Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Ersättningsplugg för bakre torkar arm
-
Little Elk
- Namn: Fredrik Edin
Ja nu har jag bestämt mig för att kasta den bakre torkararmen och blad åt Hel"#^&*e (rättare sagt lägga up den på vinden) och jag har ju hittat en "plopp" på ebay som man kan sätta in i hålet som torkar armen lämnar efter sig då den gått i pension. Visst kan man köpa den på Ebay men det blir så dyrt med all frakt och tull på ett så litet paket så det känna bättre att köpa den direkt av Rosenholtz. Dock gick Christer och jag bet i morse då vi (dvs. Christer) satt å sökte efter den i Christers dator.:crash:
Det jag således undrar är om någon här har koll på vad det är för beställnignsnummer på de delar man behöver? Jag hittar de som sagt på Ebay men det blir dubbla kostnaden att få hem de till dörren när det är klart så därav besväret.
<a href="http://cgi.ebay.com/ebaymotors/HONDA-RE ... otohosting" target="_blank">Instalations tillbehören på Ebay</a>
<a href="http://cgi.ebay.com/ebaymotors/HONDA-RE ... otohosting" target="_blank">Själva "pluppen" på Ebay</a>
Christer vet att det finns dom som gjort det här på klubben, en som bodde på Värmdö (inte Åberg då), men jag kommer inte ihåg hans namn. Så nu bedjar på mina bara knäään om hjälp. :worthy: Gärna att jag får svaret igår. :prop:
Jag misstänker att detta är något som kan ha behandlats förr men jag har sökt och kammat noll.
Dock kan det ju som sagt bero på mina kreativa stavningsförsök som dyslektiker eller nån annan bokstavs kombination. Bakrutetorkare, bakre vindrutetorkare, bakrute tvätt osv... :hmmm:
Det jag således undrar är om någon här har koll på vad det är för beställnignsnummer på de delar man behöver? Jag hittar de som sagt på Ebay men det blir dubbla kostnaden att få hem de till dörren när det är klart så därav besväret.
<a href="http://cgi.ebay.com/ebaymotors/HONDA-RE ... otohosting" target="_blank">Instalations tillbehören på Ebay</a>
<a href="http://cgi.ebay.com/ebaymotors/HONDA-RE ... otohosting" target="_blank">Själva "pluppen" på Ebay</a>
Christer vet att det finns dom som gjort det här på klubben, en som bodde på Värmdö (inte Åberg då), men jag kommer inte ihåg hans namn. Så nu bedjar på mina bara knäään om hjälp. :worthy: Gärna att jag får svaret igår. :prop:
Jag misstänker att detta är något som kan ha behandlats förr men jag har sökt och kammat noll.
Senast redigerad av Little Elk den 29 juli 2008, 18:45, redigerad totalt 1 gånger.
Ordförande
Nuvarande bil: Civic Type R -02
Tidigare bil: Civic Type R -04
-
Malkolm
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
Christer har skrivit det här på forumet någonstans.
Jag tar hem dem ifrån usa för 300kr, jag får hem en nästa vecka och kan nog kolla artikelnr åt dig.
Är man kräsen och vill ha Hondaorginalkvalitet så köper man Honda pluggen som sitter som den ska och är läckert mattsvart.
Jag tar hem dem ifrån usa för 300kr, jag får hem en nästa vecka och kan nog kolla artikelnr åt dig.
Är man kräsen och vill ha Hondaorginalkvalitet så köper man Honda pluggen som sitter som den ska och är läckert mattsvart.
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
90301-sr3-000 Täckbricka
90111-SEA-000 Skruv
76707-sr3-000- Tätning
90111-SEA-000 Skruv
76707-sr3-000- Tätning
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
- fonzeka
- Bil: S2000
- Namn: Anders Westlund
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 58 times
Här har du både artikelnummer och en guide <a href="http://www.k-series.com/tech_document.php?id=29" target="_blank">http://www.k-series.com/tech_document.php?id=29</a>
Men som sagt, OKQ8 eller Biltema funkar utmärkt för mindre än en tiondel av priset.
Men som sagt, OKQ8 eller Biltema funkar utmärkt för mindre än en tiondel av priset.
-
Little Elk
Stort tack till alla!
Har dock lite dumma principiper när det kommer till Hotrod Heaven och OkQ8. :stop:
Sätter inte min fot i OkQ8 butikerna sedan jag köpte en halvfull avfettining hos dem och jag märkte detta efter 30 sek och de vägrade att byta ut den då dom hävda att jag hällt över halva någon stans... Visst va det klantigt av mig men vem f*# tror dom jag är? :ban: Därför använder jag bara GDS hallen hos dem i nödfall.
Vad gäller Hotrod Heaven så betalar jag gärna det extra det kostar att få original. Annars ska det vara bättre än original å inte billigare. Kalla mig gärna trångsynt och korkad men jag tror nog det finns dom här på klubben som har dumma principer eller spyr galla mot en eller annan butik eller matställe. :puke: Och vem vil inte unna sin älskling det bästa? :wub:
Alla har vi våra principiper/laster.
Har dock lite dumma principiper när det kommer till Hotrod Heaven och OkQ8. :stop:
Sätter inte min fot i OkQ8 butikerna sedan jag köpte en halvfull avfettining hos dem och jag märkte detta efter 30 sek och de vägrade att byta ut den då dom hävda att jag hällt över halva någon stans... Visst va det klantigt av mig men vem f*# tror dom jag är? :ban: Därför använder jag bara GDS hallen hos dem i nödfall.
Vad gäller Hotrod Heaven så betalar jag gärna det extra det kostar att få original. Annars ska det vara bättre än original å inte billigare. Kalla mig gärna trångsynt och korkad men jag tror nog det finns dom här på klubben som har dumma principer eller spyr galla mot en eller annan butik eller matställe. :puke: Och vem vil inte unna sin älskling det bästa? :wub:
Ordförande
-
Mattias Svensson
- Bil: Civic VEI
- Namn: Mattias Svensson
- Been thanked: 1 time
Får be om ursäkt för detta inlägg. men måste säga att jag är lik dig på många sätt när det gäller Original delar:)Little Elk skrev:Stort tack till alla!
btw: hur går det med pluggen?
-
Little Elk
%H%jdm% skrev:Får be om ursäkt för detta inlägg. men måste säga att jag är lik dig på många sätt när det gäller Original delar:)
btw: hur går det med pluggen?
Jag ska ringa till Rosenholtz nu. Återkommer med pris och hur lång tid det beräknas ta om en sådär tio minuter. :wheelshair:
Ordförande
-
Little Elk
Ja ja, kunderna kommer före då man jobbar i butik. Men nu har jag i alla fall ringt och Snackat med Christer så håll i er nu...
Tottalt landar det på 416 kr med HPC rabatt så nu får jag köra lunchlåda i en vecka men det är det värt för min del. :blink: Jag äter helre matlåda en vecka än att sätta min fot på OqK8 elle Hotrod Heaven så det så!
Han hade till och med allt hemma så imorron blir det till att gå upp tidigt eller skicka morsan som sändebud och hämta godsakerna då det är sissta dagen utan tänkselskatt i vår härliga stad... :annoyed:
Jag återkommer med bilder på hur det blev. Ska ta och mecka bort insidan på bakluckan idag så man sprider ut jobbet lite. Måste ju ha hunnit få det gjort till på Lördag då jag ska köra konbana med <a href="http://www.raz.se/phpBB2/viewtopic.php?p=8658#8658" target="_blank">STHLM VW GTI Klubben</a> på Lunda så man slipper ta ur golvmattorna för att lätta bilen.
:drive1:
OT:
Om någon skulle vara intresserad att följa med och köra konbana så tror jag att det finns 4 plattser kvar och det kostar 150 kronor om alla plattser fylls upp. Om inte så delas det som fattas på alla som kommer så det kanske blir en 170 kr. tror det är 30 plattser så det finns tid för att köra.
Tid och platts står på deras sida som jag länkat till. Om någon vill hänga på och det är grönt och behöver hjälp att hitta kan vi ordna det då.
Ring mig på; 0708-70 56 80, från och med ikväll (19.30) då jag glömde telefonen hemma...
(Jag ska nog inte säga att jag jobbar i en The Phonehouse butik men va fan. :prop: )
Tottalt landar det på 416 kr med HPC rabatt så nu får jag köra lunchlåda i en vecka men det är det värt för min del. :blink: Jag äter helre matlåda en vecka än att sätta min fot på OqK8 elle Hotrod Heaven så det så!
Han hade till och med allt hemma så imorron blir det till att gå upp tidigt eller skicka morsan som sändebud och hämta godsakerna då det är sissta dagen utan tänkselskatt i vår härliga stad... :annoyed:
Jag återkommer med bilder på hur det blev. Ska ta och mecka bort insidan på bakluckan idag så man sprider ut jobbet lite. Måste ju ha hunnit få det gjort till på Lördag då jag ska köra konbana med <a href="http://www.raz.se/phpBB2/viewtopic.php?p=8658#8658" target="_blank">STHLM VW GTI Klubben</a> på Lunda så man slipper ta ur golvmattorna för att lätta bilen.
:drive1:
OT:
Om någon skulle vara intresserad att följa med och köra konbana så tror jag att det finns 4 plattser kvar och det kostar 150 kronor om alla plattser fylls upp. Om inte så delas det som fattas på alla som kommer så det kanske blir en 170 kr. tror det är 30 plattser så det finns tid för att köra.
Tid och platts står på deras sida som jag länkat till. Om någon vill hänga på och det är grönt och behöver hjälp att hitta kan vi ordna det då.
Ring mig på; 0708-70 56 80, från och med ikväll (19.30) då jag glömde telefonen hemma...
Senast redigerad av Little Elk den 30 juli 2008, 13:45, redigerad totalt 1 gånger.
Ordförande
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Samma plugg till ITR.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
-
PhR34k

- Bil: Honda Civic Type R
- Namn: Rustem Cures
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 30 times
- Kontakt:
Är de nån som vet vad man ska leta efter ifall man ska köpa den på biltema?M Scotte skrev:Samma plugg till ITR.
Honda Civic Type R
EP3 Injen, Buddyclub Spec, Pioneer, Gas, Sparco, H&R, DC Sports, Hondata, Jackson Racing
FN2 Grand Prix, Milltek
FK2 JRM Stage 3
FK8
S2000 Track/Street
EP3 JDMracing optimerad
Honda E Advance
Civic Si Mugen Bride, APR,
FK8
EP3 Injen, Buddyclub Spec, Pioneer, Gas, Sparco, H&R, DC Sports, Hondata, Jackson Racing
FN2 Grand Prix, Milltek
FK2 JRM Stage 3
FK8
S2000 Track/Street
EP3 JDMracing optimerad
Honda E Advance
FK8
-
MartinO
- Bil: Ep3
- Namn: Martin Olofsson
Är de nån som vet vad man ska leta efter ifall man ska köpa den på biltema?PhR34k skrev:<!--quoteo(post=498305:date=11 Aug 2008, 13:19:20:name=M Scotte)--><div class='quotetop'>QUOTE(M Scotte 4 11 Aug 2008, 13:19:20) <a href="index.php?act=findpost&pid=498305"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->Samma plugg till ITR.
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Ingen? :whistling:
-
PhR34k

- Bil: Honda Civic Type R
- Namn: Rustem Cures
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 30 times
- Kontakt:
Jag hittade den på biltema. Kommer inte ihåg i vilket fack men det ska vara bland bil tillbehören typ där vid inrednings grejer osv. Men de var kromade. Hittade på OKq8 hel svarta men de har utgått jag lyckades dock fixa den sista.
Mvh
Mvh
Honda Civic Type R
FN2 Grand Prix, Milltek
FK2 JRM Stage 3
FK8
S2000 Track/Street
EP3 JDMracing optimerad
Honda E Advance
FK8
FN2 Grand Prix, Milltek
FK2 JRM Stage 3
FK8
S2000 Track/Street
EP3 JDMracing optimerad
Honda E Advance
FK8