Dimljusen på Preluden
-
falloutboy
Jag försökte fundera ut ett lätt sätt att ta bort dem och byta lampa. Den är gul nu och vill ha vitt ljus så det är lagligt ihop med det vita parkeringsljuset.
Men det satt ju illa tills om fan. Hur är lättast att få lös dem? Trixa in en nyckel och lossa fästet ovanpå kanske?
En 88as Prelude. (som äntligen börjat leva igen!)
Men det satt ju illa tills om fan. Hur är lättast att få lös dem? Trixa in en nyckel och lossa fästet ovanpå kanske?
Tommy Aderot
Honda Prelude 2,0i 4WS -88 (såld)
Pontiac Trans Am GTA -89
Pontiac Trans Am GTA -89
<!--QuoteBegin-falloutboy+9 Sep 2006, 18:14:40--><div class='quotetop'>QUOTE(falloutboy @ 9 Sep 2006, 18:14:40)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Jag försökte fundera ut ett lätt sätt att ta bort dem och byta lampa. Den är gul nu och vill ha vitt ljus så det är lagligt ihop med det vita parkeringsljuset.
[right][snapback]326044[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Har själv en 89a, som ena dimljuset är paj på. Har bara kollat som hastigast på det och det verkar inte sitta nån skruv på undersidan! Satt en skruv på ovansidan så jag tror det blir enklast att skruva ur blinkers ovanför för att komma åt dimljuset
[right][snapback]326044[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Har själv en 89a, som ena dimljuset är paj på. Har bara kollat som hastigast på det och det verkar inte sitta nån skruv på undersidan! Satt en skruv på ovansidan så jag tror det blir enklast att skruva ur blinkers ovanför för att komma åt dimljuset
<!--coloro:#0000FF--><span style="color:#0000FF"><!--/coloro-->[b]Martin Leander - official Bärjon of HPC
Toyota MR2 -93
Borlänge[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Toyota MR2 -93
Borlänge[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
-
falloutboy
ja det verkar faktiskt vara det lättaste. ska prova å få loss det!
--
Har bytt lampan nu. Och lättaste sättet var att ta loss blinkersen och sen skruva bort det övre fästet på dimljuset.
--
Har bytt lampan nu. Och lättaste sättet var att ta loss blinkersen och sen skruva bort det övre fästet på dimljuset.
Senast redigerad av falloutboy den 11 september 2006, 18:50, redigerad totalt 1 gånger.
Tommy Aderot
Pontiac Trans Am GTA -89
Pontiac Trans Am GTA -89