Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Racingabstinens
Hejsan.
Jag tror jag har drabbats av något som borde kallas racingabstinens. Mitt intresse för racingen växer mer och mer för var dag, vilket inte är bra, inte på vintern i alla fall! Jag vill börja tävla, i racing eller karting snarast möjligt och plöja varv efter varv på vilken bana som helst, bara jag får känna den där adrenalinkicken snart igen.
Kan ju tillägga, att jag aldrig tävlat i någon motorsport, egentligen enda racingupplevelsen jag varit nära är på vår senaste träff på Sturup, den 27/9 tror jag det var. Säsongs sista körning för oss klubbmedlemmar, och även min första. Att man fick blodad tand är ju i högsta grad milt uttryckt. Fick en kick som jag bara känt en uns av på de tre gånger eller så man har kört gokart i sitt liv. Nu sitter jag här i höst/vintermörkret och har dötrist. Bilen står inne i garaget och det finns inte så mycket att göra med den, inte heller finns pengarna till allt vad man skulle vilja göra med den. Säsongen är slut på alla håll och kanter och det finns inte mycket mer att göra än att sitta här på HPC och febrilt följa projekttrådarna bland andra. Funderar på att köpa en tv-spelsratt(dyrt) och börja lira Live for speed, för att se om det lugnar mina behov en aning, men är det så kul i längden?
Förhoppningsvis blir det lite inomhus gokart i Malmö i helgen, typ 220 kr för en kvart, men vad gör man inte för att stilla sina behov en stund? Vet att det finns många inbitna i klubben, hur f*n klarar ni er över vintern, när ni inte har råd att bygga flera månader i rad?
Det sista jag har att säga är om det finns någon här inne som vet hur man går tillväga för att börja tävla i någon slags racing eller karting, som inte är allt för dyrt. Helt enkelt någon form som inte kostar skjortan att hålla på med?
Folkrace kommer inte på fråga, då jag inte är ute efter att massera karosser eller sprätta grus.
Någon som har någon som helst idé vad man kan hitta på i min situation, tills den sköna våren kommer?
Behövde få skriva av mig lite, hoppas det är okej!
Mvh Jim, 18 år och förvirrad.
Jag tror jag har drabbats av något som borde kallas racingabstinens. Mitt intresse för racingen växer mer och mer för var dag, vilket inte är bra, inte på vintern i alla fall! Jag vill börja tävla, i racing eller karting snarast möjligt och plöja varv efter varv på vilken bana som helst, bara jag får känna den där adrenalinkicken snart igen.
Kan ju tillägga, att jag aldrig tävlat i någon motorsport, egentligen enda racingupplevelsen jag varit nära är på vår senaste träff på Sturup, den 27/9 tror jag det var. Säsongs sista körning för oss klubbmedlemmar, och även min första. Att man fick blodad tand är ju i högsta grad milt uttryckt. Fick en kick som jag bara känt en uns av på de tre gånger eller så man har kört gokart i sitt liv. Nu sitter jag här i höst/vintermörkret och har dötrist. Bilen står inne i garaget och det finns inte så mycket att göra med den, inte heller finns pengarna till allt vad man skulle vilja göra med den. Säsongen är slut på alla håll och kanter och det finns inte mycket mer att göra än att sitta här på HPC och febrilt följa projekttrådarna bland andra. Funderar på att köpa en tv-spelsratt(dyrt) och börja lira Live for speed, för att se om det lugnar mina behov en aning, men är det så kul i längden?
Förhoppningsvis blir det lite inomhus gokart i Malmö i helgen, typ 220 kr för en kvart, men vad gör man inte för att stilla sina behov en stund? Vet att det finns många inbitna i klubben, hur f*n klarar ni er över vintern, när ni inte har råd att bygga flera månader i rad?
Det sista jag har att säga är om det finns någon här inne som vet hur man går tillväga för att börja tävla i någon slags racing eller karting, som inte är allt för dyrt. Helt enkelt någon form som inte kostar skjortan att hålla på med?
Folkrace kommer inte på fråga, då jag inte är ute efter att massera karosser eller sprätta grus.
Någon som har någon som helst idé vad man kan hitta på i min situation, tills den sköna våren kommer?
Behövde få skriva av mig lite, hoppas det är okej!
Mvh Jim, 18 år och förvirrad.
Jim Hansson, Tomelilla. 076-8477392
Jim's Tuning - CPL Racing, Xenocron Tuning Solutions & Tegiwa Imports.
Mappning av bl.a. Hondata s300, K-Pro, Flashpro, Crome, BRE osv i 2WD bromsbänk.
Chippning av OBD1/OBD0 ECU. Ring eller PM för frågor.
Mappning av bl.a. Hondata s300, K-Pro, Flashpro, Crome, BRE osv i 2WD bromsbänk.
-
Mattias I
- Bil: Civic
- Namn: Mattias Ingvarsson
Jag vill också ha vår/sommar. Bankörning men framför allt SS är man redan sugen på. Plus att det ska bli kul att få glida hoj för första gången en sommar 
Live for speed är bra annars! Finns väl risk att vissa lessnar, jag gör det iaf efter ett tag.
Men Fege lessnar nog aldrig. Men så har han ett par WR också
Live for speed är bra annars! Finns väl risk att vissa lessnar, jag gör det iaf efter ett tag.
Men Fege lessnar nog aldrig. Men så har han ett par WR också
Mattias Ingvarsson, Kalmar
Passat -16
Civic Ek
Tidigare Hondor:
Accord diesel -06
Aquatrax F12X -06
Aquatrax R12X -06
CBR1000RR -06
Civic EK3 -00
CBR 1000RR -04
CBR 929rr -00
Crx VT -91 [b]SS - 1,25,66[/b]
Del Sol Esi -93
Passat -16
Civic Ek
Tidigare Hondor:
Accord diesel -06
Aquatrax F12X -06
Aquatrax R12X -06
CBR1000RR -06
Civic EK3 -00
CBR 1000RR -04
CBR 929rr -00
Crx VT -91 [b]SS - 1,25,66[/b]
Del Sol Esi -93
dom flesta sitter precis som du på forumet.... o många är sura o krängda o hugger på de minst lilla man kan o klagar o gnäller på de mesta
ne men blir ju en jäkla massa mek för oss i södervajdinge iaf med skitbilen som måste bli klar o de är en satans massa till o göra, bara hoppas på att vi hinner till april då våran säsong drar igång, vilket kommer bli sjuuukt spännande o lärorikt (hoppas jag), jag har faktiskt problem o få tiden o räcka till, blir jobba träna (skola) meka sova i typ den ordningen så sysselsättningen e de inget fel på :prop:
ne men blir ju en jäkla massa mek för oss i södervajdinge iaf med skitbilen som måste bli klar o de är en satans massa till o göra, bara hoppas på att vi hinner till april då våran säsong drar igång, vilket kommer bli sjuuukt spännande o lärorikt (hoppas jag), jag har faktiskt problem o få tiden o räcka till, blir jobba träna (skola) meka sova i typ den ordningen så sysselsättningen e de inget fel på :prop:
Senast redigerad av Koffe den 24 november 2008, 19:17, redigerad totalt 1 gånger.
-
Johan Östensson
- Namn: Johan Ostensson
Håller med Mattias, en bra racesimulator kan dämpa begäret!
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Läs på under vintern, inte internetbaserat endast utan beställ böcker, leta på alla håll efter kunskap om det du är intresserad av inom racing. Börja planera för nästa säsong redan nu. Har du kasst med stålar nu är det inget mot när säsongen drar igång. Räkna med att varje körning går loss på cirka 2000kr, så spara redan nu, och lägg hellre pengarna på att köra än saker till bilen.
Det enda man behöver för att börja köra är en stol, en hjälm och fräscha bromsar och däck. Inga coilovers, inget trim, inga r-däck. Stol är nog det man ska köpa först som inte är obligatoriskt ur säkerhetssynpunkt.
Plöj ned dina pengar på att köra istället för på saker.
Det enda man behöver för att börja köra är en stol, en hjälm och fräscha bromsar och däck. Inga coilovers, inget trim, inga r-däck. Stol är nog det man ska köpa först som inte är obligatoriskt ur säkerhetssynpunkt.
Plöj ned dina pengar på att köra istället för på saker.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
Skaffa en brud, in under täcket och töm din abstinens. :thumbup:
Only M Matters
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Funkar inte för mig i alla fall. Sex som substitut är överskattat. =)
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Haha klockrent sista inlägg, och jag håller med, fjällan kan va till hjälp för stunden, men inget som varar en längre tid. Scotte: Vet att det inte behövs massa prylar för att ha skoj på banan, men det som är så kul är att montera och skruva i alla dess former. Rostlagning står på schemat nu vilket kommer göra mig lite fattigare.
Bra tips dock att köpa hem några böcker och läsa. Tips?
Längtar också till att få prova på SS för första gången, hoppas man får chansen nästa år.
Bra tips dock att köpa hem några böcker och läsa. Tips?
Längtar också till att få prova på SS för första gången, hoppas man får chansen nästa år.
- Mordiiax
- Bil: Civic -15
- Namn: Johan Mähler
- Been thanked: 30 times
- Kontakt:
<a href="http://www.compello.se/forum/viewtopic.php?id=3909" target="_blank">http://www.compello.se/forum/viewtopic.php?id=3909</a>
Så gör vi, men det kanske är svårt i Ystad
Så gör vi, men det kanske är svårt i Ystad
Honda Civic Tourer -15
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
-
Jimmy
- Bil: Civic EG
- Namn: Jimmy Eriksson
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
har du Xbox 360 kan du snart joina HPC FORZA CHALLANGE som jag å nåra till här på klubben
tänkte dra igång, mer info kommer så småning om
Mvh Jimmy
tänkte dra igång, mer info kommer så småning om
Mvh Jimmy
www.JJizzle.com = Styggaste bloggen
www.garaget.org/jimmy_JDM
www.RubNScrape.com
Mordiiax - "ingen vits att försöka leka rik med orignalsaker när man ändå avslöjat att man är fattig genom att åka honda"
www.garaget.org/jimmy_JDM
www.RubNScrape.com
Mordiiax - "ingen vits att försöka leka rik med orignalsaker när man ändå avslöjat att man är fattig genom att åka honda"
- Asse
- Bil: Civic VTI EK4
- Namn: Erik Lindgren
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 6 times
5-papps cup eller Grand turismo.
Men personligen känner jag panik för att det kommer gå för snabbt tills maj, mycket med garage och bil som ska vara klart tills dess.
Men personligen känner jag panik för att det kommer gå för snabbt tills maj, mycket med garage och bil som ska vara klart tills dess.
"Isn't it nice when things just work?"
Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
Jag har funderat på det där, vad ska man göra på vintern.
Har kommit fram till att det finns rätt många gokart banor i Stockholm.
Så jag och några vänner har "vinter cup". Vi träffas varje månad på en annan inomhus bana och kör gokart.
Mellan träffarna.. ses vi för att träna inför de ordinarie race. Hur kul som helst på vintern!
Så jag och några vänner har "vinter cup". Vi träffas varje månad på en annan inomhus bana och kör gokart.
Mellan träffarna.. ses vi för att träna inför de ordinarie race. Hur kul som helst på vintern!
[b]<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->Civic Type-Röd<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b]
[b]<!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->マーティン-<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->[/b]
[b]<!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->マーティン-<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->[/b]
-
Jay-c
- Bil: Civic EJ9 -96
- Namn: Johannes Carlsson
nu har folk börjat dra igång skotrarna här uppe.. och snart kommer dom väl ploga isbana på nån sju, ganska skoj 
men tur man har en tävlingsbil att bygga fram till maj, stillar abstinensen lite iaf
men tur man har en tävlingsbil att bygga fram till maj, stillar abstinensen lite iaf
kör:
SL1000 Falco, KTM 525, 91 Corvette & en grön 96 Civic 1,4is Sedan
Allt är till salu, det är bara en fråga om rätt pris..
201m: 10.08 116.5 km/h CRX VT
SL1000 Falco, KTM 525, 91 Corvette & en grön 96 Civic 1,4is Sedan
Allt är till salu, det är bara en fråga om rätt pris..
201m: 10.08 116.5 km/h CRX VT
Blir det inte väldigt dyrt? Hörs som många körningar hit o dit.. Annars är det nog ett kanonalternativ :thumbup:mAbZ skrev:Jag har funderat på det där, vad ska man göra på vintern.
köp STCC spelet o en logitec g25 ratt så kan du öva på banorna 
Elvis
Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-
Driving :Honda civic type R CW FN2
Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-
Driving :Honda civic type R CW FN2
-
Koco
- Bil: Honda Civic VT
- Namn: Serif Koco
- Kontakt:
Längtar som satan till våren med, speciellt efter allt man gjort med bilen =) Men samtidigt skönt och ha tid och få gjort allt utan att man är typ tvungen o få ihop det på en vecka för det är en bankörning då =)
Så , vi ses till våren!! =)
Så , vi ses till våren!! =)
VW Pickup 97
Honda Civic 96- ek4 VTi
Fastway Honda CRF 250R
Yamaha R1 06-
Honda Civic VT-RR B18c/s80 Såld :( :( :( :( :( :( :'(
KTM 525 aka Supermotard (Såld)
Saab 93ss Aero(Brukis) (Såld)
Honda CBR600 F4i (Såld)
Honda CRF 450R (Såld)
Honda Civic 96- ek4 VTi
Fastway Honda CRF 250R
Yamaha R1 06-
Honda Civic VT-RR B18c/s80 Såld :( :( :( :( :( :( :'(
KTM 525 aka Supermotard (Såld)
Saab 93ss Aero(Brukis) (Såld)
Honda CBR600 F4i (Såld)
Honda CRF 450R (Såld)
STCC spelet verkar skoj, men aldrig att jag lägger ut så mycket pengar på en ratt som inte ens går att använda i riktiga bilen.Elvis_EG2 skrev:köp STCC spelet o en logitec g25 ratt så kan du öva på banorna
- David Lundin
- Namn: David Lundin
Köp en Driving Force Pro, vettigt alternativ som borde gå att få för under halva priset av G25. Fortfarande bra Force Feedback och upp till 900 graders rattutslag, men utan kopplinge och den manuella lådan (dock en spak för sekventiella växlingar).
Står att den är till PS2/PS3 men finns drivrutiner till och fungerar utmärkt på PC också.
Står att den är till PS2/PS3 men finns drivrutiner till och fungerar utmärkt på PC också.
David, du menar GT versionen av den eller? Eller du menar den som fanns innan för 1000 spänn typ? Den finns iaf inte kvar på logitechs hemsida.
- David Lundin
- Namn: David Lundin
Jag menar den som heter Driving Force Pro och inget annat 
Ser också att den saknas på Logitechs sida, men den går fortfarande att köpa: <a href="http://prisjakt.nu/produkt.php?p=218993" target="_blank">http://prisjakt.nu/produkt.php?p=218993</a>
Mycket prisvärd.
Ser också att den saknas på Logitechs sida, men den går fortfarande att köpa: <a href="http://prisjakt.nu/produkt.php?p=218993" target="_blank">http://prisjakt.nu/produkt.php?p=218993</a>
Mycket prisvärd.
-
Fege
- Bil: civic -91 k20
- Namn: Fredrik Gehammar
- Been thanked: 10 times
Ja Live for speed är riktigt skoj!
Finns både Torsdagsrace (torsdagar) och Swedish close combat cup (måndagar), rolig racing där de flesta kör schysst. Finns ett par på HPC som jag sett inne iaf, Ingvarsson och Östensson bla
. Fint och rejsa lite på vintern!
Två lite billigare klasser inom karting är Formel Yamaha och KF 3 tror jag klassen heter nu. Detta kör man ju inte på vintertid iof
Finns både Torsdagsrace (torsdagar) och Swedish close combat cup (måndagar), rolig racing där de flesta kör schysst. Finns ett par på HPC som jag sett inne iaf, Ingvarsson och Östensson bla
Två lite billigare klasser inom karting är Formel Yamaha och KF 3 tror jag klassen heter nu. Detta kör man ju inte på vintertid iof
Fredrik Gehammar
Kör: Civic -91 k20
Superstage: 1.20.90
Vinnare av TimeAttackNu Club Challenge 2019 🏆
Kör: Civic -91 k20
Superstage: 1.20.90
Vinnare av TimeAttackNu Club Challenge 2019 🏆
Blir det inte väldigt dyrt? Hörs som många körningar hit o dit.. Annars är det nog ett kanonalternativ :thumbup:Jim_H skrev:<!--quoteo(post=516515:date=24 Nov 2008, 21:53:16:name=mAbZ)--><div class='quotetop'>QUOTE(mAbZ 4 24 Nov 2008, 21:53:16) <a href="index.php?act=findpost&pid=516515"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Nä... racet kostar ca 350/pers när man kör träning, kval och final.
Separat träningen vid drop-in brukar gå på ca 200 kr för ca en kvart.
Så säg 550 kr - som en tankning
Jag har i alla fall inga problem att samla ihop 20 pers varje månad.
Då är det maximalt kul- 2 grupper i kvalet och sen 2 finaler B och A.
[b]<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->Civic Type-Röd<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b]
Hörs bra! Dessa klasser, finns det så man kan köra med andra nybörjare o så? Hade ju varit skitskoj med typ en korpen-liga i karting om de nu finns. =)Fege skrev:Ja Live for speed är riktigt skoj!
Finns både Torsdagsrace (torsdagar) och Swedish close combat cup (måndagar), rolig racing där de flesta kör schysst. Finns ett par på HPC som jag sett inne iaf, Ingvarsson och Östensson bla. Fint och rejsa lite på vintern!
-
Ejan
- Bil: Ford Fiesta 2010
- Namn: Erik Leander
spela racinglir på nån konsoll eller datorn eller varför inte skaffa en billig bakhjulsdriven bil och ut och ha kul i snön...det funkar bra för mig iaf
, man blir aldrig för gammal för att åka på bredden :prop:
------------------------------------------
1999 Honda Integra Type R - 208bhp - SÅLD
Kör numera Ford Fiesta ST´05
1999 Honda Integra Type R - 208bhp - SÅLD
Kör numera Ford Fiesta ST´05
på vinterhalvår brukar jag bygga motor+låda osv samt samla på sig information om allt som kan hjälpa dig för sesången....plugga o skruva med andra ord....
jag har problem på andra hållet, att vintersesången är för kort så att man inte hinner...men sen är det svårt att få tummen ur ibland ju =)
jag har problem på andra hållet, att vintersesången är för kort så att man inte hinner...men sen är det svårt att få tummen ur ibland ju =)
Johan Grönberg
Överladdning är bara en kompensation för flödesmisstag
Överladdning är bara en kompensation för flödesmisstag
mm men du börjar mecka o bygga motor 1 vecka innan emmaboda börjar, snabbeper =)
men håller me lite, denna vintersäsongen kunde gärna vart några månader till, får hoppas man hinner ändån
men håller me lite, denna vintersäsongen kunde gärna vart några månader till, får hoppas man hinner ändån
Michael Grönberg
Helsingborg
R32 Gtr -94 2011 ska det gå fort
skylift r32 gtr -90 10,97 212km/h 2008
Helsingborg
R32 Gtr -94 2011 ska det gå fort
skylift r32 gtr -90 10,97 212km/h 2008