Dåså
Kategoriregler
Bilder och filmer från träffar lägger du under eftersnackskategorin, ej här.
Bilder och filmer från träffar lägger du under eftersnackskategorin, ej här.
-
EcciBaka
- Bil: Civic Aerodeck 1,8vti -00
- Namn: Alexander Rothberg
- Kontakt:
köpte brantens kärra igår 
inte så dyr, en del fix, men en vti
ska no joxa lite under vintern med den
ITR avgassystem
short ram
BC shortshifter med knopp
Mugenstolar
Det jag ska joxa med i vinter är väl rosten o lacken mest. sen får man se vad som händer
inte så dyr, en del fix, men en vti
ITR avgassystem
short ram
BC shortshifter med knopp
Mugenstolar
Det jag ska joxa med i vinter är väl rosten o lacken mest. sen får man se vad som händer
------------------------
"Fighting in forums is like competing in the special olympics,
eaven if you win, you are still retarded..."
------------------------
------------------------
-
Featherweight
- Bil: Toyota Corona 1970 (sorry)
- Namn: Fredrik Jonsson
grattis! tänkte själv kika på den, men jag har haft fullt upp senaste tiden.. och ska nog spara ihop lite mer cash under vintern o köpa mig en med färre mil till våren/sommarn.. kul att höra att du tänker pyssla om den iaf:) lycka till!
Toyota Corona HT Mark II 1970
Prelude VTI -97 (såld)
Civic EJ9 -97 (såld)
CRX VT B18c6 -91 (skrotad)
Honda Civic Lsi -93 (såld)
Nissan Micra -87 (såld)
Prelude VTI -97 (såld)
Civic EJ9 -97 (såld)
Nissan Micra -87 (såld)
härligt ecci att du fick dig en VTi iaf efter att "vi" misslyckades med förra köpet 
när får man se den på vägarna här hemma?
berätta mera om hur det blev med tullen och allt när du tog hit den (om du ska ha den här överhuvudtaget?)
har ingen koll på var du bor mera :wallbash: :whistling:
när får man se den på vägarna här hemma?
berätta mera om hur det blev med tullen och allt när du tog hit den (om du ska ha den här överhuvudtaget?)
har ingen koll på var du bor mera :wallbash: :whistling:
David Boman
Åland / Finland
+358407246444
Civic EG K20 -92
Volvo V70R AWD -98 (vinterpulka)
Kawasaki KXF 250 -05
Åland / Finland
+358407246444
Civic EG K20 -92
Kawasaki KXF 250 -05
-
EcciBaka
- Kontakt:
ah, det jag skrev upp sitter redan i den
gooooa mugenstolar
sköna som få, man kan riktigt gosa ner sig i dem 
Buumi: den kom till kobben halv elva ikväll
har kört runt hela natten
vtecat lite ^^ är du bra på att laga rost? isf får du hjälpa mej, för jag kan inte ens svetsa.
kommit på saker med denna vti som är bra:
1. Man blir glad så fort man sätter sig i bilen
2. 8000 rpm ^^
3. Den drar ju fan ingen soppa what so ever om man tar det lugnt med gasandet.
4. känns ju som om den har värsta dämparna o sänkfjädrarna trots att den är original om man jämför med andra bilar
5. AC ^^
6. Stolarna är bara -såååååååå- sköna
7. vtec vtec vtec!
dåliga saker med denna, ska fixa efter mängden pengar jag har tillgängligt o lust att lägga på bilen:
1. lite skrap på 3an o 5an om man har mycket varv på vid växlingarna
2. rosten, bakskärmarna, lite vid passagerardörren o bakluckan.. dvs civic standard
3. högtalarna -suger- balle.
4. den har gått långt, ser fult ut på mätarn haha
5. jag kommer troligtvis bli av med antingen körkort eller livhank
6. Kommer troligtvis spendera allt för mycket pengar på åbäket för att göra den lite roligare hela tiden
7. lacken är rätt dålig, en del som klarar att putsas, annat som måste lackas om
tja. ja, det var inte så mycket dåligt egentligen, e totalt nöjd med köpet. inte den finaste på marknaden, men inte den dyraste heller. så så länge inget stort bestämmer sig för att haverera sådär på skojs skull så är jag nöjd
Planen nu ser ut såhär (ingen speciell ordning):
1. Fixa rosten
2. Spoon kolfibervinge
3. kolfiberläpp
4. Klipp o svetsa på bakluckan
5. ta bort bakrutetorkaren, funkar ändå inte.
6. tona bakrutorna svarta
7. sänka
8. 15" bronze eller vita fälgar, lenso VPD funtar jag på
9. lacka om bilen (eventuellt) i ungefär samma färg som kanderade äpplen
10. Lacka ventilkpåan type r röd.
11. xtraktorgrenrör
12. koppla in baslådan jag snodde av clabbe och byta högtalare fram.
13. V-AFC
Får se hur mycket som sen faktiskt BLIR gjort. rosten är ju som sagt det första jag ska göra. annars ska den hållas i mångt och mycket original, framförallt inredningen bortsett från stolarna o ev en sportratt. vidare trim o sånt ligger längst bak i listan.
gah, jag är lycklig som en unge på julafton som just fått en tokhäftig leksak!
Buumi: den kom till kobben halv elva ikväll
kommit på saker med denna vti som är bra:
1. Man blir glad så fort man sätter sig i bilen
2. 8000 rpm ^^
3. Den drar ju fan ingen soppa what so ever om man tar det lugnt med gasandet.
4. känns ju som om den har värsta dämparna o sänkfjädrarna trots att den är original om man jämför med andra bilar
5. AC ^^
6. Stolarna är bara -såååååååå- sköna
7. vtec vtec vtec!
dåliga saker med denna, ska fixa efter mängden pengar jag har tillgängligt o lust att lägga på bilen:
1. lite skrap på 3an o 5an om man har mycket varv på vid växlingarna
2. rosten, bakskärmarna, lite vid passagerardörren o bakluckan.. dvs civic standard
3. högtalarna -suger- balle.
4. den har gått långt, ser fult ut på mätarn haha
5. jag kommer troligtvis bli av med antingen körkort eller livhank
6. Kommer troligtvis spendera allt för mycket pengar på åbäket för att göra den lite roligare hela tiden
7. lacken är rätt dålig, en del som klarar att putsas, annat som måste lackas om
tja. ja, det var inte så mycket dåligt egentligen, e totalt nöjd med köpet. inte den finaste på marknaden, men inte den dyraste heller. så så länge inget stort bestämmer sig för att haverera sådär på skojs skull så är jag nöjd
Planen nu ser ut såhär (ingen speciell ordning):
1. Fixa rosten
2. Spoon kolfibervinge
3. kolfiberläpp
4. Klipp o svetsa på bakluckan
5. ta bort bakrutetorkaren, funkar ändå inte.
6. tona bakrutorna svarta
7. sänka
8. 15" bronze eller vita fälgar, lenso VPD funtar jag på
9. lacka om bilen (eventuellt) i ungefär samma färg som kanderade äpplen
10. Lacka ventilkpåan type r röd.
11. xtraktorgrenrör
12. koppla in baslådan jag snodde av clabbe och byta högtalare fram.
13. V-AFC
Får se hur mycket som sen faktiskt BLIR gjort. rosten är ju som sagt det första jag ska göra. annars ska den hållas i mångt och mycket original, framförallt inredningen bortsett från stolarna o ev en sportratt. vidare trim o sånt ligger längst bak i listan.
gah, jag är lycklig som en unge på julafton som just fått en tokhäftig leksak!
------------------------
------------------------
------------------------
grattis.
jag som oxå är inne på att skaffa mig en civic igen
blir rejs nästa sommar då
its a challange :boxing:
jag som oxå är inne på att skaffa mig en civic igen
blir rejs nästa sommar då
its a challange :boxing:
-=o=-
Antonio Barisic - Göteborg
kör: ""Honda Prelude 2.2vti - 1997""
körde:
Peugeot Mi16 - Integra type R - S40 T4 - Astra GSI - civic hb esi - s40 t5 Sport edition
-=o=-
Antonio Barisic - Göteborg
kör: ""Honda Prelude 2.2vti - 1997""
körde:
Peugeot Mi16 - Integra type R - S40 T4 - Astra GSI - civic hb esi - s40 t5 Sport edition
-=o=-
-
Jimmy
- Bil: Civic EG
- Namn: Jimmy Eriksson
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
grattis mannen
www.JJizzle.com = Styggaste bloggen
www.garaget.org/jimmy_JDM
www.RubNScrape.com
Mordiiax - "ingen vits att försöka leka rik med orignalsaker när man ändå avslöjat att man är fattig genom att åka honda"
www.garaget.org/jimmy_JDM
www.RubNScrape.com
Mordiiax - "ingen vits att försöka leka rik med orignalsaker när man ändå avslöjat att man är fattig genom att åka honda"
välkomen tillbaka: D
Elvis
Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-
Driving :Honda civic type R CW FN2
Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-
Driving :Honda civic type R CW FN2
nice nice synd att du inte vänta tills nästa vår då min bil kanske är till salu (om ja nu beslutar mig för å sälja den) sugen på nåt nytt så 
[i]<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->073-7133458<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/i]
[b]<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->Stockholm<!--colorc--></span><!--/colorc-->-<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Åkersberga<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b]
[b]<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->Medlemsnummer 2032<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b]
[b]<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->Honda Civic Type<!--colorc--></span><!--/colorc-->[i]<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro--> R<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/i] <!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->04' svart<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b]
[b]<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->Honda Civic Hb<!--colorc--></span><!--/colorc--> [i]<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->VTi<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/i] <!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->92' svart<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b] <!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->-såld<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->Stockholm<!--colorc--></span><!--/colorc-->-<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Åkersberga<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b]
[b]<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->Medlemsnummer 2032<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b]
[b]<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->Honda Civic Type<!--colorc--></span><!--/colorc-->[i]<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro--> R<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/i] <!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->04' svart<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b]
[b]<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->Honda Civic Hb<!--colorc--></span><!--/colorc--> [i]<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->VTi<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/i] <!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->92' svart<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b] <!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->-såld<!--colorc--></span><!--/colorc-->
-
Featherweight
- Bil: Toyota Corona 1970 (sorry)
- Namn: Fredrik Jonsson
<!--quoteo--><div class='quotetop'>CITERA</div><div class='quotemain'><!--quotec-->nice nice synd att du inte vänta tills nästa vår då min bil kanske är till salu (om ja nu beslutar mig för å sälja den) sugen på nåt nytt så<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
som sagt.. jag letar vti såå;) va e du sugen på för nytt btw?
som sagt.. jag letar vti såå;) va e du sugen på för nytt btw?
Toyota Corona HT Mark II 1970
Prelude VTI -97 (såld)
Civic EJ9 -97 (såld)
Nissan Micra -87 (såld)
Prelude VTI -97 (såld)
Civic EJ9 -97 (såld)
Nissan Micra -87 (såld)
typ ctr, s2000 kaaaanske :prop:
[i]<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->073-7133458<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/i]
-
EcciBaka
- Kontakt:
är man billös så är man
var på... träff... idag med en tjej, o efter att ha druckit kaffe ur en thermos uppe på bomarsunds fästning (or the remnants) så hade jag faktiskt kört FLERA MIL utan att vteca en enda gång. så blev jag tvungen att drar ur pärlan lite. fick betyget av tjejen som var med "jag har aldrig förstått varför man ska köra fort, men nu börjar jag förstå, har aldrig kännt det där suget i magen förut"
the magic of vtec
var på... träff... idag med en tjej, o efter att ha druckit kaffe ur en thermos uppe på bomarsunds fästning (or the remnants) så hade jag faktiskt kört FLERA MIL utan att vteca en enda gång. så blev jag tvungen att drar ur pärlan lite. fick betyget av tjejen som var med "jag har aldrig förstått varför man ska köra fort, men nu börjar jag förstå, har aldrig kännt det där suget i magen förut"
------------------------
------------------------
------------------------
call me ecci så lagar vi rost =)
svetsa är jag lite newbie på men "Kung" på att spackla och slipa
kul att du är nöjd med bilen förutom de små minus du räkna upp..
men du får höra av dig om du vill ha hjälp :thumbup:
svetsa är jag lite newbie på men "Kung" på att spackla och slipa
kul att du är nöjd med bilen förutom de små minus du räkna upp..
men du får höra av dig om du vill ha hjälp :thumbup:
David Boman
Åland / Finland
+358407246444
Civic EG K20 -92
Kawasaki KXF 250 -05
Åland / Finland
+358407246444
Civic EG K20 -92
Kawasaki KXF 250 -05
-
moggesthlm
- Been thanked: 6 times
istället för att fixa rosten på bakluckan så är det väl bättre å köpa ny, har för mig att dom inte kostade blodigt mkt, då blir den garanterat bra
//Morgan Blom, Stockholm
Kör:
Honda Civic 1.5 Sedan -88
Honda Civic 1.6i 16v K20 swap -89
Honda Legend 3.5 -97
Honda Integra Type - R -99
Honda Accord V6 Hybrid - 07
Honda Civic Tourer -14
Kör:
Honda Civic 1.5 Sedan -88
Honda Civic 1.6i 16v K20 swap -89
Honda Legend 3.5 -97
Honda Integra Type - R -99
Honda Accord V6 Hybrid - 07
Honda Civic Tourer -14
-
EcciBaka
- Kontakt:
Mogge: tänkt ändå bygga om bakluckan litegranna så det gör ju inget
måst ju ändå lacka om o fixa då.
buumi: fett, fixa i vinter då ^^ får man hitta nån som kan svetsa med :S tror jag måste byta höger fram hjullager med :S låter lite lurt vid hårda vänstersvängar.
clabbe: tror jag klarar mej med BC knoppen ^^
buumi: fett, fixa i vinter då ^^ får man hitta nån som kan svetsa med :S tror jag måste byta höger fram hjullager med :S låter lite lurt vid hårda vänstersvängar.
------------------------
------------------------
------------------------
-
Jay-c
- Bil: Civic EJ9 -96
- Namn: Johannes Carlsson
inte klippa bakluckan... CF! :whatever:
kör:
SL1000 Falco, KTM 525, 91 Corvette & en grön 96 Civic 1,4is Sedan
Allt är till salu, det är bara en fråga om rätt pris..
201m: 10.08 116.5 km/h CRX VT
SL1000 Falco, KTM 525, 91 Corvette & en grön 96 Civic 1,4is Sedan
Allt är till salu, det är bara en fråga om rätt pris..
201m: 10.08 116.5 km/h CRX VT
-
EcciBaka
- Kontakt:
jay-c: o du betalar den då förstår jag 
------------------------
------------------------
------------------------
ladda plånboken och fyll garaget med grejer så får vi trixxa i vinterEcciBaka skrev:Mogge: tänkt ändå bygga om bakluckan litegranna så det gör ju ingetmåst ju ändå lacka om o fixa då.
David Boman
Åland / Finland
+358407246444
Civic EG K20 -92
Kawasaki KXF 250 -05
Åland / Finland
+358407246444
Civic EG K20 -92
Kawasaki KXF 250 -05