Banträffskalendern 2008
Banträffskalendern är inte helt klar tyvärr, då bl.a. 200SX klubben verkar ha strulat till lite...*
Men slänger ändå upp en "halvklar" kalender så ni vet ungefär vad ni har att förvänta er!
- I år kommer vi att ha krav på att folk har en giltlig SMA försäkring för att få köra med oss, Mooseman kommer att skriva en tråd om vad en SMA försäkring är,
vad det kostar, och hur man går till väga för att teckna detta. Så var snälla fråga inte i denna tråd om det, utan ställ era frågor i den andra tråden sen.
- Vi har beslutat om att skippa de få rejsa platserna som vi brukar ha på våra bankörningar med sammarbetsklubbarna, isället har vi i år, tagit in SSi,
Svenska Subara Impreza<!--coloro:#808080--><span style="color:#808080"><!--/coloro-->klubben<!--colorc--></span><!--/colorc-->, de får 20 platser på varje banträff i år, för att se hur det skulle vara att ha med de i
sammarbetsklubben fullt ut nästa år. Om vi "gillar" dem, och om de inte blir för mkt bilar på träffarna, så kommer de få gå med som fullvärdig sammarbetsklubb.
Det innebär att från och med 2009, så kommer de arrangera en banträff också, som vi är inbjudna till, m.a.o. en extra bankörning!
Övrigt:
- En av SuperStage körningarna är endast avsed för nya som aldrig kört SS innan, detta för att ofta så bokar veteranerna upp de 20 platserna direkt,
också för att låta nytt folk få känna på SS i den takt de vill, för att få upp mer intresse, naturligtvis om de ej kan fylla upp alla platser så tar vi in andra.
Vilken av dessa 3 datum vi kommer ha denna träff på, är ej bestämt ännu.
- Vi kommer annordna fler träffar än detta, jag ska förska se till att annordna en/två 3timmars dag/ar på Anderstrop som förra året.
Ev. så hyr vi Ljunbyhed igen som förra året, då det va riktigt skoj enligt de flesta. Samt lite andra aktiviteter som vi diskuterar.
- Vi kommer uppdaterar tråden så fort vi vet något nytt, så ha koll!
* 200SX klubben skulle hyrt Kinnekulle Ring i Juni, men verkar inte ha gjort det, vi vet inte helt 100:a hur det ligger till ännu, då de inte svarat.
Kommer naturligtvis uppdatera här så fort som möjligt, men förhoppningsvis så försöker de fixa in något annat i Juni.
Var snälla och diskutera inte detta här i tråden, då, som sagt, detta inte är helt säkert ännu.
** VIKTIG UPPDATERING: För att göra sagan kort, 200:a klubben har haft interna problem i sin styrelse osv, så de har inte bokat någon bana.
Jag fick nys om att Knutstorp hade fått återbud den 29:e Juni. Jag preliminärbokade den, nu har 200:a klubben avsagt sig sitt sammarbete, och SSi klubben tar över
deras plats så att säga, och med hjälp av oss så får de annordna på Knutstorp den 29:e Juni! 200:a klubben tar över SSi:s 20 platser istället.
Därför så avbokar jag den 14:e Juli på Knutstorp, samma bana med 2v mellanrum är lite "överdrivet" sen så blir det för mkt träffar nere i Syd.
Så jag ska börja ringa igen, och försöka ordna Sviestad under semesterperioden istället...
Men slänger ändå upp en "halvklar" kalender så ni vet ungefär vad ni har att förvänta er!
- 1 Maj - Mantorp Park, anordnat av HPC, med våra sammarbetsklubbar.</li>
- 24 Maj - SuperStage</li>
- 29 Juni - Ring Knutstorp, anordnat av mig/SSi klubben, med våra sammarbetspartners**</li>
- 5 Juli - SuperStage</li>
- 10 Augusti - Gelleråsen, anordnat av FMCS, med våra sammarbetsklubbar.</li>
- 23 Augusti - SuperStage</li>
- 27 September - Sturup Raceway, anordnat av PCS, med våra sammarbetsklubbar.</li>
- I år kommer vi att ha krav på att folk har en giltlig SMA försäkring för att få köra med oss, Mooseman kommer att skriva en tråd om vad en SMA försäkring är,
vad det kostar, och hur man går till väga för att teckna detta. Så var snälla fråga inte i denna tråd om det, utan ställ era frågor i den andra tråden sen.
- Vi har beslutat om att skippa de få rejsa platserna som vi brukar ha på våra bankörningar med sammarbetsklubbarna, isället har vi i år, tagit in SSi,
Svenska Subara Impreza<!--coloro:#808080--><span style="color:#808080"><!--/coloro-->klubben<!--colorc--></span><!--/colorc-->, de får 20 platser på varje banträff i år, för att se hur det skulle vara att ha med de i
sammarbetsklubben fullt ut nästa år. Om vi "gillar" dem, och om de inte blir för mkt bilar på träffarna, så kommer de få gå med som fullvärdig sammarbetsklubb.
Det innebär att från och med 2009, så kommer de arrangera en banträff också, som vi är inbjudna till, m.a.o. en extra bankörning!
Övrigt:
- En av SuperStage körningarna är endast avsed för nya som aldrig kört SS innan, detta för att ofta så bokar veteranerna upp de 20 platserna direkt,
också för att låta nytt folk få känna på SS i den takt de vill, för att få upp mer intresse, naturligtvis om de ej kan fylla upp alla platser så tar vi in andra.
Vilken av dessa 3 datum vi kommer ha denna träff på, är ej bestämt ännu.
- Vi kommer annordna fler träffar än detta, jag ska förska se till att annordna en/två 3timmars dag/ar på Anderstrop som förra året.
Ev. så hyr vi Ljunbyhed igen som förra året, då det va riktigt skoj enligt de flesta. Samt lite andra aktiviteter som vi diskuterar.
- Vi kommer uppdaterar tråden så fort vi vet något nytt, så ha koll!
* 200SX klubben skulle hyrt Kinnekulle Ring i Juni, men verkar inte ha gjort det, vi vet inte helt 100:a hur det ligger till ännu, då de inte svarat.
Kommer naturligtvis uppdatera här så fort som möjligt, men förhoppningsvis så försöker de fixa in något annat i Juni.
Var snälla och diskutera inte detta här i tråden, då, som sagt, detta inte är helt säkert ännu.
** VIKTIG UPPDATERING: För att göra sagan kort, 200:a klubben har haft interna problem i sin styrelse osv, så de har inte bokat någon bana.
Jag fick nys om att Knutstorp hade fått återbud den 29:e Juni. Jag preliminärbokade den, nu har 200:a klubben avsagt sig sitt sammarbete, och SSi klubben tar över
deras plats så att säga, och med hjälp av oss så får de annordna på Knutstorp den 29:e Juni! 200:a klubben tar över SSi:s 20 platser istället.
Därför så avbokar jag den 14:e Juli på Knutstorp, samma bana med 2v mellanrum är lite "överdrivet" sen så blir det för mkt träffar nere i Syd.
Så jag ska börja ringa igen, och försöka ordna Sviestad under semesterperioden istället...
Senast redigerad av Istvan den 14 februari 2008, 19:04, redigerad totalt 1 gånger.
http://www.fotoi.se
JAAAA, knutstorp är tillbaka, som jag har längtat efter att få köra där 
Ser ut som en kanonbra kalender än så länge, bra jobbat Istvan!
Ser ut som en kanonbra kalender än så länge, bra jobbat Istvan!
<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->Civic HB Esi 93<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Baden - CH
Baden - CH
-
Johan Östensson
- Namn: Johan Ostensson
"SS for Dummies" var ju en fantastisk idé. Ska helt klart försöka hänga på då. 
- wahlsten
- Bil: FL5
- Namn: Kalle Wahlsten
- Been thanked: 1 time
ni lär försöka fixa mittsverige banan i år igen så vi med lappmössor också får ratta lite :boxing:
Kalle Wahlsten
Honda Civic Type R FL5 -24
Tidigare Bilar:
Honda Civic Type R FK2 -15
Mercedes-Benz C 63 AMG -09
Honda Accord Type S -08
Honda S2000 "Spoon" -01
Honda S2000 -00
Tidigare Bilar:
Honda Accord Type S -08
Honda S2000 "Spoon" -01
Honda S2000 -00
-
SAUD
- Bil: CTR-2016
- Namn: Saud Omerovic
F@n så surt att jag missar Knutstorp(då är vi sista veckan på semster),jag har sett fram emot att köra där.
Förresten Istvan bra jobbat,ser riktigt bra ut och jag hoppas att det bli Anderstorp ett par ggr nu i år om det finns möjligheter naturligtvis,föra året det var helt suvärent arangerat av dig,Yash och den 3 killen som jag alltid glömmer hans namn
...
Förresten Istvan bra jobbat,ser riktigt bra ut och jag hoppas att det bli Anderstorp ett par ggr nu i år om det finns möjligheter naturligtvis,föra året det var helt suvärent arangerat av dig,Yash och den 3 killen som jag alltid glömmer hans namn
Saud Omerovic
Civic Type R - 2016
Civic 1.6 - 2014
-
Eisenhut

- Bil: Honda Integra
- Namn: Marcus Eisenhut
- Been thanked: 4 times
Skåne rocks!!!
Ser kanonbra ut pöjkar! Ska även bli kul att köra mot subborna, har en polare i en STI som jag kommer fightas med ett par gånger i sommar verkar det som.
Nej, jag är fan toknöjd.
Ser kanonbra ut pöjkar! Ska även bli kul att köra mot subborna, har en polare i en STI som jag kommer fightas med ett par gånger i sommar verkar det som.
Nej, jag är fan toknöjd.
Mvh/Marcus Eisenhut
Kör:
Honda Jazz -03
Honda Integra Si JRSC -94
Honda CR-V -17
Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic Tourer 1.8 Lifestyle -14
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
Kör:
Honda Jazz -03
Honda Integra Si JRSC -94
Honda CR-V -17
Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic Tourer 1.8 Lifestyle -14
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
gott och se med en massa ställen i söder =)
mycket bra och nya intiativ we like
mycket bra och nya intiativ we like
Dennis Gullberg
Team Helsingborg
Civic EG Lsi 92 Grå *såld*
Civic EG Lsi 95 Röd *skrot*
Civic EG Lsi 92 Röd *såld*
Del Sol Vti 92 Röd *såld*
Team Helsingborg
Civic EG Lsi 92 Grå *såld*
Civic EG Lsi 95 Röd *skrot*
Civic EG Lsi 92 Röd *såld*
Del Sol Vti 92 Röd *såld*
Ja en sak som är säkert, när allt är klart, så kommer det bli mer köra än någonsin 
Wahlsten, tyvärr, intresset förra året var väldigt stort, men när det väl kom till kritan så var det väääldigt få som kom.
Det är rent ekonomiskt oförsvarbart, och fastän det är en rolig bana, så känner varken jag eller Mooseman för att åka 80mil enkel resa, ta ledigt från jobbet, bo i hotel 2 dagar, sedan 80mil hem igen, blir inte direkt något billigt för oss.. Speciellt med tanke på hur få som kom förra året.
Så vi har lagt Sverigebanan på is iaf för i år, men vi tänker ge det ett nytt försök framöver.
MVH
István
Wahlsten, tyvärr, intresset förra året var väldigt stort, men när det väl kom till kritan så var det väääldigt få som kom.
Det är rent ekonomiskt oförsvarbart, och fastän det är en rolig bana, så känner varken jag eller Mooseman för att åka 80mil enkel resa, ta ledigt från jobbet, bo i hotel 2 dagar, sedan 80mil hem igen, blir inte direkt något billigt för oss.. Speciellt med tanke på hur få som kom förra året.
Så vi har lagt Sverigebanan på is iaf för i år, men vi tänker ge det ett nytt försök framöver.
MVH
István
- wahlsten
- Bil: FL5
- Namn: Kalle Wahlsten
ok, tråkigt. förstår ju självklart att det är drygt för nån av er att åka upp så långt, all kredd till mooseman som åkte upp förra året!
Kalle Wahlsten
Tidigare Bilar:
Honda Accord Type S -08
Honda S2000 "Spoon" -01
Honda S2000 -00
Tidigare Bilar:
Honda Accord Type S -08
Honda S2000 "Spoon" -01
Honda S2000 -00
det är bääääzdags semir passa dej...b18 äter dej till frukost:p VART SKA DU!!!!!
riktigt bra jobbat isti, ser grymt ut tycker jag...ser ut som att jag får ringa morbror två gånger å be om sängplats i dedär södra delarna igen...gött ös!!!
riktigt bra jobbat isti, ser grymt ut tycker jag...ser ut som att jag får ringa morbror två gånger å be om sängplats i dedär södra delarna igen...gött ös!!!
Emanuel Larsson
Fan va bra, då krockar inte min planerade USA resa i Juni med nåt B)
14 Juli Knutstorp är en Måndag, det är rätt eller? menar om de hyr ut heldagar på vardagar ?
14 Juli Knutstorp är en Måndag, det är rätt eller? menar om de hyr ut heldagar på vardagar ?
Only M Matters
Det är en Måndag ja, och det är Heldag 
MVH
MVH
- Regge
- Bil: Honda S2000
- Namn: Erik Regnell
Gött med Knutan, kan man köra tills man mår illa igen 
KÖR:
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20
KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Golf GTi Clubsport-S -17
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20
KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
Regge skrev:Gött med Knutan, kan man köra tills man mår illa igen
vad ska du köra med regge ??
Supper kul att se att det blir både Sturup och Knutan.. Grymt bra jobbar Istvan
Mattias Israelsson
www.sodervidinge.se
www.sodervidinge.se
- Regge
Med en crx utan motor och låda 
KÖR:
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20
KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20
KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
Ja jag förstår att du inte vågar sätta ihop bilen.. Det kan ju inte vara kul att få spö av en rostig Crx med b16 två år i rad !!! :whatever:Regge skrev:Med en crx utan motor och låda
Mattias Israelsson
www.sodervidinge.se
www.sodervidinge.se
- Regge
Wait old man... snart har jag 2 veckors semester, då vill du inte vara i närheten när monstret ska ihop höhö
KÖR:
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20
KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20
KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
Gött gött !!! ska bli kul att piska lite diffad EP3a till vår/sommar !
Kom nu igen eric och börja bygg ! sitt inte hemma och mjölka! :whistling:
Kom nu igen eric och börja bygg ! sitt inte hemma och mjölka! :whistling:
0738-23 15 65
Malmö
<!--fonto:Impact--><span style="font-family:Impact"><!--/fonto--><!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->SODERVIDINGE.SE<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--fontc--></span><!--/fontc-->
<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->
<!--fonto:Comic Sans MS--><span style="font-family:Comic Sans MS"><!--/fonto-->K20 iS tHe SHiT!
Civic EG6 K20 <!--fontc--></span><!--/fontc-->
<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Civic EP3 Type-R-02
Civic Eg6 B20-92
-//- Turbo
Yamaha R6-01
CRX B16 Vtec-91
CRX D16-90 Turbo
-//- N/A
CRX D16-89 (Show no go!)
0738-23 15 65
Malmö
<!--fonto:Impact--><span style="font-family:Impact"><!--/fonto--><!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->SODERVIDINGE.SE<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--fontc--></span><!--/fontc-->
<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->
<!--fonto:Comic Sans MS--><span style="font-family:Comic Sans MS"><!--/fonto-->K20 iS tHe SHiT!
Civic EG6 K20 <!--fontc--></span><!--/fontc-->
<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Civic EP3 Type-R-02
Civic Eg6 B20-92
-//- Turbo
Yamaha R6-01
CRX B16 Vtec-91
CRX D16-90 Turbo
-//- N/A
CRX D16-89 (Show no go!)
- Patte

- Bil: Honda NSX
- Namn: Patrik Skold
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 9 times
Vet att vi inte ska ställa frågorna här. Men måste få ställa den ändå. SMA försäkring nämner du. Vi som har tagit licensen genom Svenska bilsportsförbundet då och har SBF? Måste vi skaffa oss SMA dessutom i så fall?
Patrik Sköld
Patrik, ja tyvärr måste ni göra det..
MVH
MVH
Ingen fara, ni kan ju läsa lite lätt på deras hemsida så länge, tills Mooseman skriver en tråd.
<a href="http://front.marsh.se/CybersureFrontoff ... d/sma-slc/" target="_blank">http://front.marsh.se/CybersureFrontoff ... ma-slc/</a>
MVH
István
<a href="http://front.marsh.se/CybersureFrontoff ... d/sma-slc/" target="_blank">http://front.marsh.se/CybersureFrontoff ... ma-slc/</a>
MVH
István
-
Mooseman
- Bil: Civic K20
- Namn: Erik Petersson
<a href="http://www.hondaklubben.com/forum/index ... opic=45539" target="_blank">Länk till SMA-tråden..</a>
Team Kalmar
- insigma
- Bil: FK2R 2016
- Namn: FredrikLidmark
Hur många vill ni skall komma för att det skall bli "eknomiskt försvarbat" med tanke på att banan enbart kostar 7500:- o hyra så låter det inte speciellt dyrt. Vad kostar de övriga banorna?Istvan skrev:Ja en sak som är säkert, när allt är klart, så kommer det bli mer köra än någonsin
MVH
István
anledningen varför inte många kom var nog för att den las så sent på året. 'Det är kallt i norrland när det nästan är oktober'.
jag blev väldigt besviken av att läsa detta.
Civic FK2 Type-R -2016 #2616
Tidigare: ED9 -88, -89, EG2 -93, EU8 -03, FK2 -06
Tidigare: ED9 -88, -89, EG2 -93, EU8 -03, FK2 -06
-
Malkolm
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
Insigma: jag och wahlsten har snackat om att hyra mittsverigebanan i egen regi, är du sugen på att hjälpa till isåntfall?
Då det är så småpengar så är det mest att dra ihop ett gäng och så fixar vi en körning och bjuder in alla hpc:are
Men vi måste ju vara lite funktionärear och ansvariga osv..
Då det är så småpengar så är det mest att dra ihop ett gäng och så fixar vi en körning och bjuder in alla hpc:are
Men vi måste ju vara lite funktionärear och ansvariga osv..
-
Mooseman
- Bil: Civic K20
- Namn: Erik Petersson
Hur många vill ni skall komma för att det skall bli "eknomiskt försvarbat" med tanke på att banan enbart kostar 7500:- o hyra så låter det inte speciellt dyrt. Vad kostar de övriga banorna?insigma skrev:<!--quoteo(post=462040:date=8 Feb 2008, 10:11:06:name=Istvan)--><div class='quotetop'>CITERA(Istvan @ 8 Feb 2008, 10:11:06) [snapback]462040[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->Ja en sak som är säkert, när allt är klart, så kommer det bli mer köra än någonsin
MVH
István
anledningen varför inte många kom var nog för att den las så sent på året. 'Det är kallt i norrland när det nästan är oktober'.
jag blev väldigt besviken av att läsa detta.
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Denna frågan kan jag svara på.
Långt svar: Vi arrangerade träff på Midlanda förra året på prov för att kolla av intresset. Vi hade en underbar dag på banan med sol hela dagen och fantastiska förhållanden för bankörning. Hur många från HPC kom på träffen utöver mig och Ziggy? Typ 6-7 bilar. Jag fattar inte hur man ska kunna dra någon annan slutsats än att folk i norr helt enkelt inte är intresserade. Om jag bott norröver och äntligen fått chansen att åka bana på hemmaplan så hade jag inte tvekat om de så varnade för snö den dagen. Att sedan Jim och jag fick ta hand om hela träffen inkl ihopplockning av allt i slutet på dagen, sopning av bana vid avåkningar mm gör ju inte att beslutet att skippa träffen blir svårare. Dock var banan jätterolig att köra.
Kort svar: Visar inte folk intresse blir det inga träffar.
Vi får se om Midlanda återkommer till banträffskalendern till 2009.
Team Kalmar