Telefonsäljarnas senaste fula trick..
- Mordiiax
- Bil: Civic -15
- Namn: Johan Mähler
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 30 times
- Kontakt:
När jag sålde skit via telefon sa våran "säljcoach" att vi inte fick lägga på förrän efter 5st nej... Så det så
Bara att lägga på när dom ringer...
Honda Civic Tourer -15
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
I min hela ärlighet så ser som så på era produkter att det inte håller någon kvaltité.
Chefen för försäljningsbolaget tvivlar jag på att han är ute efter att ge arbetsmarknaden jobb, inte sant? En chef är alltid en chef och dem vill tjäna så mycket pengar som möjligt till sitt företag. Är det då inte allt för stort så kan kan driva det själv så kan han fiska in rätt mycket pengar till sig själv och ju fler försäljare han har som kostar ju mindre tjänar han själv om man skulle vara riktigt petig.
Så vad jag vill komma till är varför denna chefen då om inte själv anställer ett antal försäljare istället som åker ut och just marknadsför sina produkter såsom alltid ifrån kallsonger till elektroniska produkter till just återförsäljare?
Ser denna inköpschefen på just den affären ni har fått napp ifrån att det är bra saker och framför allt med kvalité så kan man få en bra rundgång mellan sitt eget företag och just denna affären.
Detta är ingenting jag själv har provat men för mig så skulle det sälja bättre än att sälja era produkter över telefon. Jag vågar tro att 70% av era kunder som säger nej till er gör det just för att det sker över telefon. Hur mycket behövande jag än är för ett antal kallingar eller något annat så skulle jag aldrig köpt det över en telefon, hur kan ni garantera mig kvalité för produkterna? Jag slänger in dem i tvättmaskinen och vipps så visar det sig vara engångsprodukter.
Chefen för försäljningsbolaget tvivlar jag på att han är ute efter att ge arbetsmarknaden jobb, inte sant? En chef är alltid en chef och dem vill tjäna så mycket pengar som möjligt till sitt företag. Är det då inte allt för stort så kan kan driva det själv så kan han fiska in rätt mycket pengar till sig själv och ju fler försäljare han har som kostar ju mindre tjänar han själv om man skulle vara riktigt petig.
Så vad jag vill komma till är varför denna chefen då om inte själv anställer ett antal försäljare istället som åker ut och just marknadsför sina produkter såsom alltid ifrån kallsonger till elektroniska produkter till just återförsäljare?
Ser denna inköpschefen på just den affären ni har fått napp ifrån att det är bra saker och framför allt med kvalité så kan man få en bra rundgång mellan sitt eget företag och just denna affären.
Detta är ingenting jag själv har provat men för mig så skulle det sälja bättre än att sälja era produkter över telefon. Jag vågar tro att 70% av era kunder som säger nej till er gör det just för att det sker över telefon. Hur mycket behövande jag än är för ett antal kallingar eller något annat så skulle jag aldrig köpt det över en telefon, hur kan ni garantera mig kvalité för produkterna? Jag slänger in dem i tvättmaskinen och vipps så visar det sig vara engångsprodukter.
Senast redigerad av miicke den 23 maj 2007, 18:38, redigerad totalt 1 gånger.
Michael Lennon
<a href="http://www.garaget.org/?car=41786" target="_blank">http://www.garaget.org/?car=41786</a>
<a href="http://www.garaget.org/?car=41786" target="_blank">http://www.garaget.org/?car=41786</a>
Det är sjukt hur dessa företag utnyttjag ungdomar (oftast) och man märker det tyvärr inte förens man kommit där ifrån.
Det är mutor med godis till den som säljer nästa order eller säljer bäst. En coach som springer runt och hetsar alla till att sälja och enda gången personalen är uppskattad är när de säljer annars är de värda skit!
Där jag jobbade kom naturpost in som projekt ett par månader men där sa företaget ifrån för naturpost ville att personalen skulle fulsäla och bara skicka grejer.
Det brukar vara de som säljer dåligt som klagar på dessa företag men jag sålde bra men sa upp mig pga att de behandlar personalen som skit, tycker synd om de som jobbar med detta. Sen så är det inte bara det företaget jag jobbade på som hade det såhär så det är ingen slump, har kompisar som jobbat på transcom, sitel mm och det är lika överallt. Finns till och med värre.
Det är mutor med godis till den som säljer nästa order eller säljer bäst. En coach som springer runt och hetsar alla till att sälja och enda gången personalen är uppskattad är när de säljer annars är de värda skit!
Där jag jobbade kom naturpost in som projekt ett par månader men där sa företaget ifrån för naturpost ville att personalen skulle fulsäla och bara skicka grejer.
Det brukar vara de som säljer dåligt som klagar på dessa företag men jag sålde bra men sa upp mig pga att de behandlar personalen som skit, tycker synd om de som jobbar med detta. Sen så är det inte bara det företaget jag jobbade på som hade det såhär så det är ingen slump, har kompisar som jobbat på transcom, sitel mm och det är lika överallt. Finns till och med värre.
Erik Rådström
SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
-
EcciBaka
- Bil: Civic Aerodeck 1,8vti -00
- Namn: Alexander Rothberg
- Kontakt:
En gång... i mitt liv.. så ringde de från dn o fråga om jag ville börja prenumerara... hade då ägt hemtelefon 10 minuter
då sade jag nej tack. det funka.
sen brukar det ringa finska damtidningar o sälja till mamma, men jag förstår ju inte vad de säger när de ringer så om jag har tid o ork brukar jag nojsa med dem på svenska tills de hittar nån stackare som pratar svenska. så säger jag att jag inte är intresserad
de blir oerhört frustrerade 
sen brukar det ringa finska damtidningar o sälja till mamma, men jag förstår ju inte vad de säger när de ringer så om jag har tid o ork brukar jag nojsa med dem på svenska tills de hittar nån stackare som pratar svenska. så säger jag att jag inte är intresserad
------------------------
"Fighting in forums is like competing in the special olympics,
eaven if you win, you are still retarded..."
------------------------
"Fighting in forums is like competing in the special olympics,
eaven if you win, you are still retarded..."
------------------------
Att fråga om personen som svarar är upptagen är iof en trevlig gest, men jag frågar nästan aldrig det.kenny skrev:<!--quoteo(post=406538:date=23 May 2007, 16:39:08:name=Krister)--><div class='quotetop'>CITERA(Krister 4 23 May 2007, 16:39:08) [snapback]406538[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->Kenny: Ledordet som borde finnas hos telesäljare är att om de frågar om jag är upptagen och jag säger ja, då skall samtalet fortsätta oavsett vad de försöker hjälpa mig med. Personligen avskyr jag telesäljare som aldrig låter mig lägga på, det slutar alltid med att de hör ett klick. (Skulle aldrig förmå mig att kalla någon för något olämpligt (speciellt inte på jobbet)).
Eftersom jag vet att om personen är upptagen så kommer han/hon att säga det ändå
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Kenny, du som jobbar inom tm borde veta att man enligt lag måste fråga om kunden har tid en liten stund =)
Du jobbar möjligtvis inte inom tm i nån bank?
jaså luckan? det har jag aldrig hört talas om förut, men du kan väl visa mig vart det står kanske?
edit: nej jag jobbar inte i en bank.
Senast redigerad av kenny den 28 maj 2007, 11:10, redigerad totalt 1 gånger.
Kenny Elg
Honda civic EK3 1,5 vtec-e
Nissan Qashqai 1,5 cdi
Honda civic EK3 1,5 vtec-e
Nissan Qashqai 1,5 cdi
haha.. stor risk att jag kollat upp vad man får o inte får säga.. däremot har min coach tjatat hål på mig för att ja e så dålig på att säga just de orden... det är från henne jag hört att man enligt lag måste fråga om tid...kenny skrev:jaså luckan? det har jag aldrig hört talas om förut, men du kan väl visa mig vart det står kanske?
inte för mig, skrev in mig där, men mög försäljare ringer ändå..Kristian skrev:jag ser inte problemet. NIX funkar klockrent.
Dejan Vasiljevic
[b]CREW <span style='color:red'>Red</span>rum Performance[/b]
Södra Förstadsgatan 96
21420 Malmö
040-926658
<span style='font-size:14pt;line-height:100%'><a href="http://www.redrumperformance.se" target="_blank">www.<span style='color:red'>red</span>rumperformance.se</a></span>
<span style='font-size:12pt;line-height:100%'>Titta under [b]Företagsforum[/b] för erbjudande !</span>
Södra Förstadsgatan 96
21420 Malmö
040-926658
<span style='font-size:14pt;line-height:100%'><a href="http://www.redrumperformance.se" target="_blank">www.<span style='color:red'>red</span>rumperformance.se</a></span>
<span style='font-size:12pt;line-height:100%'>Titta under [b]Företagsforum[/b] för erbjudande !</span>
ska berätta om en rolig jag råkat ut för och den andra jag kör stenhårt med.
1. ringer en tjej och frågar efter morsan, hon berättar att hon har någon ny het rakhyvel för kvinnor,
jag kontrar med "eh.. heh vet inte hur jag ska säga det, men mamma är en form av feminist, hon rakar sig inte under armarna och har hår på benen så din produkt är nog inte så aktuell"
hon: "hmm, nej det verkar inte som det.."
jag: "ja finns inte mycket att göra, tack så mycket hejdå"
kundre knappt hålla mig, hon måste ha skrattat efter vi lagt på och berättat det för de andra hehe.
2. ringer till jobb: "hej! vi söker den som är ansvarig för marknadsföring hos er"
jag: "jaha ok, han åkte nyligen iväg på en långsemester, han är tillbaks om ca 1månad, du är välkommen att ringa då"
säljare: "aha ok, men då får jag prova då"
jag: "japp, trevlig dag"
snabbt o enkelt
1. ringer en tjej och frågar efter morsan, hon berättar att hon har någon ny het rakhyvel för kvinnor,
jag kontrar med "eh.. heh vet inte hur jag ska säga det, men mamma är en form av feminist, hon rakar sig inte under armarna och har hår på benen så din produkt är nog inte så aktuell"
hon: "hmm, nej det verkar inte som det.."
jag: "ja finns inte mycket att göra, tack så mycket hejdå"
kundre knappt hålla mig, hon måste ha skrattat efter vi lagt på och berättat det för de andra hehe.
2. ringer till jobb: "hej! vi söker den som är ansvarig för marknadsföring hos er"
jag: "jaha ok, han åkte nyligen iväg på en långsemester, han är tillbaks om ca 1månad, du är välkommen att ringa då"
säljare: "aha ok, men då får jag prova då"
jag: "japp, trevlig dag"
snabbt o enkelt
Dejan Vasiljevic
Södra Förstadsgatan 96
21420 Malmö
040-926658
Södra Förstadsgatan 96
21420 Malmö
040-926658
Som min farsa berättade.
När dom ringde så frågade dom efter Hans-Åke Carlsson, som då min farsa heter. Då sa min farsa, tyvärr han finns inte mer. Säljaren bad så mycket om ursäkt och ville inte störa mer. Min farsa sa hejdå och skrattade gott efter han la på luren. Efteråt när han hade berättat det så sa han, rätt åt dom jävlarna, trött på att dom stör mig här hemma.
Jag tycker själv att telefonsäljeriet ska bli förbjudet, alla vet inte om NIX osv, speciellt inte äldre. Jag fixade det åt min farsa när han berättade att han dagligen blev spammad på telefonen av 2-3 säljare och var otroligt trött på det.
När dom ringde så frågade dom efter Hans-Åke Carlsson, som då min farsa heter. Då sa min farsa, tyvärr han finns inte mer. Säljaren bad så mycket om ursäkt och ville inte störa mer. Min farsa sa hejdå och skrattade gott efter han la på luren. Efteråt när han hade berättat det så sa han, rätt åt dom jävlarna, trött på att dom stör mig här hemma.
Jag tycker själv att telefonsäljeriet ska bli förbjudet, alla vet inte om NIX osv, speciellt inte äldre. Jag fixade det åt min farsa när han berättade att han dagligen blev spammad på telefonen av 2-3 säljare och var otroligt trött på det.
Stefan Karlsson