Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Då har man köpt sin första Honda
Tjenare
Tänkte bara presentera mig lite. Christian heter jag, har precis köpt min första Honda. Skulle blivit en S2000 men min fru fick araben när jag sa att det bara finns 2 stolar. Det var lite svårt att motivera det inköpet med 2 barn. Så jag landade på en Civic Type-R 2003. Har alltid kört trimmade turbobilar, främst Volvo. Mina första intryck av CTR´en är otroligt positiva. Riktigt kul kärra som väcker djävulen i en.
Bilen i fråga har nya camber stag, 04:ans svänghjul, spoon fjädrar och en Quaife-diff. Kanonkul helt enkel. Har beställt ett K&N Typhoon filter och letar nu efter ett vettigt Cat-back system. Jag vill ha ett som låter MYCKET. Vad jag förstår så är Buddyclub Spec III ett sådant system. Men hur låter det om man helt enkelt plockar bort burkarna efter catten och ersätter dem med rör? Som en skrotbil kanske?
Jag får väl "lurka" lite i forumet och komma på någon träff i Göteborg.
Mvh Christian
Tänkte bara presentera mig lite. Christian heter jag, har precis köpt min första Honda. Skulle blivit en S2000 men min fru fick araben när jag sa att det bara finns 2 stolar. Det var lite svårt att motivera det inköpet med 2 barn. Så jag landade på en Civic Type-R 2003. Har alltid kört trimmade turbobilar, främst Volvo. Mina första intryck av CTR´en är otroligt positiva. Riktigt kul kärra som väcker djävulen i en.
Bilen i fråga har nya camber stag, 04:ans svänghjul, spoon fjädrar och en Quaife-diff. Kanonkul helt enkel. Har beställt ett K&N Typhoon filter och letar nu efter ett vettigt Cat-back system. Jag vill ha ett som låter MYCKET. Vad jag förstår så är Buddyclub Spec III ett sådant system. Men hur låter det om man helt enkelt plockar bort burkarna efter catten och ersätter dem med rör? Som en skrotbil kanske?
Jag får väl "lurka" lite i forumet och komma på någon träff i Göteborg.
Mvh Christian
- David Lundin
- Namn: David Lundin
Välkommen, och grattis till en rolig bil! 
Här kan du lyssna på Buddy Club på CTR ifall du inte hört hur det låter: <a href="" target="_blank">
Här kan du lyssna på Buddy Club på CTR ifall du inte hört hur det låter: <a href="" target="_blank">
Grattis!
Köp ett rikigt avgas som låter lite buddyclub låter för mycket i onödan.
Supersprint är klockrent till CTR, sen finns det massar av andra grymma märken. Men de kostar därefter också.
Köp ett rikigt avgas som låter lite buddyclub låter för mycket i onödan.
Supersprint är klockrent till CTR, sen finns det massar av andra grymma märken. Men de kostar därefter också.
NU: CTR Turbo
Bmw m3 3,2
Lancer Evo 2
Impreza sti 2003
Dc2 K20/k24
Crx Vt b18c Mfl..
Mvh Junior Shahin
Bmw m3 3,2
Lancer Evo 2
Impreza sti 2003
Dc2 K20/k24
Crx Vt b18c Mfl..
Mvh Junior Shahin
-
Jay-c
- Bil: Civic EJ9 -96
- Namn: Johannes Carlsson
<a href="http://www.hondaklubben.com/forum/index ... opic=49104" target="_blank">http://www.hondaklubben.com/forum/index ... c=49104</a>
kul att få lite förstärkning i göteborg (Y)
kul att få lite förstärkning i göteborg (Y)
kör:
SL1000 Falco, KTM 525, 91 Corvette & en grön 96 Civic 1,4is Sedan
Allt är till salu, det är bara en fråga om rätt pris..
201m: 10.08 116.5 km/h CRX VT
SL1000 Falco, KTM 525, 91 Corvette & en grön 96 Civic 1,4is Sedan
Allt är till salu, det är bara en fråga om rätt pris..
201m: 10.08 116.5 km/h CRX VT
- Regge
- Bil: Honda S2000
- Namn: Erik Regnell
- Been thanked: 1 time
Grattis till nyförvärvet!
Men ska du verkligen ha ett avgasystem, eller rakt rör (?) När du ska ha ungar i bilen. Det kommer låta helt sinnes sjukt mycket, ungarna kommer fan gråta ihjäl sig!
Men ska du verkligen ha ett avgasystem, eller rakt rör (?) När du ska ha ungar i bilen. Det kommer låta helt sinnes sjukt mycket, ungarna kommer fan gråta ihjäl sig!
KÖR:
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20
KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Golf GTi Clubsport-S -17
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20
KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
Hehe finns alldeles eminenta hörselkåpor för småttingar. Sedan har vi en V50 som familjebil också och barnen kommer väl primärt åka i denRegge skrev:Grattis till nyförvärvet!
Mvh Christian
-
Little Elk
- Namn: Fredrik Edin
Haha!
Det är rätt man ska inte ha barnen i sportbilen.
Sen så kan jag intyga i att en v50 gör långresorna riktigt trevliga så det e ju helt klart en bra andra bil.
BC III låter som sjutton. Jag hade det förut å tyckte det lät för mycket. Dock finns det en plugg som man enkelt sätter in och då kan man utan broblem köra runt barnen utan hörselkåpor. Det blir annars rätt så hög i baksätet annars...
Det är rätt man ska inte ha barnen i sportbilen.
Sen så kan jag intyga i att en v50 gör långresorna riktigt trevliga så det e ju helt klart en bra andra bil.
BC III låter som sjutton. Jag hade det förut å tyckte det lät för mycket. Dock finns det en plugg som man enkelt sätter in och då kan man utan broblem köra runt barnen utan hörselkåpor. Det blir annars rätt så hög i baksätet annars...
Ordförande
Nuvarande bil: Civic Type R -02
Tidigare bil: Civic Type R -04
Nuvarande bil: Civic Type R -02
Tidigare bil: Civic Type R -04
-
christer_carlsson
- Bil: Accord Type-S
- Namn: Christer Carlsson
Grattis,
Det är nog min kära trotjänare som du övertagit! Hmm, men min var en 02:a.
Köpt på scanauto? Kul att den hamnade inom klubben.
Fråga gärna om du vill veta mer om den, jag har haft den sedan 1000mil ungefär. Riktigt fräsh fortfarande.
Fick du lappen med alla modsen?
Mitt tips: vänta lite med avgaset tills du vet vilken nivå på ljud du vill ha...eller köp ett buddy club 4...eller köp mitt gamla som snart är till salu.
Fråga gärna om du vill veta mer om den, jag har haft den sedan 1000mil ungefär. Riktigt fräsh fortfarande.
Mitt tips: vänta lite med avgaset tills du vet vilken nivå på ljud du vill ha...eller köp ett buddy club 4...eller köp mitt gamla som snart är till salu.
Accord Type-S, <!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->Graphite grey<!--colorc--></span><!--/colorc-->, Special Edition 2008
Medlem #1538
Tidigare: CTR- milano red -02, såld, tack för den tiden :-)
Medlem #1538
bilal , han mear att hon blev sur .. inget annat.
Elvis
Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-
Driving :Honda civic type R CW FN2
äh alla vi är från olika håll från sverige o vi har olika ordval
så ta det med en nypa salt 
Elvis
- Dani
- Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
- Namn: Daniel Gabriel
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
BC III är ju som en viskning jämfört med BC Spec II, ta och köp ett BC Spec II om du vill ha ljud och MKT effekt.
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
Ber om ursäkt om du tog det fel. Det var inte min mening att trampa någon på tårna det första jag gör. Kan ju tillägga att min pappa kommer från Marocko. Så jag tog mig friheten att uttrycka mig lite som jag vill. Det finns en hel del uttryck som betyder att man blir sur/arg men det betyder inte att man inte har någon respekt. Men men... sorry.Biloz skrev:Okhehe
Mvh Christian
- Steffo

- Bil: Pilot EX-L 2016
- Namn: Stefan Blixt
- Has thanked: 26 times
Vad tusan, har du sålt din CTR Christer!? Det har gått mig förbi...christer_carlsson skrev:Grattis,
Vad är det som gäller nu då?
Välkommen hit Christian! Kul att du hittade in på HPC. Om det nu är Christers gamla du fått tag på , vilket är ganska troligt iom Quafie-diffbromsen så har du all historik på bilen nära till hands. Se till att bli betalande medlem och åtnjut alla fördelar detta innebär (såsom banträffar, rabatter på diverse företag och tillgång till medlemssidorna på forumet bland annat).
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Honda Pilot EX-L AWD 2016
-
christer_carlsson
- Bil: Accord Type-S
- Namn: Christer Carlsson
steffo.. jo, jag blev förvånad själv..men jag är honda trogen 
christian, det är en bra grund på den bilen om du ska trimma vidare...hoppas du gör det..
christian, det är en bra grund på den bilen om du ska trimma vidare...hoppas du gör det..
Accord Type-S, <!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->Graphite grey<!--colorc--></span><!--/colorc-->, Special Edition 2008
Medlem #1538
Medlem #1538
-
intothered
- Namn: Christian Homrighausen
Grattis till nya bilen! 
Ovanstående klipp låter som något jag skulle kunna tänka mig, men det beror ju lite på hur den låter på jämn gas (motorväg) också.
Någon i klubben som har något liknande?
Är det <a href="" target="_blank"> du menar?cell skrev:Har inte Spoon ett rätt grymt catback kit till ep3 ljudmässigt? tycks minnas jag sett ett klipp på youtube där ep3 med toda och spoon jämförs där jag älskade ljudet från spoon.
Ovanstående klipp låter som något jag skulle kunna tänka mig, men det beror ju lite på hur den låter på jämn gas (motorväg) också.
Någon i klubben som har något liknande?
Christian Homrighausen
- Regge
- Bil: Honda S2000
- Namn: Erik Regnell
- Been thanked: 1 time
Ja alltså... vill du ha ett avgasystem, som väcker ett helt vandrarhem på morgonen. Så är det ju klockrent!Dani skrev:BC III är ju som en viskning jämfört med BC Spec II, ta och köp ett BC Spec II om du vill ha ljud och MKT effekt.
KÖR:
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20
KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20
KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
- David Lundin
- Namn: David Lundin
Låter mer som det är en akustisk formare av ljudet, än en dämpare, av beskrivningen att döma 
Senast redigerad av David Lundin den 10 september 2008, 13:09, redigerad totalt 1 gånger.
-
Eisenhut

- Bil: Honda Integra
- Namn: Marcus Eisenhut
- Been thanked: 4 times
Ja alltså... vill du ha ett avgasystem, som väcker ett helt vandrarhem på morgonen. Så är det ju klockrent!Regge skrev:<!--quoteo(post=503611:date=9 Sep 2008, 15:17:27:name=Dani)--><div class='quotetop'>QUOTE(Dani 4 9 Sep 2008, 15:17:27) <a href="index.php?act=findpost&pid=503611"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->BC III är ju som en viskning jämfört med BC Spec II, ta och köp ett BC Spec II om du vill ha ljud och MKT effekt.
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
... När man är tre mil bort
Mvh/Marcus Eisenhut
Kör:
Honda Jazz -03
Honda Integra Si JRSC -94
Honda CR-V -17
Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic Tourer 1.8 Lifestyle -14
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
Kör:
Honda Jazz -03
Honda Integra Si JRSC -94
Honda CR-V -17
Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic Tourer 1.8 Lifestyle -14
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
- Dani
- Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
- Namn: Daniel Gabriel
- Has thanked: 7 times
- Kontakt:
Manligt
Kör man räserbil så gör man 
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
Tackar, avgiften kommer betalas vid löning. Ska bli spännandeSteffo skrev:Välkommen hit Christian! Kul att du hittade in på HPC. Om det nu är Christers gamla du fått tag på , vilket är ganska troligt iom Quafie-diffbromsen så har du all historik på bilen nära till hands. Se till att bli betalande medlem och åtnjut alla fördelar detta innebär (såsom banträffar, rabatter på diverse företag och tillgång till medlemssidorna på forumet bland annat).