Nya Biltemakatalogen!

ENBART för motorrelaterade topics
Användarvisningsbild
xzbatt

malkolm666 skrev:<!--quoteo(post=426696:date=16 Aug 2007, 11:56:53:name=JG)--><div class='quotetop'>CITERA(JG 4 16 Aug 2007, 11:56:53) [snapback]426696[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec--><!--quoteo(post=426688:date=16 Aug 2007, 10:38:06:name=TriXiE77)--><div class='quotetop'>CITERA(TriXiE77 4 16 Aug 2007, 10:38:06) [snapback]426688[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->JG.. om jag är rätt informerad är biltemas verktyg i mångt och mycket kamasa grejjer.
men biltema verktygen går sönder och kamasa håller, det är ju konstigt :hmmm:
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Mina Kamasa går sönder medans mina Biltema håller, konstigt att det är tvärtom för dig JG.

Förövrigt så är det nästan alltid ett handhavande fel när ett kvalitetsverktyg går sönder. Tex ska aldrig ett spärrskaft gå sönder för gör det så har man använt det felaktigt i 99% av fallen.
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

dock så hade varenda verkstad använt biltema verktyg om det hade varit kvalitets verktyg. Biltema räcker till hobby verkstaden men inte mycket mer.
Kan en bil någonsin bli perfekt?
M Scotte
Namn: Martin Scotte
Has thanked: 4 times
Been thanked: 36 times
Kontakt:

I alla fall två Hondaverkstäder i vårt område använder uteslutande Biltemaverktyg, så de kan inte vara helt kassa.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Användarvisningsbild
xzbatt

ok.. det hade jag faktiskt aldrig kunnat tänka mej, men dom kanske tänker att verktyg ändå går sönder så man kan lika gärna köpa det billigaste. vad vet jag.
M Scotte
Namn: Martin Scotte
Has thanked: 4 times
Been thanked: 36 times
Kontakt:

Oavsett vilka verktyg man än har så slits dem, och då byter jag hellre ut dem ofta och har fräscha grejor hela tiden. Vi har både hylsor från Facom, Biltema och Stahlwille i garaget, men 10, 12, 14, 17 i 1/2" byts ut en gång om året. Och de slits inte mindre fort om det står stahlwille än Biltema, bara att en stahlwillehylsa kostar 120kr st och en från biltema 20 kr.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Användarvisningsbild
xzbatt

M Scotte skrev:Oavsett vilka verktyg man än har så slits dem, och då byter jag hellre ut dem ofta och har fräscha grejor hela tiden. Vi har både hylsor från Facom, Biltema och Stahlwille i garaget, men 10, 12, 14, 17 i 1/2" byts ut en gång om året. Och de slits inte mindre fort om det står stahlwille än Biltema, bara att en stahlwillehylsa kostar 120kr st och en från biltema 20 kr.

nej det har du helt rätt i att grejer slits, dock tycker jag att jag märkt av stora skillnader på slitage beroende på olika märken på jobbet. men det jag märkt mest med biltemas saker är att dom hylsorna inte håller för tex mutterknacken om man inte har krafthylsor. Deras fasta nycklar kan öppna upp sej i den öppna delen, saker jag inte märkt med vissa andra märken.
Användarvisningsbild
gnagis
Bil: Civic X
Namn: Daniel Svensson
Been thanked: 6 times
Kontakt:

EJ godkänd för montering på personbil i vanlig trafik.
Endast avsedd för montering på utställnings- eller tävlingsbil, samt på långsamtgående fordon, typ "EPA"-traktorer

typ WTF :D haha står så på en deras vingar :P
[b]Daniel "gnagis" Svensson[/b]
[i]Member since:[/i][b]2002[/b]
Krister

Är ju faktiskt inte så fasligt många vingar som egentligen är godkända för trafik...
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"

Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
superyll

hallå killar kul att jag såg denna tråden..

Jag jobbar på biltema

och jag håller med alla här fast en ska ska ni veta

Många Många av bilteams saker görs av en bra groosist men biltema betalar dem för att få sitt namn på kartongen elle gummit eller vad fan som helt dem kommer i..

Ta tillexempel deras batterie då menar jag inte bilbatterer uttan vanliga till fjärkontroll mm det är Phillips som gör dem åt biltema.. men dem betalar dem för att få sitt namn i omslag

dettsamma gäller luftfiter.. Kommer från KN men bitema kan inte garanter en livstidsgaranti för det är inte deras motto

Men visst vissa saker suger som typ handvärktyg dem kommer från asien till ett skitt billigt pris...

Jag själv som jobbar där handlar inte saker till min bil för jag vill ha det bästa..Kan vara någon enstaka sak som avfättnig eller typ sånt skit..

men helt klart visst duger deras saker till en som mekar själv i garaget....

MVH Yll

PS vingarna som vi har fått in är av riktgit bra kvalite och skit snygga på lagret är dte brist dem går ått som smör...
Senast redigerad av superyll den 17 augusti 2007, 17:19, redigerad totalt 1 gånger.
Yll Ramadani
henke
Kontakt:

M Scotte skrev:I alla fall två Hondaverkstäder i vårt område använder uteslutande Biltemaverktyg, så de kan inte vara helt kassa.
Såklart man använder lågbudgetkvalitets verktyg till en lågkvalitetsbil :whistling:

Men jodå, biltema har fruktansvärt bra och prisvärda grejjer om man ska laga brukshäcken!

Synd bara att de har 2023920392039miljoner andra grejjer... fast folk kanske tycker det är bra.. jag vet inte. Som typ tuchpennor och kondomer.
<!--coloro:#4169E1--><span style="color:#4169E1"><!--/coloro-->Henrik Larsson -> Skövde<!--colorc--></span><!--/colorc-->

<a href="http://www.garaget.org/?car=17264" target="_blank"><!--coloro:#48D1CC--><span style="color:#48D1CC"><!--/coloro-->WV Typ1<!--colorc--></span><!--/colorc--> <!--coloro:#FFFFFF--><span style="color:#FFFFFF"><!--/coloro-->Restolooker -62<!--colorc--></span><!--/colorc--></a>
<a href="http://www.garaget.org/?car=30187" target="_blank">CRX VT -91</a> *SÅLD*
<a href="http://www.garaget.org/?car=42665" target="_blank"><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Celica GT4 -88<!--colorc--></span><!--/colorc--></a>
Användarvisningsbild
LinusE
Bil: Civic Type R
Namn: Linus Eriksson
Been thanked: 3 times

en evig diskution som aldrig kommer ta slut...
Biltema vs allt annat...

köper häldre biltemas verktyg då de känns som att jag får ut mer "sak"
än jag betalar för, villket jag inte känner om jag köper 3-4 gånger så dyra saker.

Håller biltema 2-3 år så är de ju skit bra med tanke på just priset...

Gillar man hyfsad kvlite till skit pris är biltema perfekt.
Men är man ute efter verkliga kvalitets saker kostar det som fan.
så jäkla enkelt är de..
Senast redigerad av LinusE den 17 augusti 2007, 23:07, redigerad totalt 1 gånger.
Linus Eriksson
#828 Skåne/Löberöd
---------------------------------
jeremia

Gillar biltema som fan! Deras verktyg är kanon! Hälften av alla verktyg i garaget är nog ifrån biltema! Tycker att man får sjukt mycket för pengarna när man handlar där!
Jeremia Gadd
Användarvisningsbild
.:Gurra:.
Bil: Vti HB -92
Namn: Gustav Karlsson

Scotte: Sponsor pågång? ;)
Skriv svar