Telefonsäljarnas senaste fula trick..
-
MagnusL
- Bil: Accord 99
- Namn: Magnus Lovgren
Huga..
Får ganska många telesäljare i luren på jobbet och har på senare tid börjat lägga märke till en ny ful taktik dom kör med.. När man svarar säger dom: Hej Magnus! Vi hade hade kontakt för ett halvår sen och då uttryckte Du intressa för vår produkt.. Bla bla bla jada jada jada.. dom snackar på lite.. Sen inser man, helvete VI HAR ALDRIG HAFT KONTAKT! Dom bara säger så för att man ska acceptera deras skitsnack. När man då säger, Eh, vi har aldrig snackats vid, jag har aldrig varit intresserad av era produkter, så varför påstår ni det? Ja, då blir dom nästan förbannade och låtsas som att man är dum i huvet innan dom lägger på.
Samma sak har hänt flera gånger via mailen nu på sista tiden.. Typ alltså ett slags nästan-spam. Död åt dom satans försäljarna! <!--emo&:wallbash:-->
<!--endemo-->
Nån som varit med om samma sak?
Får ganska många telesäljare i luren på jobbet och har på senare tid börjat lägga märke till en ny ful taktik dom kör med.. När man svarar säger dom: Hej Magnus! Vi hade hade kontakt för ett halvår sen och då uttryckte Du intressa för vår produkt.. Bla bla bla jada jada jada.. dom snackar på lite.. Sen inser man, helvete VI HAR ALDRIG HAFT KONTAKT! Dom bara säger så för att man ska acceptera deras skitsnack. När man då säger, Eh, vi har aldrig snackats vid, jag har aldrig varit intresserad av era produkter, så varför påstår ni det? Ja, då blir dom nästan förbannade och låtsas som att man är dum i huvet innan dom lägger på.
Samma sak har hänt flera gånger via mailen nu på sista tiden.. Typ alltså ett slags nästan-spam. Död åt dom satans försäljarna! <!--emo&:wallbash:-->
Nån som varit med om samma sak?
Senast redigerad av MagnusL den 4 oktober 2006, 16:24, redigerad totalt 1 gånger.
2008 wrx sti
2008 wrx sti
hatar dem!!!!! fick 3 samtal imorse klockan 9!!! JÄVLA MONGON!!! bad dem dra o åt någonstans där jainte kan få tag på dem... sen nu ringer dolt nr utan att någon säger nått!! gud kan man bli mer sur!!
Elvis
Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-
Driving :Honda civic type R CW FN2
Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-
Driving :Honda civic type R CW FN2
WORD!
Får ett antal sådana... säger oftast att det inte finns tid att prata med säljare men jag kan ta deras uppgifter så kan JAG ringa till DE... men då brukar de vilja slingra sig och då gör jag klart att jag inte vill ha med de att göra.
Och då menar jag säljare till jobbet... hemma får jag inte ett enda säljsamtal.
Får ett antal sådana... säger oftast att det inte finns tid att prata med säljare men jag kan ta deras uppgifter så kan JAG ringa till DE... men då brukar de vilja slingra sig och då gör jag klart att jag inte vill ha med de att göra.
Och då menar jag säljare till jobbet... hemma får jag inte ett enda säljsamtal.
Senast redigerad av Krister den 4 oktober 2006, 16:28, redigerad totalt 1 gånger.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Kör:
-
MagnusL
Nä, eftersom jag inte har någon telefon hemma så får inte jag nåra säjare i luren där heller <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
Senast redigerad av MagnusL den 4 oktober 2006, 16:33, redigerad totalt 1 gånger.
2008 wrx sti
2008 wrx sti
Skönt!
Men Magnus, det är alltid roligast att förstå att det är de som stör dig och inte att du är snäsig mot dom. Telefonsäljare skall skämmas för att de kör med fula trick... sen skiter jag faktiskt i om det är någon som sitter där och är glad för att han/hon har ett jobb. Jag har också ett jobb som jag måste sköta och det är inte helt lätt när man har säljare som ringer och låtsas vara "polare"...
Men Magnus, det är alltid roligast att förstå att det är de som stör dig och inte att du är snäsig mot dom. Telefonsäljare skall skämmas för att de kör med fula trick... sen skiter jag faktiskt i om det är någon som sitter där och är glad för att han/hon har ett jobb. Jag har också ett jobb som jag måste sköta och det är inte helt lätt när man har säljare som ringer och låtsas vara "polare"...
Kör:
Kör:
hehehe... jo, trevlig är ju aldrig fel.
Själv blev jag lärd av en tidigare chef att säljare kan man behandla nästan hur som helst... alltså de telesäljare som bara ringer och skall pracka på en massa grejer man egentligen inte funderat på. Har ett par sköna minnen från samtal han själv svarade... hehe
Själv blev jag lärd av en tidigare chef att säljare kan man behandla nästan hur som helst... alltså de telesäljare som bara ringer och skall pracka på en massa grejer man egentligen inte funderat på. Har ett par sköna minnen från samtal han själv svarade... hehe
Kör:
Kör:
rekommendation:
fråga vad säljaren heter.
heter han något vanligt så fråga om fler uppgifter så du kan kolla upp vem han är.
be han ringa efter 30 minuter.
ta reda på allt du kan om honom överallt, ju mer privat desto bättre.
sen ringer han igen.
uppge hans uppgifter, lägg in kommentarer om hans spår på internet men låtsas att det är du.
osv.
make the best of it <!--emo&:P-->
<!--endemo-->
fråga vad säljaren heter.
heter han något vanligt så fråga om fler uppgifter så du kan kolla upp vem han är.
be han ringa efter 30 minuter.
ta reda på allt du kan om honom överallt, ju mer privat desto bättre.
sen ringer han igen.
uppge hans uppgifter, lägg in kommentarer om hans spår på internet men låtsas att det är du.
osv.
make the best of it <!--emo&:P-->
Honda FN2 CW -10
Honda FK2 -07 -INBYTT-
Honda EG6 -92 -SÅLD-
Honda EE8 -91 -STULEN-
Daniel Hölbling, Bålsta
Honda FK2 -07 -INBYTT-
Honda EG6 -92 -SÅLD-
Honda EE8 -91 -STULEN-
Daniel Hölbling, Bålsta
fick i morses ett sms från något redkap eller va det hette. De skrev att jag få chansen att FÅ hårprodukter för 160 kr om jag ringde 0859896800, testade att ringa men fick inte svar då det var många som ringde så vad det hade för hake vet jag inte och orkar inte ta reda på det för den delen heller längre....ännu ett fult trix från de djävulska personerna som försöker tjäna sitt levebröd. har själv jobbat som det, inget kul att ringa å störa folk sen pracka på dem en massa produkter som de inte ens vill ha från början..de borde förbjudas!
Emanuel Larsson
-
Little Elk
- Namn: Fredrik Edin
Fick samma sms som dig tricid. Dock så sket jag i det helt. <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
Själv har man jobbat som telesäljare ett tag å sålde bredband. Va inte allt för roliga typer man mötte i luren alla gånger men jag hatar dom där jäkla säljarna lika mycket nu som innan. Speciellt dom som är "min bästa polare". Bara att be dom att man får ringa upp dom å om dom krånglar sig det minsta (som dom alltid gör) så säger man som krister sa, med den bestämda tonen, "-Då tror ajg itne vi har något att prata om om du inte har lust/ tid att prata med mig vid ett senare tillfälle."
Själv har man jobbat som telesäljare ett tag å sålde bredband. Va inte allt för roliga typer man mötte i luren alla gånger men jag hatar dom där jäkla säljarna lika mycket nu som innan. Speciellt dom som är "min bästa polare". Bara att be dom att man får ringa upp dom å om dom krånglar sig det minsta (som dom alltid gör) så säger man som krister sa, med den bestämda tonen, "-Då tror ajg itne vi har något att prata om om du inte har lust/ tid att prata med mig vid ett senare tillfälle."
Ordförande
Nuvarande bil: Civic Type R -02
Tidigare bil: Civic Type R -04
Nuvarande bil: Civic Type R -02
Tidigare bil: Civic Type R -04
- Dani
- Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
- Namn: Daniel Gabriel
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Fick oxå det sms.et från Redken, orka.
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
kör seinfelds variant, fråga säljaren om dennes hemnummer. troligtvis säger han att han inte kan lämna ut det varpå du säger något i still med att "jasså du vill inte att jag ringer dig hemma?" uppföljt av ett "då vet du också hur jag känner" och lääger på.
annars tipsar vi igen om nix telefon. anmäl er dit så har de ingen rätt att ringa er. de som trots allt gör det kan ni anmäla, brukar bita bra när man säger att "du har ju ingen rätt att ringa mig, vad heter ditt företag?"..
idioter är de i alla fall. månne är det värt att helt sonika skippa telefon bara för att slippa telefonnasar-skiten.
annars tipsar vi igen om nix telefon. anmäl er dit så har de ingen rätt att ringa er. de som trots allt gör det kan ni anmäla, brukar bita bra när man säger att "du har ju ingen rätt att ringa mig, vad heter ditt företag?"..
idioter är de i alla fall. månne är det värt att helt sonika skippa telefon bara för att slippa telefonnasar-skiten.
//banned//
Det roligaste jag varit med om på senare tid var Telia.
Jag har Telia mobil.
- "Du kan få messa hur mycket du vill för 99:- och spara pengar."'
-Hur mycket messar jag för nu i snitt?
-"Jag vet inte. Kan bara se förra månden."
- Ok?
-"Hmm... 76:-"
- Så då verkar det ju som en dålig affär för mig juh.
-"Ah, faktiskt."
- Jag tror att jag passar...
Stackarn...
Varför kunde de inte ge honom verktygen för att lyckas?
Jag hade handlat om han kunde visa att jag sparar pengar på det.
Jag har Telia mobil.
- "Du kan få messa hur mycket du vill för 99:- och spara pengar."'
-Hur mycket messar jag för nu i snitt?
-"Jag vet inte. Kan bara se förra månden."
- Ok?
-"Hmm... 76:-"
- Så då verkar det ju som en dålig affär för mig juh.
-"Ah, faktiskt."
- Jag tror att jag passar...
Stackarn...
Varför kunde de inte ge honom verktygen för att lyckas?
Jag hade handlat om han kunde visa att jag sparar pengar på det.
Div. Sthlm
Jazz Hybrid -12
www.autopunkten.se
Div. Sthlm
Jazz Hybrid -12
www.autopunkten.se
<!--QuoteBegin-Tricid+4 Oct 2006, 18:23:25--><div class='quotetop'>QUOTE(Tricid 4 4 Oct 2006, 18:23:25)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->fick i morses ett sms från något redkap eller va det hette. De skrev att jag få chansen att FÅ hårprodukter för 160 kr om jag ringde 0859896800, testade att ringa men fick inte svar då det var många som ringde så vad det hade för hake vet jag inte och orkar inte ta reda på det för den delen heller längre....ännu ett fult trix från de djävulska personerna som försöker tjäna sitt levebröd. har själv jobbat som det, inget kul att ringa å störa folk sen pracka på dem en massa produkter som de inte ens vill ha från början..de borde förbjudas!
[right][snapback]335146[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Samma hära, fick messet... men jag dissade dom <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
[right][snapback]335146[/snapback][/right]
Samma hära, fick messet... men jag dissade dom <!--emo&:)-->
-
Jimmy
- Bil: Civic EG
- Namn: Jimmy Eriksson
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
tack gode gud för kontantkort =)
and no hemtelefono =)
and no hemtelefono =)
www.JJizzle.com = Styggaste bloggen
www.garaget.org/jimmy_JDM
www.RubNScrape.com
Mordiiax - "ingen vits att försöka leka rik med orignalsaker när man ändå avslöjat att man är fattig genom att åka honda"
www.garaget.org/jimmy_JDM
www.RubNScrape.com
Mordiiax - "ingen vits att försöka leka rik med orignalsaker när man ändå avslöjat att man är fattig genom att åka honda"
Jag är säljare!
Jag ringer visserligen och säljer produkter som mina kunder behöver. När jag ringer upp första gången presenterar jag mig mycket noga och pratar produkter och sen mailar jag ut info om oss samt kontaktuppgifter till mig. Nästa gång jag ringer så säger jag "Hej Bo ifrån Catway här, kommer du ihåg mig?" Sen frågar jag ifall de hunnit kolla på grejerna jag skickat, har de inte det återkommer jag har de det så kollar jag vad de blivit intreserade av. Sen brukar jag även komma över på andra produkter jag tror att de behöver. Sen avslutar vi jag ringer efter en månad och kollar ifall de har något av mitt mtrl att köpa. Detta är en säljmetod som fungerar för mig. Det kan gå väldigt snabbt att få första ordern det kan ta mycket längre tid längsta det tagit för mig är över ett år.
Uppfattar ni mig som en väldigt jobbig säljare? Efter ett tag kommer man varnadra rätt nära och då kan man fråga vad de hittat på i helgen och sådant. Men jag kör inte med såna fula knep som nämns ovan, kan hända att det hänt pga otydliga anteckningar.
Jag ringer visserligen och säljer produkter som mina kunder behöver. När jag ringer upp första gången presenterar jag mig mycket noga och pratar produkter och sen mailar jag ut info om oss samt kontaktuppgifter till mig. Nästa gång jag ringer så säger jag "Hej Bo ifrån Catway här, kommer du ihåg mig?" Sen frågar jag ifall de hunnit kolla på grejerna jag skickat, har de inte det återkommer jag har de det så kollar jag vad de blivit intreserade av. Sen brukar jag även komma över på andra produkter jag tror att de behöver. Sen avslutar vi jag ringer efter en månad och kollar ifall de har något av mitt mtrl att köpa. Detta är en säljmetod som fungerar för mig. Det kan gå väldigt snabbt att få första ordern det kan ta mycket längre tid längsta det tagit för mig är över ett år.
Uppfattar ni mig som en väldigt jobbig säljare? Efter ett tag kommer man varnadra rätt nära och då kan man fråga vad de hittat på i helgen och sådant. Men jag kör inte med såna fula knep som nämns ovan, kan hända att det hänt pga otydliga anteckningar.
<!--fonto:Verdana--><span style="font-family:Verdana"><!--/fonto-->Bo Sonesson Karlshamn
<a href="http://www.garaget.org/?car=29209&image=264663" target="_blank">Hondan :) Bilder från Garaget</a>
<a href="http://www.hedberg-production.com" target="_blank">Hedberg-Production.com</a>
Här finns det filmer, bilder och annat från olika event i Sverige.
Senaste Nytt!! FILM från Helsingborg vallåkrahelgen <a href="http://hedberg-production.com/film_main.asp" target="_blank">Helsingborg By Night 2007</a>
Tidigare Träffar Bilder:
Bilder från <a href="http://www.hedberg-production.com/bildarkiv/vallakra07/index.html" target="_blank">Vallåkraträffen 2007</a>
<a href="http://www.hedberg-production.com/bildarkiv/ronneby_070630/index.html" target="_blank">Blekingeträff med Blekinge Midnigthclub</a>
<a href="http://www.hedberg-production.com/bildarkiv/urasa_070602/index.html" target="_blank">CRC @ Uråsa </a>(Stripp och Konbana)
<a href="http://www.hedberg-production.com/bildarkiv/edps_emmaboda_07/index.html" target="_blank">EDPS Emmaboda </a>
<a href="http://www.hedberg-production.com/bildarkiv/vallakra_06/index.html" target="_blank">Vallåkra 2006 </a>
<a href="http://www.hedberg-production.com/bildarkiv/supra_060708/index.html" target="_blank">Supraträff @ Uråsa</a>
Kom gärna in och diskutera Filmer bilder med mera på vårat forum <a href="http://forum-hedberg-production.com/index.php" target="_blank">Hedberg-Production Forum</a>
<!--fontc--></span><!--/fontc-->
<a href="http://www.garaget.org/?car=29209&image=264663" target="_blank">Hondan :) Bilder från Garaget</a>
<a href="http://www.hedberg-production.com" target="_blank">Hedberg-Production.com</a>
Senaste Nytt!! FILM från Helsingborg vallåkrahelgen <a href="http://hedberg-production.com/film_main.asp" target="_blank">Helsingborg By Night 2007</a>
Tidigare Träffar Bilder:
Bilder från <a href="http://www.hedberg-production.com/bildarkiv/vallakra07/index.html" target="_blank">Vallåkraträffen 2007</a>
<a href="http://www.hedberg-production.com/bildarkiv/ronneby_070630/index.html" target="_blank">Blekingeträff med Blekinge Midnigthclub</a>
<a href="http://www.hedberg-production.com/bildarkiv/urasa_070602/index.html" target="_blank">CRC @ Uråsa </a>(Stripp och Konbana)
<a href="http://www.hedberg-production.com/bildarkiv/edps_emmaboda_07/index.html" target="_blank">EDPS Emmaboda </a>
<a href="http://www.hedberg-production.com/bildarkiv/vallakra_06/index.html" target="_blank">Vallåkra 2006 </a>
<a href="http://www.hedberg-production.com/bildarkiv/supra_060708/index.html" target="_blank">Supraträff @ Uråsa</a>
Kom gärna in och diskutera Filmer bilder med mera på vårat forum <a href="http://forum-hedberg-production.com/index.php" target="_blank">Hedberg-Production Forum</a>
Jag tycker att alla försäljare som ringer till min privata telefon är jobbiga. Vill jag köpa något går jag ut och söker efter det i affärer eller på internet. Inte fan vill jag bli störd i mitt hem, oftas ringer försäljarna när man äter eller något sådant.
Jobbigaste är att dom flesta kör med datorsystem som ringer upp automatiskt. Så svarar man så är det ingen där ändå. Datorsystemen ringer ju också typ 10-12 gånger innan dom lägger på.
Finns säkerligen bra försäljare, men jag kommer aldrig vilja köpa något över telefon.
Jobbigaste är att dom flesta kör med datorsystem som ringer upp automatiskt. Så svarar man så är det ingen där ändå. Datorsystemen ringer ju också typ 10-12 gånger innan dom lägger på.
Finns säkerligen bra försäljare, men jag kommer aldrig vilja köpa något över telefon.
Stefan Karlsson
StiivN: WORD! Jag vet vad jag vill köpa och när jag vill köpa det och då går jag och letar efter det... behöver ingen som säger till mig vad jag skall köpa och när.
Kör:
Kör:
<!--QuoteBegin-KvalsteR+6 Oct 2006, 08:04:21--><div class='quotetop'>QUOTE(KvalsteR 4 6 Oct 2006, 08:04:21)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Jag är säljare!
[right][snapback]335736[/snapback][/right]
"Jag ringer visserligen och säljer produkter som mina kunder behöver."..
<!--emo&:biglaugh2:-->
<!--endemo-->
hehe... alla säljer produkter som kunderna behöver enligt företaget.
Markus Persson
-
Fresa
- Namn: Fredrik Arvidsson
- Kontakt:
<!--QuoteBegin-Jimmy+5 Oct 2006, 01:59:04--><div class='quotetop'>QUOTE(Jimmy 4 5 Oct 2006, 01:59:04)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->tack gode gud för kontantkort =)
and no hemtelefono =)
[right][snapback]335301[/snapback][/right]
WORD!!! <!--emo&:D-->
<!--endemo--> + företagsmobil <!--emo&;)-->
<!--endemo-->
and no hemtelefono =)
[right][snapback]335301[/snapback][/right]
WORD!!! <!--emo&:D-->
[b]Fredrik Arvidsson, Linköping[/b]
Honda Civic Sedan '92 (ESi)
Civic 92-95-prylar till salu: <a href="http://www.hondaklubben.com/forum/index.php?showtopic=18841&hl=" target="_blank">Här</a>
Honda Civic Sedan '92 (ESi)
Civic 92-95-prylar till salu: <a href="http://www.hondaklubben.com/forum/index.php?showtopic=18841&hl=" target="_blank">Här</a>
BBB (bredbandsbolaget) brukar ringa mig.. Jag har Felia ADSL idag...
Jag sa första gången för typ ett år sen att dom kan ringa mig igen när dom kan erbjuda mig riktigt bredband(10/100) varav dom bara svarade typ "ok".
de har ringt rätt många gånger varav en ringde förra veckan.
Jag blev rätt irriterad och vände samtalet direkt när han svarade:
Han:
"Hej, jag ringer från BBB och vill erbjuda dig bredband".
Jag:
"Heeeeej! va bra! så ni KAN erbjuda RIKTIGT bredband nu, fan va najs".
Han:
"Ja. vi kan erbjuda riktigt bredband"
Jag:
"fan va najs. Jag börjar bli trött på ADSL som jag har idag. Ja ni har ju bara kunnat erbjuda ADSL innan, men då erbjuder ni riktigt idag så man slipper ADSL modem och dessa grejjerna?"
han:
(börjar bli lite fundersam): "Ehh.. ja, ehhh, det tror jag".
Jag:
"kolla upp det!"
Han:
" ja vänta" varav han frågar kollegan (utan att mjutea).
Han kommer tillbaka:
"det är sånt genom telefonlinjen"
Jag:
"Då är det itne riktigt bredband. Ha en bra dag. Hej då!"
han:
"men..." *KLICK* (där la jag på)
Jävla idioter.. lär er skiten innan ni ringer!!!
Jag sa första gången för typ ett år sen att dom kan ringa mig igen när dom kan erbjuda mig riktigt bredband(10/100) varav dom bara svarade typ "ok".
de har ringt rätt många gånger varav en ringde förra veckan.
Jag blev rätt irriterad och vände samtalet direkt när han svarade:
Han:
"Hej, jag ringer från BBB och vill erbjuda dig bredband".
Jag:
"Heeeeej! va bra! så ni KAN erbjuda RIKTIGT bredband nu, fan va najs".
Han:
"Ja. vi kan erbjuda riktigt bredband"
Jag:
"fan va najs. Jag börjar bli trött på ADSL som jag har idag. Ja ni har ju bara kunnat erbjuda ADSL innan, men då erbjuder ni riktigt idag så man slipper ADSL modem och dessa grejjerna?"
han:
(börjar bli lite fundersam): "Ehh.. ja, ehhh, det tror jag".
Jag:
"kolla upp det!"
Han:
" ja vänta" varav han frågar kollegan (utan att mjutea).
Han kommer tillbaka:
"det är sånt genom telefonlinjen"
Jag:
"Då är det itne riktigt bredband. Ha en bra dag. Hej då!"
han:
"men..." *KLICK* (där la jag på)
Jävla idioter.. lär er skiten innan ni ringer!!!
Markus Persson
<!--QuoteBegin-Masso+6 Oct 2006, 09:42:07--><div class='quotetop'>QUOTE(Masso 4 6 Oct 2006, 09:42:07)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-KvalsteR+6 Oct 2006, 08:04:21--><div class='quotetop'>QUOTE(KvalsteR 4 6 Oct 2006, 08:04:21)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Jag är säljare!
<!--endemo-->
[right][snapback]335754[/snapback][/right]
Okej jag säljer installationsmtrl till installationsfirmor, till bättre pris och håller minst samma kvallité.
När jag ringer så frågar jag ifall de gör installtioner av den typen som jag säljer mtrl till. Gör de inte det slutar jag ringa gör de det så ringer jag igen. Jag ringer inte upp och försöker sälja bredband till bbb eller el till fortum. Jag kan däremot ringa BBB och sälja fiberkabel och den typen av mtrl så att alla ska kunna få RIKTIGT BREDBAND! Vi säljer infrastruktur till b.la. Öresundskraft. Jag vet vilka kunder jag ska rikta mig åt. Jag är inte en av den typen av säljare som ni känner till.
[right][snapback]335754[/snapback][/right]
Okej jag säljer installationsmtrl till installationsfirmor, till bättre pris och håller minst samma kvallité.
När jag ringer så frågar jag ifall de gör installtioner av den typen som jag säljer mtrl till. Gör de inte det slutar jag ringa gör de det så ringer jag igen. Jag ringer inte upp och försöker sälja bredband till bbb eller el till fortum. Jag kan däremot ringa BBB och sälja fiberkabel och den typen av mtrl så att alla ska kunna få RIKTIGT BREDBAND! Vi säljer infrastruktur till b.la. Öresundskraft. Jag vet vilka kunder jag ska rikta mig åt. Jag är inte en av den typen av säljare som ni känner till.
<!--fonto:Verdana--><span style="font-family:Verdana"><!--/fonto-->Bo Sonesson Karlshamn
Tidigare Träffar Bilder:
Tidigare Träffar Bilder:
spännande tråd. den har jag missat, så jag gräver upp den.
jag jobbar ju själv med försäljning mot konsumenter så jag tänkte jag skulle lägga in min syn på det hela..
i mitt fall går det till så att jag jobbar med telemarketing för att boka kundbesök och sedan på besöket handlar det om personlig försäljning.
telemarketing/sales är någonting som inte går att studera till. Grunderna kan man läsa sig till men när du lyfter luren första gången så spelar det ingen roll hur många böcker du läst.
inom yrket finns ingen gräns hur långt du kan nå och hur hög lön du kan få, det går alltid hand i hand med prestationen.
Dom allra flesta som provar ett sånt här jobb hoppar av inom första halvåret eftersom det är ett väldigt tufft jobb. den tuffa delen är enbart psykologisk, det är lätt att bli knäckt när man ringt 200 samtal på en dag och fått nej från samtliga + att 15st passade på att spy lite galla på en och berätta hur dålig man är.
vissa som man ringer till är riktigt otrevliga, och vissa ska hålla på och driva med en osv. detta var extremt jobbigt i början men numera rinner det av mig. jag brukar skratta lite och driva tillbaka lite. t.ex vara hyperseriös eller lägga till en kul dialekt eller likn.
men det som driver mig är att jag vet att jag kommer fortsätta göra affärer, och varje gång jag gör en affär så genererar jag flera timmars produktion i vår fabrik = arbetstillfällen. ytterligare en körning för fraktbolaget = arbetstillfällen. 2-5 dagars arbete för 2 av våra snickare = arbetstillfällen.
fabriksarbetarna/lastbilschaufförerna/snickarna är ju självklart glada över att det finns jobb att göra, men vissa av dem tycker säkert att det är kul att driva med telesäljare också
personligen så tror jag att vi kommer se mer och mer aktiv försäljning inom alla brancher i sverige, och jag tror att företag som bara sitter och väntar på beställningar kommer att få det tuffare och tuffare.
Mvh Kenny
jag jobbar ju själv med försäljning mot konsumenter så jag tänkte jag skulle lägga in min syn på det hela..
i mitt fall går det till så att jag jobbar med telemarketing för att boka kundbesök och sedan på besöket handlar det om personlig försäljning.
telemarketing/sales är någonting som inte går att studera till. Grunderna kan man läsa sig till men när du lyfter luren första gången så spelar det ingen roll hur många böcker du läst.
inom yrket finns ingen gräns hur långt du kan nå och hur hög lön du kan få, det går alltid hand i hand med prestationen.
Dom allra flesta som provar ett sånt här jobb hoppar av inom första halvåret eftersom det är ett väldigt tufft jobb. den tuffa delen är enbart psykologisk, det är lätt att bli knäckt när man ringt 200 samtal på en dag och fått nej från samtliga + att 15st passade på att spy lite galla på en och berätta hur dålig man är.
vissa som man ringer till är riktigt otrevliga, och vissa ska hålla på och driva med en osv. detta var extremt jobbigt i början men numera rinner det av mig. jag brukar skratta lite och driva tillbaka lite. t.ex vara hyperseriös eller lägga till en kul dialekt eller likn.
men det som driver mig är att jag vet att jag kommer fortsätta göra affärer, och varje gång jag gör en affär så genererar jag flera timmars produktion i vår fabrik = arbetstillfällen. ytterligare en körning för fraktbolaget = arbetstillfällen. 2-5 dagars arbete för 2 av våra snickare = arbetstillfällen.
fabriksarbetarna/lastbilschaufförerna/snickarna är ju självklart glada över att det finns jobb att göra, men vissa av dem tycker säkert att det är kul att driva med telesäljare också
personligen så tror jag att vi kommer se mer och mer aktiv försäljning inom alla brancher i sverige, och jag tror att företag som bara sitter och väntar på beställningar kommer att få det tuffare och tuffare.
Mvh Kenny
Kenny Elg
Honda civic EK3 1,5 vtec-e
Nissan Qashqai 1,5 cdi
Nissan Qashqai 1,5 cdi
"Jag ringer visserligen och säljer produkter som mina kunder behöver."..KvalsteR skrev:<!--QuoteBegin-Masso+6 Oct 2006, 09:42:07--><div class='quotetop'>CITERA(Masso 4 6 Oct 2006, 09:42:07)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-KvalsteR+6 Oct 2006, 08:04:21--><div class='quotetop'>CITERA(KvalsteR 4 6 Oct 2006, 08:04:21)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Jag är säljare!
<div align="right">[snapback]335736[/snapback]</div>
:biglaugh2:
<div align="right">[snapback]335754[/snapback]</div>
Du är säljare för din produkt och självklart tycker du att de du ringer verkligen behöver din produkt, det gör även de som sitter och ringer på BBB.
Jag har själv testat och ringa lite när jag jobbade på Hitta.se men insåg ganska snabbt att det inte är något som kan ersätta persolniga möten där man träffat personen!
En säljare som använder sig av något så opersonligt som en telefon är antagligen för ful att jobba med sälj eller för nervös att träffa riktigt folk.
Idag jobbar jag med inredning och skyltdockor och det ringer dagligen företag som har saker "jag behöver", BULLS*IT!!!! De saker jag vill ha köper jag själv eller så får de komma hit och pressentera sin produkt. Förmodligen så är det skit de säljer eftersom de gör det över telefonen och förtjänsten är så usel så de har inte råd att åka ut.
Erik Rådström
SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
-
MagnusL
Jo, visst har Du rätt i det Du skriver! men man kan också beskriva andra sidan.. Försäljare / Undersökningsföretag / ETC som ringer och stör mig och min avdelning varje dag STJÄL minst en timme varje arbetsdag. det är också PENGAR. Så vart skickar jag fakturan? :whistling:kenny skrev:Text
Edit: Plus att skälet till att jag började på denna tråden var ju dom som kör med fultricks och verkligen luras och påstår att vi har haft kontakt, samt att jag vid den kontakten skulle ha uttryckt intresse för deras produkter. det är ju sjukt oseriöst.
Föresten Kenny, vi talades ju vid för ett halvår sedan och då uttryckte du ju intresse för att köpa min VT för 250000:- så nu ringer jag snart för att följa upp det samtalet.
Senast redigerad av MagnusL den 23 maj 2007, 09:39, redigerad totalt 1 gånger.
2008 wrx sti
2008 wrx sti
jag köper det du skriver och jag tycker också att det fultricks som du beskriver är oseriöst, sådana fultricks skulle jag själv aldrig använda mig av och jag har svårt att se att det skulle gynna min försäljning.
Jag ville bara lägga in en annan synvinkel på det hela eftersom det är "jag och min yrkeskår" som blir kallade idioter, oseriösa, dumhuven osv. varje dag..
det är på något sätt allmänt accepterat att kalla "oss" diverse glåp-ord, men det som ingen tänker på är att dom kanske skulle vara utan jobb om ingen var ute och sålde.
ps. magnus ring gärna kvällstid, risken är att jag slår till
mvh kenny
Jag ville bara lägga in en annan synvinkel på det hela eftersom det är "jag och min yrkeskår" som blir kallade idioter, oseriösa, dumhuven osv. varje dag..
det är på något sätt allmänt accepterat att kalla "oss" diverse glåp-ord, men det som ingen tänker på är att dom kanske skulle vara utan jobb om ingen var ute och sålde.
ps. magnus ring gärna kvällstid, risken är att jag slår till
mvh kenny
Senast redigerad av kenny den 23 maj 2007, 13:08, redigerad totalt 1 gånger.
Kenny Elg
Nissan Qashqai 1,5 cdi
Nissan Qashqai 1,5 cdi
Kenny: Ledordet som borde finnas hos telesäljare är att om de frågar om jag är upptagen och jag säger ja, då skall samtalet fortsätta oavsett vad de försöker hjälpa mig med. Personligen avskyr jag telesäljare som aldrig låter mig lägga på, det slutar alltid med att de hör ett klick. (Skulle aldrig förmå mig att kalla någon för något olämpligt (speciellt inte på jobbet)).
Kör:
Kör:
- Joakim Olsson
- Bil: S2000
- Namn: Joakim Olsson
Mitt telefonnummer är privat och går bara till mig. Jag tycker verkligen inte det är trevligt med försäljning denna vägen. Ofta räcker det dessutom inte med ett nej.
Jag tror dessutom att många köper saker de egentligen inte skulle köpt, för att bli av med försäljaren, eller för att de har svårt att säga nej. Visst genererar det fler jobb på fabriken etc, men också mer utsläpp - och i sann Honda-anda tänker jag självklart på miljön. Onödigt skit är just onödigt.
Jag tror dessutom att många köper saker de egentligen inte skulle köpt, för att bli av med försäljaren, eller för att de har svårt att säga nej. Visst genererar det fler jobb på fabriken etc, men också mer utsläpp - och i sann Honda-anda tänker jag självklart på miljön. Onödigt skit är just onödigt.
Att fråga om personen som svarar är upptagen är iof en trevlig gest, men jag frågar nästan aldrig det.Krister skrev:Kenny: Ledordet som borde finnas hos telesäljare är att om de frågar om jag är upptagen och jag säger ja, då skall samtalet fortsätta oavsett vad de försöker hjälpa mig med. Personligen avskyr jag telesäljare som aldrig låter mig lägga på, det slutar alltid med att de hör ett klick. (Skulle aldrig förmå mig att kalla någon för något olämpligt (speciellt inte på jobbet)).
Eftersom jag vet att om personen är upptagen så kommer han/hon att säga det ändå
men tricket är att vända samtalet till något positivt, om någon svarar och låter väldigt stressad så kan man tillexempel fråga: är du jätteupptagen eller bara upptagen? och det brukar kunna lätta upp stämningen lite.
personligen så lyssnar jag alltid på vad dom vill sälja eller berätta när säljare ringer till mig, och det händer faktiskt att jag slår till ibland.
den enda gången jag inte lyssnar klart är när det inte är jag som är beslutsfattare.
Jag förstår att det kan upplevas irriterande och alla har rätt till att tycka och tänka vad de vill om säljare. jag vet även att det finns en hel del oseriösa företag som satt i system att köra "fultrick" och det är ingenting jag ställer mig bakom.
jag tycker bara att det är tråkigt att folk i princip rynkar på näsan när man berättar att man är säljare och om man dessutom berättar att man regelbundet använder telefon som verktyg så e det nästan så man får ställa sig i skamvrån.
mvh kenny
Kenny Elg
Nissan Qashqai 1,5 cdi
Nissan Qashqai 1,5 cdi
det finns ju inge roligare än att dryga sig med telefonförsäljare :biglaugh2: spela fyllo, senil, va upptagen med annat å fråga vad han sa. man kan ju hålla på hur länge som helst. åsså sen äre bara att lägga på då det bli tråkigt
men ha man inte lika låg humor som jag så kan det ju va riktigt drygt
crx vtec TURBO!!
Anton Rönnkvist
Västerbotten Umeå
[b]Säljes insug, mm[/b] <a href="http://www.hondaklubben.com/forum/index.php?showtopic=36562" target="_blank">http://www.hondaklubben.com/forum/index.php?showtopic=36562</a>
-----------------------------------------------------------------------
<!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->[b]Torque is only good when you're pulling shit.[/b]<!--sizec--></span><!--/sizec-->
Anton Rönnkvist
Västerbotten Umeå
[b]Säljes insug, mm[/b] <a href="http://www.hondaklubben.com/forum/index.php?showtopic=36562" target="_blank">http://www.hondaklubben.com/forum/index.php?showtopic=36562</a>
-----------------------------------------------------------------------
<!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->[b]Torque is only good when you're pulling shit.[/b]<!--sizec--></span><!--/sizec-->