Ska den lilla skaran av F1 tittare på HPC vakna nu?

ENBART för motorrelaterade topics
Antonio
Kontakt:

Näe, i BTCC vet jag att den var stark. Men det var ju några år sedan. Har inget minne av att Honda haft nån raket på banan under de senaste åren.

Hurvida Alfa hade varit starka är ju svårt att veta ;)
Föraren du tänkte på är Giovanardi :)

:)
Antonio Pozzi
Användarvisningsbild
Dani
Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
Namn: Daniel Gabriel
Has thanked: 7 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

oscii skrev:Alonso var säkert en av anledningarna
till att Schumacher la av.
MvH
HAHAHAHAHAHA....HAHAHAHAHAHA...HAHAHAHAHAHA...tack det där behövdes :D
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
superyll

schumi är legend fan..
jag tror att han hade kunnat gör livet surt för alonso om han hade varit kvar.

jag håller med antonio alonso är en gris...
fan vad gött att hamilton piskade skiten ur han

visst innerst inne vill jag att honda ska vinna men jag hoppas att hamilton vinner vad tror du om det antonio...?????
Yll Ramadani
Antonio
Kontakt:

Kan väl hända.

Hamilton har stor chans till VM. Men jag tror Kimi har de bästa chanserna.
Ferrari tror jag gjort de största framstegen mellan 2007 & 2008. Dessutom har Kimi kört in sig i teamet & kommer att vara vass från början.

Hamilton & McL är snabba utan tvekan, men jag tror att Alonso kan ha varit en bidragande faktor till McLarens snabbhet faktiskt.
Tycker visserligen att han är en stor gris, men han är jäv-igt duktig för det.
Tror Ferrari kommer vara längst fram, följt av McL och sedan BMW & Renault där bakom.

Men det är ju bara spekulationer. Man får vänta minst tre lopp innan man kan få sig en bild av hur det går.
Antonio Pozzi
Aerodynamic
Bil: Speedster
Namn: Per Axblom
Been thanked: 1 time

Hoppas med på Ferrari å Kimi i år
Tror Renault har faktiskt stor chans i år då dom slutade utvecklingen av 2007 års bil redan i mitten av förra säsongen å la allt krut på 2008 års bil väldigt tidigt.

Angående bästa föraren så beror det hur man tänker. Både Alonso och Schumi verkar vara grymt bra på motivera hela teamet mot ett mål och på det sättet få teamet att göra det allra bästa på att få fram en bra bil och sen är dom duktiga förare som kör dessa supersnabba bilar. Kimi verkar inte lika bra på att motivera teamet utan låter dom sköta sig själva mer.

Men låter man Alonso, Kimi, Hamilton å Shumi köra lite olika bilar så tror jag Kimi kommer vinna över dom alla
lika så tror gerhard Berger.

Kimi har haft stora chanser att vinna VM flera ggr men aldrig haft marginalerna och tillförlitligheten på sin sida förens 2007.

Mvh, Per
Per Axblom / Lotus Type 116 K24 powered.
Charly

Jag skulle vilja se Mattias Ekström provköra för Honda i år :)
Medlem 427
Användarvisningsbild
Joakim Olsson
Bil: S2000
Namn: Joakim Olsson

Antonio skrev:Kompetenta människor finns överallt. Men frågan är hur de levererar resultat. Det är förstaplatser och titlar man räknar.
Bra insatser & 2:a platser räknas inte ;)
N Technology har vunnit väldigt mycket inom Touringbilar de senaste åren.
Har Jas samma facit?
Gamla meriter räknas inte ;)
Antonio
Kontakt:

Helt sant. Men det visar ändå vilket företag som är van vid att konstruera vinnande bilar.

Alfa 156:an har under de 10 åren den tävlade (fram till 2007) detta facit:
6 förarmästerskap
3 märkesmästerskap
4 teammästerskap
Antonio Pozzi
Användarvisningsbild
Joakim Olsson
Bil: S2000
Namn: Joakim Olsson

<a href="http://world.honda.com/news/2008/c08012 ... eam/photo/" target="_blank">Nya bilen - Honda F1 2008</a>
Bonny
Bil: JRSC CTR 2005
Namn: Johan Blomqvist

Tänkte passa på att tacka Antonio för en mycket bra tråd! Att sätta sig in i diverse detaljer inför den kommande säsongen inom formel1 tar en hel del tid i anspråk. Alla uppdateringar som du bidragit med uppskattas verkligen :thumbup:

Hoppas bara att Honda satsar på att vinna race i år istället för att försöka vinna stöd av diverse trädkramare :) En eventuell miljösatsning tycker jag borde skötas vid sidan av banan. Men jag tror att Kimi kommer bli ruggigt svårslagen om Ferraribilen är tillförlitlig redan under början av säsongen.
Johan Blomqvist
CTR 05
ziggy

Själv så bryr jag mig inte så mycket om Honda kommer vinna lopp redan i år. Det man vill se det är ju att dom lyckas prestera resultat så som Williams gjorde förra året. Ett stabilt team som ibland lyckas sätta riktigt snabba varv. Gör dom det så innebär det att dom har en bra grund att stå på inför kommande år och uppgraderingar. Det är vad jag hoppas på. Ett högt mål men inte omöjligt.
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->070-64 64 377<!--colorc--></span><!--/colorc-->

<!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->"F*n va charmig jag är!"
"Har du skydd? -Nej, men jag har kontroll!"

-Sagt under Midsommar i Dalarna 2007 <!--colorc--></span><!--/colorc-->
G4il1
Namn: Nicklas Lövebrant

För er som inte läser F1:s officella hemsa så kan jag rekommendera att gå in där då det varit ganska mycket om Honda den senaste veckan
<a href="http://www.formula1.com" target="_blank">http://www.formula1.com</a>
"Det är ljudet, sången från motorn, som är den stora njutningen"
Antonio
Kontakt:

Vi får ju ett till statslopp i år. Europas GP i Valencia. Plus ett lopp i mörker.
Ser fram emot båda oerhört mycket.
Hittade en liten film som ger en idé om hur banan i Valencia blir.

<a href="" target="_blank">
Antonio Pozzi
Aerodynamic
Bil: Speedster
Namn: Per Axblom
Been thanked: 1 time

Kollat på nya Hondan å Antonio jag tycker den ser tight ut över motor kåpan.
Däremot tycker jag inte den ser tight ut som renault längst ner på triangelformade luftintagen på sidepodsen.

Men hoppas hoppas, mot senare av säsongen kanske Ross fått mer in i bilen.

Fast fan, vill ju att Kimi ska vinna. :-)

Mvh, Per
Per Axblom / Lotus Type 116 K24 powered.
SAUD
Bil: CTR-2016
Namn: Saud Omerovic

Jag kan knappt vänta på premieren!
Jag och en arbets kolega snackar F1 varje dag,han är Ferarri och Kimi fan. Själv jag tycker att det kommer att vara mest spännande säsong på väldigt länge?! Ferarri och McLaren går riktigt bra,Renault med Alonso testar otroligt många timmar på banan och dem kommer att vara där uppe med,Williams går jätte bra med,BMW börjar hitta farten så vi har en otroligt spännande säsong framför oss. Av Honda vi kan inte förvänta oss så mycket detta året men nästa kan vi hoppas att dem kommer att vara och fajtas där uppe,men i vilken fall som helst det lär bli underhållande år?!
Saud Omerovic
Kontakt:

Idag börjar ett 3 dagarstest i Barcelona.
Alla stall är där utom Ferrari och Toyota. De skall istället börja ett 3 dagarstest på Måndag i Bahrain.
Super Aguri är inte heller med då de tydligen har problem med ekonomin.

Se tider och färska bilder:
<a href="http://www.f1today.nl/live-update/2008/ ... catalunya/" target="_blank">http://www.f1today.nl/live-update/2008/ ... alunya/</a>
Antonio Pozzi
Antonio
Kontakt:

Nu börjar teamen att lägga korten på bordet vad gäller sina idéer kring aerodynamiken.

Bild

Bild

Bild
Antonio Pozzi
ziggy

Antonio: Bilderna funkar inte för mig... :(

Såg Adrian Newey's senaste kreation med "hajfenan" på Red Bull bilen... Mycket intressant det där med motorhuvens högsta linje. Som verkar ha blivit en hel del utdragen mot förra året. Den största synliga skillnaden på bilarna enligt mig.
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->070-64 64 377<!--colorc--></span><!--/colorc-->

<!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->"F*n va charmig jag är!"

Antonio
Kontakt:

Aha, postade bilder på red bullen. Men då har du ju sett dem iaf :)
Antonio Pozzi
ziggy

Jo, nu läser man fan allt man kommer över.
Jag har egentligen inga förhoppningar på Honda alls i början av säsongen. Det viktigaste som dom verkar tycka, och ha byggt bilen för, är ju för att dom ska kunna uppgradera den lätt. Se till att göra framgångar under hela säsongen med aerodynamiken.

Sjuuuuukt sugen på årets säsong. Även om jag tror att det kommer bli en "besvikelse", poängmässigt, för Honda även i år. Kan dom vara med och slåss om poängen i slutet på säsongen så vore det skitbra.

Antonio
Kontakt:

Nu har Honda skruvat dit horn a´la McLaren:

Bild
Antonio Pozzi
SAUD

Vad är det som händer? Torro Rosso snabbaste idag och Renault som vanligt flest varv på banan!
<a href="http://www.f1today.nl/live-update/2008/ ... catalunya/" target="_blank">http://www.f1today.nl/live-update/2008/ ... alunya/</a>
Saud Omerovic
Kontakt:

Det är tester bara. Läs inte in nåt i tiderna. Toro Rosso kör med fjolårsbilen. De har maxat den. De ska starta året med den dessutom.
McL & de andra har säkerligen inte gått för fullt heller.
Antonio Pozzi
SAUD

Antonio skrev:Det är tester bara. Läs inte in nåt i tiderna. Toro Rosso kör med fjolårsbilen. De har maxat den. De ska starta året med den dessutom.
McL & de andra har säkerligen inte gått för fullt heller.
Det ser inte så jäkla lovande med Hondan tider?
Kommer ihåg 2006 när dem testade då var dem ju riktigt snabba,nu är det inte fallet så? Undrar varför kör dem inte fler varv som tex Renault(dem testar förfullt)?
Saud Omerovic
Kontakt:

Söndag morgon & BMW tar nog täten i påklistrade vingar ;)
Bild
Antonio Pozzi
SAUD

Saud Omerovic

Det verkar ha gått undan för Kimi i Bahrain: "Raikkonen's best lap was over two seconds faster than the pole position time of last year's Grand Prix."
Ska bli riktigt kul att se Ferraribilen i år!

<a href="http://www.autosport.com/news/report.php/id/64995" target="_blank">http://www.autosport.com/news/report.php/id/64995</a>
Johan Blomqvist
CTR 05
Antonio
Kontakt:

Ferrarin är grymt snabb just nu. Men det är i Bahrain och det är i feb.
Kimis tid är visserligen 2 sek under pole. Men just nu är det gynsammare förhållanden (vädermässigt) mot när loppet går om ett par månader.
Vid samma tid förra året körde Massa med F2007 en halvsekund snabbare än Kimis tid igår.
Dock gjordes Massas tid den 6:e testdagen när ALLA team var där, så det låg mycket gummi på banan. Plus att de då hade hjälpmedel i bilarna.
Men Kimis tid är sjukt imponerande. Dessutom väntas inte den uppdaterade 2008 aerodynamiken komma på bilen förrän om 2v i Barcelona.
Jag tror Kimi blir svårstoppad i år. :)
Senast redigerad av Antonio den 6 februari 2008, 13:27, redigerad totalt 1 gånger.
Antonio Pozzi
Bonny

Visst är det så! Tror att det kommer att blir riktigt spännande att se utvecklingen hos speciellt Ferrari och McLaren under dom kommande veckorna. Verkar gå riktig bra för dessa två stall nu. Alltid lika kul att följa den hetsjakt av förbättringar som sker tiden innan säsongens riktiga start!

Förresten Antonio, vet möjligtvis under vilka förhållanden Kimis varvtid sattes? Som bekant så går ju bilarna nästan på bensinångor under kvalen och det skulle vara kul att veta om detta även gällde för tiden som sattes i Bahrain eller om varvtiden var något mer åt race-pace hållet?
Senast redigerad av Bonny den 6 februari 2008, 13:45, redigerad totalt 1 gånger.
Johan Blomqvist
CTR 05
Antonio
Kontakt:

Jag tror inte McLaren har så mycket att sätta emot. Trots att de visat sig att deras 2008 års bil innehåller Ferrariteknologi på 3 punkter ;)
Ferrari är iaf under testerna starkare. Speciellt under längre stinter (så som förra året också) :)
Antonio Pozzi
Skriv svar