<!--QuoteBegin-stiivN+5 Dec 2006, 14:28:26--><div class='quotetop'>QUOTE(stiivN @ 5 Dec 2006, 14:28:26)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Nej, danmark har inte sjuka priser. Danmark har bland dom lägsta priser på nybilar i hela Europa. Det är avgifterna som är sjuka.
[right][snapback]354302[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
bilarna beskattas hårt i danmark. En Volvo S60 2,4D kostar till exempel 644 718kr i danmark respektive 274 491kr i sverige.
- Bil: Honda Jazz-04
- Namn: Marcus Claesson
<!--QuoteBegin-stiivN+2 Jan 2007, 02:00:09--><div class='quotetop'>QUOTE(stiivN @ 2 Jan 2007, 02:00:09)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Gaah men lyssna det är inte bilpriserna, då dom lägsta i hela Europa. Det är avgifterna som är höga.
[right][snapback]361468[/snapback][/right]
det är bilköpet som beskattas.... så det blir ju väldigt dyrt å köpa ny bil i danmark, så jag skulle vilja påstå att de har sjuka priser på bilarna i danmark.
det väl ändå det du får betala i slutänden som räknas? det kan väl knappast vara så att när du går in till en bilförsäljare i danmark så när du kollar på prislappen så har de inte räknat med momsen och registreringen?
[right][snapback]361468[/snapback][/right]
det är bilköpet som beskattas.... så det blir ju väldigt dyrt å köpa ny bil i danmark, så jag skulle vilja påstå att de har sjuka priser på bilarna i danmark.
det väl ändå det du får betala i slutänden som räknas? det kan väl knappast vara så att när du går in till en bilförsäljare i danmark så när du kollar på prislappen så har de inte räknat med momsen och registreringen?
ni har båda rätt, men vad stiivn försöker säga coke är att BILEN kostar mindre i danmark än i sverige. Men med avgifterna är den dyrare. men HONDA tar mindre för en bil i danmark än sverige.
Därför kan det löna sig för en svensk att köpa bilen i danmark.
Medlem 427
- c0k3
- Bil: Honda Jazz-04
- Namn: Marcus Claesson
<!--QuoteBegin-Charly+2 Jan 2007, 02:21:07--><div class='quotetop'>QUOTE(Charly 4 2 Jan 2007, 02:21:07)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->ni har båda rätt, men vad stiivn försöker säga coke är att BILEN kostar mindre i danmark än i sverige. Men med avgifterna är den dyrare. men HONDA tar mindre för en bil i danmark än sverige.
[right][snapback]361472[/snapback][/right]
jo det är sant. Undra om det skiljer så pass mycket så det skulle löna sig å köpa bilen i danmark.
(ps. om man ska köpa bil och bor i danmark så är priserna helt sjuka! <!--emo&:D-->
<!--endemo--> )
[right][snapback]361472[/snapback][/right]
jo det är sant. Undra om det skiljer så pass mycket så det skulle löna sig å köpa bilen i danmark.
(ps. om man ska köpa bil och bor i danmark så är priserna helt sjuka! <!--emo&:D-->
Anledningen till att bilpriserna utan avgifter är så pass billiga i DK är pga av alla avgifter som kommer på. Dom måste sänka kostnaderna för att det ska löna sig att sälja en bil i Danmark. Har halva släkten i dk och det är ständigt problem då min bror är bilgalen som mig men har tyvärr inte råd med någon mer än Seat Leon.
Ska du som svensk köpa bilen för export (till sverige), så kan du dra av alla avgifter, samt bestämma att betala momsen i sverige. Då tjänar du på det.
Det är så jag försökte säga.
Ska du som svensk köpa bilen för export (till sverige), så kan du dra av alla avgifter, samt bestämma att betala momsen i sverige. Då tjänar du på det.
Det är så jag försökte säga.
Stefan Karlsson
Bara att maila dem & fråga efter ett sk "exportpris". De brukar vara väldigt hjälpsamma.
Kom ihåg att jag kollade på en CTR där 2003, men skillnaden mot en svsåld hemma i Sverige var inte så stor. Vissa bilmärken lönar sig mer än andra.
Kom ihåg att jag kollade på en CTR där 2003, men skillnaden mot en svsåld hemma i Sverige var inte så stor. Vissa bilmärken lönar sig mer än andra.
Antonio Pozzi
-
Andreas79
- Bil: Honda Accord Coupé V6 3.0
- Namn: Andreas Jönsson
- Been thanked: 1 time
Nu är det väl inte långt kvar till nya CTR finns i Sverige
väl för visning o.s.v ?
väl för visning o.s.v ?
Senast redigerad av Andreas79 den 2 januari 2007, 09:58, redigerad totalt 1 gånger.
www.FotografAndreas.se
^ Foto från bilträffar ©Andreas Jönsson
Medlem i Hondaklubben #909 简体中文版
E-post: info@fotografandreas.se | Mobil: 0708 - 76 17 44
Gissar på Mars/April...
Antonio Pozzi
-
Andreas79
<!--emo&:hmm:-->
<!--endemo--> har för mig jag hört nånstans att det är typ nån pre-release i
januari eller februari hos Honda någonstans i Sverige ?
januari eller februari hos Honda någonstans i Sverige ?
www.FotografAndreas.se
Jag har aldrig hört någon svensk köpa sin bil i Danmark.
Varför köper isåfall danskarna som flyttar till sverige sin bil i Sverige om de nu är skriva i Sverige och kan köpa den billigare isåfall i Danmark?
Varför köper isåfall danskarna som flyttar till sverige sin bil i Sverige om de nu är skriva i Sverige och kan köpa den billigare isåfall i Danmark?
<span style='color:gray'><span style='font-family:Arial'><span style='font-size:8pt;line-height:100%'>Christoffer Börjesson HPC#976</span></span></span>
-
Andreas79
[OT]
Att köpa bil i Danmark
"Du kan få enklare utrustning och sämre garantier i Danmark"
"För att hålla nere bilpriserna måste alltså de danska bilhandlarna
sälja bilar med mycket lite utrustning."
Importera själv: DANMARK
Gör ett fynd på andra sidan sundet
<a href='http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story ... 33,00.html' target='_blank'>http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story ... 00.html</a>
[/OT]
Att köpa bil i Danmark
"Du kan få enklare utrustning och sämre garantier i Danmark"
"För att hålla nere bilpriserna måste alltså de danska bilhandlarna
sälja bilar med mycket lite utrustning."
Importera själv: DANMARK
Gör ett fynd på andra sidan sundet
<a href='http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story ... 33,00.html' target='_blank'>http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story ... 00.html</a>
[/OT]
Senast redigerad av Andreas79 den 2 januari 2007, 11:31, redigerad totalt 1 gånger.
www.FotografAndreas.se
Skönt ju, då slipper man all skit som man inte vill ha i sin Type-R <!--emo&:D-->
<!--endemo-->
Senast redigerad av Auner den 2 januari 2007, 20:30, redigerad totalt 1 gånger.
Simon Aunér
F.d. ägare av en Honda Accord 2.3i SR 1994
F.d. ägare av en Honda Accord 2.3i SR 1994
Autoexpress har testat Nya CTR:en mot VW Golf GTI Edition 30.
Registrera er gratis och läs testet här.
<a href='http://www.autoexpress.co.uk/carreviews ... _golf.html' target='_blank'>http://www.autoexpress.co.uk/carreviews ... lf.html</a>
Mvh
Milan
Registrera er gratis och läs testet här.
<a href='http://www.autoexpress.co.uk/carreviews ... _golf.html' target='_blank'>http://www.autoexpress.co.uk/carreviews ... lf.html</a>
Mvh
Milan
Milan Klacar
- smacke
- Bil: NSX
- Namn: MarcusMaehlum
- Kontakt:
behövde inte registrera mig för att läsa iaf.. <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
sedan vet ja inte om ja vill kalla de test... de kommer ett test detta va la mer av reklam för det kommande testet...
sedan vet ja inte om ja vill kalla de test... de kommer ett test detta va la mer av reklam för det kommande testet...
SMacke #364
Golfen ser riktigt gammal ut i jämförelse mot CTR:en <!--emo&:D-->
<!--endemo-->
Nicklas Carlsson
Accord Type S Tourer -07
Accord Type S Tourer -07
- Mordiiax
- Bil: Civic -15
- Namn: Johan Mähler
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 30 times
- Kontakt:
Nya designen växer på mig! Skulle vara skoj att prova en <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
Honda Civic Tourer -15
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
Hahha... man börjar ju bli sugen, den ser riktigt bra ut, och är 6.6 är Ok, hmm undrar vad den kostar i sverige, får man 2st för 420tkr ? kanske med 2-bilar på en gång rabatt ? <!--emo&:)-->
<!--endemo--> Då vill jag ha en vit och frun får en svart <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
[b]Profile to be deleted[/b]
<!--QuoteBegin-taskov+7 Jan 2007, 14:20:25--><div class='quotetop'>QUOTE(taskov @ 7 Jan 2007, 14:20:25)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->om jag räkna rätt då kommer en Type R GT ligga på 260tkr? eller blir den billigare i sverige?
[right][snapback]362914[/snapback][/right]
Kommer bli billigare i Sverige tror jag. Har för mig att nya bilar är något dyrare i England än i Sverige.
[right][snapback]362914[/snapback][/right]
Kommer bli billigare i Sverige tror jag. Har för mig att nya bilar är något dyrare i England än i Sverige.
Senast redigerad av Nicke den 7 januari 2007, 14:56, redigerad totalt 1 gånger.
Nicklas Carlsson
Accord Type S Tourer -07
Accord Type S Tourer -07
<!--QuoteBegin-G4il1+5 Dec 2006, 15:42:59--><div class='quotetop'>QUOTE(G4il1 4 5 Dec 2006, 15:42:59)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->För info då så har mina kontakter givit mig att alla Hondaåterförsäljare kommer ha ett möte den 10-11 Januari då all info och priser på nya CTR:en skall ges. I samma veva kommer det också finnas ett par demobilar att titta på runt om i landet.
Så fram tills dess kommer jag i alla fall ta det mesta av infon som kommer med lite skepsis oavsett om det är Honda Sverige, en website eller en tidning som ger infon <!--emo&;)-->
<!--endemo-->
[right][snapback]354333[/snapback][/right]
Hur gick det med det här? Har återförsäljarna fått någon info nu?
Så fram tills dess kommer jag i alla fall ta det mesta av infon som kommer med lite skepsis oavsett om det är Honda Sverige, en website eller en tidning som ger infon <!--emo&;)-->
[right][snapback]354333[/snapback][/right]
Hur gick det med det här? Har återförsäljarna fått någon info nu?
<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->R32<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro--> - tills vidare<!--colorc--></span><!--/colorc-->
www.toloweb.se
www.toloweb.se