Biltest - 5timmars, Ljungbyhed (F5) 24/2-07

Här diskuterar vi kommande träffar och event, även bankörningar.
KristianAE86

<span style='font-size:14pt;line-height:100%'>Den 24 Februari 2007 så kör vi ett uthållighets-biltest
med inreggade bilar som är inköpta för max 5000kronor</span>

Biltestet körs i 5 timmar på F5 (Ljungbyhed).

<span style='color:Red'>Anmälan till:</span> fredrik@slc.se

Banskiss:
<a href="http://www.geting.se/image.php/20529-f5.JPG" target="_blank">http://www.geting.se/image.php/20529-f5.JPG</a>

Regler:

Bilen får kosta max 5.000:- och du förbinder dig att
sälja bilen för det beloppet om någon lägger ett bud.

Inga jeepar. Endast personbilar !

Bilen skall vara inreggad och får max ha haft körförbud
under ett år.

Reghandlingar av senaste modell skall medtagas.

Bilen skall vara i "standardskick".
(Inredning får tas ur för viktminskning)

Avgassystem skall finnas och funka.
(läckage är dock oki i viss mån)

Endast dubbfria däck. Annars fritt

Bilbälte skall finnas, fungera & användas.

Racestol & ratt, 4-p bälte får monteras & behållas efter testet,
om orginal medtages & monteras innan ev försäljning.

18års gräns men inget körkort krävs.

Flest varv vinner.
(varvräkning sker med transponder)

Observera att arrangören har rätten att plocka farliga
förare/team av banan med direkt verkan & ingen
återbetalning av startavgiften.

Testavgift 2.000 per bil, inkluderat transponderlån
till varvräkningen.

<span style='color:Red'>Så kom igen nu - bilda några team & ha kul -
NÅGON måste ju nappa tycker jag. </span>

<span style='color:Blue'>Perstorps Bilskrot har specialöppet för eventuella
NÖDGREJJER till rasade bilar, samt att de står redo
att ta emot alla de bilarna som ingen vill ha efteråt,
de ger er 500-1000kr/bil direkt på plats.

(vissa lär få transportera bilarna till skroten 10 km bort,
efter tävlingen då bilskroten bara har "limited"
transportmöjligheter av några bilar på deras lastbil)</span>

Har ni från början bestämt er för att skrota bilen efteråt
- (om ni inte får ett bud på den) så måste ni GARANTERA
att den inte har en skatteskuld m.m)[/size]

MVH/
.......Kristian (inte jag som arrangerar)

Se Nu Till Att Anmäla Ett Team va
:P
Senast redigerad av KristianAE86 den 25 februari 2007, 10:41, redigerad totalt 1 gånger.
Kristian Hesselmark - www.khracing.se

<span style='font-size:14pt;line-height:100%'>[b]2007[/b] <span style='color:blue'>TOYO</span> <span style='color:green'>Drift</span> <span style='color:orange'>Team</span> Sweden </span>

<span style='color:gray'>OCLBRORSSONS</span>, [b]PB[/b]-<span style='color:red'>Z</span>, <span style='color:orange'>JLERACING</span>, <span style='color:blue'>STREET PERFORMANCE</span>
JG
Kontakt:

hmm, har en ganska vass bil för 5k på ingång men sen såg jag att man måste sälja den för samma eller mer om nån vill köpa och då är det ju inte lika kul <!--emo&:)-->Bild<!--endemo-->

men något annat skit har man nog ståendes, det kräver ju inte så mkt prestanda eftersom det är ett uthållighetstest, snarare tvärtom kanske.

jag är faktiskt sugen...men finns där inga prispengar eller något med tanke på att det ändån är den del pengar som ska slösas? (inköp av bil, moddning av bil, startavgift, olja/bränsle mm.)
Johan Grönberg

Överladdning är bara en kompensation för flödesmisstag
KristianAE86

Detta är bara en rolig grej - men vinner äran, & en back Carlsberg (!)

Prispengar är för proffs Johan <!--emo&:D-->Bild<!--endemo-->

<span style='font-size:14pt;line-height:100%'>[b]2007[/b] <span style='color:blue'>TOYO</span> <span style='color:green'>Drift</span> <span style='color:orange'>Team</span> Sweden </span>

<span style='color:gray'>OCLBRORSSONS</span>, [b]PB[/b]-<span style='color:red'>Z</span>, <span style='color:orange'>JLERACING</span>, <span style='color:blue'>STREET PERFORMANCE</span>
Alex

Mer info kan läsas: <a href='http://www.slc.se/5papp/' target='_blank'>http://www.slc.se/5papp/</a>

Körde sundsta rejset den 2/12-06 och det var riktigt skoj.
Självklart är man anmäld till den 10/2-07.

Massa platser kvar till skåne den 24/2. Bara skaffa billig bil och ha skoj. <!--emo&:drive1:-->Bild<!--endemo-->
Alex Choy

Team Rinkeby garaget

<span style='color:blue'>Honda Civic Lsi -94</span>
<span style='color:black'>Mazda RX-7 FD -93</span>
Härder

Hade det varit gratis så!!
[b]Adam Härder [/b]

S2000 -01
KristianAE86

Varför skulle det vara gratis för ?

Dumt uttalande.

Era bankörningar är inte heller gratis - de betalas med klubbens pengar.

ziggy

<!--QuoteBegin-KristianAE86+11 Jan 2007, 23:45:30--><div class='quotetop'>QUOTE(KristianAE86 @ 11 Jan 2007, 23:45:30)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Varför  skulle det vara gratis för ?

Dumt uttalande.

Era bankörningar är inte heller gratis - de betalas med klubbens pengar.
[right][snapback]364546[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Vadå dumt uttalande!? Är nog ingen kritik, verkar bara som ett konstaterande att han inte vill betala för det.

Det är inte dyrt alls om man är ett par som delar på det. Med tanke på vad man får göra. För jag gissar på ett depåstopp är tillåtna. Är ett riktigt kul initiativ och jag är sugen som f*n, men pengar finns inte till det tyvärr. Hoppas det blir mycket folk som kommer, så det blir ett återkommande arrangemang, så man kan ha chansen att vara med i framtiden.
Senast redigerad av ziggy den 12 januari 2007, 00:30, redigerad totalt 1 gånger.
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->070-64 64 377<!--colorc--></span><!--/colorc-->

<!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->"F*n va charmig jag är!"
"Har du skydd? -Nej, men jag har kontroll!"

-Sagt under Midsommar i Dalarna 2007 <!--colorc--></span><!--/colorc-->
KristianAE86

31 team anmälda nu !

M Scotte
Namn: Martin Scotte
Has thanked: 4 times
Been thanked: 36 times
Kontakt:

Vi anmälde vårt team i går. Ska bli asroligt!

Det blir jag, Mattias och Peter Israelsson och Ander i vår Civic.

Just nu sätts motorn ihop och resten av bilen börjar ta form.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
YASH
Kontakt:

Scotte upppdatera oss släng upp projekt ghetto racing <!--emo&:D-->Bild<!--endemo-->
Only M Matters
JG
Kontakt:

<!--QuoteBegin-M Scotte+30 Jan 2007, 23:08:14--><div class='quotetop'>QUOTE(M Scotte @ 30 Jan 2007, 23:08:14)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Vi anmälde vårt team i går. Ska bli asroligt!

Det blir jag, Mattias och Peter Israelsson och Ander  i vår Civic.

Just nu sätts motorn ihop och resten av bilen börjar ta form.
[right][snapback]370688[/snapback][/right]

va fasen, nu ökade trycket....nu måste vi slänga ihop nån gammal skrotig opel, haha
man kanske skulle varit med ändån, ska absolut ta ett snack med grabbarna
Johan Grönberg

Överladdning är bara en kompensation för flödesmisstag
M Scotte
Kontakt:

<!--QuoteBegin-YASH+31 Jan 2007, 12:38:21--><div class='quotetop'>QUOTE(YASH 4 31 Jan 2007, 12:38:21)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Scotte upppdatera oss släng upp projekt ghetto racing  <!--emo&:D-->Bild<!--endemo-->
[right][snapback]370789[/snapback][/right]
Kommer! Detta är den ultimata tävlingsformen, ingen rädsla för att ha sönder saker, samt att se om man kan hävda sig hyffsat med en totalt urriven Civic -88 med högkompig 1.6 Sohc på sänkfjädrar.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
PB2000
Namn: Patrik Bolmsten

FAen, Höll på att leta bil. Och förare var inte svårt att hitta. Sen såg jag att datumet inte funkade. <!--emo&:crybaby:-->Bild<!--endemo-->

Blir det fler gånger?
Jazz -02
HansG

trist att det inte funkade PB, hade vart kul med ett team till. jag är jäkligt intresserad men har inte fått ihop ett bra gäng + bil, så jag hänger på Scottes team Ghetto som hangaround / wannabe / groupie eller whatever :-)
Hans Gleisner, Malmö, medl. #47 || Nu med Honda igen! :-> <!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->Truly a <!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Hondamentalist<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Nu: <a href="http://www.hondaklubben.com/forum/uploads/photo-539.jpg" target="_blank">Accord Tourer 2.4 Executive -03</a>
Tidigare: *Toyota Corolla -02 (ja, alla kan göra misstag....) *Accord 2.2i -92 *<a href="http://host.bip.net/hans.gleisner/pics/civic1.jpg" target="_blank">Civic 1.6i -89</a> <- Skrotad :.-( R.I.P.
Forenademotor.se
Kontakt:

Så då var den gamla motorn demonterad & nya spisen på plats avgas bytt lite små fix kvar,stötdämpare ,ur med lite inredning, justering av hjulvinklar sen är det bara att gasa
det skall bli riktigt skoj
<!--sizeo:4--><span style="font-size:14pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->Peter Israelsson<!--sizec--></span><!--/sizec-->
Klågerup ( skåne)
<!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Södervidinge.se<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->
ERC <a href="http://www.sodervidinge.se/" target="_blank">Visit My Website</a>
SS 1,24,69
cetv
Kontakt:

[attachment=24757:IMG_00040.JPG]

vi e sååå nöjda med dagen !
Senast redigerad av cetv den 24 februari 2007, 21:49, redigerad totalt 1 gånger.
Mattias Israelsson
www.sodervidinge.se
stumpen
Bil: Prelude -92a
Namn: Fredrik Björkman

men men in kan ju inte ställa upp me en honda tänk på dom stackars konkurenterna :D

hehehehe

en får gratulera!

ser ut som sköheten klara några varv till ;)
M Scotte
Kontakt:

Kan säga att vi regerade hårt!! Alla 36 teamen fick smaka på HONDA POWER!!!! Vi gick efter 5 timmar som nummer ett ur tävlingen!!! Sjukt snabb 1.5L med 1.6L insprut och AGA-diff samt fräscha dubbdäck. Svårt att vara ödmjuk när man är bäst??

I vilket fall, vi satte snabbaste varvet samt vann hela klabbet.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Användarvisningsbild
LinusE
Bil: Civic Type R
Namn: Linus Eriksson
Been thanked: 3 times

hahaha
HONDA rockar....
Linus Eriksson
#828 Skåne/Löberöd
---------------------------------
M Scotte
Kontakt:

På tal om inget. Åk aldrig till TS motorsport, otrevligare och mer oproffseionella medtävlare har vi aldrig stött på. De körde med en Audi 100 Turbo Quattro och kom tvåa, men var så sjukt dåliga förlorare med fler bortföklaringar än Horatio har suttit i Akademin.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Användarvisningsbild
LinusE
Bil: Civic Type R
Namn: Linus Eriksson
Been thanked: 3 times

så är de alltid när "tysk-griparna" får däng av riktiga bilar...
Linus Eriksson
#828 Skåne/Löberöd
---------------------------------
david-o

Grattis till vinsten!
Verkar ha varit ett roligt evenemang trotts all halka, eller ska man kanske säga tack vare? :D
<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->Civic HB Esi 93<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Baden - CH
stumpen
Bil: Prelude -92a
Namn: Fredrik Björkman

vilken/vad fick känna på fronten då??
cetv
Kontakt:

Fråga Martin om de !!
Mattias Israelsson
www.sodervidinge.se
Användarvisningsbild
smacke
Bil: NSX
Namn: MarcusMaehlum
Kontakt:

suveränt jobbat... :D
SMacke #364
M Scotte
Kontakt:

cetv skrev:Fråga Martin om de !!
Du kniper din ......

Okej, jag var den med mest förmaningstal om att inte släppa ut varken Peter "folkracer" -eller hans bror Mattias "avköraren" Israelsson första tiden av testet, då jag var orolig att de skulle stångas och knuffas så det inte blev någon körtid för mig eller Anders. Men givetvis var det denna man som orsakade mest skada på bilen. Efter ett fint uppställ på väg ut på rakan med goda intentioner om att komma på breddställ med nosen pekandes i rätt riktning kom en ensilagebal i hög fart från höger och träffade mig mitt i fronten, jag försökte väja för dennes framfart men lyckades inte då den redan hade siktet inställt på min Civic. Skadorna var små sett ur en funktionell vinkel, men min bror duktig-attityd fick en rejäl smäll. Jag lämnade senare in ett rött kort mot ensilagebalen, men tävlingsledningen bara skrattade och sparkade ut mig från deras tillhåll. Varför denna oförståelse mot mina synpunkter, trodde att busbeteende från alla håll skulle stävjas?
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Användarvisningsbild
Regge
Bil: Honda S2000
Namn: Erik Regnell
Been thanked: 1 time

Var så fruktansvärt glad för eran skull, härligt att en budget bil kan kicka ass på detta vis. Bra körning från er alla, tyckte lite synd om Audi killarna. Kan inte vara lätt att förlora mot 1,5 liter :)
KÖR:
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20

KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Golf GTi Clubsport-S -17
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
PB2000
Namn: Patrik Bolmsten

Har tyckt att Ts motor varit idioter sen vi var och bänkade bilarna där för några år sedan... Ingen respekt alls för andras ägodelar.

(Sen rasar många motorer de byggt också)
Jazz -02
Vtec_Lambo
Bil: CR-V PHEV 2024
Namn: Mathias Beijer

Grymt bra gjort grabbar!
Honda CR-V PHEV
Forenademotor.se
Kontakt:

<a href="http://www.slc.se/5papp/resultat/24feb.html" target="_blank">http://www.slc.se/5papp/resultat/24feb.html</a>

Sjukt nöjd med våran insats och att jag satte bästa tiden av alla det knäns lite extra roligt
Måste också berömma de som var arrangerat det hela för en god insats
<!--sizeo:4--><span style="font-size:14pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->Peter Israelsson<!--sizec--></span><!--/sizec-->
Klågerup ( skåne)
<!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Södervidinge.se<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->
ERC <a href="http://www.sodervidinge.se/" target="_blank">Visit My Website</a>
SS 1,24,69
Skriv svar