Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Hondas framtidsplaner exv sportbilar 2008, 2009 etc.
Hahha... tror inte jag skrivit ett inlägg här på 12-18månader, för blev alltid sågad när jag gjorde det. Var då realistisk och utryckte sorg över att alla bilmärken försöker "sporta till sig" förutom Honda, men då var alla fantaster på mig och tyckte att Honda hade ett ursportigt utbud.
Hmm... hoppas att nya Accord har 220-250hk, då blir den min under 2008, förstod att den skall lanseras i sommar, men vem vet, de kanske trimmar den lika mycket som CTR, men t.om. 5hk denna gång, 195hk anyone
?
Mest sågad blev jag när jag nämnde att det är helt otroligt hur BMW lyckas lansera bara snålare och snålare och effektivare och effektivare motorer hela tiden, det känns nästan som om de tagit över Hondas heder som motortillverkare nr1 här i världen
Skall bli super duper spännande Honda år 2008, hoppas jag iaf...
Ps. Älskar Honda, men måste fråga denna provocerande fråga ty gillar självkritik
Vilket märke månne har de långsammaste bilarna i respektive klass ? Kan det möjligen vara Honda ? Vet inte, men Accord är välan frånsprungen av alla nuförtiden, eller är Hyundai och Toyota ännu efter ? Hur är det med hatchback klassen ? Där har välan CTR ingen chans mot motorstinna tyskar mm ? ( jaa, jag vet att priset är totalt annat ) ... men iaf, liksom känns lite löjligt, att märket jag älskar för sitt sportiga ursprung troligen hör till de långsammaste man kan hitta snart
SUV klassen, inga probem, CR-V är super duper fin bil, riktigt nice, men tänk om det fanns ett 200hk alternativ, eller lite större diesel.
Pss. 3:e edit, en annan grej man tänkt på men inte vågat yttra på detta forum är, om man surfar på andra forum så är många medlemmar "excited" över nya, befintliga eller kommande modeller av märkets sport/prestandamodeller. Så var HPC också 99-01, många köpte S2K, ITR,CTR, ATR mm... men nu pratas det om "gamla renoveringsobjekt" och huruvida nya CTR är en verklig sportmodell
...missförstå mig inte nu, men nog ligger det något i det, känns lite som forumet var man diskuterar bilar som är 5-10år gamla. Klart E30 är nog ganska populär bland autopower folk ännu, men det varvas av allt nytt prat...
Hmm... hoppas att nya Accord har 220-250hk, då blir den min under 2008, förstod att den skall lanseras i sommar, men vem vet, de kanske trimmar den lika mycket som CTR, men t.om. 5hk denna gång, 195hk anyone
Mest sågad blev jag när jag nämnde att det är helt otroligt hur BMW lyckas lansera bara snålare och snålare och effektivare och effektivare motorer hela tiden, det känns nästan som om de tagit över Hondas heder som motortillverkare nr1 här i världen
Skall bli super duper spännande Honda år 2008, hoppas jag iaf...
Ps. Älskar Honda, men måste fråga denna provocerande fråga ty gillar självkritik
Pss. 3:e edit, en annan grej man tänkt på men inte vågat yttra på detta forum är, om man surfar på andra forum så är många medlemmar "excited" över nya, befintliga eller kommande modeller av märkets sport/prestandamodeller. Så var HPC också 99-01, många köpte S2K, ITR,CTR, ATR mm... men nu pratas det om "gamla renoveringsobjekt" och huruvida nya CTR är en verklig sportmodell
Senast redigerad av 8500rpm den 12 januari 2008, 22:03, redigerad totalt 1 gånger.
[b]Profile to be deleted[/b]
Ja, honda har verkligen lyckats rensa bort en hel del sport ur sitt program under takeo fukuis regim.
Men så sa han nu senast vid en presskonferens att han inte själv anser att han har fått visa sin största prestation.
Undrar vad det ska vara...
Men så sa han nu senast vid en presskonferens att han inte själv anser att han har fått visa sin största prestation.
Undrar vad det ska vara...
Medlem 427
- smacke
- Bil: NSX
- Namn: MarcusMaehlum
- Kontakt:
Finns på mobile från 69000 till 124000..M Scotte skrev:-00 kom insight. Att sälja i Sv hade nog inte fungerat, 2sitsig, knepig design enligt svensson och riktigit högt pris då den är special-special i det mesta. Allt är viktoptimerat, alukaross, alu-ok, alu-trummor bak, superlätta fälgar i 13" allt i hjulupphängning i alu etc etc. Den var cirka 8-10 år före sin tid även i USA. Hade man lanserat den idag med två platser till hade den varit klockren.
Vill man ha en insight går det bra att importera från tyskland för runt 80 papp
har du koll på vad dom drar ?? reservdelar å service ?? funkar de i att äga en i sverige eller e de snordyrt ?
SMacke #364
Jag hoppas de släpper en konkurrent till 350Z och RX-8, bakhjulsdriven, diff, sjukt mkt varv, Coupé gärna strikt två sitsig, ca 270-300Hk för ~400.000:-
Jag kommer vara den absolut första att stå å tigga till mig en provkörning
Älskade min CTR men tyvärr saknas det där extra i dem.
Jag kommer vara den absolut första att stå å tigga till mig en provkörning
Älskade min CTR men tyvärr saknas det där extra i dem.
Ingemar Olsson
Mazda RX-8 -05
Nissan Micra 1,2 -04
Tidigare bilar:
Civic Type-R -04
Traktor S40N 2.4i -04
Traktor S60 2.4T -02
Alfa Romeo 75 2.0TS -89
Traktor S80 2.4i -00
Mazda RX-8 -05
Nissan Micra 1,2 -04
Tidigare bilar:
Civic Type-R -04
Traktor S40N 2.4i -04
Traktor S60 2.4T -02
Alfa Romeo 75 2.0TS -89
Traktor S80 2.4i -00
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
De drar runt 0.45 med lite snålhet på pellen. Service och reservdelar är inga problem, finns serviceschema och reservdelar har man oftast på två dagar. Jonas Borglund på teknikens värld har en som köptes i höstas, och det var inga problem eller höga ägarkostnader på den. Det enda som kan vara dyrt är om man har sönder hjulupphängning, eller likn. Den är något dyrare att reparera än motsvarande civic då den inte delar många delar med någon annan modell.smacke skrev:Finns på mobile från 69000 till 124000..ful som stryk dock.. :wallbash:
har du koll på vad dom drar ?? reservdelar å service ?? funkar de i att äga en i sverige eller e de snordyrt ?
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Så bränslesnåla är de inte. Kanske om man fiskör som dagmamman där, men inte annars.smacke skrev:Utav 42 Jazz på blocket är det bara en (1) som uppger bränsleförbrukning å då står det "Bensinsnål: ca 0,65 l/mil i blandad körning."...
0,65 känns inte så snålt om man jämför me Lupo 3L eller Ayrgo/C1m.m bilarna....
Lupon skall dra 0.3 l/mil, dock skall kvalisorten på bilarna inte vara vidare bra, så isf känns tillåme en Toyota säkrare köp..
0,4 fick ja av dagmammans gubbe som pendlar med en C1a dagligen.. 0.46 tror ja ja lästa att Toyotan skall dra blandat så de bör stämma..
Jag har kört Aygo i ca 800 km både motorväg och i stan.
Förbrukningen låg på ca 0,7.
[b]<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->Civic Type-Röd<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b]
[b]<!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->マーティン-<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->[/b]
[b]<!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->マーティン-<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->[/b]
Charly: Man skriver om vad som finns tillgängligt
Trådkapning utav dess like, eller så bort med negativa människor
Haha...skall bli intressant att se om Scottes kommentar på vad som är på kommande är något att hänga i julgranen, eller är det en CTR med 209hk och en Accord med 211hk
...nej är inte Hk fixerad, men man vill ju inte veta att man garanterat har kvartererts långsammast bil bara för att man köper Honda, och det är ju roligt med sub 7sek bilar 
Föresten, är Integra nerlagd som du kommenterade i det första inlägget ?
En annan rolig eller mindre rolig sak är, när AMS eller TV listar kommande modeller, så finns Honda aldrig (eller mycket sällan med på listan), men alltid suzuki, hyundai och tyskarna förstås, har Honda verkligen marginaliserats till ett så udda märke ?
Trådkapning utav dess like, eller så bort med negativa människor
Haha...skall bli intressant att se om Scottes kommentar på vad som är på kommande är något att hänga i julgranen, eller är det en CTR med 209hk och en Accord med 211hk
Föresten, är Integra nerlagd som du kommenterade i det första inlägget ?
En annan rolig eller mindre rolig sak är, när AMS eller TV listar kommande modeller, så finns Honda aldrig (eller mycket sällan med på listan), men alltid suzuki, hyundai och tyskarna förstås, har Honda verkligen marginaliserats till ett så udda märke ?
Jag tror honda plöjer ner miljarder i FCX clarity och andra hybridlösningar idag...
Det är mina tankar efter att ha sett på hondas presskonferens i detroit med takeo fukui,
verkar som du har blivit bönhörd smacke :
"The other future hybrid vehicle, designed to meet the needs of a family and priced below the Civic Hybrid, is planned for introduction in 2009. "
Det är mina tankar efter att ha sett på hondas presskonferens i detroit med takeo fukui,
verkar som du har blivit bönhörd smacke :
"The other future hybrid vehicle, designed to meet the needs of a family and priced below the Civic Hybrid, is planned for introduction in 2009. "
Senast redigerad av Charly den 15 januari 2008, 22:47, redigerad totalt 1 gånger.
Medlem 427
Man får ju hoppas det, påvägen till jobbet idag (i min AudiCharly skrev:Jag tror honda plöjer ner miljarder i FCX clarity och andra hybridlösningar idag...
Vem vet, kanske år 2015 så är det Honda som rules på motorer igen, och då är det hybrid el/vätgas/kärnenergi
Det kan kännas som gnäll, men om vi glömmer sport för en stund, så bara ens CR-V:n skulle ha 100Nm och 35-50hk mer så skulle jag inte tveka en sekund att byta in Audin till en semi-suv, för den är fin, men idag är den bara så brutalt långsam, god för stadskörning, men vågar inte ens tänka på omkörningar i 80-90km/h ?
Är månne Honda bättre än andra bolag att hålla hemligheter, eller är det bara så att den nyfikna publiken är avsevärt mindre än för de tyska märkena så det läcker inte ut lika mycket hemligheter om nya modeller...
Inget positivt med läckage, men ibland väntar man ju 1-2år på en ny tysk modell för att man vet att den blir så "trevlig" enligt specifikationerna, och håller sig från ett köp av befintlig modell, dock med Honda så på basen av information som finns tillgänglig så ser ju dagens CR-V diesel helt Ok ut, men tänk om det finns en med BETYDLIGT trevligare diesel i September
????
Tittar vi på IT industrin, så saboterar ibland aktörer som t.ex. Microsoft för andra, genom att släppa information om en produkt som skall lanseras om 1år först, för att inte företag skall gå och investera i något annat, så de håller på pengarna och köper bättre och billigare (inte alltid) av Microsoft senare...
Skulle jag veta att nästa Accord kommer att vara SMASKIG så skulle jag inte gå i BMW tankar nu hahah
Så rykten har ju både för och nackdelar... ingen fråga om det.
Dock intressant hur olika rykten sprids gällande de olika märkena...
Nissan GT-R anyone ? Hur länge florerade det inte rykten om den, eller Focus RS ? Kanske t.om. det lanseras en ny CTR före FRS:n är på vägarna, men vi har redan fått höra att FRS:n blir hmm...snabb troligen
Inget positivt med läckage, men ibland väntar man ju 1-2år på en ny tysk modell för att man vet att den blir så "trevlig" enligt specifikationerna, och håller sig från ett köp av befintlig modell, dock med Honda så på basen av information som finns tillgänglig så ser ju dagens CR-V diesel helt Ok ut, men tänk om det finns en med BETYDLIGT trevligare diesel i September
Tittar vi på IT industrin, så saboterar ibland aktörer som t.ex. Microsoft för andra, genom att släppa information om en produkt som skall lanseras om 1år först, för att inte företag skall gå och investera i något annat, så de håller på pengarna och köper bättre och billigare (inte alltid) av Microsoft senare...
Skulle jag veta att nästa Accord kommer att vara SMASKIG så skulle jag inte gå i BMW tankar nu hahah
Så rykten har ju både för och nackdelar... ingen fråga om det.
Dock intressant hur olika rykten sprids gällande de olika märkena...
Nissan GT-R anyone ? Hur länge florerade det inte rykten om den, eller Focus RS ? Kanske t.om. det lanseras en ny CTR före FRS:n är på vägarna, men vi har redan fått höra att FRS:n blir hmm...snabb troligen
Det finns ju minst ett Honda rykte: om en ny Type-R med diesel :shock1:
[b]<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->Civic Type-Röd<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b]
Type-R med diesel, är det verkligen allt vi har att förvänta oss?
Ja, honda är löjligt bra på att hålla saker hemligt, de är också värdelösa på att påtala hur bra de är jämfört med exv BMW.
Minns speciellt ett tillfälle då Jeremy clarksson (har jag för mig) jämförde Z3 med Honda S2000, Bmw sa självsäkert
att deras sufflett var den snabbaste i världen på att öppna&stänga sig... de gjorde en jämförelse i programmet och
S2000 var helt enkelt snabbare.
Ett ganska bra exempel.
Ja, honda är löjligt bra på att hålla saker hemligt, de är också värdelösa på att påtala hur bra de är jämfört med exv BMW.
Minns speciellt ett tillfälle då Jeremy clarksson (har jag för mig) jämförde Z3 med Honda S2000, Bmw sa självsäkert
att deras sufflett var den snabbaste i världen på att öppna&stänga sig... de gjorde en jämförelse i programmet och
S2000 var helt enkelt snabbare.
Ett ganska bra exempel.
Medlem 427
Yups, roligt med sufeltten, S2K:n gjorde ju det på var det 9sek, och alla andra Cabbar skröt om 20-40sek, och allt nämnde de att de var snabbast ( glömdes Honda alltid ? )
Det var de gamla goda tiderna, brukar ännu drömma tillbaka till S2K:ns motorljud och i synnerhet växellåda
Det var de gamla goda tiderna, brukar ännu drömma tillbaka till S2K:ns motorljud och i synnerhet växellåda
Håller med tidigare talare, Honda behöver hotta upp sitt motor program. Konkurenterna
har ju redan tagit ett språng (mazda,seat,golf mm) och ligger ju nu inte bara någon -10 hk före
utan snarare 40-50hk. När ctr'n kom så var den väl snabbast 0 -100 ? , och kung av klassen runt bana.
Nya är ju inte i topp på någon av dessa , så utvecklingen går ju inte åt rätt håll. Dock så tar Ctr'n hem
design matchen , by far ... så sjukt snygg nya ctr , och visst det kanske räcker för att locka den stora
massan, men finsmakarna ??
har ju redan tagit ett språng (mazda,seat,golf mm) och ligger ju nu inte bara någon -10 hk före
utan snarare 40-50hk. När ctr'n kom så var den väl snabbast 0 -100 ? , och kung av klassen runt bana.
Nya är ju inte i topp på någon av dessa , så utvecklingen går ju inte åt rätt håll. Dock så tar Ctr'n hem
design matchen , by far ... så sjukt snygg nya ctr , och visst det kanske räcker för att locka den stora
massan, men finsmakarna ??
Björn Wesslin