SuperStage den 23/8
- David Lundin
- Namn: David Lundin
Tjenare,
Jag skall ju till Emmaboda nu på lördag är tanken, men vad händer när jag väl är där?
Enda infon jag kunnat se är att "grindarna öppnar 8.00" typ. Behöver jag ha med mig något annan än bilen, hjälmen och mina däck?
Skall jag ha med mig egen domkraft och verktyg för att byta däck eller finns sådant på plats, alt. kan lånas av andra medlemmar? Hur är det med förvaring av däck + verktyg och liknande? Domkraften jag tar med mig om det behövs är inte gratis och inget man bara vill ha liggandes öppet t ex, men alldeles för tung för att jag skall ha den i bilen när jag kör.
Får man en genomgång av banan eller förväntas man kunna SS, måste jag plugga videoklipp för att se hur jag skall köra (vilket jag iofs kommer göra ändå men) eller kommer man få en walkthrough etc.
Om det blir regn, är det någon vits att ta med R-däcken eller funkar mina gatdäck bättre då?
Hur är det med mat, finns det något att käka till vettig penning nära eller skall man ta med sig käk och kaffe i termos?
Etc.
Skulle vilja veta vad jag behöver tänka på alltså... mer nervös för att missa något viktigt (eller att bilen är för högljudd, men det är inget jag kan göra något åt innan jag fått den mätt
) än själva körningen.
Jag skall ju till Emmaboda nu på lördag är tanken, men vad händer när jag väl är där?
Enda infon jag kunnat se är att "grindarna öppnar 8.00" typ. Behöver jag ha med mig något annan än bilen, hjälmen och mina däck?
Skall jag ha med mig egen domkraft och verktyg för att byta däck eller finns sådant på plats, alt. kan lånas av andra medlemmar? Hur är det med förvaring av däck + verktyg och liknande? Domkraften jag tar med mig om det behövs är inte gratis och inget man bara vill ha liggandes öppet t ex, men alldeles för tung för att jag skall ha den i bilen när jag kör.
Får man en genomgång av banan eller förväntas man kunna SS, måste jag plugga videoklipp för att se hur jag skall köra (vilket jag iofs kommer göra ändå men) eller kommer man få en walkthrough etc.
Om det blir regn, är det någon vits att ta med R-däcken eller funkar mina gatdäck bättre då?
Hur är det med mat, finns det något att käka till vettig penning nära eller skall man ta med sig käk och kaffe i termos?
Etc.
Skulle vilja veta vad jag behöver tänka på alltså... mer nervös för att missa något viktigt (eller att bilen är för högljudd, men det är inget jag kan göra något åt innan jag fått den mätt
Senast redigerad av David Lundin den 24 augusti 2008, 16:03, redigerad totalt 1 gånger.
-
Fege
- Bil: civic -91 k20
- Namn: Fredrik Gehammar
- Been thanked: 10 times
Hej.
Jag kan försöka hjälpa dig lite på vägen iaf. Heltäckande klädsel, hjälm, handskar och SMA licens. Det finns säkert folk som har med sig domkraft, men ta gärna med dig en då de flesta vill byta när efter grindarna öppnats och komma igång snabbt med körningen.
Angående regn så fungerar Toyo r888or jätte bra, men tex MPSC är nog ingen höjdare i regn. Vad har du för r-däck?
Du behöver inte oroa dig för att nogon själ din domkraft. Det är i princip bara vi där som ska köra på området.
Kolla gärna någon film innan, men är det nya som inte kört banan innan brukar någon av oss som kört banan många gånger ta med dem nya på ett varv och ge lite tips.
Mat finns i Emmaboda bara ett par kilometer från banan. Kebab, pizza etc.
Hoppas att det klarnade lite
Jag kan försöka hjälpa dig lite på vägen iaf. Heltäckande klädsel, hjälm, handskar och SMA licens. Det finns säkert folk som har med sig domkraft, men ta gärna med dig en då de flesta vill byta när efter grindarna öppnats och komma igång snabbt med körningen.
Angående regn så fungerar Toyo r888or jätte bra, men tex MPSC är nog ingen höjdare i regn. Vad har du för r-däck?
Du behöver inte oroa dig för att nogon själ din domkraft. Det är i princip bara vi där som ska köra på området.
Kolla gärna någon film innan, men är det nya som inte kört banan innan brukar någon av oss som kört banan många gånger ta med dem nya på ett varv och ge lite tips.
Mat finns i Emmaboda bara ett par kilometer från banan. Kebab, pizza etc.
Hoppas att det klarnade lite
Senast redigerad av Fege den 20 augusti 2008, 07:36, redigerad totalt 1 gånger.
Fredrik Gehammar
Kör: Civic -91 k20
Superstage: 1.20.90
Vinnare av TimeAttackNu Club Challenge 2019 🏆
Kör: Civic -91 k20
Superstage: 1.20.90
Vinnare av TimeAttackNu Club Challenge 2019 🏆
- David Lundin
Ah, handskar hade jag inte tänkt alls på.
Jag har Toyo R888 däck...
Som sagt, hade tänkt kolla klipp på banan för att försöka få in den lite i huvudet i vilket fall, men det är inte riktigt samma som att åka runt och känna på den.
Några Youtube klipp att rekommendera där SS körs? Har nåt där Scotte kör (det där han sladdar runt första rundan, och sedan kör ytterligare två rundor på raken tror jag det är) men lite fler klipp skadar säker inte...
Men då har några frågetecken klarnat iaf, tack så mycket!
Jag har Toyo R888 däck...
Som sagt, hade tänkt kolla klipp på banan för att försöka få in den lite i huvudet i vilket fall, men det är inte riktigt samma som att åka runt och känna på den.
Några Youtube klipp att rekommendera där SS körs? Har nåt där Scotte kör (det där han sladdar runt första rundan, och sedan kör ytterligare två rundor på raken tror jag det är) men lite fler klipp skadar säker inte...
Men då har några frågetecken klarnat iaf, tack så mycket!
Senast redigerad av David Lundin den 20 augusti 2008, 01:02, redigerad totalt 1 gånger.
- David Lundin
Hur funkar det om någon vill hänga med och kolla?
En polare är sugen... han är medlem i klubben, är det lugnt om han är med och bara kollar läget?
Planen är förstås att få honom sugen på att ta med sin CTR och hänga med på banträffar etc också...
En polare är sugen... han är medlem i klubben, är det lugnt om han är med och bara kollar läget?
Planen är förstås att få honom sugen på att ta med sin CTR och hänga med på banträffar etc också...
-
Mattias I
- Bil: Civic
- Namn: Mattias Ingvarsson
uppehåll samt torr asfalt i kalmar, nu iaf
Inga mörka moln heller! Fint som fan för jag e sjukt taggad nu!! 
Mattias Ingvarsson, Kalmar
Passat -16
Civic Ek
Tidigare Hondor:
Accord diesel -06
Aquatrax F12X -06
Aquatrax R12X -06
CBR1000RR -06
Civic EK3 -00
CBR 1000RR -04
CBR 929rr -00
Crx VT -91 [b]SS - 1,25,66[/b]
Del Sol Esi -93
Passat -16
Civic Ek
Tidigare Hondor:
Accord diesel -06
Aquatrax F12X -06
Aquatrax R12X -06
CBR1000RR -06
Civic EK3 -00
CBR 1000RR -04
CBR 929rr -00
Del Sol Esi -93
- David Lundin
Ja första rundan var ju helt torr iaf 
Andra så var det lite fuktigt, tredje efter lunch ehh... jag då var det små insjöar på banan
Lite torkade undan men det var rejält blött ändå resten av dagen, fast fan vad kul det var! Alla som inte testat SuperStage borde släpa dit sin bil (oavsett om det är en racer eller ej
) och prova på!
Jag slog knappast några rekord, 1.40.2 som bäst tror jag, nästan målet, hade siktat på att komma under 1.40, men när vätan lade sig var det inte mycket snack om att bättra tider. Mestadels så körde jag för fort och plågade däck i slalomen samt bromsade alldeles för sent vid vändningen och slutet, så det finns massor av tid att klippa nästa gång iaf
Vita civicar verkade vara lätt otursförföljda men förutom vissa mekaniska missöden så tror jag nog alla hade trevligt trots vädret, själv kommer jag hänga på alla SuperStage jag bara kan i fortsättningen
Andra så var det lite fuktigt, tredje efter lunch ehh... jag då var det små insjöar på banan
Lite torkade undan men det var rejält blött ändå resten av dagen, fast fan vad kul det var! Alla som inte testat SuperStage borde släpa dit sin bil (oavsett om det är en racer eller ej
Jag slog knappast några rekord, 1.40.2 som bäst tror jag, nästan målet, hade siktat på att komma under 1.40, men när vätan lade sig var det inte mycket snack om att bättra tider. Mestadels så körde jag för fort och plågade däck i slalomen samt bromsade alldeles för sent vid vändningen och slutet, så det finns massor av tid att klippa nästa gång iaf
Vita civicar verkade vara lätt otursförföljda men förutom vissa mekaniska missöden så tror jag nog alla hade trevligt trots vädret, själv kommer jag hänga på alla SuperStage jag bara kan i fortsättningen
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 37 times
- Kontakt:
Riktigt kul att du tog dig dit David. Man blir lätt biten av denna enkla form av körning. Minimalt med risker, maximal utdelning. 1.40 är inte alls dumt för första gången du kör på riktigt med din bil. Vet om du testat någon form av körning innan, men det som är ännu roligare är att en bil som din är kapabel till 1.25-tider, så du har materialet i bilen nu är det bara att öva.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
-
M Scotte
- Kontakt:
Blev det några tider annars? Eller bara regn?
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
- David Lundin
Tack för de uppmuntrande orden Martin. Fast nu har jag ju ännu mer press nästa gång "Den skall klara under 1.30 lätt, måstehittaperfektafartenOCHlinjennu" 
Det blev nog inte några rekordtider sådär, men jag vet att det var åtminstone någon som var nära sitt personbästa på andra rundan när det började bli fuktigt (och redan lite sämre fäste) och kände att PB var inom sikte om inte vädret slått om. Skulle säga något namn, men fan, det var tusen (nåja, 990 hit eller dit) nya ansikten och namn ju !
Min polare (också han medlem, har nog inte visat sig på forumet dock) som hängde på och kollade lite, och till och med fick köra en liten runda i sin bil när Erik Mooseman visade banan för oss rookies, hade nog trevligt han med, trots att han inte fick plåga runt sin bil som vi andra, så jag tror nog det kommer en silvrig CTR från Värnamo med nästa gång också B)
Det blev nog inte några rekordtider sådär, men jag vet att det var åtminstone någon som var nära sitt personbästa på andra rundan när det började bli fuktigt (och redan lite sämre fäste) och kände att PB var inom sikte om inte vädret slått om. Skulle säga något namn, men fan, det var tusen (nåja, 990 hit eller dit) nya ansikten och namn ju !
Min polare (också han medlem, har nog inte visat sig på forumet dock) som hängde på och kollade lite, och till och med fick köra en liten runda i sin bil när Erik Mooseman visade banan för oss rookies, hade nog trevligt han med, trots att han inte fick plåga runt sin bil som vi andra, så jag tror nog det kommer en silvrig CTR från Värnamo med nästa gång också B)
Senast redigerad av David Lundin den 24 augusti 2008, 01:23, redigerad totalt 1 gånger.
Ja du har även jag kört min första SS körning.
Det var riktigt kul men j*vlar vad svårt det var, hittade inte rätt fart in och inte rätt fart i det långsamma partiet.
Jag började hitta rätt på de senare rundorna men då hade ju regnet förstört alla chanser till en bra tid.
Jag tror jag satte min bästa tid på min 3:e rundra någonsin, det blev 1:3* någonting.
Har någon pappret med tiderna så får dom gärna lägga ut vad jag hade förnågon tid.
Detta gav definitivt blodat tand, kommen absolut att köra SS fler gånger
Det var riktigt kul men j*vlar vad svårt det var, hittade inte rätt fart in och inte rätt fart i det långsamma partiet.
Jag började hitta rätt på de senare rundorna men då hade ju regnet förstört alla chanser till en bra tid.
Jag tror jag satte min bästa tid på min 3:e rundra någonsin, det blev 1:3* någonting.
Har någon pappret med tiderna så får dom gärna lägga ut vad jag hade förnågon tid.
Detta gav definitivt blodat tand, kommen absolut att köra SS fler gånger
Nuvarande Hondor:
Honda lös
Tidigare ägda Hondor:
Honda Integra Type-R -98
Honda Civic Coupé LSi -95
Honda Civic HB -87
Honda Crx 1.6 -86
Honda Civic EK 1,5 HB -96
Honda lös
Tidigare ägda Hondor:
Honda Integra Type-R -98
Honda Civic Coupé LSi -95
Honda Civic HB -87
Honda Crx 1.6 -86
Honda Civic EK 1,5 HB -96
-
Mooseman
- Bil: Civic K20
- Namn: Erik Petersson
Alla fick bara en runda helt torrt direkt på morgonen. På andra varvet hade det duggat lite lite grann, men jag fick iaf beskeden jag sökte inför nästa körning på de ändraingar jag gjort. Klämde till med 1.23.78 på en i övrigt helt usel runda, så nu skall vi jaga låga tider framöver. :wohow:M Scotte skrev:Blev det några tider annars? Eller bara regn?
Team Kalmar
-
Mattias I
- Bil: Civic
- Namn: Mattias Ingvarsson
jag fick till 1.26.0X på andra rundan.. skit regn! Jag hade nog klämt till med nytt PB om jag bara fått en repa till. Men de får vänta tills nästa år 
Mattias Ingvarsson, Kalmar
Passat -16
Civic Ek
Tidigare Hondor:
Accord diesel -06
Aquatrax F12X -06
Aquatrax R12X -06
CBR1000RR -06
Civic EK3 -00
CBR 1000RR -04
CBR 929rr -00
Del Sol Esi -93
Passat -16
Civic Ek
Tidigare Hondor:
Accord diesel -06
Aquatrax F12X -06
Aquatrax R12X -06
CBR1000RR -06
Civic EK3 -00
CBR 1000RR -04
CBR 929rr -00
Del Sol Esi -93
-
M Scotte
- Kontakt:
Tur att man inte åkte dit utan spenderade helgen på Sturup Raceway istället.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
-
M Scotte
- Kontakt:
Lätt, bor man 15 min från banan så var det lätt värt det. Söndagen bjöd på ruskigt bra väder och tre timmars oavbruten körning.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92