Få loss huvudenheten på en S2000?
Nu sitter jag här o har dratt lite kablar för nya ljudbygget till min älskade s2k.
Grejen är nu den att jag inte får loss huvudenheten, vilket har förstört min framfart med bygget.
Om någon hade kunnat förklara för mig (gärna lite mer detaljerat) hade det vart guld värt!
Hoppas verkligen att det är nån som sitter på svaret o väntar på att denna fråga kommer fram så att denne kan skina med sin kunnighet =)
Mvh,
Grejen är nu den att jag inte får loss huvudenheten, vilket har förstört min framfart med bygget.
Om någon hade kunnat förklara för mig (gärna lite mer detaljerat) hade det vart guld värt!
Hoppas verkligen att det är nån som sitter på svaret o väntar på att denna fråga kommer fram så att denne kan skina med sin kunnighet =)
Mvh,
Skit lätt daniel.
Ramen som sitter runt enheten, alltså den med luckan och dom små väntilationshålen över gå att ta loss.
Den sitter me klips i överkant har ja för mig. Så fäll ner luckan och dra i den lite försiktigt så kommer den rätt lätt.
Efter det så är de fritt fram. Enheten sitter me 4 skruv, 2 på var sida.
Lycka till!
MVH
Ramen som sitter runt enheten, alltså den med luckan och dom små väntilationshålen över gå att ta loss.
Den sitter me klips i överkant har ja för mig. Så fäll ner luckan och dra i den lite försiktigt så kommer den rätt lätt.
Efter det så är de fritt fram. Enheten sitter me 4 skruv, 2 på var sida.
Lycka till!
MVH
<!--coloro:grey--><span style="color:grey"><!--/coloro-->Tidigare.
S2000 -01
S2000 -00
ITR -99<!--colorc--></span><!--/colorc-->
S2000 -01
S2000 -00
Marcus,
Du är en ängel... Allt är lätt när man kan det.. sådär.. fick precis loss den, UTAN brytmärken...
Ska bli kul o se om det går lika smidigt o få tillbaka den sen när det är dags!
Tackar hjärtligast!
Mvh,
Edit: Jävla skräpstereo... kan givetvis inte köra med den då där inte finns NÅT!!! blir till o hitta något imorgon... Forza Feltema! Å där försvann mitt lördagshumör...
Du är en ängel... Allt är lätt när man kan det.. sådär.. fick precis loss den, UTAN brytmärken...
Ska bli kul o se om det går lika smidigt o få tillbaka den sen när det är dags!
Tackar hjärtligast!
Mvh,
Edit: Jävla skräpstereo... kan givetvis inte köra med den då där inte finns NÅT!!! blir till o hitta något imorgon... Forza Feltema! Å där försvann mitt lördagshumör...
Senast redigerad av luckan den 24 november 2007, 23:30, redigerad totalt 1 gånger.
Förresten, e de nån som har tips på nån huvudenhet där man kan koppla så man kan köra "rattstyrningen" som man kan på den jag har idag?
Behöver inte vara nån superduperenhet, eftersom jag kör allt genom slutsteg..
Mvh,
Behöver inte vara nån superduperenhet, eftersom jag kör allt genom slutsteg..
Mvh,
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Alpine tror jag är den enda tillverkaren som har en adapter så du kan koppla ihop enheten med kontrollerna på vänsterpanelen.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Yes, det stämmer.
Tror de finns nått mer märke, men då skulle man behöva massa extra sladdar.
Alpine har gjort tydligen gjort den bästa iaf.
Och den säljer BRL till bra pris.
Finns inte me på deras hemsida har ja för mig, men dom har en bra kundtjänst så det är bara att fråga.
MVH
Tror de finns nått mer märke, men då skulle man behöva massa extra sladdar.
Alpine har gjort tydligen gjort den bästa iaf.
Och den säljer BRL till bra pris.
Finns inte me på deras hemsida har ja för mig, men dom har en bra kundtjänst så det är bara att fråga.
MVH
<!--coloro:grey--><span style="color:grey"><!--/coloro-->Tidigare.
S2000 -01
S2000 -00
S2000 -01
S2000 -00
Det vore ju rätt synd med tanke på att Alpines design inte direkt tilltalar mig...M Scotte skrev:Alpine tror jag är den enda tillverkaren som har en adapter så du kan koppla ihop enheten med kontrollerna på vänsterpanelen.
Det är samma enhet jag har i min. Tror adapterkitet ligger på 750kr hos MDS.luckan skrev:Tusen tack!
Har kollat lite på Pioneer DEH-P6900IB, den ska tydligen vara oem kompatibel, men då kanske där behövs, som Marcus säger, massa extrasladdar o skit..?
Marcus Lindblom
Funkar den bra då? Du är nöjd o så?luckan skrev:<!--quoteo(post=448115:date=25 Nov 2007, 15:46:59:name=makan)--><div class='quotetop'>CITERA(makan 4 25 Nov 2007, 15:46:59) [snapback]448115[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->Det är samma enhet jag har i min. Tror adapterkitet ligger på 750kr hos MDS.
Vad har den för för- och nackdelar?
Mvh,
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Jag är nöjd med den, finns en hel del inställningar för att få det ljud man vill ha.
Ingen värsting men duger helt klart till mina ändamål!
Senast redigerad av makan den 25 november 2007, 16:05, redigerad totalt 1 gånger.
Marcus Lindblom