Bangkok Thailand vilket flygbolag?!?!
-
fredde199
- Namn: Fredrik Gustafsson
- Been thanked: 2 times
Skulle behöva åka ner relativt OMG till Bangkok... vilket flygbolag är att föredra, är dett Thaiair man ska sikta på??? eller har de andra bolagen schyssta stolar/service??? Nån som vet?!?!
Hpc 166
Sthlm divisionen
Sthlm divisionen
-
MagnusL
- Bil: Accord 99
- Namn: Magnus Lovgren
Eftersom BKK är ett nav för de flesta Europeiska flighter till Asien så har Du många alternativ.
Från Arlanda direkt:
Thai Air
SAS
Har åkt med båda till Asien, dom är mycket bra.
Man kan även åka med Finnair, Då byter man i Helsningfors och sen vidare till BKK. Har dock inte flygit denna sträcka ARN-BKK själv. Men enligt vad jag hört är det bra. Är väldigt bra service även här.
Sen kan man åka med:
KLM
Austrian
Lufthansa
British Airways
Garouda
Singapore Airlines
Nackdelen med dessa är att man måste ner till Europa och byta, tar tid och är krångligt. Har flygit med samtliga av dessa till Asien och dom är okej.
Sen finns det såklart ett par Ryska alternativ.. Skulle inte rekommendera dessa. Sen fins det det gäng andra bolag också, men eftersom jag inte flygit med dom håller jag käft.
KOlla på www.supersavertravel.se
Från Arlanda direkt:
Thai Air
SAS
Har åkt med båda till Asien, dom är mycket bra.
Man kan även åka med Finnair, Då byter man i Helsningfors och sen vidare till BKK. Har dock inte flygit denna sträcka ARN-BKK själv. Men enligt vad jag hört är det bra. Är väldigt bra service även här.
Sen kan man åka med:
KLM
Austrian
Lufthansa
British Airways
Garouda
Singapore Airlines
Nackdelen med dessa är att man måste ner till Europa och byta, tar tid och är krångligt. Har flygit med samtliga av dessa till Asien och dom är okej.
Sen finns det såklart ett par Ryska alternativ.. Skulle inte rekommendera dessa. Sen fins det det gäng andra bolag också, men eftersom jag inte flygit med dom håller jag käft.
KOlla på www.supersavertravel.se
Senast redigerad av MagnusL den 18 juli 2007, 12:16, redigerad totalt 1 gånger.
2008 wrx sti
2008 wrx sti
-
MagnusL
Sen, mitt bästa tips för att få bra stol. KOlla på <a href="http://www.seatguru.com/" target="_blank">http://www.seatguru.com/</a> och bestäm Dig för ett par stolar Du kan tänka Dig. Sen skriver Du upp dom. Se till att vara ti tid till incheckningen. sen frågar Du om Du kan få de specifika stolen Du vill ha. Funkar fint 
att bara säga "kan jag få en bra stol".. Är som att säga "spela nåt bra" till en DJ. Alltså helt värdelöst.
att bara säga "kan jag få en bra stol".. Är som att säga "spela nåt bra" till en DJ. Alltså helt värdelöst.
2008 wrx sti
2008 wrx sti
-
fredde199
Inte sugen att sitta å rulla tummarna på nån flygplats nere i europa
det enda direkt jag hittar är thai.... känns som 11h är att föredra framför en 18-24h resa....
har hört att finnair ska man sitta med knäna uppe vid hakan samt att det bara är alkoholiserade piloter från Finska vinterkriget som flyger hos dem :boxing:
aeroflott känns inte som ett alternativ
det enda direkt jag hittar är thai.... känns som 11h är att föredra framför en 18-24h resa....
har hört att finnair ska man sitta med knäna uppe vid hakan samt att det bara är alkoholiserade piloter från Finska vinterkriget som flyger hos dem :boxing:
aeroflott känns inte som ett alternativ
Hpc 166
Sthlm divisionen
Sthlm divisionen
-
MagnusL
Hehe.. Då har Du nog hört en skröna.. Jag flyger rätt mycket i jobbet och Finnarna spöar upp SAS rätt hårt. Iaf i Bussinesclass. Sen har alla dom plan jag varit ombord på varit jävligt mycket fräschare än motsvarande från SAS. SAS brukar ju köpa sina plan beggade t.o.m..fredde199 skrev:har hört att finnair ska man sitta med knäna uppe vid hakan samt att det bara är alkoholiserade piloter från Finska vinterkriget som flyger hos dem :boxing:
Men ta Thai. Dom är bra, ganska gamla plan iom att dom flyger jumbojet. Såhär års får man även dras med skrikade småbarn, men som sagt det tar ju bara 11h. Ner brukar man även ha jävligt bra medvind så det brukar ibland inte ta mer än 9,30-10h.
Senast redigerad av MagnusL den 18 juli 2007, 12:29, redigerad totalt 1 gånger.
2008 wrx sti
2008 wrx sti
-
fredde199
Dras inte från mitt konto :whistling: så flyger nog buisness :thumbup:
tips på skräddare är aldrig fel men jag har hyffsade kontakter där nere... tänkte kanske hälsa på en kompis i Hongkong när jag ändå är i krokarna så roliga butiker där tas oxå tacksamt emot....
tips på skräddare är aldrig fel men jag har hyffsade kontakter där nere... tänkte kanske hälsa på en kompis i Hongkong när jag ändå är i krokarna så roliga butiker där tas oxå tacksamt emot....
Hpc 166
Sthlm divisionen
Sthlm divisionen
- wahlsten
- Bil: FL5
- Namn: Kalle Wahlsten
- Been thanked: 1 time
Bangkok: GOOD TIME CITY
Åk med Thai.
Åk med Thai.
Kalle Wahlsten
Honda Civic Type R FL5 -24
Tidigare Bilar:
Honda Civic Type R FK2 -15
Mercedes-Benz C 63 AMG -09
Honda Accord Type S -08
Honda S2000 "Spoon" -01
Honda S2000 -00
Honda Civic Type R FL5 -24
Tidigare Bilar:
Honda Civic Type R FK2 -15
Mercedes-Benz C 63 AMG -09
Honda Accord Type S -08
Honda S2000 "Spoon" -01
Honda S2000 -00
-
Vtec_Lambo
- Bil: CR-V PHEV 2024
- Namn: Mathias Beijer
Håll dig ifrån Aeroflot, inga höjdare..
Honda CR-V PHEV
Lånar tråden lite..............
Är det någon som känner till någon svensk sida där man kan köpa buisness-biljetter (förutom flygbolagens egna)? Den enda jag har sett är travellink.se, är det några som har efarenhet ifrån dem.
Är det någon som känner till någon svensk sida där man kan köpa buisness-biljetter (förutom flygbolagens egna)? Den enda jag har sett är travellink.se, är det några som har efarenhet ifrån dem.
Mikael Jansson - Medlem #97
Ronneby - Blekinge
Honda S2000 -05
Ronneby - Blekinge
Honda S2000 -05
Enjoy!
Vad gäller flyg kan jag säga att finnair har en flygflotta med snittår på 3år... sas har snittår på 12 på sina plan... viss skillnad.
Vad gäller flyg kan jag säga att finnair har en flygflotta med snittår på 3år... sas har snittår på 12 på sina plan... viss skillnad.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
-
fredde199
Du får väl inte säga något annat för frugan :boxing:Krister skrev:Vad gäller flyg kan jag säga att finnair har en flygflotta med snittår på 3år... sas har snittår på 12 på sina plan... viss skillnad.
Hpc 166
Sthlm divisionen
Sthlm divisionen
-
Malkolm
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
Åk inte med Finnair!
Jag har åkt med dem ner till Bangkok och det var dåliga stolar med dåligt benutrymme, väldigt lite personal så allt tog tid, sen var det en liten teve på 9pers, dålig personal även nere på plats i bangkok samt dålig kundservice i Finland (via telefon),
Jag har även åkt med Singapore airlines via Kastrup och servicen på deras plan är magnefik! satt och spelade Super Mario i 8timmar så då gick resan fort ner till Thailand.
Jag har åkt med dem ner till Bangkok och det var dåliga stolar med dåligt benutrymme, väldigt lite personal så allt tog tid, sen var det en liten teve på 9pers, dålig personal även nere på plats i bangkok samt dålig kundservice i Finland (via telefon),
Jag har även åkt med Singapore airlines via Kastrup och servicen på deras plan är magnefik! satt och spelade Super Mario i 8timmar så då gick resan fort ner till Thailand.