Så otroligt förbannad på grannen mittemot
Fy fan vad jag är förbannad på min granne mittemot. Jämt måste han parkera bilen så att han stör andra trafikanter. Det blir så trångt på gatan att bilarna riskerar köra in i min bil :ranting: Det är alltså på den vita skåpbilen jag syftar. Upprinnelsen till det hela är att jag för flera år sedan ställde bilen framför vårt hus (bruna staketet). Som ni ser det så vågar varken jag eller någon annan i familjen ställa bilen där längre (Hondorna står framför vita staketet, dvs grannen bredvid). Gubben mittemot är nämligen 80+ och har otroligt svårt att köra ut sin bil ur sitt garage. På den tiden hade vi besök av polisen också. Och eftersom de var jäviska så förstår ni nog vems sida de stod på, fastän jag då parkerade bilen helt lagligt.
Vi slutade parkera bilen framför vårt eget hus (tänkte att det var inte lönt att tjafsa om en sån grej). Men grannen mitteomt vill inte sluta jävlas med oss. Som ni ser på korten brukar hans son, när han är på besök parkera så att han nästan blockerar trafiken på gatan. Vad skulle ni göra i mitt ställe?
Sen så blir andra grannar lite sura över att vi parkerar bilen framför deras hus. De förstår inte varför vi inte kan parkera framför vårt hus. DET ÄR FÖR ATT VI INTE VÅGAR!!!
Ni kanske inte bryr er alls men jag var bara tvungen att skriva av mig lite.
Vi slutade parkera bilen framför vårt eget hus (tänkte att det var inte lönt att tjafsa om en sån grej). Men grannen mitteomt vill inte sluta jävlas med oss. Som ni ser på korten brukar hans son, när han är på besök parkera så att han nästan blockerar trafiken på gatan. Vad skulle ni göra i mitt ställe?
Sen så blir andra grannar lite sura över att vi parkerar bilen framför deras hus. De förstår inte varför vi inte kan parkera framför vårt hus. DET ÄR FÖR ATT VI INTE VÅGAR!!!
Ni kanske inte bryr er alls men jag var bara tvungen att skriva av mig lite.
<a href='index.php?showtopic=40314'><!--fonto:Arial Black--><span style="font-family:Arial Black"><!--/fonto--><!--sizeo:4--><span style="font-size:14pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->4-hjuling, bandpasslåda, styrväxel, AC, GSM-larm SÄLJES<!--fontc--></span><!--/fontc--><!--sizec--></span><!--/sizec--><!--colorc--></span><!--/colorc--></a>
Flytta till landet så slipper du problemet.
Nä men du kan ju prova att ringa polisen så de kan få bilen bort forslad eftersom den är en fara för trafiken.
Nä men du kan ju prova att ringa polisen så de kan få bilen bort forslad eftersom den är en fara för trafiken.
<a href="http://www.garaget.org/?car=30319" target="_blank">CRX VT-<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> <!--coloro:#708090--><span style="color:#708090"><!--/coloro-->2022cc<!--colorc--></span><!--/colorc--></a>
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro--><!--fonto:Impact--><span style="font-family:Impact"><!--/fonto--><!--fonto:Arial Black--><span style="font-family:Arial Black"><!--/fonto--><!--coloro:#708090--><span style="color:#708090"><!--/coloro-->B20 N/A IS THE SHIT! SÅÅÅÅLD<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--fontc--></span><!--/fontc--><!--fontc--></span><!--/fontc--><!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->"Friends don't let friends roll on rotas"<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--fonto:Impact--><span style="font-family:Impact"><!--/fonto--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro--><!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->D<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->T<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->M<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--colorc--></span><!--/colorc--> S<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->q<!--colorc--></span><!--/colorc-->u<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->a<!--colorc--></span><!--/colorc-->d<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--colorc--></span><!--/colorc--><!--fontc--></span><!--/fontc-->
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro--><!--fonto:Impact--><span style="font-family:Impact"><!--/fonto--><!--fonto:Arial Black--><span style="font-family:Arial Black"><!--/fonto--><!--coloro:#708090--><span style="color:#708090"><!--/coloro-->B20 N/A IS THE SHIT! SÅÅÅÅLD<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--fontc--></span><!--/fontc--><!--fontc--></span><!--/fontc--><!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->"Friends don't let friends roll on rotas"<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--fonto:Impact--><span style="font-family:Impact"><!--/fonto--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro--><!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->D<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->T<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->M<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--colorc--></span><!--/colorc--> S<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->q<!--colorc--></span><!--/colorc-->u<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->a<!--colorc--></span><!--/colorc-->d<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--colorc--></span><!--/colorc--><!--fontc--></span><!--/fontc-->
- wahlsten
- Bil: FL5
- Namn: Kalle Wahlsten
- Been thanked: 1 time
hehe lite roligt med grann fajt.
men varför i hela friden bygger man en kåk utan garage uppfart eller åtminståne grusgång så man kan köra in bilarna på gården?
ifs så såg jag att grannen eran hade det men han kanske inte orkar köra in bilen där?
men varför i hela friden bygger man en kåk utan garage uppfart eller åtminståne grusgång så man kan köra in bilarna på gården?
ifs så såg jag att grannen eran hade det men han kanske inte orkar köra in bilen där?
Kalle Wahlsten
Honda Civic Type R FL5 -24
Tidigare Bilar:
Honda Civic Type R FK2 -15
Mercedes-Benz C 63 AMG -09
Honda Accord Type S -08
Honda S2000 "Spoon" -01
Honda S2000 -00
Tidigare Bilar:
Honda Accord Type S -08
Honda S2000 "Spoon" -01
Honda S2000 -00
Det är nog därför grannen mitt emot är så arg. Han har bott här i 50 år och där vi bor nu fanns bara skog. Nu står det 7 st tvillinghus där. Dvs 14 familjer med ca 2 bilar var. Men han måste väl fatta att det här är inte landet längre som för 50 år sedan.
Polisen är på deras sida eftersom jag brukar se de vara på besök hos dem även i civilkläder. Dvs de är jäviska!
Polisen är på deras sida eftersom jag brukar se de vara på besök hos dem även i civilkläder. Dvs de är jäviska!
<a href='index.php?showtopic=40314'><!--fonto:Arial Black--><span style="font-family:Arial Black"><!--/fonto--><!--sizeo:4--><span style="font-size:14pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->4-hjuling, bandpasslåda, styrväxel, AC, GSM-larm SÄLJES<!--fontc--></span><!--/fontc--><!--sizec--></span><!--/sizec--><!--colorc--></span><!--/colorc--></a>
Vi har garageuppfart för 2 st bilar. Vi har 3 bilar och ibland besök av min bror (hans svarta CTR).
Har försökt för flera år sedan. Då kallade han mig snorunge. Jag bad honom inte tala så med mig. Då sa han att "det inte lönar sig att tala fint med sådant jävla pack som ni."
Senast redigerad av Magyar den 21 maj 2007, 18:12, redigerad totalt 1 gånger.
-
TriXiE77
- Bil: Bilbytarkungen
- Namn: Mikael Fröjdfeldt
jävlas ordentligt tillbax... ut och varva med bilarna mitt i nätterna.. parkera där han parkerar.. bjud över folk och fyll hela gatan med bilar så han inte har nånstans att parkera... sen tar du ett snack med han och undrar om de kanske är dax att växa upp och bete sig som vuxna människor!?
bara för man bott nånstans hela livet eller har levt i hundra år betyder de inte att man får göra som man vill!
bara för man bott nånstans hela livet eller har levt i hundra år betyder de inte att man får göra som man vill!
073-9034221
Medlemnr: 595
The "trixiewatch" - no of hondas owned: 80
The "malcolmbattle" - EF:16 EG:21 Delsol:9 EK:9 EP:7
- Bil: FL5
- Namn: Kalle Wahlsten
parkera på hans sida nästa gång, det hade jag gjort.
Kalle Wahlsten
Tidigare Bilar:
Honda Accord Type S -08
Honda S2000 "Spoon" -01
Honda S2000 -00
Tidigare Bilar:
Honda Accord Type S -08
Honda S2000 "Spoon" -01
Honda S2000 -00
Jag lovar att bjuda in hela HPC på grillparty, NÄR föräldrarna är bortresta. Jävlas jag med grannen så blir föräldrarna bara mer lessna på mig. De vill ligga lågt.
-
MagnusL
- Bil: Accord 99
- Namn: Magnus Lovgren
Men vänta nu.. Man kan ha åsikter hit och åsikter dit.. Visst..
MEN..
Det är ju bara ta reda på vad som gäller. Antingen får han lagligen parkera som han gör och då är det bara till att hålla käften. Eller så parkerar han så att det är olagligt och då får man ta kontakt med polis/länsstyrelsen eller vem det nu kan tänkas vara. Har man svart på vitt BEKRÄFTAT att han inte får stå som han gör spelar det ingen roll om han är kompis med ett par snutar. Vanliga snutar har inte ett skit att säga till om när det gäller LAGEN.
Det är ju bara ta reda på vad som gäller. Antingen får han lagligen parkera som han gör och då är det bara till att hålla käften. Eller så parkerar han så att det är olagligt och då får man ta kontakt med polis/länsstyrelsen eller vem det nu kan tänkas vara. Har man svart på vitt BEKRÄFTAT att han inte får stå som han gör spelar det ingen roll om han är kompis med ett par snutar. Vanliga snutar har inte ett skit att säga till om när det gäller LAGEN.
2008 wrx sti
2008 wrx sti
-
Eisenhut

- Bil: Honda Integra
- Namn: Marcus Eisenhut
- Been thanked: 4 times
Som han står på första bilden så står han olagligt. Man får aldrig stå på en trottoarkant och bara det kan få honom bortbogserad.
Mvh/Marcus Eisenhut
Kör:
Honda Jazz -03
Honda Integra Si JRSC -94
Honda CR-V -17
Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic Tourer 1.8 Lifestyle -14
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
Kör:
Honda Jazz -03
Honda CR-V -17
Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
-
MagnusL
- Bil: Accord 99
- Namn: Magnus Lovgren
Ja, då är det bara att anmäla. Ger detta inget resultat. Ja då finns media och tänk på att snart börjar nyhetstorkan, då är det inga som helst problem att få med detta i aftonbladet eller liknande. Sånt brukar få fart på de flesta trötta myndigheter.
tänk er följande:
En bild på en mycket ledsen magyar.. pekandes på en repa på sin DC5 med tårar i ögonen.. "Vi visste det skulle hända" säger Lukas.. (som bildtext). sen skriver dom vidare att familjen Lazlo har flera ggr pratat med polisen som inte gjort något åt saken trots att det är olagligt att parkera som grannen gör. sen kan man alltid få med något i stil med, ja tur att det bara var bilen. skulle inte vilja tänka på vad som kunde ha hänt om det hade varit barn som lekt på gatan. När man parkerar som vår granne gör tvingar han bilar att köra väldigt trångt. Bl. bla bla bla..
Gör nog susen
tänk er följande:
En bild på en mycket ledsen magyar.. pekandes på en repa på sin DC5 med tårar i ögonen.. "Vi visste det skulle hända" säger Lukas.. (som bildtext). sen skriver dom vidare att familjen Lazlo har flera ggr pratat med polisen som inte gjort något åt saken trots att det är olagligt att parkera som grannen gör. sen kan man alltid få med något i stil med, ja tur att det bara var bilen. skulle inte vilja tänka på vad som kunde ha hänt om det hade varit barn som lekt på gatan. När man parkerar som vår granne gör tvingar han bilar att köra väldigt trångt. Bl. bla bla bla..
Gör nog susen
2008 wrx sti
2008 wrx sti
- LinusE
- Bil: Civic Type R
- Namn: Linus Eriksson
- Been thanked: 3 times
samma tanke som flyggaren
(dock togs hans iläg bort)
min tanke oxå..
nr1. prata
nr2: hota
(dock togs hans iläg bort)
min tanke oxå..
nr1. prata
nr2: hota
Senast redigerad av LinusE den 21 maj 2007, 18:36, redigerad totalt 1 gånger.
Linus Eriksson
#828 Skåne/Löberöd
---------------------------------
#828 Skåne/Löberöd
---------------------------------
-
EcciBaka
- Bil: Civic Aerodeck 1,8vti -00
- Namn: Alexander Rothberg
- Kontakt:
ring snuten att bilen står felparkerad, om de är jäviga och inte gör nåt åt saken, anmäl polisen i sin tur till högre instans. folk ska inte få bete sig hur som helst. skulle jävlas tillbaka jag. parkerade konstant framför grannens postlåda ett tag för att jävlas
hehe gör susen!
------------------------
"Fighting in forums is like competing in the special olympics,
eaven if you win, you are still retarded..."
------------------------
"Fighting in forums is like competing in the special olympics,
eaven if you win, you are still retarded..."
------------------------
kan ni inte parkera på "hans" sida av gatan? ser ut att vara tomt en bra bit bort.
Kommer han hem med bilen efter er och ställer den så ingen kommer fram eller?
Sen förstår jag inte riktigt varför ni ska få parkera framför ert hus men inte han?
Sen förstår jag inte riktigt varför ni ska få parkera framför ert hus men inte han?
Ingen har sagt att han inte får stå på vår sida. Mig stör det inte.Freed skrev:kan ni inte parkera på "hans" sida av gatan? ser ut att vara tomt en bra bit bort.
Ja, han kommer efter och ställer sig på motsatt sida.
Senast redigerad av Magyar den 21 maj 2007, 19:07, redigerad totalt 1 gånger.
-
Eisenhut

- Bil: Honda Integra
- Namn: Marcus Eisenhut
- Been thanked: 4 times
Nej, men jag förstår vad Freed menar. Ni står ju faktiskt lika fel som honom...
Mvh/Marcus Eisenhut
Kör:
Honda Jazz -03
Honda CR-V -17
Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
Kör:
Honda Jazz -03
Honda CR-V -17
Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
-
Clabbe
- Bil: RD9
- Namn: Клабе Бюрстром
- Has thanked: 1 time
Precis... alla står fel... Eller det beror helt enkelt på vad infartskylten säger...
Är det kommunal gata eller privat mark?
Btw... är Jäviska ett ord?
Btw... är Jäviska ett ord?
Senast redigerad av Clabbe den 21 maj 2007, 19:22, redigerad totalt 1 gånger.
Благодаря мутра!
har ni ingen villaförening eller så där ni kan ta upp det?
Finns ju mängder av sätt att se till att folk parkera som de ska. (och så de förstår det)
Enkelrikta gatan. P-förbud på ena sidan. P-rutor. mm
Finns ju mängder av sätt att se till att folk parkera som de ska. (och så de förstår det)
Enkelrikta gatan. P-förbud på ena sidan. P-rutor. mm
Senast redigerad av Freed den 21 maj 2007, 19:21, redigerad totalt 1 gånger.
nu hänger jag inte med. På vilket sätt? På en trång gata där det endast får plats bilar på ena sidan ska man ställa sig på den som har trottoar, samt gatubelysning.Eisenhut skrev:Nej, men jag förstår vad Freed menar. Ni står ju faktiskt lika fel som honom...
Inga skyltar alls. Endast 7 dygnsregeln.Clabbe skrev:Precis... alla står fel... Eller det beror helt enklet på vad infartskylten säger...
-
TriXiE77
- Bil: Bilbytarkungen
- Namn: Mikael Fröjdfeldt
kul tråd.. folk blir så påhittiga.. 
073-9034221
Medlemnr: 595
The "trixiewatch" - no of hondas owned: 80
- Bil: Del sol vti civic vti
- Namn: Dalibor Brajkovic
Ta reda på om han får stå där, om den är felparkerad låna en skrotbil och tryck till lite,
Kör
volvo s40 t5 -06
honda del sol vti -93
Gamla bilar
honda civic vti eg9 -92
volvo 850s -95 såld
seat ibiza cupra gti -98 såld
civic lsi -92 såld
civic esi -94 såld
bmw 325 e30 -89 såld
audi 80 1.8s -88 såld
Dalibor Brajkovic
volvo s40 t5 -06
honda del sol vti -93
Gamla bilar
honda civic vti eg9 -92
volvo 850s -95 såld
seat ibiza cupra gti -98 såld
civic lsi -92 såld
civic esi -94 såld
bmw 325 e30 -89 såld
audi 80 1.8s -88 såld
Dalibor Brajkovic
Säger som få andra här... ni står precis lika fel själva, varför skall ni och inte han få göra det? Och om han då har bott där i 50 år så har han ju mer rätt att stå så än du om vi går efter ditt resonemang.
Sen tycker jag att det ser ut som att han faktiskt gör lite för att bättra på det hela genom att stå på trottoaren också... av den första bilden att döma.
Att du skulle kunna dra det vidare och få rätt ser jag mycket otroligt för gatlampor medför inte parkering.
Sen tycker jag att det ser ut som att han faktiskt gör lite för att bättra på det hela genom att stå på trottoaren också... av den första bilden att döma.
Att du skulle kunna dra det vidare och få rätt ser jag mycket otroligt för gatlampor medför inte parkering.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
- .:Gurra:.
- Bil: Vti HB -92
- Namn: Gustav Karlsson
Om han nu vägrar o ge med sig så e de väl bara o ställa sig på samma sida som han, ut efter hans staket innan brevlådan från vändzoonen sett. Sen om han inte är nöjd med det så får ni väl ta upp det då.
Jävlas med han kan bara ställa till med mera problem så de ser ja inte som någon lösning.
Jävlas med han kan bara ställa till med mera problem så de ser ja inte som någon lösning.
Senast redigerad av .:Gurra:. den 21 maj 2007, 21:20, redigerad totalt 1 gånger.