Billjud hjälp önskas!
Tjenare.
Jag vill uppdatera mitt billjud lite grann å har en del funderingar.
Det jag funderar på är att köpa diskanter delningsfilter till min bil. Jag kör med 5,25 koax i dörrarna å dls 7x10 i hatthyllan.
Min fundering är då denna:
För att få lite bättre ljud så tänkte jag driva på det hela med ett litet steg å undrar då om jag bara ska driva baksystemet med ett steg eller både fram å baksystemet med ett steg?
Vilket steg kan ni då rekommendera, som är billigt å bra? Vill kunna justera ljudet så att det nästan bara kommer bas bakifrån.
Jag vill uppdatera mitt billjud lite grann å har en del funderingar.
Det jag funderar på är att köpa diskanter delningsfilter till min bil. Jag kör med 5,25 koax i dörrarna å dls 7x10 i hatthyllan.
Min fundering är då denna:
För att få lite bättre ljud så tänkte jag driva på det hela med ett litet steg å undrar då om jag bara ska driva baksystemet med ett steg eller både fram å baksystemet med ett steg?
Vilket steg kan ni då rekommendera, som är billigt å bra? Vill kunna justera ljudet så att det nästan bara kommer bas bakifrån.
Tobias Andersson
CRX -89
CRX -89
Kolla på MDS hemsida (http://www.mds.se) där har de bra saker till hyfsat pris.
Annars så håller jag med Clabbe att det låter bättre med att slänga in en baslåda..
Annars så håller jag med Clabbe att det låter bättre med att slänga in en baslåda..
Joakim Remler
Projekt bil: Honda Civic -75
Göteborg
---------------------------------------------------------------------
Projekt bil: Honda Civic -75
Göteborg
---------------------------------------------------------------------
- Morgan Stenqvist

- Bil: CTR -05
- Namn: Morgan Stenqvist
- Has thanked: 2 times
Annars kan du alltid dela 7x10" lågt, alt skippa diskanten i dom, så får du en bättre ljudbild
Honda Civic Type R -05
Honda e -20
Honda e -20
- insigma
- Bil: FK2R 2016
- Namn: FredrikLidmark
Smäll i ett Amega om du har pengar.. kör själv ett sånt i min bil.. ett jävla kristallklart ljud.. samt att du kan spela högt!
Civic FK2 Type-R -2016 #2616
Tidigare: ED9 -88, -89, EG2 -93, EU8 -03, FK2 -06
Tidigare: ED9 -88, -89, EG2 -93, EU8 -03, FK2 -06
Tackar för tipsen.
Har redan delat ljudet där bak. Tyvärr så kan jag inte plocka bort mellanregistret bak pga av mina delningsfilter. Jag kör enbart bas å mellanregister bak men vill ha lite mer tryck i basen där bak.
Ett slutsteg tror jag att det blir att införskaffa å ett nytt framsystem. lutar åt dls.
Har redan delat ljudet där bak. Tyvärr så kan jag inte plocka bort mellanregistret bak pga av mina delningsfilter. Jag kör enbart bas å mellanregister bak men vill ha lite mer tryck i basen där bak.
Ett slutsteg tror jag att det blir att införskaffa å ett nytt framsystem. lutar åt dls.
Tobias Andersson
CRX -89
CRX -89
-
Jimmy
- Bil: Civic EG
- Namn: Jimmy Eriksson
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
köp om köp rätt aka gör om gör rätt köp en baslåda om du vill ha bas
www.JJizzle.com = Styggaste bloggen
www.garaget.org/jimmy_JDM
www.RubNScrape.com
Mordiiax - "ingen vits att försöka leka rik med orignalsaker när man ändå avslöjat att man är fattig genom att åka honda"
www.garaget.org/jimmy_JDM
www.RubNScrape.com
Mordiiax - "ingen vits att försöka leka rik med orignalsaker när man ändå avslöjat att man är fattig genom att åka honda"
Dem spelar riktigt fint mina 7x10 å jag tror att det blir ett slutsteg för att få ut lite mer bas. Det är lågpassfiltret som jag är ute efter. Måste få bort det förbannade mellanregistret.
Är det ingen som kör med 6x9 här?
Kör alla med baslådor?
Kanske ett filter vill man ha.
Är det ingen som kör med 6x9 här?
Kör alla med baslådor?
Kanske ett filter vill man ha.
Tobias Andersson
CRX -89
CRX -89
-
Malkolm
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
du har nog för lite effekt nu, eftersom du tycker att det är för mycket mellanregister....
Testa med ett steg så blir det bättre...
PS: Kör baslåda, det har jag gjort i 9år..innan det hade jag 6*9 i tre dagar..DS. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/punk.gif[/img]
Testa med ett steg så blir det bättre...
PS: Kör baslåda, det har jag gjort i 9år..innan det hade jag 6*9 i tre dagar..DS. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/punk.gif[/img]
Senast redigerad av Malkolm den 9 november 2004, 23:25, redigerad totalt 1 gånger.