Jag tycker jag har svårt att få till bra starter med min crx vt (sugmotor) . Kvittar om jag kör med Mh eller Toyo (vanliga) däcken .
Vilket varv bör man kliva av på under? 5000rpm så dör den ju , man måste ju ha vtec med sig , och startar man på 5000rpm så spinner det bara ???
Ska testa 201m i mon så därför jag undrar..
starter
-
alexanderj
Alexander Johansson , Högsby
- Steffo

- Bil: Pilot EX-L 2016
- Namn: Stefan Blixt
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 10 times
Starta på en bit över 5000 och slira lite på kopplingen!
Det är bara att öva några starter innan.
Tänk också på att det är mycket bättre grepp i en riktig strip (om det nu är det du ska köra på) jämfört med vanlig gatasfalt. Du kan alltså hålla ett högre varv och vara mer agressiv med kopplingen utan att det spinner.
Det är bara att öva några starter innan.
Tänk också på att det är mycket bättre grepp i en riktig strip (om det nu är det du ska köra på) jämfört med vanlig gatasfalt. Du kan alltså hålla ett högre varv och vara mer agressiv med kopplingen utan att det spinner.
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Honda Pilot EX-L AWD 2016
-
Jay-c
- Bil: Civic EJ9 -96
- Namn: Johannes Carlsson
för en så bra start som möjligt gäller det att komma så nära gränsen då det börjar spinna utan att det spinner.. högt varv och möta kopplingen med gas är det som gäller sen är det viktigt att lära sig bilen, t.ex när jag var van å köra volvo med kass respons och gick över till crx:en så vart de lite knas i början då jag gick på gasen alldeles för tidigt
kör:
SL1000 Falco, KTM 525, 91 Corvette & en grön 96 Civic 1,4is Sedan
Allt är till salu, det är bara en fråga om rätt pris..
201m: 10.08 116.5 km/h CRX VT
SL1000 Falco, KTM 525, 91 Corvette & en grön 96 Civic 1,4is Sedan
Allt är till salu, det är bara en fråga om rätt pris..
201m: 10.08 116.5 km/h CRX VT
jag startar på 7500-8500rpm med min fwd i vanliga fall med drivlinan i spänn, lite beroende på däck och underlag, sen är det teknik att få ner så bra 60fötter som möjligt.
med 4wd startar jag på varvstopp och dumpar koppling oxo med drivlinan i spänn.
rwd har jag lite fördåliga erfarenheter för att uttala mig om
Johan Grönberg
Överladdning är bara en kompensation för flödesmisstag
Överladdning är bara en kompensation för flödesmisstag
Varför startar man på så pass höga varvtal?JG skrev:jag startar på 7500-8500rpm med min fwd i vanliga fall med drivlinan i spänn, lite beroende på däck och underlag, sen är det teknik att få ner så bra 60fötter som möjligt.
Jag trodde det var bättre att få ut vtecen i varje växel då med exempelvis CTR och därmed starta så nära 6000 varv som möjligt så inte däcken släpper.
Michael Lennon
<a href="http://www.garaget.org/?car=41786" target="_blank">http://www.garaget.org/?car=41786</a>
<a href="http://www.garaget.org/?car=41786" target="_blank">http://www.garaget.org/?car=41786</a>
-
hondapower
- Been thanked: 3 times
kände min aldrig helt säker på "kopplingsslir" tekniken (dock den bästa tekniken) så ja fick nöja mig med att stå på 3000och hålla drivlinan spänd med handbromsen och kopplingen på dragläget som sen dumpades och gavs fullt.
men att stå på typ 7-8k i varv och lyckas slira ut med hjälp av kopplingen och fortfarande ligga kvar i Vtec utan att typ spinna med hjulen är det bästa som ger mest push.
men att stå på typ 7-8k i varv och lyckas slira ut med hjälp av kopplingen och fortfarande ligga kvar i Vtec utan att typ spinna med hjulen är det bästa som ger mest push.