Packan skrev:Välkommen hit. Ditt namn skall stå i signaturen
Angående bilen, så får du räkna med en djävla massa problem. Årsmodell 87, 20000 mil och säkert hårt körd i 20 år.
Jag hade personligen sparat ihop mera pengar (om det är det som är problemet) och köpt något bättre. En finare CRX i 20k-klassen kanske.
Jag håller inte med dig Packan! en crx Gen 2 kostar tre gången så mycket MINST och då får du en bil som gått över 20k mil och som körts stenhårt hela tiden.
För övrigt så är en Gen 1:a så pass mycket lättare än en Gen 2:a så accmässigt måste du ha en VT för att ha en chans mot en 125 hk 87:a, och då snackar vi mer än 20k om man ska ha en fräsch!
Min kärra ser ut som sju svåra år, men den är helt rostfri under. Motorn som precis passerat 20k drar ingen olja och går som ett skott. Växellådan är som ny. Alltså, det som är kass på min bil är det rent kosmetiska, men det gör det ju bara ännu roligare när man kan spöa nya BMW 325 med den!
Men visst. En 20 år gammal bil medför att man få räkna med strul. Så är det bara! Jag har bytt startmotor och en drivknut på min på ett år.