Jag bor i London och har åkt Stanstead ett par ggr.
Är det med Ryanair du åker så kan du egentligen glömma att komma med tåget. Dock kan du på flyget köpa biljetter till bussar som går in i London, de går till Liverpool station, Victoria station och nåt annat ställe som jag glömt bort nu bara för det. Dock kan jag säga att det ar inte direkt på vägen till Wembley. Bussen tar ca 1-2 timmar har jag för mig.
Tuben går fram till mellan 24 och 01, sen är den borta. Då är det buss eller taxi som gäller. Buss är bra och smidigt om man inte har gigantiska väskor, är ett väldigt brett spectra av trevlighet på busschafförer med majoriteten i den inte så smickrande änden. Annars är buss helt ok. Tänk dock på att de flesta busslinjer vill att man köper biljett i förväg eller skaffar ett "oyster card", ett laddningsbart kort att använda på bussen och tuben.
kortet kostar 5 pund och sen laddar man det med cash eller kort. Ex: resa mellan två zoner utan oyster card kostar 4 pund. Med kostar det 1.50. Samma med buss fast det är 1.60 pund/0.80. Beroend på hur mycket man ska åka runt kan det verkligen löna sig med ett sånt kort. Sen kan du ju spara det och ge/sälja till nån polare som ska till London.
Hade jag varit du hade jag tagit bussen in till centrala London, tagit en taxi till hotellet där ni ska bo och satsat på att komma snabbt i säng. London är br mycket större än vad man föreställer sig och tiden går snabbt. Ta endast sk "Black Cabs", och inte miffona som kör mini-taxi eller stannar på gatan och frågar om ni vill ha taxi. De riktiga taxichaufförerna är ärliga och är framför allt löjligt duktiga på att veta varenda liten bakgata i London.
En bra sida kan vara <a href='
http://www.tfl.gov.uk' target='_blank'>http://www.tfl.gov.uk</a> . Här finns info om både bussar och tub över hela London, det lär ni behöva om ni ska till Wembley, kostar en fet slant att ta taxi dit ut.
När det gäller hotell är jag inte fett insatt men jag vet att i Bloomsbury finns det ruskigt många hotell och då har ni nära till både centrum och King Cross (stor station med både bussar, tub och tåg).
Priser på hotell är saftigt varierade, men de börjar på strax under 50 pund.
Vet inte hur mycket information det var i detta mastodont-inlägg egentligen, har du några fler frågor eller om jag missade att svara kan jag nog ta reda på det.
[i]<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[b]Happiness is not around the corner,
It is the corner.[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/i]
Magnus Bergström
Suzuki sv650s - Svarta faran
-------------------------------
Mazda MX-5 - [b]FR Fun![/b] *retired*
Prelude -93 *Såld*