Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Mer pulver i Min AWD
-
marmelad
- Bil: CRX
- Namn: Oskar A Werander
Har en sexig gammel Honda Shuttle från 88a.
Motorn håller på att gå åt helvette på den efter en hel del kreativ vinterkörning.
Vilka motorer passar att trycka ner i stället?
Vad e det största som man kan koppla ihop med den växellådan som finns i den bilen?
Läste att motorerna från Crx passar rakt ner.
Så kan man be om lite motor koder åt den, och den ABSOLUT största motor jag kan köpa å bända ner som passar med befintlig drivlina.?
Tacksam för några bra svar. :whistling:
Motorn håller på att gå åt helvette på den efter en hel del kreativ vinterkörning.
Vilka motorer passar att trycka ner i stället?
Vad e det största som man kan koppla ihop med den växellådan som finns i den bilen?
Läste att motorerna från Crx passar rakt ner.
Så kan man be om lite motor koder åt den, och den ABSOLUT största motor jag kan köpa å bända ner som passar med befintlig drivlina.?
Tacksam för några bra svar. :whistling:
[b]Oskar W Andersson[/b]
Teknik å sånt, liksom, typ.
d16z5 124 hk
Senast redigerad av Flygare den 25 mars 2008, 01:23, redigerad totalt 1 gånger.
<a href="http://www.garaget.org/?car=30319" target="_blank">CRX VT-<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> <!--coloro:#708090--><span style="color:#708090"><!--/coloro-->2022cc<!--colorc--></span><!--/colorc--></a>
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro--><!--fonto:Impact--><span style="font-family:Impact"><!--/fonto--><!--fonto:Arial Black--><span style="font-family:Arial Black"><!--/fonto--><!--coloro:#708090--><span style="color:#708090"><!--/coloro-->B20 N/A IS THE SHIT! SÅÅÅÅLD<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--fontc--></span><!--/fontc--><!--fontc--></span><!--/fontc--><!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->"Friends don't let friends roll on rotas"<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--fonto:Impact--><span style="font-family:Impact"><!--/fonto--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro--><!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->D<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->T<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->M<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--colorc--></span><!--/colorc--> S<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->q<!--colorc--></span><!--/colorc-->u<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->a<!--colorc--></span><!--/colorc-->d<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--colorc--></span><!--/colorc--><!--fontc--></span><!--/fontc-->
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro--><!--fonto:Impact--><span style="font-family:Impact"><!--/fonto--><!--fonto:Arial Black--><span style="font-family:Arial Black"><!--/fonto--><!--coloro:#708090--><span style="color:#708090"><!--/coloro-->B20 N/A IS THE SHIT! SÅÅÅÅLD<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--fontc--></span><!--/fontc--><!--fontc--></span><!--/fontc--><!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->"Friends don't let friends roll on rotas"<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--fonto:Impact--><span style="font-family:Impact"><!--/fonto--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro--><!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->D<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->T<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->M<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--colorc--></span><!--/colorc--> S<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->q<!--colorc--></span><!--/colorc-->u<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->a<!--colorc--></span><!--/colorc-->d<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--colorc--></span><!--/colorc--><!--fontc--></span><!--/fontc-->
- nenilsson
- Bil: Civic VT
- Namn: Emil Nilsson
Eller d16z6, 125hk och vtec :wohow:
Bättre utgångsobjekt om vill trimma också då där finns massor att hitta till z6:an.
Denna motor sitter orginal i civic esi.
Hur är bilen i övrigt? Tycker dom är ascoola, shuttlarna :thumbup:
Bättre utgångsobjekt om vill trimma också då där finns massor att hitta till z6:an.
Emil Nilsson
Sthlm
Civic VT
Sthlm
Civic VT
-
maniac

- Bil: crx
- Namn: Peter Åstrand
- Has thanked: 2 times
lite svårt kanske att få det att lira ihop då han bara vill byta ut motorn.Deadhead skrev:Eller d16z6, 125hk och vtec :wohow:
Peter Åstrand
gråmetallic crx -92 dohc jrsc
gråmetallic crx -92 dohc jrsc
- nenilsson
Det är ju i stort sett bara motorn som behövs bytas, ecu:n och bygga om elsystemet behövs också. Men det behöver man ju göra när man slänger i en z5:a- crx motorn också.
Är dock mer jobb att slänga i en z6:a, speciellt med elen.
Är dock mer jobb att slänga i en z6:a, speciellt med elen.
Emil Nilsson
Sthlm
Civic VT
Sthlm
Civic VT
-
marmelad
- Bil: CRX
- Namn: Oskar A Werander
Skulle en motor från en Accord passa ihop med 4wd lådan?
Typ en f20 ? Eller är jag helt ute och cycklar? Mena 2 liters motor kan väll inte vara helt fel?
Går det att sätta b16 el b18 motor ihop med lådan?
Är väll mest passformen där imellan som är viktigast.
Sladdar å fästen klarar jag av att fixa. Men försökar limma ihop fel saker kanske är lite för jobbigt. :blink:
Eller är det ENBART d-serie motorer som passar?
Vart kan jag hitta billiga esi motorer tro?
Å en extra fråga. d16 är blocket och z5 är toppen eller? :hmm:
Men som idee funderar jag på att flytta 4wd till min crx i stället. Har köpt ny gas till svetsen så det e kanske bara å börja såga...
Typ en f20 ? Eller är jag helt ute och cycklar? Mena 2 liters motor kan väll inte vara helt fel?
Går det att sätta b16 el b18 motor ihop med lådan?
Är väll mest passformen där imellan som är viktigast.
Sladdar å fästen klarar jag av att fixa. Men försökar limma ihop fel saker kanske är lite för jobbigt. :blink:
Eller är det ENBART d-serie motorer som passar?
Vart kan jag hitta billiga esi motorer tro?
Å en extra fråga. d16 är blocket och z5 är toppen eller? :hmm:
Men som idee funderar jag på att flytta 4wd till min crx i stället. Har köpt ny gas till svetsen så det e kanske bara å börja såga...
[b]Oskar W Andersson[/b]
- nenilsson
Det är bara d-serie som funkar med din låda.
Det är inte riktigt så enkelt att d16 är blocket och z5 toppen, men nästan.
En z5-topp är inte kompatibel med ett z6/a6-block, då z5:an är dubbelkam och a6/z6 singel.
Fyrhjulsdriven crx, låter spännande men det är massor med jobb. Men det går...
Det är inte riktigt så enkelt att d16 är blocket och z5 toppen, men nästan.
En z5-topp är inte kompatibel med ett z6/a6-block, då z5:an är dubbelkam och a6/z6 singel.
Fyrhjulsdriven crx, låter spännande men det är massor med jobb. Men det går...
Emil Nilsson
Sthlm
Civic VT
Sthlm
Civic VT
- Steffo

- Bil: Pilot EX-L 2016
- Namn: Stefan Blixt
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 10 times
Om du har kunskapen, delarna och verktygen, samt tålamodet så vorde det ju förbannat tufft med 4x4 CRX...
En Shuttle är ju ingen sportbil hur man än vänder och vrider på den.
En Shuttle är ju ingen sportbil hur man än vänder och vrider på den.
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Ser ingen anledning att slänga pengar på en sån bil, visst, den var udda när den kom men allvarligt, sälj bilen och lägg till fixa-pengarna så får du en annan bil med lite mer pulver istället.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10