På våran invigning av vår nya Expert stormarknad så sålde vi en
42" HD-ready Philips plasma för 9990:-
media markt öppnar idag
<!--QuoteBegin-Jontis+29 Sep 2006, 00:14:25--><div class='quotetop'>QUOTE(Jontis @ 29 Sep 2006, 00:14:25)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->På våran invigning av vår nya Expert stormarknad så sålde vi en
[right][snapback]333172[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Okej, det var som fan där föll ett argument men faktum kvarstår ju ÄR 9990:- extremt billigt?
[right][snapback]333172[/snapback][/right]
Okej, det var som fan där föll ett argument men faktum kvarstår ju ÄR 9990:- extremt billigt?
<!--QuoteBegin-stiivN+29 Sep 2006, 00:32:41--><div class='quotetop'>QUOTE(stiivN 4 29 Sep 2006, 00:32:41)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Men tyskland kommer alltid vara billigare då dom har lägre moms än oss. Men visst hoppas dom kan ge lite match mot El-Giganten. Men mycket lägre priser än dagens läge tror jag inte.
[right][snapback]333162[/snapback][/right]
Kul med några som har lite större sortiment ju. Handlar ju inte bara om priser, utan det kan vara kul att gå nånstans där det faktiskt finns ett stort sortiment <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
[right][snapback]333162[/snapback][/right]
Kul med några som har lite större sortiment ju. Handlar ju inte bara om priser, utan det kan vara kul att gå nånstans där det faktiskt finns ett stort sortiment <!--emo&:)-->
Simon Aunér
F.d. ägare av en Honda Accord 2.3i SR 1994
F.d. ägare av en Honda Accord 2.3i SR 1994
- Steffo

- Bil: Pilot EX-L 2016
- Namn: Stefan Blixt
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 10 times
Personligen så handlar jag hellre stereoprylar av experter än av någon av de stora elektronikkedjorna.
´Jag har köpt allt mitt på Klintons HiFi och Hembio i Eskilstuna. Där får man en otrolig service, man kan sitta i timmar och lyssna igenom olika uppsättningar högtalare och titta på riktigt vassa projektorer. Det kostar ändå inte nämnvärt mer 'än att köpa på internet, vilket är helt fantastiskt! Man har full support om något går sönder och får proffshjälp på telefon när man behöver det. Sådant betalar iallafall jag gärna lite extra för.
Men en TV kan jag nog möjligen tänka mig att köpa på en dylik butik.
´Jag har köpt allt mitt på Klintons HiFi och Hembio i Eskilstuna. Där får man en otrolig service, man kan sitta i timmar och lyssna igenom olika uppsättningar högtalare och titta på riktigt vassa projektorer. Det kostar ändå inte nämnvärt mer 'än att köpa på internet, vilket är helt fantastiskt! Man har full support om något går sönder och får proffshjälp på telefon när man behöver det. Sådant betalar iallafall jag gärna lite extra för.
Men en TV kan jag nog möjligen tänka mig att köpa på en dylik butik.
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
det som är positivt med stora kedjor som elgiganten, onoff etc är att de pressar priserna. jag brukar ta mig tid att bilda mig en uppfattning genom att prata med fackhandeln, dvs de som verkligen kan prylarna, läsa på forum, se på prylarna där de finns och om det sedan är möjligt, handla hos någon av kedjorna.
fördelen med detta är oftast att priset blir "rätt", nackdelen är att man nyttjar de som experterna är bra på utan att ge dem affären. dessutom kan man ju tillägga att det knappast är lönt att försöka prata detaljer med personalen på elgiganten etc, de har i regel noll koll på sakerna de säljer, det förefaller vara "jag kan acceptera lägst lön" som gäller som princip när man anställs på dylika ställen, inte kunskap om de prylar man försöker kränga.
att media markt öppnar i sverige kan bara vara positivt. vill man inte handla där så slipper man, jag har svårt att tänka mig att de kommer att sörja att man inte åker dit.
fördelen med detta är oftast att priset blir "rätt", nackdelen är att man nyttjar de som experterna är bra på utan att ge dem affären. dessutom kan man ju tillägga att det knappast är lönt att försöka prata detaljer med personalen på elgiganten etc, de har i regel noll koll på sakerna de säljer, det förefaller vara "jag kan acceptera lägst lön" som gäller som princip när man anställs på dylika ställen, inte kunskap om de prylar man försöker kränga.
att media markt öppnar i sverige kan bara vara positivt. vill man inte handla där så slipper man, jag har svårt att tänka mig att de kommer att sörja att man inte åker dit.
//banned//
-
MagnusL
- Bil: Accord 99
- Namn: Magnus Lovgren
<!--QuoteBegin-micke_011+29 Sep 2006, 08:24:28--><div class='quotetop'>QUOTE(micke_011 @ 29 Sep 2006, 08:24:28)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->det som är positivt med stora kedjor som elgiganten, onoff etc är att de pressar priserna. jag brukar ta mig tid att bilda mig en uppfattning genom att prata med fackhandeln, dvs de som verkligen kan prylarna, läsa på forum, se på prylarna där de finns och om det sedan är möjligt, handla hos någon av kedjorna.
[right][snapback]333226[/snapback][/right]
själv brukar jag prata med experterna, sen köpa av experterna.. skitsamma om det blir några procent dyrare, annars kommer det en dag sluta med att det inte finns några experter kvar.
[right][snapback]333226[/snapback][/right]
själv brukar jag prata med experterna, sen köpa av experterna.. skitsamma om det blir några procent dyrare, annars kommer det en dag sluta med att det inte finns några experter kvar.
2008 wrx sti
2008 wrx sti
- Steffo

- Bil: Pilot EX-L 2016
- Namn: Stefan Blixt
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 10 times
<!--QuoteBegin-MagnusL+29 Sep 2006, 08:27:39--><div class='quotetop'>QUOTE(MagnusL @ 29 Sep 2006, 08:27:39)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->själv brukar jag prata med experterna, sen köpa av experterna.. skitsamma om det blir några procent dyrare, annars kommer det en dag sluta med att det inte finns några experter kvar.
[right][snapback]333229[/snapback][/right]
Word
*Edit* Jag antar att Word betyder att man håller med, för det är precis vad jag gör!
[right][snapback]333229[/snapback][/right]
Word
*Edit* Jag antar att Word betyder att man håller med, för det är precis vad jag gör!
Senast redigerad av Steffo den 29 september 2006, 09:39, redigerad totalt 1 gånger.
Stockholm
<!--emo&:D-->
<!--endemo-->
vi som kör open office men håller med ändå, hur funkar det?
men jag håller med, problemet är att det många gånger kan kosta 50% mer hos fackhandeln, och visst kan man vara idealist ibland men det måste få ha en gräns. däremot håller jag med, några procent mer eller mindre, spela roll, det är ju dessutom så att det finns huvudsakligen mainstream-prylar hos onoff etc, vill man ha bra saker är man ändå hänvisad till proffsen.
vi som kör open office men håller med ändå, hur funkar det?
men jag håller med, problemet är att det många gånger kan kosta 50% mer hos fackhandeln, och visst kan man vara idealist ibland men det måste få ha en gräns. däremot håller jag med, några procent mer eller mindre, spela roll, det är ju dessutom så att det finns huvudsakligen mainstream-prylar hos onoff etc, vill man ha bra saker är man ändå hänvisad till proffsen.
//banned//
<!--QuoteBegin-mre+28 Sep 2006, 15:30:55--><div class='quotetop'>QUOTE(mre 4 28 Sep 2006, 15:30:55)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->haah dom här priserna är ju bara invignings priser, det är ju bara en dröm att dom kommer vara på samma pris nivå efter dom två första dagarna.. haha Elgiganten satsade hårt dom med.. efter 1 månads marknadföring av media markt så slänger elgiganten ut reklam i metro samma dag som media markt premiären med ännu lägre priser haha
dom sålde 42 tummare för 6 nånting och en nästan likadan laptop som media markt fast större hårdisk nån hundring billigare. 3700 har jag för mig haha
[right][snapback]332963[/snapback][/right]
Invigningspriser javisst, men de har precis samma ambition som Elgiganten att vara billigast!
Fast Media Markt är typ 10 gånger större än Elgiganten så gissa om de har chansen att hålla priserna nere...
PRISKRIG!!! <!--emo&:thumbup:-->
<!--endemo-->
dom sålde 42 tummare för 6 nånting och en nästan likadan laptop som media markt fast större hårdisk nån hundring billigare. 3700 har jag för mig haha
[right][snapback]332963[/snapback][/right]
Invigningspriser javisst, men de har precis samma ambition som Elgiganten att vara billigast!
Fast Media Markt är typ 10 gånger större än Elgiganten så gissa om de har chansen att hålla priserna nere...
PRISKRIG!!! <!--emo&:thumbup:-->
[b]<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->Civic Type-Röd<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b]
[b]<!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->マーティン-<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->[/b]
[b]<!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->マーティン-<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->[/b]
<!--QuoteBegin-Steffo+29 Sep 2006, 08:19:29--><div class='quotetop'>QUOTE(Steffo 4 29 Sep 2006, 08:19:29)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Personligen så handlar jag hellre stereoprylar av experter än av någon av de stora elektronikkedjorna.[right][snapback]333222[/snapback][/right]
Intresserar man sig för en pryl tillräckligt länge och läser på bland tester och recensioner,
blir man snabbt bättre på just den produkten än någon expert.
Sen går man ut på nätet och söker vem som erbjuder produkten billigast.
Det är mitt sätt <!--emo&:D-->
<!--endemo-->
Intresserar man sig för en pryl tillräckligt länge och läser på bland tester och recensioner,
blir man snabbt bättre på just den produkten än någon expert.
Sen går man ut på nätet och söker vem som erbjuder produkten billigast.
Det är mitt sätt <!--emo&:D-->
[b]<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->Civic Type-Röd<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b]
Mabz: Vi får se hur priserna håller sig... har svårt att tro att de kan göra så mycket på prissituationen just nu. Såvida de inte köper in sina saker från Tyskland... men det ger med sig också att prylarna måste skickas in och i vissa fall repas i tyskland om de går sönder... då har jag hellre en t.ex. svensksåld Samsung då de har 2års hemma-service-garanti och även noll-felaktiga-pixelgaranti.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Kör:
Seeage: Allt jag säger är att man får vad man betalar för... hade hellre gett 9995:- för en HD-Ready Philips hos Jontis än 8k för en icke hd-ready... men det kanske bara är jag som spelar xbox360 och har planer på HDDVD/Blueray....
Och vad gäller dina personliga påhopp och känslor gentemot mig så finns det PM... men gissa om jag bryr mig. Varit på detta forum för länge och utsatt för klart mer hetta än du kan ge mig... jag står för vad jag tycker och erkänner de ggr jag har fel.
Och vad gäller dina personliga påhopp och känslor gentemot mig så finns det PM... men gissa om jag bryr mig. Varit på detta forum för länge och utsatt för klart mer hetta än du kan ge mig... jag står för vad jag tycker och erkänner de ggr jag har fel.
Kör:
Kör:
<!--QuoteBegin-Krister+29 Sep 2006, 09:07:46--><div class='quotetop'>QUOTE(Krister 4 29 Sep 2006, 09:07:46)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Mabz: Vi får se hur priserna håller sig... har svårt att tro att de kan göra så mycket på prissituationen just nu. Såvida de inte köper in sina saker från Tyskland... men det ger med sig också att prylarna måste skickas in och i vissa fall repas i tyskland om de går sönder... då har jag hellre en t.ex. svensksåld Samsung då de har 2års hemma-service-garanti och även noll-felaktiga-pixelgaranti.
[right][snapback]333245[/snapback][/right]
MediaMarkt är en jätte som finns i många europeiska länder.
De köper säkert volymer som Elgiganten bara kan drömma om
(trots att de även finns i Norge och Danmark- små marknader)
Så nog tycker jag att man vara ganska säker att prisnivån håller sig.
"Skeppas från Tyskland", "svensksåld Samsung"...
Tror du Samsung eller andra märken producerar nåt på plats i Sverige eller? <!--emo&:D-->
<!--endemo-->
ALLT skeppas, oavsett var eller av vem du köper.
Sen... vem ger dig "noll-felaktiga-pixelgaranti" <!--emo&:shock1:-->
<!--endemo--> och till vilket pris? <!--emo&:whatever:-->
<!--endemo-->
Att du måste alltid vara så negativ mot allting <!--emo&:blink:-->
<!--endemo-->
[right][snapback]333245[/snapback][/right]
MediaMarkt är en jätte som finns i många europeiska länder.
De köper säkert volymer som Elgiganten bara kan drömma om
(trots att de även finns i Norge och Danmark- små marknader)
Så nog tycker jag att man vara ganska säker att prisnivån håller sig.
"Skeppas från Tyskland", "svensksåld Samsung"...
Tror du Samsung eller andra märken producerar nåt på plats i Sverige eller? <!--emo&:D-->
ALLT skeppas, oavsett var eller av vem du köper.
Sen... vem ger dig "noll-felaktiga-pixelgaranti" <!--emo&:shock1:-->
Att du måste alltid vara så negativ mot allting <!--emo&:blink:-->
Mabz: Det är Samsung i Sverige som ger mig 2års pixelgaranti, visste du inte det kan du läsa på. Samma sak gäller hemma-service. Så om du köper från någon firma som köper in sina tv's från t.ex. tyskland så gäller inte den garantin då det är Samsung Sverige som slutit det avtalet med servicepartners i sverige...
Kan göra liknelsen med hel respektive halvförsäkring på nya hondor. Det är Honda Nordic som gjort en deal med försäkringsbolag i Sverige som gör att vi nu bara behöver halvtyps försäkring vid köp av ny Honda.
Att jag är negativ... nope, skulle jag inte vilja påstå... däremot försöker jag att inte vara naiv!
Kan göra liknelsen med hel respektive halvförsäkring på nya hondor. Det är Honda Nordic som gjort en deal med försäkringsbolag i Sverige som gör att vi nu bara behöver halvtyps försäkring vid köp av ny Honda.
Att jag är negativ... nope, skulle jag inte vilja påstå... däremot försöker jag att inte vara naiv!
Kör:
Kör:
<!--QuoteBegin-Krister+29 Sep 2006, 10:05:37--><div class='quotetop'>QUOTE(Krister 4 29 Sep 2006, 10:05:37)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Mabz: Det är Samsung i Sverige som ger mig 2års pixelgaranti, visste du inte det kan du läsa på. Samma sak gäller hemma-service. Så om du köper från någon firma som köper in sina tv's från t.ex. tyskland så gäller inte den garantin då det är Samsung Sverige som slutit det avtalet med servicepartners i sverige...
[right][snapback]333262[/snapback][/right]
Så är det kanske med Samsung och i så fall så är det snarare en nackdel för dem,
att de genom sina konstiga garantiregler försöker begränsa den fria marknaden.
Så är det inte med t.ex. Kenwood eller Philips och det vet jag av egen erfarenhet.
Köpte min Kenwood bilstereo på nätet i... Frankrike, nån tusenlapp billigare än motsvarande i Sverige!
Har sen fått suverän hjälp av svenska generalagenten och och fri reparation på svenska service stället.
Det spelade ingen roll var jag köpt skiten. Och så ska det också vara.
Likadant är det numera med bilar också. Man ska inte förlora sin garanti om man t.ex. gör årsservicen i Estland till halva priset <!--emo&:whistling:-->
<!--endemo-->
Naivt är att göra den styva kopplingen att lägre pris allti betyder sämre kvalitet.
Som sagt, Media Markt är gigantiskt och jag VET att de har mycket låga priser jämnt.
Deras slogans i olika länder är förresten "Jag är väl inte dum" och "MediaMarkt- inte för idioter" <!--emo&;)-->
<!--endemo-->
[right][snapback]333262[/snapback][/right]
Så är det kanske med Samsung och i så fall så är det snarare en nackdel för dem,
att de genom sina konstiga garantiregler försöker begränsa den fria marknaden.
Så är det inte med t.ex. Kenwood eller Philips och det vet jag av egen erfarenhet.
Köpte min Kenwood bilstereo på nätet i... Frankrike, nån tusenlapp billigare än motsvarande i Sverige!
Har sen fått suverän hjälp av svenska generalagenten och och fri reparation på svenska service stället.
Det spelade ingen roll var jag köpt skiten. Och så ska det också vara.
Likadant är det numera med bilar också. Man ska inte förlora sin garanti om man t.ex. gör årsservicen i Estland till halva priset <!--emo&:whistling:-->
Naivt är att göra den styva kopplingen att lägre pris allti betyder sämre kvalitet.
Som sagt, Media Markt är gigantiskt och jag VET att de har mycket låga priser jämnt.
Deras slogans i olika länder är förresten "Jag är väl inte dum" och "MediaMarkt- inte för idioter" <!--emo&;)-->
Mabz: Jag säger ingenstans att man inte får garanti på prylarna... snarare så att man själv får köra in skiten till servicestället... Samsung Sverige har sett till att om du köper en svensksåld Samsung så får du service hemma.
Sen har de sin pixelgaranti på de svensksålda skärmarna också.
Huruvida du har trassel med att Samsung gör så... well, det är upp till dig men jag handlar då gärna min Samsung från sverige och i mitt fall blev det näthandel.
Det jag bara vill säga är att man skall kolla upp garantin och vad som gäller beroende på var man köper varan då det uppenbarligen skiljer sig åt.
Men sen har jag läst nånstans att MM köper sina saker från Svenska generalagenter också vilket i sin tur betyder att det blir svårt för de att slåss seriöst med priserna... vilket också har visat sig stämma då de inte håller några WOW priser utan vissa saker ligger lite billigare än andra ställen medans andra saker kan vara lite dyrare.
Det jag däremot inte förstår är hysterin kring att MM skall öppna här... men vi får se om det blir någon grym skillnad.
Sen har de sin pixelgaranti på de svensksålda skärmarna också.
Huruvida du har trassel med att Samsung gör så... well, det är upp till dig men jag handlar då gärna min Samsung från sverige och i mitt fall blev det näthandel.
Det jag bara vill säga är att man skall kolla upp garantin och vad som gäller beroende på var man köper varan då det uppenbarligen skiljer sig åt.
Men sen har jag läst nånstans att MM köper sina saker från Svenska generalagenter också vilket i sin tur betyder att det blir svårt för de att slåss seriöst med priserna... vilket också har visat sig stämma då de inte håller några WOW priser utan vissa saker ligger lite billigare än andra ställen medans andra saker kan vara lite dyrare.
Det jag däremot inte förstår är hysterin kring att MM skall öppna här... men vi får se om det blir någon grym skillnad.
Senast redigerad av Krister den 29 september 2006, 11:28, redigerad totalt 1 gånger.
Kör:
Kör:
-
Andreas79
- Bil: Honda Accord Coupé V6 3.0
- Namn: Andreas Jönsson
- Been thanked: 1 time
Angående "Europeisk Garanti" har väl exempelvis Sony ?
Så om man köper något i utlandet gäller garantin i t ex. Sverige ..
eller har jag fel ?
Så har det varit då jag köpt något i Tyskland av känt märke iallafall..
dock vet jag inte om det är många fabrikat som har denna garantin
eller om det endast gäller i deras eget land endast..
Så om man köper något i utlandet gäller garantin i t ex. Sverige ..
eller har jag fel ?
Så har det varit då jag köpt något i Tyskland av känt märke iallafall..
dock vet jag inte om det är många fabrikat som har denna garantin
eller om det endast gäller i deras eget land endast..
www.FotografAndreas.se
^ Foto från bilträffar ©Andreas Jönsson
Medlem i Hondaklubben #909 简体中文版
E-post: info@fotografandreas.se | Mobil: 0708 - 76 17 44
För att klargöra, de flesta tillverkare har WW garanti... men uppenbarligen skiljer sig servicen land till land.
Kör:
Kör:
-
ei9440
- Bil: Honda Accord
- Namn: Patrik Espelund
Oväntat!
<a href='http://dinapengar.se/Avdelningar/Artike ... &src=xlink' target='_blank'>mediamarkt är inte billigast...</a>
<a href='http://dinapengar.se/Avdelningar/Artike ... &src=xlink' target='_blank'>mediamarkt är inte billigast...</a>
Senast redigerad av ei9440 den 29 september 2006, 11:31, redigerad totalt 1 gånger.
Kör: Golf GTI-35 Edition
Tidigare bilar:
Honda Accord Type-S-08
CTR-05,,,AEM-Invidia-Rota-Mugen...
Honda CTR-04...AEM CAI,Buddy Club Spec IV....
Audi a4 1.8Ts-99b
Audi a4 1.8T-97
Honda Civic Esi-94
Heja Gnaget SM-Guld 2009!
Tidigare bilar:
Honda Accord Type-S-08
CTR-05,,,AEM-Invidia-Rota-Mugen...
Honda CTR-04...AEM CAI,Buddy Club Spec IV....
Audi a4 1.8Ts-99b
Audi a4 1.8T-97
Honda Civic Esi-94
Heja Gnaget SM-Guld 2009!
-
MagnusL
- Bil: Accord 99
- Namn: Magnus Lovgren
<!--QuoteBegin-ei9440+29 Sep 2006, 10:31:28--><div class='quotetop'>QUOTE(ei9440 4 29 Sep 2006, 10:31:28)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Oväntat!
[right][snapback]333276[/snapback][/right]
Hahaha! <!--emo&:thumbup:-->
<!--endemo-->
Hahaha! <!--emo&:thumbup:-->
2008 wrx sti
2008 wrx sti
<!--QuoteBegin-Krister+29 Sep 2006, 09:09:55--><div class='quotetop'>QUOTE(Krister @ 29 Sep 2006, 09:09:55)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Seeage: Allt jag säger är att man får vad man betalar för... hade hellre gett 9995:- för en HD-Ready Philips hos Jontis än 8k för en icke hd-ready... men det kanske bara är jag som spelar xbox360 och har planer på HDDVD/Blueray....
[right][snapback]333246[/snapback][/right]
Självklart så köper man hellre en HD klar tv på expert för bara 9995:- Men det var inte allt du sa! Du sa att 8K inte var speciellt billigt för en TV och det är det visst det! Så vi kan släppa det nu! Och jag ska inte göra några fler personliga påhopp på dig nu när du vet hur du uppfattas av många på forumet!
[right][snapback]333246[/snapback][/right]
Självklart så köper man hellre en HD klar tv på expert för bara 9995:- Men det var inte allt du sa! Du sa att 8K inte var speciellt billigt för en TV och det är det visst det! Så vi kan släppa det nu! Och jag ska inte göra några fler personliga påhopp på dig nu när du vet hur du uppfattas av många på forumet!
<!--QuoteBegin-ei9440+29 Sep 2006, 10:31:28--><div class='quotetop'>QUOTE(ei9440 4 29 Sep 2006, 10:31:28)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Oväntat!
Har de sagt att de är billigast på allt? Elgiganten har däremot sagt det <!--emo&:whistling:-->
<!--endemo-->
Har de sagt att de är billigast på allt? Elgiganten har däremot sagt det <!--emo&:whistling:-->
-
Andreas79
- Bil: Honda Accord Coupé V6 3.0
- Namn: Andreas Jönsson
" Vi hade förväntat oss ett större motstånd och lägre priser. Media Markt har i sin annonsering i dagspress, på stortavlor etc. felaktigt påstått att de har de lägsta priserna. Detta stämmer inte, säger John Lundmark, försäljningschef på El-Giganten Sverige"
Rekordförsäljning och kö vid El-Gigantens varuhus i Kungens Kurva
<a href='http://www.newsdesk.se/pressroom/el-gig ... iew/107748' target='_blank'>http://www.newsdesk.se/pressroom/el-gig ... /107748</a>
Rekordförsäljning och kö vid El-Gigantens varuhus i Kungens Kurva
<a href='http://www.newsdesk.se/pressroom/el-gig ... iew/107748' target='_blank'>http://www.newsdesk.se/pressroom/el-gig ... /107748</a>
Senast redigerad av Andreas79 den 29 september 2006, 14:57, redigerad totalt 1 gånger.
www.FotografAndreas.se
Seeage: Ok, jag sa att det inte var billigt men sure... det är billigt då andra säljer den dyrt... däremot anser jag att det inte är billigt för en 3år gammal tv. Vilket tekniken i den är.
Och vad _många_ på forumet tycker om mig... well, finns vissa som tycker saker och vissa tycker andra saker... själv så har jag då aldrig haft några problem med folk när vi partat tillsammans.
Mabz: De har sagt att de skall vara billigast i den region som de håller till...
Och vad _många_ på forumet tycker om mig... well, finns vissa som tycker saker och vissa tycker andra saker... själv så har jag då aldrig haft några problem med folk när vi partat tillsammans.
Mabz: De har sagt att de skall vara billigast i den region som de håller till...
Kör:
Kör:
Lite skoj nu när det är 3 kedjor som säger att de håller lägsta pris genom lägsta-pris-garanti...
<a href='http://prylportalen.mkf.se/ArticlePages ... ftonbladet' target='_blank'>http://prylportalen.mkf.se/ArticlePages ... nbladet</a>
<a href='http://prylportalen.mkf.se/ArticlePages ... ftonbladet' target='_blank'>http://prylportalen.mkf.se/ArticlePages ... nbladet</a>
Kör:
Kör:
-
Jimmy
- Bil: Civic EG
- Namn: Jimmy Eriksson
- Kontakt:
<!--QuoteBegin-Krister+29 Sep 2006, 10:26:40--><div class='quotetop'>QUOTE(Krister @ 29 Sep 2006, 10:26:40)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Det jag däremot inte förstår är hysterin kring att MM skall öppna här... men vi får se om det blir någon grym skillnad.
[right][snapback]333272[/snapback][/right]
hur fan kan du ha svårt å fatta det???????????
det är ju priskriget alla väntar på, sen om dom jämt kommer va billigast skiter jag fullständigt i, dom tillsammans med EG kommer pressa priserna neråt sen om det gäller 1kr eller 1000kr per produkt återstår å se men neråt kommer det å gå
Mvh Jimmy
[right][snapback]333272[/snapback][/right]
hur fan kan du ha svårt å fatta det???????????
det är ju priskriget alla väntar på, sen om dom jämt kommer va billigast skiter jag fullständigt i, dom tillsammans med EG kommer pressa priserna neråt sen om det gäller 1kr eller 1000kr per produkt återstår å se men neråt kommer det å gå
Mvh Jimmy
www.JJizzle.com = Styggaste bloggen
www.garaget.org/jimmy_JDM
www.RubNScrape.com
Mordiiax - "ingen vits att försöka leka rik med orignalsaker när man ändå avslöjat att man är fattig genom att åka honda"
www.RubNScrape.com
Mordiiax - "ingen vits att försöka leka rik med orignalsaker när man ändå avslöjat att man är fattig genom att åka honda"
Jimmy: Att man är förväntansfull och allt sånt, det förstår jag... men jag förstår inte hysterin över en "stereoaffär". Och när jag menar hysterin menar jag slagsmål inne i butiken (över ett gäng 17" skärmar), flera hundra meters kö, folk som åker från städer utanför sthlm... såååå mycket billigare är det inte.
Sen är det redan bevisat att EG redan är billigare på många produkter.
Kör:
Kör:
-
Jimmy
- Bil: Civic EG
- Namn: Jimmy Eriksson
- Kontakt:
<!--QuoteBegin-Krister+29 Sep 2006, 15:59:14--><div class='quotetop'>QUOTE(Krister @ 29 Sep 2006, 15:59:14)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Jimmy: Att man är förväntansfull och allt sånt, det förstår jag... men jag förstår inte hysterin över en "stereoaffär". Och när jag menar hysterin menar jag slagsmål inne i butiken (över ett gäng 17" skärmar), flera hundra meters kö, folk som åker från städer utanför sthlm... såååå mycket billigare är det inte.
[right][snapback]333426[/snapback][/right]
aah OK det köper ja
å nu håller jag med mange nu lägger vi ner skiten
[right][snapback]333426[/snapback][/right]
aah OK det köper ja
å nu håller jag med mange nu lägger vi ner skiten
www.JJizzle.com = Styggaste bloggen
www.RubNScrape.com
www.RubNScrape.com