tjena!
tänkte höra me er om ni vet hur man ser om en japsdämpare e äkta lr inte??
vill ha en äkta japsdämpare iaf tips på vart man kan köpa??
de micro har e de äkta tro??
hur vet man vilken som e äkta?? kolla bilderna på dämparna å
-
sir_Daniel
- Bil: civic eg esi
- Namn: Daniel Landström
- Kontakt:
vad menar du med äkta?
rostfri?
märkes?
rostfri?
märkes?
Daniel Landström
KudoZ PerformanZe http://WWW.KUDOZ.se
KudoZ PerformanZe http://WWW.KUDOZ.se
Det måste testas på plats!v-master skrev:tänkte höra me er om ni vet hur man ser om en japsdämpare e äkta lr inte??
vill ha en äkta japsdämpare iaf tips på vart man kan köpa??
de micro har e de äkta tro??
Om japsdämparen uppfyller nedanstående kriterier så är den äkta:
- ser bling bling ut
- har minst 4 tum utblås
- förstärker avgasljudet istället för att dämpa det.
Mvh Benci_Hovanyi
sir_Daniel skrev:vad menar du med äkta?
rostfri?
märkes?
har hört att äkta japsdämpare får ett skönt ljud å en som inte e äkta blir bara skitljud..
blir en jävla skillnad på äkta japsdämpare å oäkta japsdämpare..
nån som vet va micro har äkta lr oäkta??
Alla japsadämpare låter som traktorer ..
<a href="http://www.garaget.org/?car=30319" target="_blank">CRX VT-<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> <!--coloro:#708090--><span style="color:#708090"><!--/coloro-->2022cc<!--colorc--></span><!--/colorc--></a>
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro--><!--fonto:Impact--><span style="font-family:Impact"><!--/fonto--><!--fonto:Arial Black--><span style="font-family:Arial Black"><!--/fonto--><!--coloro:#708090--><span style="color:#708090"><!--/coloro-->B20 N/A IS THE SHIT! SÅÅÅÅLD<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--fontc--></span><!--/fontc--><!--fontc--></span><!--/fontc--><!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->"Friends don't let friends roll on rotas"<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--fonto:Impact--><span style="font-family:Impact"><!--/fonto--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro--><!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->D<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->T<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->M<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--colorc--></span><!--/colorc--> S<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->q<!--colorc--></span><!--/colorc-->u<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->a<!--colorc--></span><!--/colorc-->d<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--colorc--></span><!--/colorc--><!--fontc--></span><!--/fontc-->
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro--><!--fonto:Impact--><span style="font-family:Impact"><!--/fonto--><!--fonto:Arial Black--><span style="font-family:Arial Black"><!--/fonto--><!--coloro:#708090--><span style="color:#708090"><!--/coloro-->B20 N/A IS THE SHIT! SÅÅÅÅLD<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--fontc--></span><!--/fontc--><!--fontc--></span><!--/fontc--><!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->"Friends don't let friends roll on rotas"<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--fonto:Impact--><span style="font-family:Impact"><!--/fonto--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro--><!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->D<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->T<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->M<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--colorc--></span><!--/colorc--> S<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->q<!--colorc--></span><!--/colorc-->u<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->a<!--colorc--></span><!--/colorc-->d<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--colorc--></span><!--/colorc--><!--fontc--></span><!--/fontc-->
-
Jimmy
- Bil: Civic EG
- Namn: Jimmy Eriksson
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
allså det finns väll inge äkta å oäkta, det finns dyra märken å det finns billiga
själv har jag ett Apexi N1 catback system å det är jävligt tyst å det är väll klassat som ett dyrt system
det du ska leta efter är väll en stor å tung dämpare, är väll enklast å säga så, brukar vara ju tyngre den är ju mer dämpning är det
Mvh Jimmy
själv har jag ett Apexi N1 catback system å det är jävligt tyst å det är väll klassat som ett dyrt system
det du ska leta efter är väll en stor å tung dämpare, är väll enklast å säga så, brukar vara ju tyngre den är ju mer dämpning är det
Mvh Jimmy
www.JJizzle.com = Styggaste bloggen
www.garaget.org/jimmy_JDM
www.RubNScrape.com
Mordiiax - "ingen vits att försöka leka rik med orignalsaker när man ändå avslöjat att man är fattig genom att åka honda"
www.RubNScrape.com
Mordiiax - "ingen vits att försöka leka rik med orignalsaker när man ändå avslöjat att man är fattig genom att åka honda"
-
Jimmy
- Bil: Civic EG
- Namn: Jimmy Eriksson
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
haha "aningens" är ett jävligt snällt uttryck på hur det lätJonny skrev:Jimmys apexi N1 eller va de nu heter låter då jävligt najs iaf.
Å SRS som jag hade på mitt luder lät ju aningens mer.
www.JJizzle.com = Styggaste bloggen
www.RubNScrape.com
www.RubNScrape.com
Alltså, det finns inga japsdämpare som är "oäkta" japsdämpare är ordet som är vanligt att använda för designen på utblåset, sen finns det billiga och så finns det dyra.
Ett tipps är ju att titta på hur svetsarna är gjorda och om du ser att det är dämpull i ljuddämparen.
En japsdämpare avgör aldrig ljudet själv, beror ju uteslutande på vad som sitter före och hur det sitter, vilket material systemet är byggt o osv osv osv =)
En rätt udda fråga
Mvh Ronny
Ett tipps är ju att titta på hur svetsarna är gjorda och om du ser att det är dämpull i ljuddämparen.
En japsdämpare avgör aldrig ljudet själv, beror ju uteslutande på vad som sitter före och hur det sitter, vilket material systemet är byggt o osv osv osv =)
En rätt udda fråga
Mvh Ronny
Senast redigerad av pr0ny den 27 juni 2007, 17:32, redigerad totalt 1 gånger.
Speed is an addiction, that makes me a junkie
0707396659
0707396659
-
Koxen
- Namn: Patrik Kristiansen
- Been thanked: 2 times
Hänger väll på mer än själva dämparen hur det låter. när jag bytte katt och främre dämpare fick jag ett helt annat motorljud. så att säga att en dämpare låter bra och en annan dåligt stämmer på ett avgassystem.
funderar på nån av dessa villken tror blir bäst
dyrast kostar 1299:-
1 x DualSound 102 mm / 100 mm Rostfritt Mycket enkel att montera. OBS. Insatsen måste vara monterad vid besiktning!
Produktkod: 13953

sen denna:
billigast 599:-
Ljuddämpare Type IV (Angle Cut). Diam 145mm. Storlek A+B 320+55mm. Mynning/Storlek C 1xDualSound 110mm/100mm.

båda e 6" ut
vilken e bäst tror ni??
dyrast kostar 1299:-
1 x DualSound 102 mm / 100 mm Rostfritt Mycket enkel att montera. OBS. Insatsen måste vara monterad vid besiktning!
Produktkod: 13953

sen denna:
billigast 599:-
Ljuddämpare Type IV (Angle Cut). Diam 145mm. Storlek A+B 320+55mm. Mynning/Storlek C 1xDualSound 110mm/100mm.

båda e 6" ut
vilken e bäst tror ni??
Senast redigerad av v-master den 27 juni 2007, 20:08, redigerad totalt 1 gånger.
alltså, typ alla japs kommer låta olika på din bil, men ingen kan säga att just en specifik kommer låta bra på din bil, jag tror det är rätt meningslöst att köpa den dyraste iaf.
Speed is an addiction, that makes me a junkie
0707396659
0707396659
-
sk8micke
- Bil: prelude bb6
- Namn: Micke svensson
- Been thanked: 2 times
6tum ut kommer se skumt ut på din bil 3 3 1/2 eller högst 4 hade en sånn type x på min coupe innan blev rätt gött ljud me den på! :thumbup:
Kör: Prelude bb6 stance/track/vip style
www.garaget.org/sk8micke
kört: typ dom flesta hondor 87-02 :lol:
www.garaget.org/sk8micke
kört: typ dom flesta hondor 87-02 :lol:
okej men micro har abra 6" verkar de som =( å måste köpa där eftersom ja inte har råd att köppa annarssk8micke skrev:6tum ut kommer se skumt ut på din bil 3 3 1/2 eller högst 4 hade en sånn type x på min coupe innan blev rätt gött ljud me den på! :thumbup:
Spar då pengar och köp något du tycker är snyggt direkt. jag tycker också att 6" är för stort.
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->070-64 64 377<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->"F*n va charmig jag är!"
"Har du skydd? -Nej, men jag har kontroll!"
-Sagt under Midsommar i Dalarna 2007 <!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->"F*n va charmig jag är!"
hade 5½ tum på min 945:a å de såg riktigt bra ut å e väldigt sugen på den för 599 så ska nog köpa den ändå ser de för stort ut så e de la inge att göra åt bygger nytt senare ändåziggy skrev:Spar då pengar och köp något du tycker är snyggt direkt. jag tycker också att 6" är för stort.
Nej nu slutar jag , kan själv inte räkna haha.
Det du försöker syfta på med äkta osv, är lite fel. Det är som att säga att Skånemejeriets mjölk är den som är äkta, resten är kopior.
Alla har olika ljud då alla är olika byggda. Tips är att spara och sen köpa en du verkligen vill ha. Köp även en som låter bra och inte högt, så slipper du bli mobbad för att bilen låter mer än vad den utger sig för att gå.
Det du försöker syfta på med äkta osv, är lite fel. Det är som att säga att Skånemejeriets mjölk är den som är äkta, resten är kopior.
Alla har olika ljud då alla är olika byggda. Tips är att spara och sen köpa en du verkligen vill ha. Köp även en som låter bra och inte högt, så slipper du bli mobbad för att bilen låter mer än vad den utger sig för att gå.
Senast redigerad av stiivN den 27 juni 2007, 22:42, redigerad totalt 1 gånger.
Stefan Karlsson
Jag kan inte hålla mig längre... sorry.
Men det står 110mm ut... en tum är ca 25mm... hur får du det till 6tum?
Sen är det ju faktiskt så att storleken spelar bara roll om man har en vääääldigt liten.
Sen är det ju faktiskt så att storleken spelar bara roll om man har en vääääldigt liten.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Krister skrev:Jag kan inte hålla mig längre... sorry.
nu ska ja föklara här 110mm e innuti ljuddämparen å själva slutet "ändröret" e 6"
Är det ca 4 tum i röret? Jadu, då kommer det låta riktigt mycket skulle jag gissa på
Edit: Står ju mynning 110mm! "Mynning/Storlek C 1xDualSound 110mm/100mm" Det måste ju vara slutröret. Eller?
Edit: Står ju mynning 110mm! "Mynning/Storlek C 1xDualSound 110mm/100mm" Det måste ju vara slutröret. Eller?
Senast redigerad av ziggy den 27 juni 2007, 23:03, redigerad totalt 1 gånger.
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->070-64 64 377<!--colorc--></span><!--/colorc-->