För det första spelar det EXTREMT stor roll NÄR du åker dit och VART Du åker. Det skiljer sig enormt. Jämför man Koh Phangang i juni mot Krabi över Jul nyår så är det väl kanske 400% i skillnad eller så.
Men i snitt (om man är två som delar på boendet):
För ett helt okej / bra boende och bärs varje dag samt bra mat bränner Du ca 1000 kronor i veckan.
För ett mycket bra boende och bärs varje dag samt mycket bra mat bränner Du ca 2000 kronor i veckan.
För sjukt kungligt kan Du betala i princip vad som helst. Name your poison and pay.. typ.. <!--emo&;)-->

<!--endemo-->
Ett tips är att kolla efter hotell i Bangkok på internet, man kan hitta sjukt lyxiga ställen för några hundralappar om dagen. Däremot brukar det inte löna sig att förboka bungalows och så ute på turistställena. Om det inte är värsta högsäsongen, typ Nyår, då det kan vara svårt att få tag på något annars.
Jag åker ner till Ao Nang i Krabi på söndag. Jag kommer få betala typ 1500 Bath för mitt boende om dagen. Alltså 300 kr i runda slängar. Vilket är absurt dyrt. Men jag har valt det för att få en bra standard nära dykcentret jag ska dyka med samt att det är högsäsong och allmänt dyrt i Krabi. Sen räknar jag väl med att bränna kanske 10 000 kr på dykning (minst två dyk om dagen i 10 dagar), mat och bira under två veckor. Vilket är sjukt mycket.
I Bangkok kommer jag betala typ 240 kr natten på ett riktigt jävla lyxhotell (har bott där förut) mitt i stan.
När det gäller utflykter spelar det såklart stor roll på vad man gör.
Dykning kostar allt ifrån 300 kr och uppåt om dagen. Men räkna med 600 kr om det ska vara bra.
Trekking, kolla på elefanter, vattenfall och sånt.. typ 100 kr om dagen.
Åka ut med lokal fiskare och fiska lite, typ 50 kr för några timmar.
Vill man så kan man pruta på allt och leva sjukt billigt om man vrider och vänder på varenda peng. Frågan är bara om man vill hålla på så för att gå runt på 500 Kr i veckan. När man bara kan glida fram helt utan "tjafs" för 1000 kr veckan.