Civic EG5 JDM-Racing.
Motor:
B18C6 - Integra Type-R motor. (Renoverad, ca 9000mil innan renoveringen.)
S80 - Integra LSD diffad växellåda. (Köpt helt ny, gått ca 200mil.)
ITR växellänkage.
VTi Motorfästen
B16A2 remhjul.
Exedy koppling stage 1
Exedy svänhjul lättat
Integra fördelare
B16 drivaxlar samt mellanaxel
Chippad och mappad av We-Löv racing
Inredning:
VEi inredning (Dock inget tak) - Mycket mörkare än ESins inredning.
Integra växelspaksknopp
Recaro SPG Pole position glasfiber stolar med Recaro stolsunderrede som sitter på ESi skenor.
CD-sterio med högtalare i dörrarna, vet ej märket då jag inte är så intresserad.
Chassi:
VTi läpp
Helrenoverat underrede, nedslipat och rostskyddat. Med ny underredsmassa och hålrumsmassa.
Bakluckans torkare är borttagen och ersatts med en plupp.
Hjulupphängningen är blästrad och lackerad med hammarlack för att unvika att behöva göra det igen.
Energysuspensions bussningskit runt om.
Tein basic ITR dämpare ställbara i höjd
ITR spec bromsar med NSX bromsklossar.
Prelude bromsskivor.
Orginal bromsskivor bak med NSX bromsklossar.
VTi spindelleder.
Apexi N1 avgasystem.
Supersprint kattersättare.
Guldiga alufälgar med Bridgestone Potenza sommardäck, 195/50 15.
Bilen går MKT bra och är hjulinställd, samt balancerad.
Rost finns i skärmkanterna bak.
Eftersom det är en ESi så är den billig att försäkra.
Skatten är betald tom aug-08.
Besiktigad utan anmärkning.
Provköra den är ett måste!
Pris: 80 000kr
Några byggbilder.

B18C6 - Integra Type-R motor. (Renoverad, ca 9000mil innan renoveringen.)
S80 - Integra LSD diffad växellåda. (Köpt helt ny, gått ca 200mil.)
ITR växellänkage.
VTi Motorfästen
B16A2 remhjul.
Exedy koppling stage 1
Exedy svänhjul lättat
Integra fördelare
B16 drivaxlar samt mellanaxel
Chippad och mappad av We-Löv racing
Inredning:
VEi inredning (Dock inget tak) - Mycket mörkare än ESins inredning.
Integra växelspaksknopp
Recaro SPG Pole position glasfiber stolar med Recaro stolsunderrede som sitter på ESi skenor.
CD-sterio med högtalare i dörrarna, vet ej märket då jag inte är så intresserad.
Chassi:
VTi läpp
Helrenoverat underrede, nedslipat och rostskyddat. Med ny underredsmassa och hålrumsmassa.
Bakluckans torkare är borttagen och ersatts med en plupp.
Hjulupphängningen är blästrad och lackerad med hammarlack för att unvika att behöva göra det igen.
Energysuspensions bussningskit runt om.
Tein basic ITR dämpare ställbara i höjd
ITR spec bromsar med NSX bromsklossar.
Prelude bromsskivor.
Orginal bromsskivor bak med NSX bromsklossar.
VTi spindelleder.
Apexi N1 avgasystem.
Supersprint kattersättare.
Guldiga alufälgar med Bridgestone Potenza sommardäck, 195/50 15.
Bilen går MKT bra och är hjulinställd, samt balancerad.
Rost finns i skärmkanterna bak.
Eftersom det är en ESi så är den billig att försäkra.
Skatten är betald tom aug-08.
Besiktigad utan anmärkning.
Provköra den är ett måste!
Pris: 80 000kr
Några byggbilder.

Senast redigerad av haffy den 4 oktober 2007, 21:48, redigerad totalt 1 gånger.
<!--coloro:#808000--><span style="color:#808000"><!--/coloro-->[b]Audi a4 1,8 TQ[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
köper den av dig så fort ja blir av med min
ibrahim georges
örebro
Snart en ep3 till :-)) bil nr 55 eller nått
Corolla kombi 03 brukis
Civic eg4 vit 92 såld
integra dc5 cw 02:a såld
ctr -04 såld
ctr -04 såld
crx v-tech -91 såld
corolla -92 såld
civic vti -92 såld
civic vti -97 såld
örebro
Snart en ep3 till :-)) bil nr 55 eller nått
Corolla kombi 03 brukis
Civic eg4 vit 92 såld
integra dc5 cw 02:a såld
ctr -04 såld
ctr -04 såld
crx v-tech -91 såld
corolla -92 såld
civic vti -92 såld
civic vti -97 såld
Tok billigt!
Jag har lagt ut över 150 000kr på detta projekt. Så 75 000kr är inte mycket pengar. Bara växellådan kostade 14 000kr, motorn innan renovering kostade 25 000kr, renovering gick la på runt 10-15 000kr, stolarna kostade mig 8500kr, där är vi redan uppe i 60 000kr. + coilovers, koppling, svänghjul, fördelare, fälgar, däck, bussningar, inredning, läpp, spindelleder, bromsok, bromsskivor, belägg, handbromsvajrar, chip, mappning, avgasystem, avgasbussningar, kylare, motorfästen, behandlingsmedel/massor allt annat man behöver för att få det att fungera bra. (alt jag köpt är OEM eller bättre, inge mekonomen/biltema/micro kraffs.)
Antingen du bara vill ha b18-R civic eller om du bara vill ha delarna, så är denna bilen ett bra alternativ.
Kom igen, jag har som sagt inget garage för den i vinter.
Jag har lagt ut över 150 000kr på detta projekt. Så 75 000kr är inte mycket pengar. Bara växellådan kostade 14 000kr, motorn innan renovering kostade 25 000kr, renovering gick la på runt 10-15 000kr, stolarna kostade mig 8500kr, där är vi redan uppe i 60 000kr. + coilovers, koppling, svänghjul, fördelare, fälgar, däck, bussningar, inredning, läpp, spindelleder, bromsok, bromsskivor, belägg, handbromsvajrar, chip, mappning, avgasystem, avgasbussningar, kylare, motorfästen, behandlingsmedel/massor allt annat man behöver för att få det att fungera bra. (alt jag köpt är OEM eller bättre, inge mekonomen/biltema/micro kraffs.)
Antingen du bara vill ha b18-R civic eller om du bara vill ha delarna, så är denna bilen ett bra alternativ.
Kom igen, jag har som sagt inget garage för den i vinter.
Senast redigerad av haffy den 19 september 2007, 21:03, redigerad totalt 1 gånger.
<!--coloro:#808000--><span style="color:#808000"><!--/coloro-->[b]Audi a4 1,8 TQ[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
för att hjälpa till lite så har haffy skrevit längst upp:Rost finns i skärmkanterna bak.
Dennis Gullberg
Team Helsingborg
Civic EG Lsi 92 Grå *såld*
Civic EG Lsi 95 Röd *skrot*
Civic EG Lsi 92 Röd *såld*
Del Sol Vti 92 Röd *såld*
Team Helsingborg
Civic EG Lsi 92 Grå *såld*
Civic EG Lsi 95 Röd *skrot*
Civic EG Lsi 92 Röd *såld*
Del Sol Vti 92 Röd *såld*
Junior: Sorry pojken att jag sviker dig mfl. :S Behöver ATV fordon, då vi troligtvis köper hus på landet.
Det är rost i skärmkanterna, nya skärmkanter följer med. Men inget som gör att du inte kan köra den på bana eller i staden. Syns knapt om man ser den köra förbi.
Det är rost i skärmkanterna, nya skärmkanter följer med. Men inget som gör att du inte kan köra den på bana eller i staden. Syns knapt om man ser den köra förbi.
Senast redigerad av haffy den 19 september 2007, 21:04, redigerad totalt 1 gånger.
Om ni undrar varför högtalar gallret osv är borta är det bara för att jag håller på att installera stereon.
Och som jag sagt innan är inte inredningen färdig installerad. Jag har ej haft tid.

Och som jag sagt innan är inte inredningen färdig installerad. Jag har ej haft tid.

Senast redigerad av haffy den 25 september 2007, 11:01, redigerad totalt 1 gånger.
Eftersom killen som skulle kolla på den i helgen inte kom så uppar vi den igen.
Stereon är installerad och dörrsidorna är fixade. Så den är i säljes skick nu. Tillomed urplockad på allt som inte skall vara i. Så bara kom och hämta den!
Stereon är installerad och dörrsidorna är fixade. Så den är i säljes skick nu. Tillomed urplockad på allt som inte skall vara i. Så bara kom och hämta den!
Senast redigerad av haffy den 16 september 2007, 18:05, redigerad totalt 1 gånger.
Eftersom det är ett gäng som frågar om den är besiktigad med motorn i, så JA. Den är besiktigad som den står (med reservation att man får montera på katten innan bes).
Fel tid att sälja kanske? Hittils ingen som kollat på den ens.
Är priset kanske för högt? Jag anser att det är ett jä-ligt bra pris för vad man får.
Är priset kanske för högt? Jag anser att det är ett jä-ligt bra pris för vad man får.
Tycker också det är ett fint pris för det du har listat upp.
Hade omständigheterna här varit annorlunda så kanske
Lycka till!
Hade omständigheterna här varit annorlunda så kanske
Lycka till!
"Livet är inte mer planerat än harens som skuttar över vägen."
Golf III --> brukis. Jag kör <!--coloro:#8B0000--><span style="color:#8B0000"><!--/coloro-->HONDA<!--colorc--></span><!--/colorc--> innerst inne.
Golf III --> brukis. Jag kör <!--coloro:#8B0000--><span style="color:#8B0000"><!--/coloro-->HONDA<!--colorc--></span><!--/colorc--> innerst inne.
-
Featherweight
- Bil: Toyota Corona 1970 (sorry)
- Namn: Fredrik Jonsson
priset e inte för högt.. men ja de e fel tid att sälja.. tror att många vill bygga själva, o dela upp utgifterna på en längre tid nu när de ändå e vinter om du hajjar hur jag menar.. även om de såklart skulle bli dyrare..
Toyota Corona HT Mark II 1970
Prelude VTI -97 (såld)
Civic EJ9 -97 (såld)
CRX VT B18c6 -91 (skrotad)
Honda Civic Lsi -93 (såld)
Nissan Micra -87 (såld)
Prelude VTI -97 (såld)
Civic EJ9 -97 (såld)
CRX VT B18c6 -91 (skrotad)
Honda Civic Lsi -93 (såld)
Nissan Micra -87 (såld)
Jag är med på vad ni menar. Men då är jag enbart ute i fel tid..
Kan snart inte ens använda den, då det börjar bli serriöst med HUSandet (skogsvägar).
Ställs av runt 1 okt.. (För den som vill slippa att ta hem den på släp, så hämta den innan Okt.)
Hämtas den i veckan så kan man få lite bättre pris.
Kan snart inte ens använda den, då det börjar bli serriöst med HUSandet (skogsvägar).
Ställs av runt 1 okt.. (För den som vill slippa att ta hem den på släp, så hämta den innan Okt.)
Hämtas den i veckan så kan man få lite bättre pris.
Senast redigerad av haffy den 19 september 2007, 07:14, redigerad totalt 1 gånger.
Ja, men då får man betala det med. Det gör ju inte jag.. (den är ej avställd nu, from 1 okt är den det.)adio skrev:Du vet man kan ju ställa på den om någon köper den
Kommer antagligen en kille från garaget och kollar på bilen i veckan, där ligger den för 80 000kr.. 75 är HPC pris än så länge iaf.
Senast redigerad av haffy den 19 september 2007, 16:51, redigerad totalt 1 gånger.
Inte intressant.
Ps. Tack för rensningen. :notworthy:
Ps. Tack för rensningen. :notworthy:
Senast redigerad av haffy den 19 september 2007, 21:01, redigerad totalt 1 gånger.
Börjar närma sig avställning nu... Lägger ut den på blocket nu.
Senast redigerad av haffy den 1 oktober 2007, 17:23, redigerad totalt 1 gånger.