Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Då har man köpt sig en ny bil: EvoIII
Som dom flesta vet sålde jag min del sol för inte så länge sen! Anledningen var att en evo var på väg och nu har jag den! Bilen är fantastisk att köra, går inte att beskriva! Kommer moddas när mer tid och pengar finns då jag numer äger en lägenhet samt denna bilen och ska testa på hur ja klarar det ekonomiskt!
Lite av grejerna som sitter på :
Momo ratt samt aluminium pedaler
Laddtryckmätare (bilen laddar 1 bar vilket motsvarar ca 320hk)
Öppet luftfilter (Green cotton)
Sportavgassystem (Hks)
Dumpventil
AVC-R boost controller
Alpine MP3/CD-spelare
Larm
Immobilizer
p.s fälgarna är till salu eller byte mos andra fälgar! otroligt lätta orginalfälgarna samt i bra skick
här är ett smakprov då forumet inte tillåter mig att ladda upp fler bilder???
Lite av grejerna som sitter på :
Momo ratt samt aluminium pedaler
Laddtryckmätare (bilen laddar 1 bar vilket motsvarar ca 320hk)
Öppet luftfilter (Green cotton)
Sportavgassystem (Hks)
Dumpventil
AVC-R boost controller
Alpine MP3/CD-spelare
Larm
Immobilizer
p.s fälgarna är till salu eller byte mos andra fälgar! otroligt lätta orginalfälgarna samt i bra skick
här är ett smakprov då forumet inte tillåter mig att ladda upp fler bilder???
Senast redigerad av Aidin den 19 januari 2007, 11:02, redigerad totalt 1 gånger.
- {BÅGEN}

- Bil: Civic Ed / Civic Hybrid
- Namn: Mattias Bågenholm
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 30 times
Fan va grymt grabben...
Grattis till en kul bil...
Grattis till en kul bil...
*Medlems ansvarig*
*Kassör*
Mattias Bågenholm
0707-300215
Bilar
Civic ED Turbo "Kanjo" -91
VW Multivan
VW ID3
Har ni några frågor ang ert medlemsskap i HPC så skicka ett PM till mig.
*Kassör*
Mattias Bågenholm
0707-300215
Bilar
Civic ED Turbo "Kanjo" -91
VW Multivan
VW ID3
Har ni några frågor ang ert medlemsskap i HPC så skicka ett PM till mig.
Hejsan alla! tack tack! det är en otroligt rolig bil att köra faktiskt men kör man frisk så dricker den mycker soppa oxå!
Bilen såldes pga lägenheten men har eventuellt hittat en roomie så det löser sig nog ekonomiskt! sen hjälpte mina föräldrar till med en slant i sista stund! Skicket på bilen går inte att beskrivas i ord, har nån skråma här och där men alla som har sett den blir förvånade av hur fin den är! Har en annan svart Evo 3gsr på gång så denna kan eventuellt vara till salu för rätt peng! Letade länge efter en fin svart evo med samma skick som min gråa men som det alltid är så dök en upp precis när jag köpt denna! men men
Pm:a mig om ni är intresserade
mvh aidin
Bilen såldes pga lägenheten men har eventuellt hittat en roomie så det löser sig nog ekonomiskt! sen hjälpte mina föräldrar till med en slant i sista stund! Skicket på bilen går inte att beskrivas i ord, har nån skråma här och där men alla som har sett den blir förvånade av hur fin den är! Har en annan svart Evo 3gsr på gång så denna kan eventuellt vara till salu för rätt peng! Letade länge efter en fin svart evo med samma skick som min gråa men som det alltid är så dök en upp precis när jag köpt denna! men men
Pm:a mig om ni är intresserade
mvh aidin
pris <!--emo&:)-->
<!--endemo--> ?
Elvis
Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-
Driving :Honda civic type R CW FN2
Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-
Driving :Honda civic type R CW FN2
<!--QuoteBegin-CRXStoffe+19 Jan 2007, 16:57:37--><div class='quotetop'>QUOTE(CRXStoffe 4 19 Jan 2007, 16:57:37)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Reggning väntar för min. Har beställt lampor som bör komma nästa vecka, sen börjar det roliga...trimmandet <!--emo&:drive1:-->
<!--endemo-->
[right][snapback]366991[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
grattis <!--emo&:D-->
<!--endemo-->
Ja väntar med reggning då ja kanske ska sälja denna till förmån för en svart som ska reggas och behållas!
Ja väntar med reggning då ja kanske ska sälja denna till förmån för en svart som ska reggas och behållas!
Senast redigerad av Aidin den 19 januari 2007, 18:07, redigerad totalt 1 gånger.
<!--QuoteBegin-Aidin+19 Jan 2007, 19:01:32--><div class='quotetop'>QUOTE(Aidin 4 19 Jan 2007, 19:01:32)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-CRXStoffe+19 Jan 2007, 16:57:37--><div class='quotetop'>QUOTE(CRXStoffe 4 19 Jan 2007, 16:57:37)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Reggning väntar för min. Har beställt lampor som bör komma nästa vecka, sen börjar det roliga...trimmandet <!--emo&:drive1:-->
<!--endemo-->
<!--endemo-->
[right][snapback]366992[/snapback][/right]
Min e redan svart... <!--emo&:D-->
<!--endemo-->
[right][snapback]366992[/snapback][/right]
Min e redan svart... <!--emo&:D-->
------------------------
Christopher Nilsson
Christopher Nilsson
Fin bil!
Många Hondaförare har bytt ifrån Honda till tidiga Evo modeller, men inte många har fastnat. Tror det är svårt att komma ifrån de högvarviga registret på en Honda, även den relativt låga bensinförbrukningen och driftsäkerheten vid hårt körning.
Så vi räknar dina dagar.... <!--emo&:D-->
<!--endemo-->
Många Hondaförare har bytt ifrån Honda till tidiga Evo modeller, men inte många har fastnat. Tror det är svårt att komma ifrån de högvarviga registret på en Honda, även den relativt låga bensinförbrukningen och driftsäkerheten vid hårt körning.
Only M Matters
<!--QuoteBegin-YASH+19 Jan 2007, 18:26:54--><div class='quotetop'>QUOTE(YASH 4 19 Jan 2007, 18:26:54)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Fin bil!
<!--endemo-->
[right][snapback]367022[/snapback][/right]
Ja kan hålla me dig om att bensinförbrukningen är sjukt hög vid frisk körning och körkortet sitter lite osäkert faktiskt vill jag säga! men ja är nöjd hittils i alla fall!
[right][snapback]367022[/snapback][/right]
Ja kan hålla me dig om att bensinförbrukningen är sjukt hög vid frisk körning och körkortet sitter lite osäkert faktiskt vill jag säga! men ja är nöjd hittils i alla fall!
-
Streetracer
Ja bensin drar dom allt.. Men man får tänka på att med ca 300 hk och turbo så drar det lite mer =) En ordentlig mappning kan nog få ner den lite iaf. Men pigga och roliga är dom !
Kan inte påstå att jag saknar det högvarviga registret i hondamotorn så mkt.. Kan varva lika mkt med evon som med vt:n och det drar fint hela vägen... tycker tvärtom att det är skönt med ett bredare register.
Men visst.. crx:n kostar inte lika mkt att köra med men evon är roligare på nästan alla sätt annars.
Kan inte påstå att jag saknar det högvarviga registret i hondamotorn så mkt.. Kan varva lika mkt med evon som med vt:n och det drar fint hela vägen... tycker tvärtom att det är skönt med ett bredare register.
Men visst.. crx:n kostar inte lika mkt att köra med men evon är roligare på nästan alla sätt annars.
Thomas Beausang - Göteborg - Våra bilar - <a href='http://www.garaget.org/nmri' target='_blank'>http://www.garaget.org/nmri</a>
- Hattori Honda

- Bil: Civic 40th anniv. ed., 2012
- Namn: Andreas Engstrom
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 2 times
Var köpte du den? Importerade du själv?
Tycker jag känner igen dekalerna på sidan från nån annons.
Stocktown, Farsta
Civic 40th anniv. ed., 2012
Pflanzgarten stole my virginity
Du borde cykla mer!
Du borde cykla mer!
<!--QuoteBegin-Hattori Honda+25 Jan 2007, 12:01:16--><div class='quotetop'>QUOTE(Hattori Honda 4 25 Jan 2007, 12:01:16)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Var köpte du den? Importerade du själv?
[right][snapback]369117[/snapback][/right]
Dekalerna är borttagna köpte den av en kille som hämtar hem från england! den är för övrig till salu för 77-78 000 kr beroende om köparen vill ha typintyg med bilen! Skall sälja pga jag hittat en svart med lite mer godis <!--emo&:P-->
<!--endemo-->
[right][snapback]369117[/snapback][/right]
Dekalerna är borttagna köpte den av en kille som hämtar hem från england! den är för övrig till salu för 77-78 000 kr beroende om köparen vill ha typintyg med bilen! Skall sälja pga jag hittat en svart med lite mer godis <!--emo&:P-->
å mé ratten på fel sida.
Kan ju alltid måla den gul och köra post <!--emo&:laughbounce:-->
<!--endemo-->
Men för övrigt en riktigt kul bil. Måste kosta fläsk att försäkra. Så mycket häst OCH import.
Men för övrigt en riktigt kul bil. Måste kosta fläsk att försäkra. Så mycket häst OCH import.
//Daniel Sundqvist
Nu: Accord Executive & Type-S i samma bil... typ -04:a
Volvo V70II 2,4D -08:a
Tidigare:
Accord Coupé -94:a
Toyota Carina E -92:a
Nissan Prairie -87:a
Tidigare:
<!--QuoteBegin-basdanne+25 Jan 2007, 12:26:08--><div class='quotetop'>QUOTE(basdanne 4 25 Jan 2007, 12:26:08)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->å mé ratten på fel sida.
<!--endemo-->
[right][snapback]369125[/snapback][/right]
har lite "Kontakter" så får betal runt 9000 kr helårs när den e reggad o klar
- Hattori Honda

- Bil: Civic 40th anniv. ed., 2012
- Namn: Andreas Engstrom
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 2 times
<!--QuoteBegin-Aidin+25 Jan 2007, 13:21:55--><div class='quotetop'>QUOTE(Aidin 4 25 Jan 2007, 13:21:55)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Skall sälja pga jag hittat en svart med lite mer godis <!--emo&:P-->
<!--endemo-->
[right][snapback]369122[/snapback][/right]
Var försiktig bara... Hoppas du läst på om rasade fördelningslådor, crankwalk och allt annat som händer dessa bilar. Det är ju trots allt en 12 år gammal busbil utan servicehistoria. Köper jag en sån igen ska jag se till att ha sisådär 50k i reserv för allt fix.
Men det är svårt att hitta en roligare bil att köra och nån gång blir det säkert en till. <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
Var försiktig bara... Hoppas du läst på om rasade fördelningslådor, crankwalk och allt annat som händer dessa bilar. Det är ju trots allt en 12 år gammal busbil utan servicehistoria. Köper jag en sån igen ska jag se till att ha sisådär 50k i reserv för allt fix.
Men det är svårt att hitta en roligare bil att köra och nån gång blir det säkert en till. <!--emo&:)-->
Stocktown, Farsta
Du borde cykla mer!
Du borde cykla mer!
<!--QuoteBegin-Aidin+25 Jan 2007, 14:09:46--><div class='quotetop'>QUOTE(Aidin 4 25 Jan 2007, 14:09:46)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-basdanne+25 Jan 2007, 12:26:08--><div class='quotetop'>QUOTE(basdanne 4 25 Jan 2007, 12:26:08)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->å mé ratten på fel sida.
<!--endemo-->
[right][snapback]369139[/snapback][/right]
Det kan det ju lätt vara värt. Grattis. Sådana kontakter skulle man ha. ...eller så gäller det att bo på landet.
[right][snapback]369139[/snapback][/right]
Det kan det ju lätt vara värt. Grattis. Sådana kontakter skulle man ha. ...eller så gäller det att bo på landet.
//Daniel Sundqvist
Tidigare:
Tidigare:
<!--QuoteBegin-Hattori Honda+25 Jan 2007, 14:17:22--><div class='quotetop'>QUOTE(Hattori Honda 4 25 Jan 2007, 14:17:22)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Aidin+25 Jan 2007, 13:21:55--><div class='quotetop'>QUOTE(Aidin 4 25 Jan 2007, 13:21:55)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Skall sälja pga jag hittat en svart med lite mer godis <!--emo&:P-->
<!--endemo-->
<!--endemo-->
[right][snapback]369143[/snapback][/right]
ja crankwalk e inget bra!=)
bättre me cripwalk yeah
[right][snapback]369143[/snapback][/right]
ja crankwalk e inget bra!=)
bättre me cripwalk yeah
Michael Grönberg
Helsingborg
R32 Gtr -94 2011 ska det gå fort
skylift r32 gtr -90 10,97 212km/h 2008
Helsingborg
R32 Gtr -94 2011 ska det gå fort
skylift r32 gtr -90 10,97 212km/h 2008
<!--QuoteBegin-basdanne+25 Jan 2007, 14:26:08--><div class='quotetop'>QUOTE(basdanne @ 25 Jan 2007, 14:26:08)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Men för övrigt en riktigt kul bil. Måste kosta fläsk att försäkra. Så mycket häst OCH import.
enligt mina kunder så brukar dom kosta från 5800kr/år helförsäkring och upp, beroende på var du bor, ålder, skadestatistik och allt det där...
helt ok tycker jag som själv betalar 4200kr/år trafikförsäkring för en civic sedan DX -93, är skriven på ort långt utanför stadsbyggd, fyller 26 i år, har haft körkort sen 1999 och aldrig registrerat någon skada.
enligt mina kunder så brukar dom kosta från 5800kr/år helförsäkring och upp, beroende på var du bor, ålder, skadestatistik och allt det där...
helt ok tycker jag som själv betalar 4200kr/år trafikförsäkring för en civic sedan DX -93, är skriven på ort långt utanför stadsbyggd, fyller 26 i år, har haft körkort sen 1999 och aldrig registrerat någon skada.
Johan Grönberg
Överladdning är bara en kompensation för flödesmisstag
Överladdning är bara en kompensation för flödesmisstag
-
Streetracer
Vi betalar ca 800 kr /månaden, bor utanför gbg och är 24.
Visst kan en bil gå sönder.. kan ju inte råda ngn att köpa en sådan bil om man inte vill meka själv, därmed inte sagt att de går sönder oftare än någon annan likvärdig bil, men om motorn el ngt annat skulle rasa så kan det ju bli dyrt att lämna in. Ungefär som med de flesta bilar... <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
Visst kan en bil gå sönder.. kan ju inte råda ngn att köpa en sådan bil om man inte vill meka själv, därmed inte sagt att de går sönder oftare än någon annan likvärdig bil, men om motorn el ngt annat skulle rasa så kan det ju bli dyrt att lämna in. Ungefär som med de flesta bilar... <!--emo&:)-->
Thomas Beausang - Göteborg - Våra bilar - <a href='http://www.garaget.org/nmri' target='_blank'>http://www.garaget.org/nmri</a>