Hahha... tror inte jag skrivit ett inlägg här på 12-18månader, för blev alltid sågad när jag gjorde det. Var då realistisk och utryckte sorg över att alla bilmärken försöker "sporta till sig" förutom Honda, men då var alla fantaster på mig och tyckte att Honda hade ett ursportigt utbud.
Hmm... hoppas att nya Accord har 220-250hk, då blir den min under 2008, förstod att den skall lanseras i sommar, men vem vet, de kanske trimmar den lika mycket som CTR, men t.om. 5hk denna gång, 195hk anyone

?
Mest sågad blev jag när jag nämnde att det är helt otroligt hur BMW lyckas lansera bara snålare och snålare och effektivare och effektivare motorer hela tiden, det känns nästan som om de tagit över Hondas heder som motortillverkare nr1 här i världen
Skall bli super duper spännande Honda år 2008, hoppas jag iaf...
Ps. Älskar Honda, men måste fråga denna provocerande fråga ty gillar självkritik

Vilket märke månne har de långsammaste bilarna i respektive klass ? Kan det möjligen vara Honda ? Vet inte, men Accord är välan frånsprungen av alla nuförtiden, eller är Hyundai och Toyota ännu efter ? Hur är det med hatchback klassen ? Där har välan CTR ingen chans mot motorstinna tyskar mm ? ( jaa, jag vet att priset är totalt annat ) ... men iaf, liksom känns lite löjligt, att märket jag älskar för sitt sportiga ursprung troligen hör till de långsammaste man kan hitta snart

SUV klassen, inga probem, CR-V är super duper fin bil, riktigt nice, men tänk om det fanns ett 200hk alternativ, eller lite större diesel.
Pss. 3:e edit, en annan grej man tänkt på men inte vågat yttra på detta forum är, om man surfar på andra forum så är många medlemmar "excited" över nya, befintliga eller kommande modeller av märkets sport/prestandamodeller. Så var HPC också 99-01, många köpte S2K, ITR,CTR, ATR mm... men nu pratas det om "gamla renoveringsobjekt" och huruvida nya CTR är en verklig sportmodell

...missförstå mig inte nu, men nog ligger det något i det, känns lite som forumet var man diskuterar bilar som är 5-10år gamla. Klart E30 är nog ganska populär bland autopower folk ännu, men det varvas av allt nytt prat...