Köp av civic typr r
Hejsan.
Ny på detta forum och jag undrar om "ni som kan honda" har några tips på vilken årsmodell av type r man ska köpa.
finns det några kända fel man bör uppmärksamma? hur är dom i försäkring(27 år gammal)? vad finns det för rimligt trim
utöver sportsystem och filter?
Jag vill inte köpa en ny modell utan är ute efter den modellen mellan 2002-2005!
Är ute efter en ny bil till sommaren och har aldrig ägt Honda tidigare men har hört att de ska vara driftsäkra och att civic:en ska vara buskul och köra.
Hoppas ni på detta forum kan hjälpa till med lite info åt mig.
Ha det.
Mvh/Jakob Andåker
Ny på detta forum och jag undrar om "ni som kan honda" har några tips på vilken årsmodell av type r man ska köpa.
finns det några kända fel man bör uppmärksamma? hur är dom i försäkring(27 år gammal)? vad finns det för rimligt trim
utöver sportsystem och filter?
Jag vill inte köpa en ny modell utan är ute efter den modellen mellan 2002-2005!
Är ute efter en ny bil till sommaren och har aldrig ägt Honda tidigare men har hört att de ska vara driftsäkra och att civic:en ska vara buskul och köra.
Hoppas ni på detta forum kan hjälpa till med lite info åt mig.
Ha det.
Mvh/Jakob Andåker
Jakob Andåker
Det finns egentligen inga typiska fel på dom. Det är några som har haft oljud ifrån växellådan och fått det utbytt på garantin. Förutom det så är det inget som jag kan komma på direkt. Eller jo, ifrån fabrik så var det en del som hade fått sin ruta "dåligt limmad" så det kunde börja vina ifrån rutan. Men även det har blivit fixat på garanti.
Jag har själv ägt en 05a och gillade utseendet på facelift (04-05) bättre än pre-facelift (02-03). Men mekaniskt så är dom i stort sett lika. Ett lättare svänghjul på 04-05 och annan klädsel på inredningen var väl några saker.
Om du inte har provkört en så kan jag bara råda dig till att göra det. Jag provade en, då var det den första Hondan jag kört, och efter provkörningen så beställde jag en på en gång. Roligaste bilen jag kört.
Förresten, för- och efternamn i signaturen är en regel som finns här på detta forum. Det ordnas under Mina Kontroller. Tack
Jag har själv ägt en 05a och gillade utseendet på facelift (04-05) bättre än pre-facelift (02-03). Men mekaniskt så är dom i stort sett lika. Ett lättare svänghjul på 04-05 och annan klädsel på inredningen var väl några saker.
Om du inte har provkört en så kan jag bara råda dig till att göra det. Jag provade en, då var det den första Hondan jag kört, och efter provkörningen så beställde jag en på en gång. Roligaste bilen jag kört.
Förresten, för- och efternamn i signaturen är en regel som finns här på detta forum. Det ordnas under Mina Kontroller. Tack
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->070-64 64 377<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->"F*n va charmig jag är!"
"Har du skydd? -Nej, men jag har kontroll!"
-Sagt under Midsommar i Dalarna 2007 <!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->"F*n va charmig jag är!"
"Har du skydd? -Nej, men jag har kontroll!"
-Sagt under Midsommar i Dalarna 2007 <!--colorc--></span><!--/colorc-->
Ok. tack för informationen. Tror jag lyckades ändra min signatur nu också.
Hur är det med trim till dom?
Angående provkörning så ska jag försöka ordna det, men det känns lite sniket och provköra någons bil och prova vad den går för redan nu när bilköpet inte kommer att ske tills i sommar.
Det är just 04-05 som jag personligen gillar mest till utseende, med fronten och backspeglarna.
Mvh/ Jakob
Hur är det med trim till dom?
Angående provkörning så ska jag försöka ordna det, men det känns lite sniket och provköra någons bil och prova vad den går för redan nu när bilköpet inte kommer att ske tills i sommar.
Det är just 04-05 som jag personligen gillar mest till utseende, med fronten och backspeglarna.
Mvh/ Jakob
Jakob Andåker
Bugar och tackar för det generösa erbjudandet. Det tackar jag mer än gärna ja till.
Går du i säljartankar? Om fallet är så, vilkken färg har du på bilen och är det ngt gjort på den som t.ex.
avgas, sänkning o.s.v.
Mvh/Jakob
Hur är det med trim till bilarna? Går dom att chippa till ekonomikörning?
Jag pendlar mellan Eskilstuna och Örebro i ett år till, så då blir jag lite nyfiken vad som finns
till dom.
Vad drar dom vid kul körning respektive ekonomikörning?
Tackar ännu en gång för ditt erbjudande.
Mvh/ Jakob
Går du i säljartankar? Om fallet är så, vilkken färg har du på bilen och är det ngt gjort på den som t.ex.
avgas, sänkning o.s.v.
Mvh/Jakob
Hur är det med trim till bilarna? Går dom att chippa till ekonomikörning?
Jag pendlar mellan Eskilstuna och Örebro i ett år till, så då blir jag lite nyfiken vad som finns
till dom.
Vad drar dom vid kul körning respektive ekonomikörning?
Tackar ännu en gång för ditt erbjudande.
Mvh/ Jakob
Jakob Andåker
- Steffo

- Bil: Pilot EX-L 2016
- Namn: Stefan Blixt
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 10 times
Det finns inga bra chip, men det finns lite olika saker att leka med ändå i trimväg på motorstyrningen. Du hade ju redan nämnt att du ville veta vad som fanns förutom det vanliga avgas och filtertrimmet.
Hondata har i princip tre olika uppdateringar till din original ECU.
1, Hondata reflash. Där man helt enkelt lämnar in och flashar om ECU:n och ger den lite mer optimerad programvara för att få lite bättre mellanregister och någon extra häst på toppen. Detta bör ge lägre bränsleförbrukning vid lugn landsvägskörning.
2, Hondata K-100. Man lämnar in sin ECU och får ett litet kretskort imonterat. Detta mappas sedan med vilken mapp du vill ha.
3, Hondata K-pro. Ett liknande kort som i K-100 monteras in, men skillnaden är att du själv kommer åt att ladda ner mappar i din ECU med din egen laptop. Här har du väldigt stor access till allt som rör motorn i din bil. Personligen rekommenderar jag detta före allt annat eftersom det är extremt kul och nyttigt att leka med samtidigt som man kan få ut det allra sista ur sin bil om man mappar den i bromsbänk.
K-pro är det som absolut vanligast att köra med. Men det ska även finnas ett par piggy back system som du kan ställa bränsle och tändning med.
Hondata har i princip tre olika uppdateringar till din original ECU.
1, Hondata reflash. Där man helt enkelt lämnar in och flashar om ECU:n och ger den lite mer optimerad programvara för att få lite bättre mellanregister och någon extra häst på toppen. Detta bör ge lägre bränsleförbrukning vid lugn landsvägskörning.
2, Hondata K-100. Man lämnar in sin ECU och får ett litet kretskort imonterat. Detta mappas sedan med vilken mapp du vill ha.
3, Hondata K-pro. Ett liknande kort som i K-100 monteras in, men skillnaden är att du själv kommer åt att ladda ner mappar i din ECU med din egen laptop. Här har du väldigt stor access till allt som rör motorn i din bil. Personligen rekommenderar jag detta före allt annat eftersom det är extremt kul och nyttigt att leka med samtidigt som man kan få ut det allra sista ur sin bil om man mappar den i bromsbänk.
K-pro är det som absolut vanligast att köra med. Men det ska även finnas ett par piggy back system som du kan ställa bränsle och tändning med.
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Finns ett par halv vanliga fel som gäller 04-05
1. De lackade plast detaljerna som front, läpp, sidokjolar + stötfångare bak är i plast, tyvär har honda snålat in på grundfärgen och skitit i den så det händer att man får lacksläpp efter stenskott. Men har du fortfarande garranti på så byter honda delarna rakt av. Fick både front och läpp bytt på min förra 05´a + lackbehandling.
2. Lådorna på 04-05 har en tendens att vina på 4e växeln och uppåt från ca 3700rpm, sägs att det inte är skadligt men honda byter lådan rakt uppåner ifall du har garranti och klagar.
Möjligen så tillämpar dom "Goodwill" efter garranti tiden på ovannämda fel iom att dom enligt honda är vanliga, specielt 1´an som jag personligen snackade med honda nordic om
Utöver detta så är dom klockrena!
Angående ekonomitrim, kör lugnt med bilen så ligger du snart ikapp med en prius i soppa förbrukning, har kört 0,6L/Milen med min förra.
Sen trim, catback och insugskitt sen behöver du en sk. Kpro eller K100 från Hondata och dom kostar flis.
Men sattsa på lite shysstare fjädrar typ spoons progressiva som inte är så dyra som alla tror, fila lite på bromsarna med stålomspunna slangar och bättre belägg sen du så kommer det gå. Byt däcken om orginal sitter på, halare ostar får man leta efter.
1. De lackade plast detaljerna som front, läpp, sidokjolar + stötfångare bak är i plast, tyvär har honda snålat in på grundfärgen och skitit i den så det händer att man får lacksläpp efter stenskott. Men har du fortfarande garranti på så byter honda delarna rakt av. Fick både front och läpp bytt på min förra 05´a + lackbehandling.
2. Lådorna på 04-05 har en tendens att vina på 4e växeln och uppåt från ca 3700rpm, sägs att det inte är skadligt men honda byter lådan rakt uppåner ifall du har garranti och klagar.
Möjligen så tillämpar dom "Goodwill" efter garranti tiden på ovannämda fel iom att dom enligt honda är vanliga, specielt 1´an som jag personligen snackade med honda nordic om
Utöver detta så är dom klockrena!
Angående ekonomitrim, kör lugnt med bilen så ligger du snart ikapp med en prius i soppa förbrukning, har kört 0,6L/Milen med min förra.
Sen trim, catback och insugskitt sen behöver du en sk. Kpro eller K100 från Hondata och dom kostar flis.
Men sattsa på lite shysstare fjädrar typ spoons progressiva som inte är så dyra som alla tror, fila lite på bromsarna med stålomspunna slangar och bättre belägg sen du så kommer det gå. Byt däcken om orginal sitter på, halare ostar får man leta efter.
Lapplands Väsby
FD: Vivid Blue CTR -05
FD: Subaru Impreza WRX - 25 Star Edition
FD: Silvrig CTR -05
<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->ENERGY<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->SUSPENSION<!--colorc--></span><!--/colorc--> - <!--coloro:#0000FF--><span style="color:#0000FF"><!--/coloro-->SAMCO<!--colorc--></span><!--/colorc--> - <!--coloro:#0000FF--><span style="color:#0000FF"><!--/coloro-->SPOON SPORTS<!--colorc--></span><!--/colorc--> - <!--coloro:#008000--><span style="color:#008000"><!--/coloro-->ROTA<!--colorc--></span><!--/colorc--> - YOKOHAMA - SEI<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->BON<!--colorc--></span><!--/colorc--> - <!--coloro:#0000FF--><span style="color:#0000FF"><!--/coloro-->Buddy Club<!--colorc--></span><!--/colorc--> - <!--coloro:#0000FF--><span style="color:#0000FF"><!--/coloro-->itg<!--colorc--></span><!--/colorc--> - <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Goodridge<!--colorc--></span><!--/colorc--> - <!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->5Zigen<!--colorc--></span><!--/colorc--> - GOLDEN EAGLE - <!--coloro:#708090--><span style="color:#708090"><!--/coloro-->Ingalls<!--colorc--></span><!--/colorc-->
FD: Blå Impreza WRX -04 340hk/450Nm
FD: Silvrig CTR -05
<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->ENERGY<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->SUSPENSION<!--colorc--></span><!--/colorc--> - <!--coloro:#0000FF--><span style="color:#0000FF"><!--/coloro-->SAMCO<!--colorc--></span><!--/colorc--> - <!--coloro:#0000FF--><span style="color:#0000FF"><!--/coloro-->SPOON SPORTS<!--colorc--></span><!--/colorc--> - <!--coloro:#008000--><span style="color:#008000"><!--/coloro-->ROTA<!--colorc--></span><!--/colorc--> - YOKOHAMA - SEI<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->BON<!--colorc--></span><!--/colorc--> - <!--coloro:#0000FF--><span style="color:#0000FF"><!--/coloro-->Buddy Club<!--colorc--></span><!--/colorc--> - <!--coloro:#0000FF--><span style="color:#0000FF"><!--/coloro-->itg<!--colorc--></span><!--/colorc--> - <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Goodridge<!--colorc--></span><!--/colorc--> - <!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->5Zigen<!--colorc--></span><!--/colorc--> - GOLDEN EAGLE - <!--coloro:#708090--><span style="color:#708090"><!--/coloro-->Ingalls<!--colorc--></span><!--/colorc-->
FD: Blå Impreza WRX -04 340hk/450Nm
Hur är dom i försäkring då?
Kul och höra med bränsleförbrukning (alltid ett bra argument till sambon:) ).
Gör inget annat nu än skola och Spanar type-r på dagarna
Om det är någon som går i säljartankar med en svart eller silverfärgad pärla till sommaren är det bara att höra av sig!
Mvh/ Jakob
Hur lång är garantitiden på Civic:en?
Hur är dom i försäkring då?
Kul och höra med bränsleförbrukning (alltid ett bra argument till sambon:) ).
Gör inget annat nu än skola och Spanar type-r på dagarna
Om det är någon som går i säljartankar med en svart eller silverfärgad pärla till sommaren är det bara att höra av sig!
Mvh/ Jakob
Jakob Andåker
Angående försäkring så betalar jag iaf ca 9500/år halvförsäkring. 26 år och bor i Malmö. Har Trygg-Hansa finns säkert lite billigare som tex Atava.
Att komma ner i 0,6l/mil e jävligt bra...har varit nere i 0,85 som minst....normalt ligger jag på ca 1,1-1,2 stadskörning...kan ju bero på att det e fruktansvärt svårt att inte gasa :biglaugh2:
Att komma ner i 0,6l/mil e jävligt bra...har varit nere i 0,85 som minst....normalt ligger jag på ca 1,1-1,2 stadskörning...kan ju bero på att det e fruktansvärt svårt att inte gasa :biglaugh2:
-----------------
Joakim Lindo
Civic Type-R -05
K&N Typhoon Air Intake
Invidia GT 300 Cat-Back
<a href="http://www.garaget.org/jokke" target="_blank">www.garaget.org/jokke</a>
<a href="http://www.gatbilar.se/jokkisen" target="_blank">www.gatbilar.se/jokkisen</a>
Joakim Lindo
Civic Type-R -05
K&N Typhoon Air Intake
Invidia GT 300 Cat-Back
<a href="http://www.garaget.org/jokke" target="_blank">www.garaget.org/jokke</a>
<a href="http://www.gatbilar.se/jokkisen" target="_blank">www.gatbilar.se/jokkisen</a>
-
christer_carlsson
- Bil: Accord Type-S
- Namn: Christer Carlsson
Jag är inge vidare bra på ekodriving, men 0,6 är nog i medvind och nedförsbacke och ingen hemlängtan
Räkna med att hamna 0,85-0,95 för en original. Jag har ett rekord på 0,79 och lugnare än så orkar jag nog inte med..
Angående försäkring, ta ett registreringsnummer från blocket eller nått och testa dig själv hos olika bolag. Skiljer vansinnigt mycket från person till person, ctr anses tydligen som en busbil och flera har höga avgifter.
Angående försäkring, ta ett registreringsnummer från blocket eller nått och testa dig själv hos olika bolag. Skiljer vansinnigt mycket från person till person, ctr anses tydligen som en busbil och flera har höga avgifter.
Accord Type-S, <!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->Graphite grey<!--colorc--></span><!--/colorc-->, Special Edition 2008
Medlem #1538
Tidigare: CTR- milano red -02, såld, tack för den tiden :-)
Medlem #1538
- Steffo

0,76l/mil som minst. Landsvägskörning i 90-100 med fyra pers i bilen och full packning på semestern.
Snittade 0,9 blandad körning original.
Helförsäkring på Vesta 6300 kr / helår 32 år i Stockholm. Bilen parkerad på gatan!
Snittade 0,9 blandad körning original.
Helförsäkring på Vesta 6300 kr / helår 32 år i Stockholm. Bilen parkerad på gatan!
Stockholm
Vi kom ner under 0,7 en tank, vanligtvis var det runt litern.
Kan lägga till att det finns hur mycket som helst till bilen i from av trimm.
Vad föredrar du? 300 kusar går att ordna oavsett överladd eller inte.
Chassit finns det allt från fjädrar till race kit.
(Spoon fjädrar och JDM-krängningshämmare räcker anska långt;) )
Bromsar går att uppgradera till större doningar oxå.
Om du är ny i honda svängen så står JDM för Japanese Domestic market,
och betyder att delen är avsedd för japan. De får lite mer utrustning och för oss
banåka-fantaster lite bättre anpassade bilar.( Gäller Type R)
Kan lägga till att det finns hur mycket som helst till bilen i from av trimm.
Vad föredrar du? 300 kusar går att ordna oavsett överladd eller inte.
Chassit finns det allt från fjädrar till race kit.
(Spoon fjädrar och JDM-krängningshämmare räcker anska långt;) )
Bromsar går att uppgradera till större doningar oxå.
Om du är ny i honda svängen så står JDM för Japanese Domestic market,
och betyder att delen är avsedd för japan. De får lite mer utrustning och för oss
banåka-fantaster lite bättre anpassade bilar.( Gäller Type R)
Div. Sthlm
Jazz Hybrid -12
www.autopunkten.se
Div. Sthlm
Jazz Hybrid -12
www.autopunkten.se
Hmmm! det kanske får bli någon annan i familjen som får äga den, så får jag låna den massor istället så blir det nog billigar i försäkring 
Har en fiesta sport idag som drar runt 0,65-0,75 och då är jag ganska glad på foten och kör 120-130 hela sträckan istort sett mellan eskilstuna och örebro.
Måste man köra under 100 för att komma under liter eller handlar det mest om att ha ett jämt körtempo utan supergas och superbroms?
Jag vill ju inte sitta och behöva ha tråkigt i bilen när jag kör
.
Mvh/ Jakob
Har en fiesta sport idag som drar runt 0,65-0,75 och då är jag ganska glad på foten och kör 120-130 hela sträckan istort sett mellan eskilstuna och örebro.
Måste man köra under 100 för att komma under liter eller handlar det mest om att ha ett jämt körtempo utan supergas och superbroms?
Jag vill ju inte sitta och behöva ha tråkigt i bilen när jag kör
Mvh/ Jakob
Jakob Andåker
- Steffo

Landsvägskörning drar den inte mycket. Min drar 1 liter milen prick i 140 efter trimning. När den var original drog den 0,95 i farter mellan 140 och 170!!!
I 120 drar en standard CTR runt 0,80- 0,85 landsväg skulle jag tro.
I 120 drar en standard CTR runt 0,80- 0,85 landsväg skulle jag tro.
Stockholm
-
Little Elk
- Namn: Fredrik Edin
Enda nackdelen med CTRen när man talar bränsleåtgång tycker jag är den relativt lilla tanken. När lampan börjar lysa och man svänger in för att fylla på så får du ner runt 35 liter så man får tanka relativt ofta... Men å andra sidan blir det itne så dyrt då man tankar då. =)
Ordförande
Nuvarande bil: Civic Type R -02
Tidigare bil: Civic Type R -04
-
TriXiE77
- Bil: Bilbytarkungen
- Namn: Mikael Fröjdfeldt
min ctr drog 0.83-0.85 mellan eskilstuna och södertälje i 130-140 hela vägen.. klart godkänt tycker jag! i samma fart drar min civic 5d -01 1.6i LS runt 0.74-0.77 (vtec-e snurra i den för de som inte känner till).. sänker man farten under 120 så sjunker siffran under 0.7
073-9034221
Medlemnr: 595
The "trixiewatch" - no of hondas owned: 80
The "malcolmbattle" - EF:16 EG:21 Delsol:9 EK:9 EP:7
The "malcolmbattle" - EF:16 EG:21 Delsol:9 EK:9 EP:7
- Namn: Johan Ostensson
Har lyckats köra min på 0.63liter/milen i 20 mil, men det var på vägen hem efter införskaffningen där jag låg bakom min gamla trötta Audi 100 med 88 självdöda hästar, framförd av min flickvän. Midsommartrafik på det, så snitthastigheten var nog max 70km/h.
Annars har jag aldrig nånsin vart under en liter
Det är lite störande att den är så varvig på motorvägen, den börjar slicka i sig lite mycket om man marchar 140. För att inte tala om 160-170 (Jag var nyss i Tyskland. Det är sant!). Hade kunnat offra lite sportighet på sexan för bättre ekonomi och mindre buller. Fast det är klart, om man enbart har bilen som kulbil spelar det ju inte så stor roll. Men för mig är den även bruksis.
Annars har jag aldrig nånsin vart under en liter
Det är lite störande att den är så varvig på motorvägen, den börjar slicka i sig lite mycket om man marchar 140. För att inte tala om 160-170 (Jag var nyss i Tyskland. Det är sant!). Hade kunnat offra lite sportighet på sexan för bättre ekonomi och mindre buller. Fast det är klart, om man enbart har bilen som kulbil spelar det ju inte så stor roll. Men för mig är den även bruksis.
-
Little Elk
Lite off topic dock men finns det inte kit till växellådan där man ändrar 6:växelns utväxling för att få ner varvtalet?
Ordförande
- Steffo

Tveksamt... Men man kan ju alltid montera in en annan slutväxel. Men jag tycker att sexan är prefekt som den är. Om man håller sig till att köra max 150 i marchfart så är det inga problem att mosa 50 mil i sträck...
Stockholm
- fonzeka
- Bil: S2000
- Namn: Anders Westlund
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 58 times
Jodå du kan slänga i 6:ans drev från TSX, den ligger på 0.659 istället för 0.738.
Kan hända att det är samma som i våran Accord 2.4 också.
Bör sänka varvtalet med 4-500rpm ungefär.
Kan hända att det är samma som i våran Accord 2.4 också.
Bör sänka varvtalet med 4-500rpm ungefär.
Kul att det är så mpnga som har svarat på mina frågor.
Måste bara fråga vad Honda har för garantier på civic type-r?
Det var någon som nämnde att det hade förekommit fel på växellådor på vissa modeller men att det givk att ta på garantin, hur lång garanti har då en civic?
Har dom någon motorgaranti t.ex.?
Hoppas någon orkar ta sig tid att svara på min "femtioelfte" fråga
Mvh/Jakob
Måste bara fråga vad Honda har för garantier på civic type-r?
Det var någon som nämnde att det hade förekommit fel på växellådor på vissa modeller men att det givk att ta på garantin, hur lång garanti har då en civic?
Har dom någon motorgaranti t.ex.?
Hoppas någon orkar ta sig tid att svara på min "femtioelfte" fråga
Mvh/Jakob
Jakob Andåker
-
christer_carlsson
- Bil: Accord Type-S
- Namn: Christer Carlsson
Dags att ta kontakt med en säljare snart? 
Någon borde väl finnas i närheten, då behöver det inte kännas sniket.
Eftersom du kommer att pendla mycket ska du tänka på om ljudnivån funkar för dig. Den har nästan ingen extra utrustning och lyx som farthållare och sittvärme finns inte. Inte bästa vinterbilen, men mycket bättre än ryktet enligt mig.
Lyckas du stå ut med det och om du märker att du småler när vtec börjar jobba...ja, då ska du köpa en...
Någon borde väl finnas i närheten, då behöver det inte kännas sniket.
Eftersom du kommer att pendla mycket ska du tänka på om ljudnivån funkar för dig. Den har nästan ingen extra utrustning och lyx som farthållare och sittvärme finns inte. Inte bästa vinterbilen, men mycket bättre än ryktet enligt mig.
Lyckas du stå ut med det och om du märker att du småler när vtec börjar jobba...ja, då ska du köpa en...
Accord Type-S, <!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->Graphite grey<!--colorc--></span><!--/colorc-->, Special Edition 2008
Medlem #1538
Medlem #1538
-
Little Elk
Det e u klart som korvspad att CTR funkar som pendlar bil! Vem gillar att åka runt i en v70 modell anonym bara för att man pendlar? Tacka vettja CTR som får smilbanden i rörelse så fort v-tec:en kickar in. :drive1:
Och så klämmer vi in lite reklam för det rätta märket --> :hpcrock:
Och så klämmer vi in lite reklam för det rätta märket --> :hpcrock:
Senast redigerad av Little Elk den 10 april 2008, 01:01, redigerad totalt 1 gånger.
Ordförande
Jag har en vän som säljer sin Civic Type-R. Fräsch, svart, röda stolar och mattor, rostfritt Magnex med 5" utblås, K&N Typhoon-kit och lite annat.
Riktigt fin och rolig bil!
Skicka PM om du är intresserad. Min kompis är inte med på hondaklubben, så jag kan vidarebefodra frågor om du har några!
Riktigt fin och rolig bil!
Skicka PM om du är intresserad. Min kompis är inte med på hondaklubben, så jag kan vidarebefodra frågor om du har några!
Daniel Larsson
Vtec 4 Life =)
Vtec 4 Life =)