 2013
Namn: Mikael Rautio
Kontakt:

<!--QuoteBegin-smacke+9 Sep 2006, 22:16:58--><div class='quotetop'>QUOTE(smacke @ 9 Sep 2006, 22:16:58)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Mmm..  men skulle man ta bort de 2 WM han vunnit igenom att bara "råka" köra på västa konkurenterna sista loppet ( Hill och vemdenuva (villnöv??) så är han plötsligt inte störst längre...

osportslig som fan e han oxså...  å inte kan han köra när de e trafik...
[right][snapback]326125[/snapback][/right]

Men craschen med villeneuve vart han diskad för!
Mikael Rautio

*SÅLD*Civic Type R -07
BMW 525 -89
*SÅLD*CRX VTi -92
Fiat 124SC -72
Mercedes 280S -68
*SÅLD*Civic 1.5 GL -89
*SÅLD*BMW M5 -90
*SÅLD*Kawasaki ZX6-R -99
*SÅLD*Alfa Romeo 164 QV-92
*SÅLD*BMW 323i -82
*SÅLD*Fiat 124SC -75
Freed

Han slutar <!--emo&:crybaby:-->Bild<!--endemo-->
Diablo

Yes!! <!--emo&:D-->Bild<!--endemo-->

synd bara att det gick som det gick idag <!--emo&:wallbash:-->Bild<!--endemo-->
andno

Schumi kommer att dra sig tillbaks som regerande mästare!
Sen får han säkert en viktig funktion i Ferrari där hans enorma erfarenhet/kunskap kommer till användning.

Gammal är äldst! <!--emo&:thumbup:-->Bild<!--endemo-->
ANDERS NORDSTRÖM, LUND #653
HONDA GOLD WING GL 1500 SE 1998

Såld:
HONDA PRELUDE 2.3 4WS 1992 (snyft)
ToLo
Kontakt:

Ja, han lär ju knappast behöva gå till arbetsförmedlingen för att få ett jobb iaf..
<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->R32<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro--> - tills vidare<!--colorc--></span><!--/colorc-->
www.toloweb.se
ElPutto

Bäst av allt Räikkönen tar över. =)

Gr8 också att kovalainen kör för renault nästa år..
Mattias Kangas
Krister

Att säga att Schumi inte hade nåt med framgången att göra är ju bara bullshit då det är han själv som valt de flesta i hans team... Ross Brawn gick väl över till Ferrari för att Schumi ville ha med honom...
Men visst, osportslig har han visat sig vara i vissa situationer men det går inte att förneka att han är en bra förare... nu först börjar hans tidigare överlägsna körning tappa och konkurrenterna kommer ikapp... se bara på hur han dominerade regnkörning för några år sedan... men med alla hjälpmedel nu för tiden så kan de flesta hänga på honom.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"

Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
micke_011

schumi har gjort vad som behövts vid olika tillfällen, som när han kvaddade med damon hill vid säsongsavslutningen 1994, vilket resulterade i ännu ett vm till schumi (annars hade hill vunnit hela vm). det som gjort honom till den störste genom tiderna är hans otroliga proffessionalism, målmedvetenhet samt tävlingsinstinkt. att dessa då och då förefaller ha grumlat omdömet spelar ju i efterhand ingen roll, han har alltid levererat när många andra har missat.

resultatet av söndagens race tippar jag blir att schumi bärgar ännu ett vm till ferrari, att han avslutar sina aktiva dagar som världsmästare samt att han inom något år tar över som teamchef för ferrari. men som vanligt gäller att den som lever får se.

edit: this just in.. <a href='http://www.automotorsport.se/article.asp?article=8357' target='_blank'>schumi kör vidare hos ferrari</a>
Senast redigerad av micke_011 den 12 september 2006, 12:27, redigerad totalt 1 gånger.
//banned//
Skriv svar