Motorstrul

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
siggewall

Bilen är en Honda civic esi -92
Ja nu är det så att motorn har börjat strula. det hela började för 1 vecka sedan. Efter motorn har kört 10-15min och hunnit blivit varm så börjar det gå knackigt. Motorn tappar effekt och känns som om nån cylinder slutar fungera eller nått. Man trycker pedalen i botten men det händer inte så värst mycket. Så luktar det lite brännt oxå. Jag vet inte vad jag ska göra ingen stjärna på mecka så.
Finns det nått som kan hjälpa mig att komma på rätt väg vad jag ska göra osv skulle det vara mycket tacksamt!
Nicklas S.
Boomi

Vad händer om du stänger av den när den börjat bli sån?
Startar den igen då utan problem?
Kristoffer Bohman

HONDA
the power of dreams

Civic H22a EG hb -94:a
siggewall

Den går exakt likadan då. Det finns inget startproblem. den startar alltid utan problem.
Den går bara normalt om har stått ett par timmar och hunnit blivit helt kall.
Var ute å testa idag.. funkar hur bra som hellst i 15min sen går helt plötsligt börjar den gå kast utan att ha känt något innan.
Senast redigerad av siggewall den 5 januari 2007, 14:55, redigerad totalt 1 gånger.
Nicklas S.
Eisenhut
HPC Medlem
Bil: Honda Integra
Namn: Marcus Eisenhut
Been thanked: 4 times

Har bilen gått varm någon gång?
Mvh/Marcus Eisenhut

Kör:
Honda Jazz -03
Honda Integra Si JRSC -94
Honda CR-V -17

Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic Tourer 1.8 Lifestyle -14
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
Kristian

vad har du för avgassystem ? kan va bakre burken som hra rostat igen
Kristian, Hondalös.
Boomi

Kanske bränslefilter som är igensatt... vet om liknande problem på en opel en gång, har för mig det var soppafiltret, ev pumpen.
Den gick ett tag sen dog den, och till slut startade den inte alls mer
Kristoffer Bohman

HONDA
the power of dreams

Civic H22a EG hb -94:a
siggewall

Eisenhut: Bilen har aldrig blir överhettad om det du menar.

Kristian: Det är ett orginal system. Men det är i bra skick.

Boomi: Kan va nått ska kolla upp det.

Men ska serva motorn Såsom byta ut bränsle, luft, oljefilter byta olja tändstifft.
Bilen drar mer olja än vad den bör göra, samt att bilen drar för mkt bensin över 1l/milen.

tack för era tankar
Nicklas S.
Forenademotor.se
Kontakt:

Har liknade problem med min ena Civic 88 har i dag hittat vad det var för fel på bilen det var generator problem den laddar ej fullt men tillräckligt för att att bilen alltid skall starta problemen som uppstod är liknande ditt kommer ej förens bilen blivit varm eller rättare sagt förens man tömt den större delen av kraften som batteriet har då räcker ej den lilla ström som generatorn laddade till att försörja bränsle pumpen med ström och bilen blev kraftlös och små rycker precis som att den miss tänder och det börja lukta bränt när man stannat och klivit av bilen
<!--sizeo:4--><span style="font-size:14pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->Peter Israelsson<!--sizec--></span><!--/sizec-->
Klågerup ( skåne)
<!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Södervidinge.se<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->
ERC <a href="http://www.sodervidinge.se/" target="_blank">Visit My Website</a>
SS 1,24,69
Skriv svar