Mått till stolar i en Del sol

Diskussioner om styling och stereo.
Emil-jkpg

Tjena alla glada ....

Tänkte jag skulle fixa lite med den nya kärran i vinter och hade tänkt att byta till ett par nya sport stolar, men nu till frågan: vilket är det bredaste måttet som går att ha i en del sol nu menar jag måttet över ryggen där uppe...

Jag har läst på garaget att vissa säger att det måste vara väldigt smala stolar om det ska passa i en del sol....

Behöver ett svar snabbt.....

Tack för hjälpen..
Senast redigerad av Emil-jkpg den 18 oktober 2006, 06:48, redigerad totalt 1 gånger.
Emil Sundgren

lelle-jkpg@hotmail.com

<a href='http://www.garaget.org/?car=34765' target='_blank'>http://www.garaget.org/?car=34765</a>
adio
Bil: Del Sol
Namn: Erik Rådström

Skriv på i rätt tråd, detta är för säljes annonser för bilar!! Posta under teknik dessutom ska du ha fullständigt namn i signaturen enligt våra regler. Välkommen
Erik Rådström

SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
Eisenhut
HPC Medlem
Bil: Honda Integra
Namn: Marcus Eisenhut
Been thanked: 4 times

Jag är inte liten direkt, och jag har en bred sportstol som utan problem får plats.

Vet dessutom att en Sparco EVO XL får plats, så måtta ifrån den så har du nog ditt max där.
Mvh/Marcus Eisenhut

Kör:
Honda Jazz -03
Honda Integra Si JRSC -94
Honda CR-V -17

Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic Tourer 1.8 Lifestyle -14
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
Tomassol
Bil: S2000
Namn: Tomas Sandström

Har inget svar till din fråga, men jag undrar själv lite samma sak så ja tänkta tillägga en fråga om nån annan också kunde svara på den. Har sett flera sols som har antingen s2000 stolar eller itr recaros. Dessa intresserar mig mest, undrar bara hur det är med skenorna? passar stolarnas egna in i solen eller måste man modifiera solens skenor?
AP1 S2000

Tidigare:
Civic coupé B16
Civic Aerodeck B18C4 -98
Mitsubishi Legnum 2.5 V6 twinturbo 4wd Type-S
Del Sol -92 B18C-R
Accord Type-R -99
Prelude VTI -97
Eisenhut
HPC Medlem
Bil: Honda Integra
Namn: Marcus Eisenhut
Been thanked: 4 times

ingen av dom passar rakt i. S2000 stolarna måste du bygga om stolarna och sätta hela underredet från delsol på s2000 stolarna. MartinP på forumet har gjort detta.

Integra stolarna vet jag faktiskt inte hur skenorna ser ut på, men jag kan inte tänka mig att det är lika mycket problem att få i dessa. Tänk dock på att du sitter väldigt lågt i en Delsol eftersom infästningarna till skenorna sitter på sidorna om sätet och inte under. Så om du sätter i Sportstolar/Civicstolar/integrastolar mm mm, som har infästningarna under sätet kommer stolen hamna högt upp, och du kommer sitta för högt upp.
Mvh/Marcus Eisenhut

Kör:
Honda Jazz -03
Honda Integra Si JRSC -94
Honda CR-V -17

Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic Tourer 1.8 Lifestyle -14
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06