Hur kommer du rösta ?

För Topics som ej är motorrelaterade
Användarvisningsbild
Chrille79
HPC Medlem
Bil: CH1
Namn: Christian Roskjaer
Has thanked: 11 times
Been thanked: 24 times

Såna som tror att SD är nåt jävla NAZI parti är ju bara okunninga och dåligt på lästa. Ta reda på fakta.

Edit: stavfel
Senast redigerad av Chrille79 den 14 september 2006, 23:35, redigerad totalt 1 gånger.
Gammal räv...
stiivN
Namn: Stefan Karlsson

Jag har läst på då jag har fått en hel del reklam hem om dom. Dom är inte rasister, men deras invandrapolitik är ganska fientlig. Dom vill lägga all ansvar hos invandrare och förstår inte att regeringen måste hjälpa mest för att invandrana ska kunna få in en bra fot i landet.

Sen verka dom heeelt jävla blåsta. Ni som såg insider vet vad jag snackar om. 2st ifrån SD som snackar med varandra och bråkar och kallar varandra idioter.

Ja det är väl ett bra parti, och bra sammanhållning!! <!--emo&:)-->Bild<!--endemo-->

Nej, det finns vettigare frågor i landet än deras skit politik. Samt bättre partier.
Stefan Karlsson
Scaramanga

Sd har även dom en hemsida där oupplysta personer, innan dom dömmer, kan läsa på om partiet och lära sig lite mer !
Petter Wilke
[b]Pillar med:[/b]Civic
Användarvisningsbild
Joakim Olsson
Bil: S2000
Namn: Joakim Olsson

Många är snabba att döma ut SD, det kan jag hålla med om då inte programmet är direkt rasistiskt. Dock är det fakta att det är många rasister med i partiet. Jag vet av egen erfarenhet eftersom jag tidigare umgåtts med folk som är aktiva i partiet. Det räcker för att jag inte ska bli intresserad, oberoende av resten av deras åsikter.
Senast redigerad av Joakim Olsson den 15 september 2006, 00:03, redigerad totalt 1 gånger.
stiivN

Ifrån SD's hemsida.

Ett befolkningsmässigt homogent samhälle har bättre förutsättningar att nå en fredlig och demokratisk utveckling, än en heterogen statsbildning. Därför förespråkar Sverigedemokraterna en restriktiv invandringspolitik, liksom att samhället på alla sätt ska uppmuntra en ökad återvandring. Dagens situation med kulturellt främmande enklaver i de flesta städer är inte hållbar. Ingen integrationspolitik i världen skulle klara av att integrera så många människor på så kort tid som behövs. Det bästa både för svenskarna och för de invandrare som inte kunnat anpassa sig till samhället vore om många invandrare återvänder till sina hemländer.

Lätt för en svensk att säga som inte har flytt ifrån ett land i krig, och kan aldrig återvända pga av att man är då en förädrare och blir avrättad på plats.

Sverigedemokraterna är inte principiellt emot invandring. Vi är på det klara med att Sverige alltid har haft invandring, men den har tidigare varit begränsad och reglerad. De invandrare som kom hit kunde ganska lätt assimileras och bli en del av det svenska samhället, främst på grund av att de inte var så många och att de kom från kulturellt närstående länder. De senaste årens invandring har dock varit av helt annan art. Det har handlat om tiotusentals invandrare varje år, från avlägsna delar av världen, vilket inte varit bra för Sverige.

Vadå har inte varit bra för Sverige ? Dom kommer ju pga av krig, och flyr för sitt liv. Att det inte är bra för Sverige? Bullshit, det är vi svenskar som fryser in dem så dom inte får chans att komma in i vårt samhälle !!

Nej, dom har verkligen inte bra invandra politik och resten är lika usel. Som sagt, finns vettigare partier att rösta på. Och röstar man inte på SD pga av invandrapolitik får ni gärna ge mig argument som är bättre än något av dom stora partier !
Stefan Karlsson
Scaramanga

Erkänner helt klart att en av anledningarna till att Sd får min röst är just deras invandrarpolitik, men det är många faktorer som spelar in.
Tycker samtidigt att det är tråkigt att det finns folk som misstolkar partiet likaväl som det finns rasister som smutsar ner det.
Kan ju tillägga för er att någon rasist är jag inte, jag tror bara inte på ett mångkulturellt samhälle helt enkelt ! <!--emo&:)-->Bild<!--endemo-->
Petter Wilke
Scaramanga

Jupp, har sagt mitt i denna tråd !
Senast redigerad av Scaramanga den 15 september 2006, 00:11, redigerad totalt 1 gånger.
Petter Wilke
Användarvisningsbild
Martin_M
Styrelsen Gold
Bil: del Sol K24
Namn: Martin Mogren
Has thanked: 63 times
Been thanked: 22 times
Kontakt:

Känsligt ämne detta nu, Så vill poentera att hålla er på "mattan".

Gått fint hitils ju
Bil:
Honda del Sol -95
Honda CR-V 1.6D -16
stiivN

Jadå, jag håller mig till mattan. Och jag vill personligen säga att jag inte kallar någon för rasister bara för dom röstar på SD. Det jag vill säga är bara att tänka om en gång till, om ni hade varit nöd av ett land som ska ta emot er, för att landet ni kommer ifrån är det fullt krig och halva er släkt har redan dött kanske.
Stefan Karlsson
EcciBaka
Bil: Civic Aerodeck 1,8vti -00
Namn: Alexander Rothberg
Kontakt:

Ja visst behöver folk få hjälp MEN ett land kan inte ta in så mycket som sverige. så är det bara. det har skapat en ohållbar situation där större delen av invandrarna aldrig kommer in i samhället, klarar inte skolan etc etc. ett samhälle där det är FULT att vara svensk med mera. sverige har tagit in så mycket att det helt enkelt blir för svårt att få det att fungera. samt att de kommer in många som syns och svärtar ner mörkhyades rykte och gör det svårt för de som faktiskt försöker och kämpar hårt.
------------------------
"Fighting in forums is like competing in the special olympics,
eaven if you win, you are still retarded..."
------------------------
stiivN

Sverige hade kunnat hanterat läget bättre. Det är det som har skapat problem nu. Går ju att rätta till och göra det bästa uttav det. Men S är ju slöa i huvudet och tänker bara, ja så länge som har bidrag jada jada.. inte fan vill dom gå på bidrag hela livet ? Dom vill ju vara som vilken svensk som helst med jobb å allt.
Stefan Karlsson
EcciBaka
Kontakt:

klart de vill. staten måste kräva nåt i utbyte för bidrag.. utbildning t.ex. svenskaundervisning. faktum är att sverige har tagit in väldigt mycket invandrare. o allt för många har misskött sig. allt för många vägrar anpassa sig o tar med seden från sitt land. saker som helt enkelt inte passar in i vår kulturella profil. invandringen måste skäras ner ordentligt tills det nuvarande problemet med invandring är löst. att ta in i samma mängd vidare är att bara öka på problemen som redan är svåra att lösa. det har inte med invandrarna att göra utan att få en hållbar situation i landet.
------------------------
------------------------
YASH
Kontakt:

Ni som säger att Sverige har för många invandrare? Vilka andra länder jämför ni då Sverige med? På vilket sätt skadas Sverige/Svenskarna av invandringen?
Only M Matters
EcciBaka
Kontakt:

YASH: Har inte sagt att invandringen i sig skadar sverige, bara att situationen är oacceptabel som den är nu och måste ordnas upp innan det går ordentligt åt pipsvängen. landet skall inte ta in mera invandrare än det klarar av att hantera.. o som det är nu, kan inte sverige hantera den stora mängd (för den är stor) som tas in.

Finland har t.ex. en mer hållbar situation vad gäller invandrare men de har tagit in mycket färre och en sådan mängd att det blivit lättare att integrera dem i samhället.
------------------------
------------------------
YASH
Kontakt:

Gräset är alltid grönare hos grannen eller vad man säger? <!--emo&:D-->Bild<!--endemo-->
Om Finland är så mycket bättre än Sverige och Sverige Demokraterna uppmuntrar invandrare att flytta tillbaka så kan väll finländerna som är den största andelen invandrarfolkgrupp flytta tillbaka då ? <!--emo&:hmm:-->Bild<!--endemo-->
Only M Matters
Sanel

Ser att det är inte bara jag som ska rösta på Vänstern <!--emo&:)-->Bild<!--endemo-->

Men vad tror ni verkligen kommer att hända om SD vinner valet t.e.x.Tror ni verkligen att de inte kommer att byta sin partiprogram?Tänk lite.NSDAP började också smått med att skylla allt på judar osv och det slutade i ..aaa ni vet vad.
Senast redigerad av Sanel den 15 september 2006, 00:59, redigerad totalt 1 gånger.
Sanel Muhic

Konnichiwa bitches !

Microcar
EcciBaka
Kontakt:

jösses Yash, läs vad jag skriver. jag vet inte om jag ids bemöta det dumma påståendet med ett svar.

klart man ska uppmuntra återflyttning om det är möjligt. vari ligger dumheten i det?

invandringen i sig säger jag ju inte att är dålig, men man kan ju för i hela helskota inte ta in mer än man klarar av, det banar bara väg för att invandrare får svårt att komma in i samhället (läs otillräcklig hjälp, social sådan, inte ekonomisk) och ökad kriminalitet.
------------------------
------------------------
Scaramanga

<!--QuoteBegin-Sanel+14 Sep 2006, 23:59:25--><div class='quotetop'>QUOTE(Sanel @ 14 Sep 2006, 23:59:25)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Tänk lite.NSDAP började också smått med att skylla allt på judar osv och det slutade i ..aaa ni vet vad.
[right][snapback]328111[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

OM det där är en jämförelse med Sd du gör så är du ganska fel på det grabben !
Petter Wilke
Sanel

OM det där är en jämförelse med Sd du gör så är du ganska fel på det grabben !
[right][snapback]328114[/snapback][/right]
[/quote]

Jaa "grabben" <!--emo&;)-->Bild<!--endemo--> du läste rätt,det gör jag.
Sanel Muhic

Konnichiwa bitches !

Microcar
Användarvisningsbild
Xchai
HPC Medlem
Bil: Crx vt 32psi
Namn: Wanchai Kampha Gustafsson

Kan nån förklara för mej en sak,,hur fan kan nån säga att han/hon är inte racist när han säger jag gillar bara inte invandrare/utläningar??

Till dem som röstar på SD mm,,en berömm ska ni ha för att ni är ärliga,och står för vad ni tycker och tänker,,

Men jag kommer alldrig visa nån som helst respekt för dessa,
Varför skulle jag,ni vill ju bli av med sånna jag mej,

I sverige är det så, gör man nåt bra för sverige så är man helt plösligt svensk,gör man nån som inte är bra, är man dom där jävla svartskallarna.Han hatar turkar/kineser men älskar kebab/wok <!--emo&:wallbash:-->Bild<!--endemo-->

Tur att det finns vettiga svenskar kvar.

En sak till,,jag jobbar,,jag går inte på bidrag.

Till dem som säger varför flytta du inte tillbaka till där du kommer från,,
Jag säger : Jag hade gjort det om jag vet hur mitt eget land funkar riktig,samt att man skulle ha växt upp där iställe.Hade jag haft lite mer språk kunskap och sånt om mitt gammla hemland,så hade ni fått en svartskalle mindre att göra sej av med!

Ni får gärna rätt mej,jag är helt värdelös på politik.
Det är så jag ser och hör.

Tack för mej,,

Just det ska rösta för 1 gången,vi få se vilka parti som vinner min röst.
Senast redigerad av Xchai den 15 september 2006, 02:55, redigerad totalt 1 gånger.
Tack till
XLR8Performance
Jane @ Queen of tools
PPF

Tunnis aka Glad
Simon,mm
Användarvisningsbild
Chrille79
HPC Medlem

Jag blir så trött.

På detta jävla forumet blir man ju bemöt som jag vet inte vad.

Att man kan bli sågad för att man inte kör Honda kan jag köpa. Men snälla. Bara för att man tänker annorlunda.

Nä vi kan ju köra som ni vill. Diktatur. Så kan vi alla bara ställa oss i ledet <!--emo&:wallbash:-->Bild<!--endemo-->

Fan skärp er.Jag respektera alla och vad dom tror på. Sen att ni inte gör samma säger ju bara mer om er <!--emo&:wacko:-->Bild<!--endemo-->
Gammal räv...
micke_011

sverige är ett land med relativt små nyansskillnader mellan partiblocken till höger resp vänster. utöver dessa finns det enfråge-partier som fi och till viss del också mp, samt mera radikala partier som sd, kmplr etc. vi har ju först och främst valfrihet i det här landet, att vi ser saker olika är en rättighet och ingenting vi behöver förklara. att alla ser olika på i princip alla frågor är en självklarhet som faller inom valfriheten, och detta i sig är vad vi ska värna om och försvara.

i mina ögon så är det väldigt intressant att man i valpropagandan så ofta noterar att a) högern lastas för en kollaps i den globala världsekonomin i slutet -80 och början -90, när den primära orsaken till att vänsterregeringen då fick avgå var just detta, att <!--emo&B)-->Bild<!--endemo--> man ifrågasätts när man uttrycker en önskan att rösta på ett parti (sd i exemplet) när andra minst lika icke-demokratiska ordningar finns på valsedeln som kpml®, att c) sossarnas primära valtaktik är att skrämma folk till att rösta på dem på samma sätt som facken skrämmer framför allt arbetarna att ansluta sig

själv har jag bilden klar för mig. och har så haft rätt länge, sedan mitt första val faktiskt. det jag inte begriper är hur 30% av befolkningen kan vara osäkra. nu menar jag inte att det är märkligt att nya väljare är osäkra. men resten..? 30%? 1,5 miljoner väljare vet inte om man är röd, grön, blå eller lila? jag tycker att man har en skyldighet gentemot sig själv att sätta sig in i de frågor man själv tycker är viktiga, skaffa sig en uppfattning om vilket parti som ger bäst stöd i de frågorna och helt sonika välja detta. svårare än så måste det väl inte vara? missar man och känner sig blåst (vilket väl varenda såsse måste göra efter senaste valen med löften som inte uppfyllts, löften som blivit målsättningar, löften som bara glömts bort) så är det ju trots allt bara 4 år kvar till nästa val. och nya friska löften, nya dyra löften. löften som förhoppningsvis är något värda.

just my 2c
//banned//
stiivN

<!--QuoteBegin-Chrille79+15 Sep 2006, 06:51:42--><div class='quotetop'>QUOTE(Chrille79 @ 15 Sep 2006, 06:51:42)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Jag blir så trött.

På detta jävla forumet blir man ju bemöt som jag vet inte vad.

Att man kan bli sågad för att man inte kör Honda kan jag köpa. Men snälla. Bara för att man tänker annorlunda.

Nä vi kan ju köra som ni vill. Diktatur. Så kan vi alla bara ställa oss i ledet  <!--emo&:wallbash:-->Bild<!--endemo-->

Fan skärp er.Jag respektera alla och vad dom tror på. Sen att ni inte gör samma säger ju bara mer om er  <!--emo&:wacko:-->Bild<!--endemo-->
[right][snapback]328130[/snapback][/right]

Chrille din lilla barnrumpa. Det är därför det finns forum för att uträtta diskutioner. Istället för att gråta för att vi har rätt, kan du väl hitta mot argument ? Om nu SD har några bra, hehe. <!--emo&:biglaugh2:-->Bild<!--endemo-->
Stefan Karlsson
Freed
Namn: Andreas Freed

Micke: Precis så jag tänker men inte kan formulera ner i text <!--emo&:)-->Bild<!--endemo-->

Man blir så förbannad när man hör folk säga hur dåligt allt är i samhället idag, arbetslöshet skola vård mm. Men när man frågar vem de ska rösta på vad säger de då? Jo sossarna. Tror ni verkligen att de ska lyckas hålla sina löften just detta valet eller? Arbetslösheten, förtidspensionen mm har ökat sedan det förra valet men endå tror man att sossarna ska hålla sina löften denna gång. Det är fan nästan som en form av stockholmssyndrom.
Krister

Först vill jag bara säga att jag respekterar alla oavsett vad de röstar på bara de kan stå för sin röst. Röstar man på MP och kör en bil utan katalysator anser jag att man skall tänka om... röstar man på S för att man vill gå på bidrag istället för att jobba så bör man också tänka om... röstar man på SD för att man inte är helt förtjust i pizzorna runt hörnet så är inte heller det rätt väg att gå... eller att man tycker att folket har det dåligt men man själv vill betala mindre i skatt så är inte M heller rätt väg. Nej, det är viktigt att förstå vad det är man röstar på och även stå för den politiken man vill föra fram.

Jag själv står för att jag tror att svenska folket kan ta tillvara på sig själva och göra sina egna val med sina egna pengar och därför tror jag på en högerregering. Jag tror dock inte på en höger enbart styrd av moderaterna för det behövs hjälp av FP/KD/C för att få fram ett brett spektrum av hjälp till den del av svenska folket som defakto inte kan göra egna val eller sköta sig själva men jag anser att vi har rätt att få försöka.

När det kommer till invandringen så är det en väldigt känslig fråga för många, men jag personligen anser att vi måste sätta resurser på att försöka utbilda och ta in de som kommer till sverige istället för att slussa de till någon lägenhet och sen lämna de till sig själva, de behöver hjälp att komma in i svenska samhället. Nej, jag säger inte att de skall tvingas till att fira jul och äta sill o dricka nubbe på midsommarafton utan jag vill att de skall få hjälp in i samhället för att kunna hamna på arbetsmarknaden med den kunskap de har och då kan bidra till samhället istället för tvärtom. I mina ögon så har mångkultur väldigt många fördelar med sig men många måste också öppna ögonen och inse det då det finns för mycket rädsla hos människor också.
Men som det verkar nu läggs det mer resurser på att försöka få in så mycket flyktingar i sverige och placera de nånstans i nåt miljonprogram och sen koncentrera sig på nästa familj istället för att satsa mer på den fammilj man precis placerat. Man kanske skulle bromsa lite, INTE STÄNGA HELT, och avsätta resurser på vidare integrering.

Och ni som skyller förra högerregeringen för hur det gick för sverige då, ni kan INTE vara särskilt pålästa utan lyssnar bara på Perssons skrämselpropaganda. HELA VÄRLDEN befann sig i lågkonjunktur vilket innebar svårigheter för de flesta länder vilket såklart drabbar ett så litet och exportberoende land som Sverige ganska hårt. Sen att sossarna hade slösat bort de mesta pengarna redan innan gjorde inte saken bättre. Visste ni föressten att det var sossarna som införde lagen om ansvarsfrihet för regeringen vad gäller den skada den kan tänkas ha åsamkat landet?
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"

Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Användarvisningsbild
Xchai
HPC Medlem
Bil: Crx vt 32psi
Namn: Wanchai Kampha Gustafsson

Många säger också till oss,,skaffa ett jobb, ja visst kan vi skaffa jobb,men många av företagen väljer hellre en svensk född med mindre kompitens än en utläning med högre kunskap.Hur fan ska man kunna anpassa sej då.det klart att man tröttna och skiter i att söka/försöka få jobb.Tur att man hittar ett jobb som många vägra..annars hade jag säkert suttit och ta bidrag.

Har själv upplevd det så det är inget jag har läst om eller höra nån som sa det.

Kanske ni är fel personer att ställa frågan till,vill bara att dem som sitter och säger fan jävla blattar,sitter ju och ta bara bidrag ska veta att, vi försöker. Det är inte lätt.
Senast redigerad av Xchai den 15 september 2006, 09:54, redigerad totalt 1 gånger.
Tack till
XLR8Performance
Jane @ Queen of tools
PPF

Tunnis aka Glad
Simon,mm
Krister

Xchai: Precis, det är just sånt som vi måste arbeta mer med istället för att jobba med att ta hand om alla människor som kommer från krigshärjade områden hela tiden. Jag säger inte att vi skall stänga gränsen helt men vi kan inte ha ett samhälle som föder rasism som det gör idag, vi måste visa att de som kommer till sverige är människor precis som alla andra och som kan jobba och interagera med resten av sverige precis lika väl som alla andra. Bara för att man är asiat måste man inte stå och langa upp wok/kinamat varje dag eller baka pizza för att man är från turkiet (vad jag läst är 90% av pizzeriorna ägda av Turkar).
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"

Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
jeremia

<!--QuoteBegin-Chrille79+14 Sep 2006, 22:34:23--><div class='quotetop'>QUOTE(Chrille79 @ 14 Sep 2006, 22:34:23)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Såna som tror att SD är nåt jävla NAZI parti är ju bara okunninga och dåligt på lästa. Ta reda på fakta.

[right][snapback]328070[/snapback][/right]

Tror att de e du som ska läsa på lite <!--emo&:whip:-->Bild<!--endemo-->
Jeremia Gadd
Användarvisningsbild
Chrille79
HPC Medlem

<!--QuoteBegin-jeremia+15 Sep 2006, 13:58:51--><div class='quotetop'>QUOTE(jeremia @ 15 Sep 2006, 13:58:51)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Chrille79+14 Sep 2006, 22:34:23--><div class='quotetop'>QUOTE(Chrille79 @ 14 Sep 2006, 22:34:23)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Såna som tror att SD är nåt jävla NAZI parti är ju bara okunninga och dåligt på lästa. Ta reda på fakta.

[right][snapback]328070[/snapback][/right]

Tror att de e du som ska läsa på lite <!--emo&:whip:-->Bild<!--endemo-->
[right][snapback]328258[/snapback][/right]

Jag vet att från börjat att det florerade lite nazi personer i partiet. Samt även rasister. Men snälla nån. Lever vi för 20 år sen nu ? Nä precis.

Dom är emot allt vad heter nazism och rasism. Iaf enligt deras officiella ståndpunkter. Sen att det finns rötägg. Finns det ju i alla partier.

Så ta du nu å läs på lite sj..
Gammal räv...
Alex

<!--QuoteBegin-Krister+15 Sep 2006, 08:29:29--><div class='quotetop'>QUOTE(Krister @ 15 Sep 2006, 08:29:29)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Visste ni föressten att det var sossarna som införde lagen om ansvarsfrihet för regeringen vad gäller den skada den kan tänkas ha åsamkat landet?
[right][snapback]328144[/snapback][/right]

Som de borgerliga tog bort när de satt i makten, men infördes tillbaka illa kvickt när de röda återtog makten. <!--emo&:wallbash:-->Bild<!--endemo-->
Alex Choy

Team Rinkeby garaget

<span style='color:blue'>Honda Civic Lsi -94</span>
<span style='color:black'>Mazda RX-7 FD -93</span>
Skriv svar