Men slänger ändå upp en "halvklar" kalender så ni vet ungefär vad ni har att förvänta er!
- 1 Maj - Mantorp Park, anordnat av HPC, med våra sammarbetsklubbar.</li>
- 24 Maj - SuperStage</li>
- 29 Juni - Ring Knutstorp, anordnat av mig/SSi klubben, med våra sammarbetspartners**</li>
- 5 Juli - SuperStage</li>
- 10 Augusti - Gelleråsen, anordnat av FMCS, med våra sammarbetsklubbar.</li>
- 23 Augusti - SuperStage</li>
- 27 September - Sturup Raceway, anordnat av PCS, med våra sammarbetsklubbar.</li>
- I år kommer vi att ha krav på att folk har en giltlig SMA försäkring för att få köra med oss, Mooseman kommer att skriva en tråd om vad en SMA försäkring är,
vad det kostar, och hur man går till väga för att teckna detta. Så var snälla fråga inte i denna tråd om det, utan ställ era frågor i den andra tråden sen.
- Vi har beslutat om att skippa de få rejsa platserna som vi brukar ha på våra bankörningar med sammarbetsklubbarna, isället har vi i år, tagit in SSi,
Svenska Subara Impreza<!--coloro:#808080--><span style="color:#808080"><!--/coloro-->klubben<!--colorc--></span><!--/colorc-->, de får 20 platser på varje banträff i år, för att se hur det skulle vara att ha med de i
sammarbetsklubben fullt ut nästa år. Om vi "gillar" dem, och om de inte blir för mkt bilar på träffarna, så kommer de få gå med som fullvärdig sammarbetsklubb.
Det innebär att från och med 2009, så kommer de arrangera en banträff också, som vi är inbjudna till, m.a.o. en extra bankörning!
Övrigt:
- En av SuperStage körningarna är endast avsed för nya som aldrig kört SS innan, detta för att ofta så bokar veteranerna upp de 20 platserna direkt,
också för att låta nytt folk få känna på SS i den takt de vill, för att få upp mer intresse, naturligtvis om de ej kan fylla upp alla platser så tar vi in andra.
Vilken av dessa 3 datum vi kommer ha denna träff på, är ej bestämt ännu.
- Vi kommer annordna fler träffar än detta, jag ska förska se till att annordna en/två 3timmars dag/ar på Anderstrop som förra året.
Ev. så hyr vi Ljunbyhed igen som förra året, då det va riktigt skoj enligt de flesta. Samt lite andra aktiviteter som vi diskuterar.
- Vi kommer uppdaterar tråden så fort vi vet något nytt, så ha koll!
* 200SX klubben skulle hyrt Kinnekulle Ring i Juni, men verkar inte ha gjort det, vi vet inte helt 100:a hur det ligger till ännu, då de inte svarat.
Kommer naturligtvis uppdatera här så fort som möjligt, men förhoppningsvis så försöker de fixa in något annat i Juni.
Var snälla och diskutera inte detta här i tråden, då, som sagt, detta inte är helt säkert ännu.
** VIKTIG UPPDATERING: För att göra sagan kort, 200:a klubben har haft interna problem i sin styrelse osv, så de har inte bokat någon bana.
Jag fick nys om att Knutstorp hade fått återbud den 29:e Juni. Jag preliminärbokade den, nu har 200:a klubben avsagt sig sitt sammarbete, och SSi klubben tar över
deras plats så att säga, och med hjälp av oss så får de annordna på Knutstorp den 29:e Juni! 200:a klubben tar över SSi:s 20 platser istället.
Därför så avbokar jag den 14:e Juli på Knutstorp, samma bana med 2v mellanrum är lite "överdrivet" sen så blir det för mkt träffar nere i Syd.
Så jag ska börja ringa igen, och försöka ordna Sviestad under semesterperioden istället...