Den billiga Type:ren som såldes.

ENBART för motorrelaterade topics
Mangi
Bil: Civic MB6
Namn: Magnus Lindholm

sökte lite och hittade den här annonsen också. vet int om det e till nån hjälp men samma mobil nummer iaf som i 525:ans

<a href="http://www.traderamotor.com/showObject. ... faice_lift_" target="_blank">http://www.traderamotor.com/showObject. ... e_lift_</a>
boltis
Kontakt:

Kan intyga att de bilderna är tagna i Ängelholm. Samma ställe som bilförmedlingen här i stan alltid fotograferar sina bilar typ.

Edit: http://www.bilformedlingen.com och väl sedan Ängelholm så kan ni se att det är från samma ställe.
Senast redigerad av boltis den 5 december 2008, 10:24, redigerad totalt 1 gånger.
Saab 9-5 Kombi 2.3t -2003
Vector + Pilotpaket

http://www.boltis.se
Krister

Något säger mig att bilderna bara är tagna på internet från andra annonser... varför skulle en bedragare bemöda sig med att ta egna kort liksom.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"

Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
and1
Bil: Civic VT
Namn: Cuong Nguyen
Been thanked: 1 time

Adio: har anmält till Blocket ;)
Honda ATS-06
Honda Civic -92
Aidin
Namn: Aidin Afroozmehr

And1 riktigt bra jobbat. Kan vara samma skojare som håller på! bara att anmäla alla sådana annonser till blocket för någon gång gör killarna som annonserar ut ett fel och skriver in sin information och då åker dem fast. Blocket sparar ju viss information som inte kommer med i annonsen.
FonziE

Aidin skrev:And1 riktigt bra jobbat. Kan vara samma skojare som håller på! bara att anmäla alla sådana annonser till blocket för någon gång gör killarna som annonserar ut ett fel och skriver in sin information och då åker dem fast. Blocket sparar ju viss information som inte kommer med i annonsen.
testa ringa om det är samma skojjare så hör du det på rösten?
Aleksandar Petrovic
Aidin
Namn: Aidin Afroozmehr

De är med största sannolikhet <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->xxx<!--colorc--></span><!--/colorc--> av de uppgifter jag fått av andra som blivit utsatta för samma saker. Jag ringde från dolt nr men så fort de hörde att det var ja blev jag klickad.
Senast redigerad av Aidin den 5 december 2008, 16:07, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
fonzeka
Bil: S2000
Namn: Anders Westlund
Has thanked: 7 times
Been thanked: 58 times

Spekulationer om etnisk härkomst har fortfarande inget på forumet att göra så lägg ner den diskussionen nu.
Senast redigerad av fonzeka den 5 december 2008, 16:10, redigerad totalt 1 gånger.
Tahiti

Många brukar snacka om att polisen inte gör något osv. Det är skitsnack. Tro inte på Josefsson och hans polare i svallerpressen.
Visst, ett enskilt fall kan sluta med "brist på bevis" etc, men i slutändan kommer de här killarna åka fast. Den information du lämnar kan vara det sista de behöver för att knyta ihop säcken. Detta är organiserad brottslighet och ingenting polisen rycker på axlarna åt. Däremot kommer aldrig DU att få veta vad de kommer fram till och då tror du att "dina" skojare klarat sig.

Som lärare i ett socialt belastat område blir jag lite oroad över snacket "ragga-ihop-polare-och-åk-och-knacka"-snacket. Ni ska fasen veta att en del av de här killarna inte är någon man vill besöka.
Några Hondatastyle insugspackningar kvar. B18, K20, D16. Volvo B23. Nissan SR20DET
Användarvisningsbild
Jonny
HPC Guld Medlem
Namn: Jonny Lakemountain
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Verkar stämma att man är allt för godtrogen om folket i detta land..
Jag var igår på väg ner till Göteborg för att återta pengar å ställa saker till rätta, men tack vareett telefonsamtal till dennes moder så lyckades det lösa sig.
Herr Jonny va sjukt arg igår kan upplysas.

Otroligt tråkigt vart det är på väg...
Honda Civic Type R -15
superyll

Krister skrev:<!--quoteo(post=517635:date=2 Dec 2008, 23:02:33:name=mAbZ)--><div class='quotetop'>QUOTE(mAbZ 4 2 Dec 2008, 23:02:33) <a href="index.php?act=findpost&pid=517635"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec--><!--quoteo(post=517592:date=2 Dec 2008, 20:38:28:name=Krister)--><div class='quotetop'>QUOTE(Krister 4 2 Dec 2008, 20:38:28) <a href="index.php?act=findpost&pid=517592"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->Aidin: Sluta be folk som jobbar på bank att hjälpa dig ta fram uppgifterna, det är olagligt (att ge ut uppgifterna alltså).
Lätt för dig att säga, men vad ska man göra när saken läggs ned? Stå och se bedragaren skratta?

Stå på dig, Aidin!
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Klart det är lätt för mig att säga, jag skulle aldrig gå runt lagen och be andra begå lagbrott som i slutändan kan kosta personen jobbet... men du kanske har mindre skrupler.

Bättre att ge kontonumret till polisen som själva har resurserna att få fram vem kontot tillhör, det är bara sjukt naivt att tro att polisen inte tar fram den informationen själv.

Aidin: jag hade gjort precis som du.. tagit reda på vems kontot är på något sätt..Sen hade jag skött saken sj
Du kan inte lita på polisen i dagens samhälle.. Dem har fullt upp med att fika och fånga folk som cyklar utan lysen....
Yll Ramadani
Användarvisningsbild
Mordiiax
Bil: Civic -15
Namn: Johan Mähler
Has thanked: 4 times
Been thanked: 30 times
Kontakt:

<a href="http://allehanda.se/start/solleftea/1.392411" target="_blank">http://allehanda.se/start/solleftea/1.392411</a>
Sånt här har polisen resurser till, jaga otrimmade moppar alltså... Nästan humor :D
Honda Civic Tourer -15
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
EcciBaka
Bil: Civic Aerodeck 1,8vti -00
Namn: Alexander Rothberg
Kontakt:

polisen har inte resurser nog. så är det bara. folk som "cyklar utan lysen" är inget resusrskrävande iom att de påträffas under polisens reguljära patrullering. Man skall inte förväxla trafikpoliser med hela poliskåren... det är ungefär som att säga att parkeringsvakter gör samma sak som utryckningsväktare. Och händer det något allvarligt, kan jag med egen erfarenhet säga att de struntar fullständigt i om nån cyklar med lyset avstängt eller kör runt i en avställd bil.

jag säger som innan, en organiserad grupp vigilantes för sådanthär skulle jag bejubla. Sveriges lagar och resurser skyddar brottslingar på tok för mycket.
------------------------
"Fighting in forums is like competing in the special olympics,
eaven if you win, you are still retarded..."
------------------------
Tobbera

Det var väll på tapeten med medborgargarde för typ 10 år sedan. Har för mig att de gjorde en dokumentär på TV om det. Ett område som tröttnat på bilinbrott och dylikt skapade att garde beväpnade med motorsågar som de jagade iväg slöddret med. Det är vad jag kallar effektivt. Heder åt de som tar initiativ.
Honda XL350 -84
Mercedes SLK 200 -06
Toyota MR2 2.0i -93
Krister

Ursäkta mig nu men hur jävla korkade får man bli om man sitter och påstår att ett medborgargarde är rätt väg att gå, att det är all heder åt de och att ni stöttar det helhjärtat!!!

Visst, ni personligen kanske har bra moralkod, etik och personliga värderingar, men det betyder inte att resten av er folkmob som ni ger all er heder åt har det.

Pinsamt!

Kör:
NeMoo
Bil: Civic ek3
Namn: Robert Rodinsson

Jag tycker det fattas minst ett "de facto" i ditt inlägg Krister ;)
Nuvarande bilar:
Civic Ek3 -96 Oldskool...
Luder BB6 -98 händer inte så mycket..
Civic Ep2 -04 Går snålare men skramlar mer
Civic FK2 -10 wa wa wee wa wa

Gamla bilar;
Accord -00 *såld*
Civic Ek3.5 -96 Dumt att sälja
Civic ED7 -89 Boyakasha
Tobbera

Polisen har uppenbarligen inte resurser att stävja brottsligheten i landet. Jag ser inget negativt i att de får hjälp. Jag säger dock inte att ett gäng omdömeslösa kåkfarare ska ut och skipa deras sk "rättvisa".
Honda XL350 -84
Mercedes SLK 200 -06
Toyota MR2 2.0i -93
Användarvisningsbild
Steffo
HPC Medlem
Bil: Pilot EX-L 2016
Namn: Stefan Blixt
Has thanked: 26 times
Been thanked: 10 times

Var finns Batman när man behöver honom?

Ner med demokratin tycker jag. En upplyst despot som styr för folkets och människors bästa och inte för egen vinning är den bästa lösningen för ett lyckligt liv för så många som möjligt!
Jag är allvarlig faktiskt, men problemet är att det i princip är en omöjlighet eftersom despoter alltid får storhetsvansinne förr eller senare och då rasar utopin.

Back to topic! :angry:
Senast redigerad av Steffo den 18 december 2008, 14:16, redigerad totalt 1 gånger.
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Krister

Steffo: På samma sätt så är kommunismen en underbar utopi om det bara hade funkat. Men mänskligheten är inte kompatibel för det och därmed funkar det inte.

Kör:
Gladen

Haha, ja ni ger oss andra kul läsning iaf.
076 799 25 11
ALIVE.SE
Bahnwaffe
Användarvisningsbild
luckan
Namn: Daniel Lukjanovic

Fattar ni inte att vi inte behöver Batman??? Vi behöver Superman....

Nä, d börjar inte alls spåra ur....

Länge leve idén om kommunism, måtte ingen försöka sig på det på riktigt..........

Mvh,
superyll

Asså den här/ dem här människorna som har lurat AIDIN på pengar har med all säkerhet lurat flera andra..
Kom igen vem hade inte köpt en CTR 70kr. Fats jag äger en redan hade jag nog sneglat på en till för 70..

Ni har ju hittat fler andra annonser som ser skumma utt.. Som tross vara samma människa..
Den/Dem kommer ju fortsätta om man inte gör något åt det..

Jag håller med om att polisen i Sverige har alldeles för många lagar emot sig..
Men dem förtjänar det..!!!
Yll Ramadani
mijansso

Tobbera skrev:Det var väll på tapeten med medborgargarde för typ 10 år sedan. Har för mig att de gjorde en dokumentär på TV om det. Ett område som tröttnat på bilinbrott och dylikt skapade att garde beväpnade med motorsågar som de jagade iväg slöddret med. Det är vad jag kallar effektivt. Heder åt de som tar initiativ.
I det fallet så var ju en av medlemmarna dömd för bilinbrott samt en annan medlem var anhållen/häktad (vet ej om han blev dömd) för att polisen hittade stöldgods ifrån ett villainbrott i hans bil vilket gör det hela löjligt.
Mikael Jansson - Medlem #97
Ronneby - Blekinge
Honda S2000 -05
M Scotte
Namn: Martin Scotte
Has thanked: 4 times
Been thanked: 37 times
Kontakt:

Jag anser att allt som sträcker sig utöver "Mammor och Pappor på Stan" är staten/kommunens ansvar att upprätthålla, inte enskilda privatpersoner i en eller flera grupperingar.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
EcciBaka
Kontakt:

anser inte att det skulle behövas en grupp vigilantes, men som lagarna ser ut idag så är fanimej frågan om det inte skulle vara bra. vad som BEHÖVS är mer resurser till poliser och en omskrivning av lagarna, sverige är helt enkelt på tok för "humanitärt" så att den hederliga delen av befolkningen får lida. Och så läng det är så, så tycker jag det är så jävla illa att dessa människor inte får sota för det de gör på något som helst sätt. Det är en situation som inte går att resonera sig ur, det behövs helt enkelt hårdare straff, mycket hårdare straff. Jag menar som tidigare sagt, när de kan bedriva brottslig verksamhet och kunna RÄKNA med att fallen läggs ner.
------------------------
------------------------
Krister

Scotte: Håller fullständigt med.

Eccibaka: Kan du inte ta diskussionen om hårdare straff med Smacke så kan han förklara lite lätt vad hans polare (eller vem det nu var) som spenderat en del tid inne har sagt... eller så söker du, tror det skrevs bra om straffen i Sverige här på forumet för några år sedan.
Kontentan av det hela var, om du har en person som begått ett brott så får personen sitta av det i fängelse (förhoppningsvis) och om man då gör så att dessa fängelser blir mer som vi ser på amerikanska filmer så är det rätt grymma fängelser vi snackar om... skulle du då vilja bo granne med den personen när han suttit av tiden? Eller skulle du då vilja ha gett personen en human tillvaro med studier i fängelset som då gett honom större möjligheter att lämna det kriminella bakom sig och då bo granne med dig?

Kör:
Användarvisningsbild
Yobaman
Bil: Civic Aerodeck MB8 -98
Namn: Fredrik Tennberg

Tobbera skrev:Det var väll på tapeten med medborgargarde för typ 10 år sedan. Har för mig att de gjorde en dokumentär på TV om det. Ett område som tröttnat på bilinbrott och dylikt skapade att garde beväpnade med motorsågar som de jagade iväg slöddret med. Det är vad jag kallar effektivt. Heder åt de som tar initiativ.

Vet inte om motorsåg är det bästa valet i en närstrid, kanske i "Night of the living dead" men i verkligheten känns det jävligt konstigt om det kommer ett gäng med motorsågar och jagar låsdyrkarLasse genom stan, rädd lär han iofs bli.
Nuvarande: Civic Aerodeck MB8 -98
2008-2014 Civic Type-R EP3 2003
EcciBaka
Kontakt:

Krister: klart har du rätt i det du säger det är jag medveten om, men jag tycker ändå inte situationen är hållbar. Visst vill jag att de ska rehabiliteras och kanske vinka till dem på morgonen och prata om vädret när man hämtar posten på morgonen, men samtidigt tycker jag att det är extremt fel att offren för brotten ska få lida för det. Om någon dödar mitt barn med vilje t.ex. så förtjänar helt enkelt inte den personen en extra chans i mina ögon. extremexempel ja, men straffen bör ställas i relation till dådet, nu är det på det stora hela offren för brottet som straffas. Säger inte att man skall låsa in en person som snott en bil i ett rum av betong och prygla människan i två år, mer att det verkligen borde skärpas. Brottslingar ska INTE kunna gå runt o göra brott och räkna med att fallen läggs ner och om det inte gör det, att straffet ändå knappt känns.
------------------------
------------------------
Tobbera

Yobaman skrev:<!--quoteo(post=520105:date=18 Dec 2008, 08:40:26:name=Tobbera)--><div class='quotetop'>QUOTE(Tobbera 4 18 Dec 2008, 08:40:26) <a href="index.php?act=findpost&pid=520105"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->Det var väll på tapeten med medborgargarde för typ 10 år sedan. Har för mig att de gjorde en dokumentär på TV om det. Ett område som tröttnat på bilinbrott och dylikt skapade att garde beväpnade med motorsågar som de jagade iväg slöddret med. Det är vad jag kallar effektivt. Heder åt de som tar initiativ.

Vet inte om motorsåg är det bästa valet i en närstrid, kanske i "Night of the living dead" men i verkligheten känns det jävligt konstigt om det kommer ett gäng med motorsågar och jagar låsdyrkarLasse genom stan, rädd lär han iofs bli.

Förmodligen det som är meningen.
Honda XL350 -84
Mercedes SLK 200 -06
Toyota MR2 2.0i -93
Användarvisningsbild
Yobaman
Bil: Civic Aerodeck MB8 -98
Namn: Fredrik Tennberg

Jo men det känns lite töntigt, "Nu ska jag bara smörja motorsågen sen kan jag ut och jaga brottslingar"..

Om brottslingen då har en pistol så har de ju inte mkt att sätta till därav det urdåliga valet av vapen, sen finns det väl ingen frisk människa som sågar i andra människor med motorsåg heller så jag förstår inte riktigt idén med det hela.
Nuvarande: Civic Aerodeck MB8 -98
2008-2014 Civic Type-R EP3 2003
Skriv svar