Honda räddar världen!

Här lägger vi upp bilder & filmer, dock EJ eftersnack!
Kategoriregler
Bilder och filmer från träffar lägger du under eftersnackskategorin, ej här.
Användarvisningsbild
Joakim Olsson
Bil: S2000
Namn: Joakim Olsson

<a href="" target="_blank">

:)
Användarvisningsbild
Martin_M
Styrelsen Gold
Bil: del Sol K24
Namn: Martin Mogren
Has thanked: 63 times
Been thanked: 22 times
Kontakt:

FCXen tror jag skulle sälja enormt om den blev serieproducerad. kostar ju en del just nu. så de får sänka produktionskostnaden markant.

Jag skulle lätt kunna ha en vätgasbil och köra runt i framtiden.
Bil:
Honda del Sol -95
Honda CR-V 1.6D -16
Användarvisningsbild
Asse
Bil: Civic VTI EK4
Namn: Erik Lindgren
Has thanked: 1 time
Been thanked: 6 times

Verkar ju helt underbar :)
Detta borde vara den rimliga lösningen på "oljebristen".
"Isn't it nice when things just work?"

Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
Elvis_EG2
Namn: Elvis

sjukt bra jobbat av honda, vet dock inte vad bilen kostar ,eller kostar att producera ,men som jay leno säger , sånna här bilar kommer rädda våra bus bilar helt klart! hade lätt kunnat tänka mig att äga en sådan som vardags bil
Elvis

Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-

Driving :Honda civic type R CW FN2
Matsu

Det är sånna här nyheter som gör att man kan vara en stolt honda ägare! Även skådespelaren Jamie Lee Curtis kör Clarity.
Honda :worthy: :thumbup: :)
Mattias "Racke" Rahkolin

Nu: Seat Leon FR 1.8T -05
EX: Civic EK4 VTI - 00
EX: Civic EJ2/Coupe - 95
M Scotte
Namn: Martin Scotte
Has thanked: 4 times
Been thanked: 36 times
Kontakt:

Glöm inte vem som är pionjären när ni pratar om miljöbilar med era vänner! Vätgasbilar är framtiden, alla andra påståenden är bara ren okunskap. De dissar elbilar hårt i filmen, på helt korrekt punkter.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Lars P
Styrelsen
Bil: EK4 K20
Namn: Lars Palmgren
Has thanked: 1 time
Been thanked: 9 times
Kontakt:

Låter ju väldigt bra :)

De påstog ju att den skulle kosta lika om inte mindre än liknande bensinbil så hoppas de går att serietillverka snart.

Jag vill ha en iaf
076-1174430
Lars@allbilskroten.se

Honda EJ1, K24 Swap
NSX NA1 CW
Accord -93 Ombyggd till biltransport
Accord -80
CR-V RD1 -98
Accord CL9 Type-S -08
osv....
Användarvisningsbild
Steffo
HPC Medlem
Bil: Pilot EX-L 2016
Namn: Stefan Blixt
Has thanked: 26 times
Been thanked: 10 times

När jag gick i sexan på mellanstadiet (typ -88) skrev jag ett litet arbete på vätgasmotorer utifrån en artikel i Illustrerad Vetenskap. Sedan dess har jag väntat på att det ska komma något annat än prototyper. Då handlade det iofs om förbränningsmotorer om jag minns rätt, men verkningsgraden är säkert vassare på Hondas koncept. Kul att de har börjat kränga några ex till filmstjärnor och andra kändisar i Californien. Förhoppningsvis rullar det på från och med nu!
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Anton

jag undrar hur länge Egentligen den tekninken har funnits, det känns ju lite grann som att dom sugit på det ett tag. för den verkar ju riktigt bra, denutvecklade väl 130 hk.
jag skulle då verkligen kunna ha en vätgasbil, om den kostar som en vanlig
crx vtec TURBO!!

Anton Rönnkvist
Västerbotten Umeå

[b]Säljes insug, mm[/b] <a href="http://www.hondaklubben.com/forum/index.php?showtopic=36562" target="_blank">http://www.hondaklubben.com/forum/index.php?showtopic=36562</a>
-----------------------------------------------------------------------
<!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->[b]Torque is only good when you're pulling shit.[/b]<!--sizec--></span><!--/sizec-->
YASH
Kontakt:

Sjukt bra att Honda tagit iniativ.
Men så länge det finns företag som går vinst av att folk tankar bensin så kommer bensinbilar att dominera marknaden. Olja styr världen.
Only M Matters
EcciBaka
Bil: Civic Aerodeck 1,8vti -00
Namn: Alexander Rothberg
Kontakt:

olja styr världen kanske inte så länge till. om vätgasbilarna blir billiga och effektiva nog... så kommer fler och fler skaffa och vätgas kommer stå för det oljan står för idag. De har troligtivis sugit på tekniken för att inte släppa den för tidigt. för att kunna slå in på marknaden o "vinna" över bensinbilarna så måste tekniken vara billig och effektiv nog för att folk skall vilja köpa den och etablera marknad.
------------------------
"Fighting in forums is like competing in the special olympics,
eaven if you win, you are still retarded..."
------------------------
Junior

Detta kallar jag en miljö bil

Gryt jobbat!
NU: CTR Turbo

Bmw m3 3,2
Lancer Evo 2
Impreza sti 2003
Dc2 K20/k24
Crx Vt b18c Mfl..

Mvh Junior Shahin
Featherweight
Bil: Toyota Corona 1970 (sorry)
Namn: Fredrik Jonsson

ja detta är verkligen framtiden.. hoppas jag.. men borde det inte regna mer om alla bilar skulle släppa ut vatten:P?
Toyota Corona HT Mark II 1970

Prelude VTI -97 (såld)
Civic EJ9 -97 (såld)
CRX VT B18c6 -91 (skrotad)
Honda Civic Lsi -93 (såld)
Nissan Micra -87 (såld)
Användarvisningsbild
LinusE
Bil: Civic Type R
Namn: Linus Eriksson
Been thanked: 3 times

klockrent...

kan sägat att "vill ha" begäret bölev större än någon ek eller k20 kan få mig att få just nu.
men som så många säger. synd de kommer ta en genration till innan de blir verklighet :(
Senast redigerad av LinusE den 18 december 2008, 20:20, redigerad totalt 1 gånger.
Linus Eriksson
#828 Skåne/Löberöd
---------------------------------
PatrikGBG
Bil: FN2/CW2
Namn: Patrik Andersson

hur står sig framställning av v'tgas, från natur till pump, mot bensin?
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic

Urgammal
Antonio
Kontakt:

Det jag är mest nyfiken på, är inte hur miljövänligt det hela är. Men hur har man gjort för att få det hela säkert?
Det är ju en Zeppelinare på hjul. Kan ju bli duktiga explosioner om man smäller tillräckligt mycket. Är tanken uppbyggd som svarta lådan i flygplanen? ;)
Antonio Pozzi
Användarvisningsbild
Joakim Olsson
Bil: S2000
Namn: Joakim Olsson

Bilen är givetvis noggrant testad, och minst lika säker som en bensindriven bil.

Här är lite kort info:
<a href="http://automobiles.honda.com/fcx-clarit ... afety.aspx" target="_blank">http://automobiles.honda.com/fcx-clarit ... ty.aspx</a>
Senast redigerad av Joakim Olsson den 19 december 2008, 09:23, redigerad totalt 1 gånger.
Antonio
Kontakt:

Jo, jag fattar att man har tänkt på det självklart. Men det är fortfarande en Zeppelinare. När bilen får några år på nacken ska man veta att alla säkerhetsventiler o säkerhetssystem verkligen fungerar också.
Antonio Pozzi
M Scotte
Kontakt:

Det är en Honda, inte något Europeiskt halvmesyr.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
PatrikGBG
Bil: FN2/CW2
Namn: Patrik Andersson

ingen som vet nåt om min fråga?
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic

Urgammal
Antonio
Kontakt:

M Scotte skrev:Det är en Honda, inte något Europeiskt halvmesyr.
Så nu har Honda fått fram 100% felfria bilar som är evighetsmaskiner som aldrig kommer att gå sönder?
Tiden äter upp allt, inkl Hondaprodukter.
De har säkert tänkt på detta, men som jag skrev, jag är nyfiken på hur de har löst det hela.
Antonio Pozzi
EcciBaka
Bil: Civic Aerodeck 1,8vti -00
Namn: Alexander Rothberg
Kontakt:

antonio: jag tror och har för mej att jag har hört att tanken är fyllt med nåt som ska förhindra explosioner på det sättet. men det kan jag lika gärna dragit ur röven... nån som kan konfirmera eller dementera?
------------------------
"Fighting in forums is like competing in the special olympics,
eaven if you win, you are still retarded..."
------------------------
Flygare
Kontakt:

M Scotte skrev:Glöm inte vem som är pionjären när ni pratar om miljöbilar med era vänner! Vätgasbilar är framtiden, alla andra påståenden är bara ren okunskap. De dissar elbilar hårt i filmen, på helt korrekt punkter.

Host host

<a href="http://www.teknikensvarld.se/provkornin ... /index.xml" target="_blank">http://www.teknikensvarld.se/provkornin ... dex.xml</a>
<a href="http://www.garaget.org/?car=30319" target="_blank">CRX VT-<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> <!--coloro:#708090--><span style="color:#708090"><!--/coloro-->2022cc<!--colorc--></span><!--/colorc--></a>

<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro--><!--fonto:Impact--><span style="font-family:Impact"><!--/fonto--><!--fonto:Arial Black--><span style="font-family:Arial Black"><!--/fonto--><!--coloro:#708090--><span style="color:#708090"><!--/coloro-->B20 N/A IS THE SHIT! SÅÅÅÅLD<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--fontc--></span><!--/fontc--><!--fontc--></span><!--/fontc--><!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->"Friends don't let friends roll on rotas"<!--colorc--></span><!--/colorc-->

<!--fonto:Impact--><span style="font-family:Impact"><!--/fonto--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro--><!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->D<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->T<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->M<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--colorc--></span><!--/colorc--> S<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->q<!--colorc--></span><!--/colorc-->u<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->a<!--colorc--></span><!--/colorc-->d<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--colorc--></span><!--/colorc--><!--fontc--></span><!--/fontc-->
M Scotte
Kontakt:

Vad har denna bil med en bränslecellsbil att göra, mer än att drivmedlet råkar vara samma? Vätgas är bara lösningen om den används tillsammans med bränslecellstekniken, annars är det som vilket alternativa drivmedel som helst.

Daniel: Förstår ironin mot BMW, för även du är medveten om att Honda är rätt mycket längre fram i framtidstekniker än BMW på just fordon med minimal miljöpåverkan.
Senast redigerad av M Scotte den 21 december 2008, 00:40, redigerad totalt 1 gånger.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Användarvisningsbild
Steffo
HPC Medlem
Bil: Pilot EX-L 2016
Namn: Stefan Blixt
Has thanked: 26 times
Been thanked: 10 times

Fördelen med BMW:s lösning är ju att man kan använda den under en övergångsperiod när vätgas inte finns att få tag på i annat än storstäder tex.
Det är ju en enorm fördel i sig, men verkningsgraden blir väl inte som i en bränslecellsbil? Att köra med -253 grader i termosen måste ju kräva en del energi också för att hålla skiten kallt. Men riktigt skönt att det börjar ramla in lite mer vätgasfrivna bilar nu! Jag är utless på etanol som "miljöbränsle".
Senast redigerad av Steffo den 22 december 2008, 23:53, redigerad totalt 1 gånger.
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
adio
Bil: Del Sol
Namn: Erik Rådström

Jag tror inte det krävs alls mycket energi för att hålla det kallt, trycket har en avgörande betydelse också för att hålla det flytande.
Erik Rådström

SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
iqbad
Namn: Eric Andrén

PatrikGBG skrev:hur står sig framställning av v'tgas, från natur till pump, mot bensin?
Har ar du inne pa nat tankvart. En vatgasbil ar ine mer miljovanlig an det satt som man tillverkat vatgasen pa. Om energin kommer fran elnatet (om vi nu pratar europa med fri handel av el) sa ska man egentligen rakna pa att detta ar marginal-el och saledes kommer fran kolkraftverk i tyskland. Saledes ca: 30% effektivitet och en hel del utslapp. (anledingen till att man ska rakna sa ar att om du inte hade anvant elen till din bil, kunde den rena el som tillverkats av svenska karnkraftverk eller vattenkraftverk anvants till att driva saker i tyskland da vi har fri elmarknad. Da hade de inte behovt anvanda sina kolkraftverk)

Nu har jag inte sett filmen, men en elmtor har 96-97% effektivitet, far man verkligen sa hog effektivitet genom att forst sla isar H2O och sedan satta ihop det igen i en forbraningsmotor? De flesta forbranniingscykler (otto, diesel, rankin..) har avsevart lagre totaleffektivitet.
Audi TT-RS 2010 400hk
Audi A6 3.0TFSI 400hk
BMW M3 Coupé 2003 -Såld
Audi S4 2010 400hk -Såld
Honda S2000 2004 - Såld
M Scotte
Kontakt:

Kan ju delvis beror på att det inte är någon OTTO-motor involverad alls. Hade det varit gammal teknik hade någon annan kunnat ta åt sig äran, men rena vätgasbilar med OTTo-motor är inget nytt.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Skriv svar