Tobbes CTR -05.
hehe, jag visste inte heller först vilken sida som filtret skulle sitta på 
(psst, filtret ska sitta vid den lilla armen)
Här har du en guide som jag följde när jag satte dit mitt... Tog ett par timmar första gången med lite hjälp från Fonzeka bla,
men du borde kunna fixa det med denna.
(psst, filtret ska sitta vid den lilla armen)
Här har du en guide som jag följde när jag satte dit mitt... Tog ett par timmar första gången med lite hjälp från Fonzeka bla,
men du borde kunna fixa det med denna.
Senast redigerad av wriid den 22 mars 2007, 12:03, redigerad totalt 1 gånger.
[b]Medlem #1535[/b]
-
Tobbe_TypeR
Installations guiden går ej att öppna :/
[i]Japansk Vråålapa![/i]
---------------
[Type-<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc-->]
---------------
[Type-<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc-->]
-
Tobbe_TypeR
efter ett försök igår o sätta dit CAI så undrar jag hur pass mycket jag behöver ta bort??? måste frontspoilern bort för att de ska gå o montera skiten? jag tog bort batteri och massa annat igår, men skruvade tillbaka det när jag insåg att ja va tvungen o skruva isär halva bilen haha,, nu ska jag ut och montera ljudkablar var iväg till BRL ihelgen o köpte lite rejäla kablar.. ngt lättare ljudbygge kommer jag börja med längre fram.
//Tobbe.
//Tobbe.
[i]Japansk Vråålapa![/i]
---------------
---------------
Konstigt.. det fungerar när jag klickar på den.Tobbe_TypeR skrev:Installations guiden går ej att öppna :/
Annars kan jag skicka den via msn eller mail om du vill?
Du behöver inte plocka isär halva bilen utan vänster framdäck och sen innerskärmen behöver du plocka bort tillräkligt många clips för att du ska kunna böja bort den.
[b]Medlem #1535[/b]
-
Tobbe_TypeR
okej okej ska snart ut o fortsätta dra ljudkablar börjar med CAI efter det =) .. nån som vet vart man kan få tag i sänkningsatser och mugen grill o sånt ? //Tobbe.
[i]Japansk Vråålapa![/i]
---------------
---------------
-
Tobbe_TypeR
Sådär, nu sitter CAI monterat, idag skall de dras nya ljudkablar då det vart för mörkt igår.. och belysningen i garaget är inte den bästa.
//Tobbe.
//Tobbe.
[i]Japansk Vråålapa![/i]
---------------
---------------
-
Tobbe_TypeR
Ljud kablar och lågnivå är monterat! nu ska ja bara dra kablarna lite snyggare i skuffen. //Tobbe.
[i]Japansk Vråålapa![/i]
---------------
---------------
-
Tobbe_TypeR
ska göra en liten film i eftermiddag med lite gott o blandat =)
//Tobbe.
//Tobbe.
[i]Japansk Vråålapa![/i]
---------------
---------------
-
Tobbe_TypeR
Filmen är klar fast med lite dålig kvalité
<a href="" target="_blank">
//Tobbe.
//Tobbe.
[i]Japansk Vråålapa![/i]
---------------
---------------
Haha, fartglad film.. Toker! :boxing:
någon idé på vad du skall göra mer med bilen?
MvH
någon idé på vad du skall göra mer med bilen?
MvH
[b][u]Oscar Henze[/u][/b]
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->[i]CTR-05.....*..<!--coloro:#8B0000--><span style="color:#8B0000"><!--/coloro-->Kompressor<!--colorc--></span><!--/colorc-->..*[/i]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->[i]Volvo 940GL - 91 (Vinter kärran)[/i]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->[i]CTR-05.....*..<!--coloro:#8B0000--><span style="color:#8B0000"><!--/coloro-->Kompressor<!--colorc--></span><!--/colorc-->..*[/i]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->[i]Volvo 940GL - 91 (Vinter kärran)[/i]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
trevlig film, men jag skulle skippat musiken.. 
<span style='color:black'>Tobias Thunström</span>
<span style='color:black'>Medlem #</span><span style='color:red'>1610</span>
<span style='color:black'>CT</span><span style='color:red'>R</span> <span style='color:black'>- 05</span><span style='color:grey'> Cosmic Grey Pearl</span>
<span style='color:blue'>Invidia avgas, DC-sport rostfria grenrör, AEM CAI, K-Pro, Rota</span>
<span style='color:black'>Medlem #</span><span style='color:red'>1610</span>
<span style='color:black'>CT</span><span style='color:red'>R</span> <span style='color:black'>- 05</span><span style='color:grey'> Cosmic Grey Pearl</span>
<span style='color:blue'>Invidia avgas, DC-sport rostfria grenrör, AEM CAI, K-Pro, Rota</span>
-
Tobbe_TypeR
Finns massor jag skulle vilja göra med bilen, men de första nu blir på servicen är att dem ska få byta urtrampningslagret pga, en tidigare äger inte kunnat kopplat ur som man ska!!, annars nästa steg blir nåt catback system med japs! förslag? företag? & pris,
Mvh//Tobbe.
Mvh//Tobbe.
[i]Japansk Vråålapa![/i]
---------------
---------------
- Steffo

- Bil: Pilot EX-L 2016
- Namn: Stefan Blixt
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 10 times
Av ren nyfikenhet; Hur kopplar man ur så att urtrampningslagret ger sig?
Alltså, jag är inte ironisk eller så utan undrar helt ärligt. Jag har aldrig hört om det förut och om det nu är så att man kan koppla fel på något vis och paja det lagret så vill jag veta hur man INTE ska göra för att få behålla mitt fräscht.
Alltså, jag är inte ironisk eller så utan undrar helt ärligt. Jag har aldrig hört om det förut och om det nu är så att man kan koppla fel på något vis och paja det lagret så vill jag veta hur man INTE ska göra för att få behålla mitt fräscht.
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Honda Pilot EX-L AWD 2016
- Regge
- Bil: Honda S2000
- Namn: Erik Regnell
- Been thanked: 1 time
Om du får en ny låda på garantin, se till att få JDM lådan då den har diff, och tydligen är billigare än orginallådan... Alla vinner!ei9440 skrev:<!--quoteo(post=385699:date=18 Mar 2007, 21:07:31:name=Eisenhut)--><div class='quotetop'>CITERA(Eisenhut @ 18 Mar 2007, 21:07:31) [snapback]385699[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec--><!--quoteo(post=385274:date=17 Mar 2007, 18:03:19:name=M-G)--><div class='quotetop'>CITERA(M-G @ 17 Mar 2007, 18:03:19) [snapback]385274[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->har du synkskrap på 2an ibland?
garantin gäller vell fortfarande på den bilen?isåfall in fort o få en ny låda eller reparerat.
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Enligt Rosenholtz ersätter inte Honda en "trasig" låda med en som har diff (JDM), den kostar 15000:-, dock står de för monteringen...
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Jag har hört att Euro lådan, dvs den utan Diff ska vara dyrare än JDM lådan. Därför var många återförsäljare glada när kunden påpekade att dom önskade att få den diffade JDM lådan vid byte på garantin. Men jag låter detta vara osagt då det är bara vad jag själv hört (?)
KÖR:
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20
KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Golf GTi Clubsport-S -17
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20
KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Golf GTi Clubsport-S -17
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
-
Tobbe_TypeR
Steffo skrev:Av ren nyfikenhet; Hur kopplar man ur så att urtrampningslagret ger sig?
ptjaa.. kanske inte koppla ur hela vägen som man ska? trampa ner halvägs o växla
aja dem ska få byta det iaf.. för man hör att de viner/surrar/tickar litegran. //Tobbe.
[i]Japansk Vråålapa![/i]
---------------
---------------
Tobbe_TypeR skrev:Filmen är klar fast med lite dålig kvalité
//Tobbe.
haha dom där ställena känner man igen =)
[b]Snart Blir det en Del Sol vti[/b]
Åker FORD (just nu iaf)
>> Conny Wahlqvist <<
Bor i en skokartong/Under en stubbe /Skyberga/Hardemo/Kumla/Närke/Sverige/Norden/Europa/Världen !!
Till salu : MIG SJÄLV
Åker FORD (just nu iaf)
>> Conny Wahlqvist <<
Bor i en skokartong/Under en stubbe /Skyberga/Hardemo/Kumla/Närke/Sverige/Norden/Europa/Världen !!
Till salu : MIG SJÄLV
Plåga? Den ÄLSKAR det! Så ska en bil köras. Tyckte nästan det var lite snällt 
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->070-64 64 377<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->"F*n va charmig jag är!"
"Har du skydd? -Nej, men jag har kontroll!"
-Sagt under Midsommar i Dalarna 2007 <!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->"F*n va charmig jag är!"
"Har du skydd? -Nej, men jag har kontroll!"
-Sagt under Midsommar i Dalarna 2007 <!--colorc--></span><!--/colorc-->
-
Tobbe_TypeR
Packan skrev:Nu lär ingen vilja handla bilar av dig
Nästan så det gör ont i mig när jag ser dig plåga kärran sådär.
Ähh nu ska vi inte va sånna
[i]Japansk Vråålapa![/i]
---------------
---------------
Grattis
Funderar på inköp av en ctr oxå 
Får man fråga vilken låt som det är i filmen? :thumbup:
Får man fråga vilken låt som det är i filmen? :thumbup:
[b]<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->Michael Wahlgren<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b]
[b]<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->Volvo V40 T4 Trophy -03<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b]
[i]<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->Honda Civic 1.6 VTI VTEC -00<!--colorc--></span><!--/colorc--> (<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->såld<!--colorc--></span><!--/colorc-->)[/i]
[i]<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->Honda Civic 1.4 -96<!--colorc--></span><!--/colorc--> (<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->såld<!--colorc--></span><!--/colorc-->)[/i]
[b]<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->Volvo V40 T4 Trophy -03<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b]
[i]<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->Honda Civic 1.6 VTI VTEC -00<!--colorc--></span><!--/colorc--> (<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->såld<!--colorc--></span><!--/colorc-->)[/i]
[i]<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->Honda Civic 1.4 -96<!--colorc--></span><!--/colorc--> (<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->såld<!--colorc--></span><!--/colorc-->)[/i]
-
Tobbe_TypeR
wriid skrev:Jag skulle gissa på
Bomfunk MC's - Turn It Up
Stämmer bra det
[i]Japansk Vråålapa![/i]
---------------
---------------
-
Tobbe_TypeR
En film på kusinens CTR -04:a ochså =)
dock lite mer galen på varvstoppet än vad jag är xD
//Tobbe.
dock lite mer galen på varvstoppet än vad jag är xD
//Tobbe.
[i]Japansk Vråålapa![/i]
---------------
---------------
-
Tobbe_TypeR
3925mil snart dags för service
hade gått 3553mil när jag köpte den för inte så länge sen
nytt avgassystem är beställt, de vart MeganRacing catback system till o börja med.. (4995kr), sedan har jag monterat rött neon under bilen! fast dock gick de ej att montera bak.. fanns ingen direkt plats att skruva röret på. //Tobbe.
[i]Japansk Vråålapa![/i]
---------------
---------------
-
Tobbe_TypeR
wriid skrev:Jag hade skippat neonet under faktiskt... tycker inte det hör hemma på en ctr
Hoppas du blir nöjd med megan racing catbacket i alla fall
har satt dit neon nu =) och de passade mer en vad jag trodde!, nu hade dem slut på avgassystemet så ja vet inte vart jag ska köpa nytt? förslag på sidor som säljer bra avgassystem för en vättig slant? //Tobbe.
[i]Japansk Vråålapa![/i]
---------------
---------------