någon som vart mycket i london?
- wahlsten
- Bil: FL5
- Namn: Kalle Wahlsten
- Been thanked: 1 time
ska på konsert nästa helg på wembley och undrar om någon har nått bra tips på hotell i närheten av wembley eller om det kanske är bättre att bo i centrum? och hur man tar sig bäst från stansted till wembley?
taxi lär ju va smidigast men hur är det med priserna?
kan också säga att vi kommer att landa sent på fredag kväll och åker hem tidigt tidigt på söndag morgon så det är ju inte direkt dom bästa tiderna att åka buss kanske eller vad vet jag, london kanske aldrig sover <!--emo&:hmm:-->
<!--endemo-->
tips motages med öppna armar <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
taxi lär ju va smidigast men hur är det med priserna?
kan också säga att vi kommer att landa sent på fredag kväll och åker hem tidigt tidigt på söndag morgon så det är ju inte direkt dom bästa tiderna att åka buss kanske eller vad vet jag, london kanske aldrig sover <!--emo&:hmm:-->
tips motages med öppna armar <!--emo&:)-->
Kalle Wahlsten
Honda Civic Type R FL5 -24
Tidigare Bilar:
Honda Civic Type R FK2 -15
Mercedes-Benz C 63 AMG -09
Honda Accord Type S -08
Honda S2000 "Spoon" -01
Honda S2000 -00
Tidigare Bilar:
Honda Accord Type S -08
Honda S2000 "Spoon" -01
Honda S2000 -00
Hmm... varit en hel del i London men aldrig åkt in till London från Stanstead och inte varit på Wembley.
Men kan säga att london sover först vid två på natten ungefär... eller rättare sagt, då börjar det lugna ner sig.
Billigast in till London från Stanstead är med buss har jag hört, är inte direkt nära.
Men kan säga att london sover först vid två på natten ungefär... eller rättare sagt, då börjar det lugna ner sig.
Billigast in till London från Stanstead är med buss har jag hört, är inte direkt nära.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Kör:
Annars så går det ett pendeltåg direkt från terminalen i Stansted till London (Liverpool Street Station) smidigt...
När du vet var du ska bo, använd denna för att kolla upp hur man reser:
<a href='http://journeyplanner.tfl.gov.uk/user/X ... anguage=en' target='_blank'>http://journeyplanner.tfl.gov.uk/user/X ... uage=en</a>
När du vet var du ska bo, använd denna för att kolla upp hur man reser:
<a href='http://journeyplanner.tfl.gov.uk/user/X ... anguage=en' target='_blank'>http://journeyplanner.tfl.gov.uk/user/X ... uage=en</a>
Senast redigerad av Skeeter den 30 november 2006, 08:13, redigerad totalt 1 gånger.
[b]Anders N[/b]
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Linköping medlem #827<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#98FB98--><span style="color:#98FB98"><!--/coloro-->In the end it's always a matter of more accelerator and less brake" - Frank Gardner<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<a href="http://srxtt.swipeout.net" target="_blank">http://srxtt.swipeout.net</a>
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->[b]------ I Garaget just nu------[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Accord 2.4 Tourer EXE -03
<!--coloro:#8B0000--><span style="color:#8B0000"><!--/coloro-->Honda VTR-1000 -00 <!--colorc--></span><!--/colorc-->*Tha bike*
Yamaha SRX-6 -86 *drömbågen*
<!--coloro:#8B0000--><span style="color:#8B0000"><!--/coloro-->MZ Skorpion Sport 660 -95<!--colorc--></span><!--/colorc--> *One piston is enough*
Polaris 6x6 Big Boss *Tar sig fram*
<!--coloro:#8B0000--><span style="color:#8B0000"><!--/coloro-->Fiddy 125cc<!--colorc--></span><!--/colorc--> *leksak*
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Linköping medlem #827<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#98FB98--><span style="color:#98FB98"><!--/coloro-->In the end it's always a matter of more accelerator and less brake" - Frank Gardner<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<a href="http://srxtt.swipeout.net" target="_blank">http://srxtt.swipeout.net</a>
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->[b]------ I Garaget just nu------[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Accord 2.4 Tourer EXE -03
<!--coloro:#8B0000--><span style="color:#8B0000"><!--/coloro-->Honda VTR-1000 -00 <!--colorc--></span><!--/colorc-->*Tha bike*
Yamaha SRX-6 -86 *drömbågen*
<!--coloro:#8B0000--><span style="color:#8B0000"><!--/coloro-->MZ Skorpion Sport 660 -95<!--colorc--></span><!--/colorc--> *One piston is enough*
Polaris 6x6 Big Boss *Tar sig fram*
<!--coloro:#8B0000--><span style="color:#8B0000"><!--/coloro-->Fiddy 125cc<!--colorc--></span><!--/colorc--> *leksak*
- wahlsten
tack för snabba svar
skeeter
tror du man måste boka tåget i förväg eller är det bara att hoppa på när man kommer dit?
kommer ju som sagt till stansted ca: 24.00
skeeter
tror du man måste boka tåget i förväg eller är det bara att hoppa på när man kommer dit?
Kalle Wahlsten
Tidigare Bilar:
Honda Accord Type S -08
Honda S2000 "Spoon" -01
Honda S2000 -00
Tidigare Bilar:
Honda Accord Type S -08
Honda S2000 "Spoon" -01
Honda S2000 -00
Stansted Express går från Stansted 00.30.... sista tåget.
www.stansted.co.uk
EDIT: Och du kan boka i förväg men du kan även köpa biljett på plats.
www.stansted.co.uk
EDIT: Och du kan boka i förväg men du kan även köpa biljett på plats.
Senast redigerad av Krister den 30 november 2006, 08:25, redigerad totalt 1 gånger.
Kör:
Kör:
-
MagnusL
- Bil: Accord 99
- Namn: Magnus Lovgren
<!--QuoteBegin-wahlsten+30 Nov 2006, 08:21:33--><div class='quotetop'>QUOTE(wahlsten @ 30 Nov 2006, 08:21:33)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->tack för snabba svar
skeeter
[right][snapback]352954[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Jag har aldrig bokat i förväg, men är man på ett tight schema så..
skeeter
[right][snapback]352954[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Jag har aldrig bokat i förväg, men är man på ett tight schema så..
2008 wrx sti
2008 wrx sti
Boka i förväg kan vara lite vanskligt om man landar strax innan sista tåget går också... för det kan alltid bli förseningar.
Kör:
Kör:
Jag bor i London och har åkt Stanstead ett par ggr.
Är det med Ryanair du åker så kan du egentligen glömma att komma med tåget. Dock kan du på flyget köpa biljetter till bussar som går in i London, de går till Liverpool station, Victoria station och nåt annat ställe som jag glömt bort nu bara för det. Dock kan jag säga att det ar inte direkt på vägen till Wembley. Bussen tar ca 1-2 timmar har jag för mig.
Tuben går fram till mellan 24 och 01, sen är den borta. Då är det buss eller taxi som gäller. Buss är bra och smidigt om man inte har gigantiska väskor, är ett väldigt brett spectra av trevlighet på busschafförer med majoriteten i den inte så smickrande änden. Annars är buss helt ok. Tänk dock på att de flesta busslinjer vill att man köper biljett i förväg eller skaffar ett "oyster card", ett laddningsbart kort att använda på bussen och tuben.
kortet kostar 5 pund och sen laddar man det med cash eller kort. Ex: resa mellan två zoner utan oyster card kostar 4 pund. Med kostar det 1.50. Samma med buss fast det är 1.60 pund/0.80. Beroend på hur mycket man ska åka runt kan det verkligen löna sig med ett sånt kort. Sen kan du ju spara det och ge/sälja till nån polare som ska till London.
Hade jag varit du hade jag tagit bussen in till centrala London, tagit en taxi till hotellet där ni ska bo och satsat på att komma snabbt i säng. London är br mycket större än vad man föreställer sig och tiden går snabbt. Ta endast sk "Black Cabs", och inte miffona som kör mini-taxi eller stannar på gatan och frågar om ni vill ha taxi. De riktiga taxichaufförerna är ärliga och är framför allt löjligt duktiga på att veta varenda liten bakgata i London.
En bra sida kan vara <a href='http://www.tfl.gov.uk' target='_blank'>http://www.tfl.gov.uk</a> . Här finns info om både bussar och tub över hela London, det lär ni behöva om ni ska till Wembley, kostar en fet slant att ta taxi dit ut.
När det gäller hotell är jag inte fett insatt men jag vet att i Bloomsbury finns det ruskigt många hotell och då har ni nära till både centrum och King Cross (stor station med både bussar, tub och tåg).
Priser på hotell är saftigt varierade, men de börjar på strax under 50 pund.
Vet inte hur mycket information det var i detta mastodont-inlägg egentligen, har du några fler frågor eller om jag missade att svara kan jag nog ta reda på det.
Är det med Ryanair du åker så kan du egentligen glömma att komma med tåget. Dock kan du på flyget köpa biljetter till bussar som går in i London, de går till Liverpool station, Victoria station och nåt annat ställe som jag glömt bort nu bara för det. Dock kan jag säga att det ar inte direkt på vägen till Wembley. Bussen tar ca 1-2 timmar har jag för mig.
Tuben går fram till mellan 24 och 01, sen är den borta. Då är det buss eller taxi som gäller. Buss är bra och smidigt om man inte har gigantiska väskor, är ett väldigt brett spectra av trevlighet på busschafförer med majoriteten i den inte så smickrande änden. Annars är buss helt ok. Tänk dock på att de flesta busslinjer vill att man köper biljett i förväg eller skaffar ett "oyster card", ett laddningsbart kort att använda på bussen och tuben.
kortet kostar 5 pund och sen laddar man det med cash eller kort. Ex: resa mellan två zoner utan oyster card kostar 4 pund. Med kostar det 1.50. Samma med buss fast det är 1.60 pund/0.80. Beroend på hur mycket man ska åka runt kan det verkligen löna sig med ett sånt kort. Sen kan du ju spara det och ge/sälja till nån polare som ska till London.
Hade jag varit du hade jag tagit bussen in till centrala London, tagit en taxi till hotellet där ni ska bo och satsat på att komma snabbt i säng. London är br mycket större än vad man föreställer sig och tiden går snabbt. Ta endast sk "Black Cabs", och inte miffona som kör mini-taxi eller stannar på gatan och frågar om ni vill ha taxi. De riktiga taxichaufförerna är ärliga och är framför allt löjligt duktiga på att veta varenda liten bakgata i London.
En bra sida kan vara <a href='http://www.tfl.gov.uk' target='_blank'>http://www.tfl.gov.uk</a> . Här finns info om både bussar och tub över hela London, det lär ni behöva om ni ska till Wembley, kostar en fet slant att ta taxi dit ut.
När det gäller hotell är jag inte fett insatt men jag vet att i Bloomsbury finns det ruskigt många hotell och då har ni nära till både centrum och King Cross (stor station med både bussar, tub och tåg).
Priser på hotell är saftigt varierade, men de börjar på strax under 50 pund.
Vet inte hur mycket information det var i detta mastodont-inlägg egentligen, har du några fler frågor eller om jag missade att svara kan jag nog ta reda på det.
[i]<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[b]Happiness is not around the corner,
It is the corner.[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/i]
Magnus Bergström
Suzuki sv650s - Svarta faran
-------------------------------
Mazda MX-5 - [b]FR Fun![/b] *retired*
Prelude -93 *Såld*
Magnus Bergström
Prelude -93 *Såld*
- wahlsten
tack för mycket bra info.
men varför kommer man inte med pendeltåget bara för man åker med ryanair?
du bagarn du vill inte leka taxi över en helg? <!--emo&:D-->
<!--endemo-->
men det kan väl inte kosta så jävla mycket att åka taxi från liverpool station till wembley eller?
tänkte boka ett hotell bredvid wembley arena som heter wembley plaza
men varför kommer man inte med pendeltåget bara för man åker med ryanair?
du bagarn du vill inte leka taxi över en helg? <!--emo&:D-->
men det kan väl inte kosta så jävla mycket att åka taxi från liverpool station till wembley eller?
tänkte boka ett hotell bredvid wembley arena som heter wembley plaza
Kalle Wahlsten
Tidigare Bilar:
Honda Accord Type S -08
Honda S2000 "Spoon" -01
Honda S2000 -00
Tidigare Bilar:
Honda Accord Type S -08
Honda S2000 "Spoon" -01
Honda S2000 -00
OM Ryanair planet för en gångs skull är i tid (vilket de inte brukar vara när det gäller de sena flygningarna) så ska du ta dig in till huvudterminalen, börja köa för passkontroll, hämta ut bagaget och sen ta dig ner till tåget. Tiden går fort och jag är ganska säker på att du inte kommer att hinna.
Allt är relativt när det gäller taxi-priser. Vad är dyrt för dig? Skulle tro att du får spotta upp minst 20 pund, men jag tippar på 30+. Har aldrig åkt till Wembley från centrum, bara tagit bilen eller tåget till IKEA som ligger precis bredvid. Med bil tog det ca 1,5 timme men då var det förstås mer trafik.
Tyvärr kan jag inte leka taxi, framför allt eftersom min anti-SUV bara tar 2 pers allt som allt, sen står den instoppad i ett varmt, skönt och regnfritt garage.
Allt är relativt när det gäller taxi-priser. Vad är dyrt för dig? Skulle tro att du får spotta upp minst 20 pund, men jag tippar på 30+. Har aldrig åkt till Wembley från centrum, bara tagit bilen eller tåget till IKEA som ligger precis bredvid. Med bil tog det ca 1,5 timme men då var det förstås mer trafik.
Tyvärr kan jag inte leka taxi, framför allt eftersom min anti-SUV bara tar 2 pers allt som allt, sen står den instoppad i ett varmt, skönt och regnfritt garage.
[i]<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[b]Happiness is not around the corner,
Magnus Bergström
Prelude -93 *Såld*
Magnus Bergström
Prelude -93 *Såld*
Fixade till en bild lite snabbt, mest så du kan se att det inte är så nära som man kan tro.
[attachmentid=23177]
[attachmentid=23177]
Magnus Bergström
Prelude -93 *Såld*
Magnus Bergström
Prelude -93 *Såld*
- wahlsten
ok tack ännu en gång
om det kostar ca: 20 - 30 pund från centrum till wembley så tror jag att vi tar taxi så man slipper krångla med allt för mycket.
jo du bagarn om du har tid och lust så kan du gärna höra med några du känner efter nått skapligt hotell i närheten av liverpool street station i högst 1000 kr klassen för ett dubbel rum/natt
jag ångrade mig och tror det blir bättre om vi bor i centrum och bara åker taxi till och från konserten för man vill ju iaf in till centrum på lördag förmiddag och då känns det ju väldigt onödigt att åka ut till wembley på natten och sedan upp med tuppen och in till centrum och sen tillbaka till wembley igen på kvällen.
om det kostar ca: 20 - 30 pund från centrum till wembley så tror jag att vi tar taxi så man slipper krångla med allt för mycket.
jo du bagarn om du har tid och lust så kan du gärna höra med några du känner efter nått skapligt hotell i närheten av liverpool street station i högst 1000 kr klassen för ett dubbel rum/natt
jag ångrade mig och tror det blir bättre om vi bor i centrum och bara åker taxi till och från konserten för man vill ju iaf in till centrum på lördag förmiddag och då känns det ju väldigt onödigt att åka ut till wembley på natten och sedan upp med tuppen och in till centrum och sen tillbaka till wembley igen på kvällen.
Kalle Wahlsten
Tidigare Bilar:
Honda Accord Type S -08
Honda S2000 "Spoon" -01
Honda S2000 -00
Tidigare Bilar:
Honda Accord Type S -08
Honda S2000 "Spoon" -01
Honda S2000 -00
Hilton har hotell mitt i city som inte kostar så mycket... Hilton i England är som vårt Scandic... VISSA av de... det finns de som är sjysstare också.
Kör:
Kör:
Japp, Det ligger i Bloomsbury om jag inte har helt fel for mig. Dar finns det ett helt myller av hotell i alla prisklasser och man har nara (10-20 min gangavstand) till centrum ocksa.
Omradet runt Liverpool Street Station ar framst foretag och kontor sa det kan bli knivigare/dyrare att hitta hotell dar.
Omradet runt Liverpool Street Station ar framst foretag och kontor sa det kan bli knivigare/dyrare att hitta hotell dar.
Magnus Bergström
Prelude -93 *Såld*
Magnus Bergström
Prelude -93 *Såld*
Bagarn: Det jag tänkte på ligger i May Fair och var faktiskt (trot eller ej) billigt... däremot finns det ett annat hilton precis i närheten som är allt annat än billigt... det där höga där de har valet parking och skybar.
Kör:
Kör:
- wahlsten
bokade hilton london metropole hotel
krister, det du tippsade om var fullbokat men detta låg i närheten
ni ska ha ett stort tack för hjälpen ni som bidragit med info.
har faktiskt vart 2 gånger i london själv, en gång när jag var 1 år och en gång när jag var 16 så jag kommer inte ihåg så mycket <!--emo&:prop:-->
<!--endemo-->
krister, det du tippsade om var fullbokat men detta låg i närheten
ni ska ha ett stort tack för hjälpen ni som bidragit med info.
har faktiskt vart 2 gånger i london själv, en gång när jag var 1 år och en gång när jag var 16 så jag kommer inte ihåg så mycket <!--emo&:prop:-->
Kalle Wahlsten
Tidigare Bilar:
Honda Accord Type S -08
Honda S2000 "Spoon" -01
Honda S2000 -00
Tidigare Bilar: