Styling eller prestanda?
trevlig tråd 
ecci: vad är volvo
äh styling e väl häftigt men om jag tänker på min gamla vti så kändes den lite jobbig då man inte kom fram överallt, jobbigt köra in i verkstan när man skulle fixa nått, fick lägga plankor o man va tvungen o va 2 o hjälpas åt. förutom kjolpaketet så va bilen klar för leka leka på bana tex, gick inte sämre än nån annan mindre trimmad vti här i klubben men såg snygg ut samtidigt.
nu mer kör jag färdigstylat från fabrik, men detta är väl ändå en styling som fyller sin funktion, vissa som inte vet vad det är för bil tror väl den e stylad.
de finns folk som inte behöver prestanda, de finns de som vill ha prestanda o de som vill ha bägge, jag vill ha bägge till viss gräns.. annars hade jag kört en fiat 126 med en överladdad fiat k20
bilen ska funka till vardags! de e huvudsaken, köra o handla mjölk eller köra 30 varv på sturup, eller 20 repor på meca och forfarande kunna köra hem och dagen efter köra till ikea för att köpa en hylla o kanske få plats med den om man fäller säten.. de e bil det
ecci: vad är volvo
äh styling e väl häftigt men om jag tänker på min gamla vti så kändes den lite jobbig då man inte kom fram överallt, jobbigt köra in i verkstan när man skulle fixa nått, fick lägga plankor o man va tvungen o va 2 o hjälpas åt. förutom kjolpaketet så va bilen klar för leka leka på bana tex, gick inte sämre än nån annan mindre trimmad vti här i klubben men såg snygg ut samtidigt.
nu mer kör jag färdigstylat från fabrik, men detta är väl ändå en styling som fyller sin funktion, vissa som inte vet vad det är för bil tror väl den e stylad.
de finns folk som inte behöver prestanda, de finns de som vill ha prestanda o de som vill ha bägge, jag vill ha bägge till viss gräns.. annars hade jag kört en fiat 126 med en överladdad fiat k20
bilen ska funka till vardags! de e huvudsaken, köra o handla mjölk eller köra 30 varv på sturup, eller 20 repor på meca och forfarande kunna köra hem och dagen efter köra till ikea för att köpa en hylla o kanske få plats med den om man fäller säten.. de e bil det
TRÖTT PÅ FRAMHJULSDRIFT!!!!!!
-
civicrille
Personligen föredrar jag en schysst sänkning, hyffsade fälgar och ett allmänt "cleant" utseende, och självklart prestanda på det! Kjolar och krimms-krams kan man lämna ute. (lagomt är bäst)
Givetvis bör man kunna hantera effekten oxå!
ps. kul tråd :thumbup:
Givetvis bör man kunna hantera effekten oxå!
ps. kul tråd :thumbup:
Rikard Bergenström
- gnagis
- Bil: Civic X
- Namn: Daniel Svensson
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
har länge sagt att man borde lägga in en "styling division" på forumet.. för mig är det show and no go som gäller!
heldre har jag en bil som sen snabb ut och som är blickfångare än att behöva puttra runt i ett härkel och tänka hoppas alla ser mig nu nästa vecka då jag äntlign får racea mot 1 snubbe
heldre har jag en bil som sen snabb ut och som är blickfångare än att behöva puttra runt i ett härkel och tänka hoppas alla ser mig nu nästa vecka då jag äntlign får racea mot 1 snubbe
[b]Daniel "gnagis" Svensson[/b]
[i]Member since:[/i][b]2002[/b]
[i]Member since:[/i][b]2002[/b]
Välvårdad yttre i originalskick (max kromfälgar
) med rejält mos under huven = sleeper 
<a href='index.php?showtopic=40314'><!--fonto:Arial Black--><span style="font-family:Arial Black"><!--/fonto--><!--sizeo:4--><span style="font-size:14pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->4-hjuling, bandpasslåda, styrväxel, AC, GSM-larm SÄLJES<!--fontc--></span><!--/fontc--><!--sizec--></span><!--/sizec--><!--colorc--></span><!--/colorc--></a>
-
Featherweight
- Bil: Toyota Corona 1970 (sorry)
- Namn: Fredrik Jonsson
tycker de e rätt sällan man ser race-stukade bilar utan mos under huven, visst, när de va poppis med alu-vingar va de väl en del som skruvade på de på vafan som helst, men dessa extremstylade, typ engelska stuket, som ni snackar om handlar väl mer om att modernisera bilen o göra den mer personlig, inte racig.. oftast smaklöst o jävligt fult i mina ögon. dessa bilar ser ju inte heller ut att gå snabbt egentligen, snarare långsammare än orginal, så varför tjura om det? dessutom e plast billigare än titan så va gör man om man inte har råd med 300hk men ändå vill ha en personlig och i egen smak snygg bil?
personligen gillar jag inte en massa plast men e sugen på en sån där ankstjärtsvinge på min eg, för att de e snyggt helt enkelt, dock har jag bara 90hk under huven.. då frågar jag er som är emot styling, hur mycke effekt måste jag ha för att det skulle vara ok för mig att ha en sån? va tycker ni?
personligen gillar jag inte en massa plast men e sugen på en sån där ankstjärtsvinge på min eg, för att de e snyggt helt enkelt, dock har jag bara 90hk under huven.. då frågar jag er som är emot styling, hur mycke effekt måste jag ha för att det skulle vara ok för mig att ha en sån? va tycker ni?
Toyota Corona HT Mark II 1970
Prelude VTI -97 (såld)
Civic EJ9 -97 (såld)
CRX VT B18c6 -91 (skrotad)
Honda Civic Lsi -93 (såld)
Nissan Micra -87 (såld)
Prelude VTI -97 (såld)
Civic EJ9 -97 (såld)
CRX VT B18c6 -91 (skrotad)
Honda Civic Lsi -93 (såld)
Nissan Micra -87 (såld)
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Så länge det finns funktion eller en form man tar upp ur bilens originallinjer tycker jag styling är snyggt. Tex Mugens paket till CRX 88-91 är snyggt och ger mer styrka åt nederdelen av bilens linjer. Wingswest RS-paket likaså till EG. Men allt som heter ninja, samurai, eller big mouth går bort enligt mig.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
totalt obrukbar bil på gatan, brutal rakt fram, och motorrenovering efter varje rejs...då har man en najs bil, då börjar vi snacka optimerad maskin :biglaugh2:
rörhög med kolfiber skal som styling :thumbup:
när blir detta modernt bland ungdommar tror ni?
:biglaugh2:
rörhög med kolfiber skal som styling :thumbup:
när blir detta modernt bland ungdommar tror ni?
:biglaugh2:
Johan Grönberg
Överladdning är bara en kompensation för flödesmisstag
Överladdning är bara en kompensation för flödesmisstag
De som stylar mest är dom som inte har fått känna på en prestandabil än. Tror nog ni konventerar en och en annan stylingnisse om ni tar ut dom på en runda med en bil som har kraft och väghållning 
Stefan Karlsson
det där var ett väldigt löst antagande!stiivN skrev:De som stylar mest är dom som inte har fått känna på en prestandabil än. Tror nog ni konventerar en och en annan stylingnisse om ni tar ut dom på en runda med en bil som har kraft och väghållning
själv har jag ägt en M3 e46 i nästan två år och nu när ja köper min del sol har jag ingen avsikt att behålla den i orginalskick... men inte sagt att ja tänkt "stajla" skiten ur den, det ska va en smakfull bil...