element skrev:<!--quoteo(post=513354:date=5 Nov 2008, 20:42:59:name=Steffo)--><div class='quotetop'>QUOTE(Steffo 4 5 Nov 2008, 20:42:59) <a href="index.php?act=findpost&pid=513354"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->Realistiskt med CAI på en annars original motor är ca 7 hästar extra +- 2 typ. Mer vrid på mellanregistret är en märkbar förbättring.
Valkuken borde ge något liknande. +18 kusar kanske går att mappa fram med valkuk och K-pro jämmfört med en helt original motor, men då är det ju inte bara "kukens" förtjänst.
Hur som helst så är någon form av CAI ett MÅSTE på en K20. Det är som hasch är för ungdomar på glid, dvs instegsporten som ger mersmak för tyngre saker

.

okej, men ska jag lägga ner detta med kolfiber, köra på vanliga grejor som CAI? något annat man bör tänka på att göra när man monterar det? eller är det bara att slänga på och köra?
när vi ändå pratar filter, hur ofta rengör ni era? och hur gör ni? jag blåste bara rent mitt med tryckluft, har för mej man skall smeta på nån slags olja,??
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Nej, köp ett kolfiberkit du om du vill. Bara det suger kalluft!
Lite moddning krävs för alla CAI.
AEM behöver lite fix med innerskärmen för att få plats (såga hål eller helst värma och bocka till plasten med en fön)
Injen CAI av äldre modell behöver nog ingen mod alls när jag tänker efter (den modell som går över batteriet)
Injen CAI nya modellen behöver man ta bort ett kabelfäste på batterihållaren (borrmaskin behövs) samt samma mod som AEM CAI.
Passwords valkuk behöver man flytta batteriet till en annan plats samt ett nytt litet batteri för att det ska funka.
ITG Maxogen är ju lite mer än ett CAI. Det är en filterbox med kalluftsintag. Den tror jag inte behöver några mods, men den kostar också lite mer.