Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Ny sidoruta... tyvärr!
Tjena! Inatt hade nån jonkare fått för sig att min stereo var hans stereo och nu stån pärlan i farsans garage med glassplitter i sätet och på golvet (och utan stereo)... Så j...vla jobbigt! Synd att han inte lämnade nån droppe blod så man skulle kunna dna-testa det, söka upp honom och slå ihjäl fanskapet! Jaja...
I alla fall, nu behöver jag en ny ruta, så jag har ett par enkla frågor:
Hur gör man? Är det svårt? Var får jag tag i en ny ruta? Kostnad (är det dyrare än självrisken 3000 tror jag)?
Tacksam för alla svar.
PS. Bosätt er ALDRIG på östra torn i Lund. Jävla getto <!--emo&:ranting:-->
<!--endemo--> DS
//Fredrik
I alla fall, nu behöver jag en ny ruta, så jag har ett par enkla frågor:
Hur gör man? Är det svårt? Var får jag tag i en ny ruta? Kostnad (är det dyrare än självrisken 3000 tror jag)?
Tacksam för alla svar.
PS. Bosätt er ALDRIG på östra torn i Lund. Jävla getto <!--emo&:ranting:-->
//Fredrik
Senast redigerad av freddalf den 11 december 2006, 21:36, redigerad totalt 1 gånger.
Fredrik Gustafsson
Civic lsi coupé 1995
Civic lsi coupé 1995
Surt.. hata tjuvar..
börja med att tabort allt glas . Använd ev grovdamsugare eller ask damsugare. "sotis".
Ruta borde du kunna finna på skroten.
Tänk på att det finns tonade rutor ( gröna) samt "helvita".
Plocka sedan av dörrsidan . Där efter bör du nog kunna lista ut resten.
börja med att tabort allt glas . Använd ev grovdamsugare eller ask damsugare. "sotis".
Ruta borde du kunna finna på skroten.
Tänk på att det finns tonade rutor ( gröna) samt "helvita".
Plocka sedan av dörrsidan . Där efter bör du nog kunna lista ut resten.
<a href="http://www.garaget.org/?car=30319" target="_blank">CRX VT-<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> <!--coloro:#708090--><span style="color:#708090"><!--/coloro-->2022cc<!--colorc--></span><!--/colorc--></a>
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro--><!--fonto:Impact--><span style="font-family:Impact"><!--/fonto--><!--fonto:Arial Black--><span style="font-family:Arial Black"><!--/fonto--><!--coloro:#708090--><span style="color:#708090"><!--/coloro-->B20 N/A IS THE SHIT! SÅÅÅÅLD<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--fontc--></span><!--/fontc--><!--fontc--></span><!--/fontc--><!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->"Friends don't let friends roll on rotas"<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--fonto:Impact--><span style="font-family:Impact"><!--/fonto--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro--><!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->D<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->T<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->M<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--colorc--></span><!--/colorc--> S<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->q<!--colorc--></span><!--/colorc-->u<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->a<!--colorc--></span><!--/colorc-->d<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--colorc--></span><!--/colorc--><!--fontc--></span><!--/fontc-->
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro--><!--fonto:Impact--><span style="font-family:Impact"><!--/fonto--><!--fonto:Arial Black--><span style="font-family:Arial Black"><!--/fonto--><!--coloro:#708090--><span style="color:#708090"><!--/coloro-->B20 N/A IS THE SHIT! SÅÅÅÅLD<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--fontc--></span><!--/fontc--><!--fontc--></span><!--/fontc--><!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->"Friends don't let friends roll on rotas"<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--fonto:Impact--><span style="font-family:Impact"><!--/fonto--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro--><!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->D<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->T<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->M<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--colorc--></span><!--/colorc--> S<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->q<!--colorc--></span><!--/colorc-->u<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->a<!--colorc--></span><!--/colorc-->d<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--colorc--></span><!--/colorc--><!--fontc--></span><!--/fontc-->
Du kan även bli medlem hos OKQ8 och tekna en tillägsförsäkrning där som funkar på så sätt att det täcker upp nästan hela självrisken, tror man betalar ca:200:- och då får du en helt ny ruta+ att de gör jobbet:D
Försäkringen kostar ca:50:-/mån den är kanon! Täcker även om någon smäller upp dörren på en parkering och sedan smiter.
Försäkringen kostar ca:50:-/mån den är kanon! Täcker även om någon smäller upp dörren på en parkering och sedan smiter.
Erik Rådström
SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
-
VMT
- Bil: Jazz, FR-V, EG9
- Namn: Trung Vu
- Has thanked: 6 times
- Kontakt:
Du kan köpa en begagnad rutan från bilskrot och ber om nån i HPC som bor runt Lund hjälpa dig montera på. Eller kör till mig i Ängelholm.
Civic EG9 K24@inside
FRV 06
Jazz 06
EP3 05, EG6 92, EJ9 97, EK3 96, MB3 97, MB2 97, EG2 92, EG5 94, EG4 92, Audi A4 1.8 96, Toyota Corolla 90.
FRV 06
Jazz 06
EP3 05, EG6 92, EJ9 97, EK3 96, MB3 97, MB2 97, EG2 92, EG5 94, EG4 92, Audi A4 1.8 96, Toyota Corolla 90.
de e ju alltid tråkigt att dom ska sno saker men de e "skönt" att dom inte va några klåpare som försökte bryta sej in genom låset eller dyligt... en krossad ruta på en dörr med nedvevbar ruta e de billigastesättet dom kan ta sej in i en bil.. kanske ett litet ljus i mörkret jallafall
Kristian, Hondalös.
en ruta på skroten kostar ca 400kr
Göteborg
mob 0736581186
mail gomer@live.se
mob 0736581186
mail gomer@live.se
-
Forenademotor.se
- Kontakt:
Jag kan fixa detta för en billig penning till dig har hobby verkstad utanför Kävlinge
Ring eller pmá mig
Har eventuellt ruta hemma Annars fixar vi en beg åt dig
MVH Peter Israelsson / Team Södervidinge
0702-695695
Ring eller pmá mig
Har eventuellt ruta hemma Annars fixar vi en beg åt dig
MVH Peter Israelsson / Team Södervidinge
0702-695695
<!--sizeo:4--><span style="font-size:14pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->Peter Israelsson<!--sizec--></span><!--/sizec-->
Klågerup ( skåne)
<!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Södervidinge.se<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->
ERC <a href="http://www.sodervidinge.se/" target="_blank">Visit My Website</a>
SS 1,24,69
Klågerup ( skåne)
<!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Södervidinge.se<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->
ERC <a href="http://www.sodervidinge.se/" target="_blank">Visit My Website</a>
SS 1,24,69
Tack för alla tips gubbar! Jag ringde försäkringsbolaget, och självrisken var inte så himla dyr, så jag körde in bilen på en verkstad där de bytade den nästa dag. Passade även på att byta framrutan då glasmästaren påpekade "att han inte skulle åka en mil till med den rutan", eftersom den var repig och med ett stenskott i. Så nu ser man mycket bättre!!
Bra att veta var man kan få lite hjälp med bilen också, Ängelholm och i Kävlinge, tack för svaren, lovar att höra av mig till er om det är nåt jidder med bilen i vår. Annars ses vi kanske på nån träff! (bilträff alltså... <!--emo&:wacko:-->
<!--endemo--> )
Ingen som har nåt tips på larm förresten?
Ha det//Fredrik
Bra att veta var man kan få lite hjälp med bilen också, Ängelholm och i Kävlinge, tack för svaren, lovar att höra av mig till er om det är nåt jidder med bilen i vår. Annars ses vi kanske på nån träff! (bilträff alltså... <!--emo&:wacko:-->
Ingen som har nåt tips på larm förresten?
Ha det//Fredrik
Fredrik Gustafsson
Civic lsi coupé 1995
Civic lsi coupé 1995
-
Andreas79
- Bil: Honda Accord Coupé V6 3.0
- Namn: Andreas Jönsson
- Been thanked: 1 time
Kan rekomendera DEFA-larm <!--emo&:thumbup:-->
<!--endemo-->
www.FotografAndreas.se
^ Foto från bilträffar ©Andreas Jönsson
Medlem i Hondaklubben #909 简体中文版
E-post: info@fotografandreas.se | Mobil: 0708 - 76 17 44
^ Foto från bilträffar ©Andreas Jönsson
Medlem i Hondaklubben #909 简体中文版
E-post: info@fotografandreas.se | Mobil: 0708 - 76 17 44
-
darthv
- Namn: Christian T
- Been thanked: 7 times
sånt är så jäkla trist.
det finns inget som hjälper. Möjligtvis är inte tjuven intresserad av en äldre stereo om fronten är borta. men oftast är dom så höga att det spelar ingen roll vad som sitter i eller om bilen är larmad. allvarligt talat, brukar du skynda fram till en bil som tjuter? jag misstänker att glasrutor triggar den välkända inbrotts-reflexen.
En bekant berättade om att han installerade ett fartygs-horn som larmsignal i sitt förråd. en natt fick han påhälsning. han sa att det låg bajs-kottar utanför dörren efteråt. en fartygstuta låter rätt skapligt...
sant eller falskt? det är iaf en bra historia.
Glasrutor byter man lätt själv, iaf på accord 92. Bort med dörrsidan (skruvar och clips), skyddsplasten och sen ser man hur rutan sitter fast. det luriga är inre dörrhandtaget: Lossa skruven mitt i handtaget och skjut det frammåt några millimeter. dra sedan ut det försiktigt och lossa haken till dörrlåset från sin plastklämma. Vålla.
det finns inget som hjälper. Möjligtvis är inte tjuven intresserad av en äldre stereo om fronten är borta. men oftast är dom så höga att det spelar ingen roll vad som sitter i eller om bilen är larmad. allvarligt talat, brukar du skynda fram till en bil som tjuter? jag misstänker att glasrutor triggar den välkända inbrotts-reflexen.
En bekant berättade om att han installerade ett fartygs-horn som larmsignal i sitt förråd. en natt fick han påhälsning. han sa att det låg bajs-kottar utanför dörren efteråt. en fartygstuta låter rätt skapligt...
sant eller falskt? det är iaf en bra historia.
Glasrutor byter man lätt själv, iaf på accord 92. Bort med dörrsidan (skruvar och clips), skyddsplasten och sen ser man hur rutan sitter fast. det luriga är inre dörrhandtaget: Lossa skruven mitt i handtaget och skjut det frammåt några millimeter. dra sedan ut det försiktigt och lossa haken till dörrlåset från sin plastklämma. Vålla.
CG2 "Svart"
BB6 "Röd"
BB6 "Blå"
CE1 "Svart" (R.I.P)
CB7 "Svart"
CB7 "Grön" (R.I.P)
CA3 Aerodeck "Silver"
BB6 "Röd"
BB6 "Blå"
CE1 "Svart" (R.I.P)
CB7 "Svart"
CB7 "Grön" (R.I.P)