jo.. håller med många av er här..men som köpare vill man veta dessa brister på förhand innan man åker 30 mil enkel resa för att titta/hämta bilen.. det var inte lätt att avstå från köpet eftersom jag var 99.9% säker/förberädd att få bilen med mig hem.
och argumentet -det är en gammal bil köper jag inte
man ska få vad man betalar för.. oavsett ålder.. man får givetvis ha vissa saker i åsittning när man tittar på äldre bilar.. men köper jag en bil för 30.000.- förväntar ju inte jag mig att behöva lacka om 85% av bilen för att få den körduglig utan att skämmas för bilen, samt drännera bagageutrymmet med vattenpump så snart lite vatten faller från himlen.. heller inte byta en framruta för x antal 1000 lappar.
asså.. luktade skojjare 1000 mil.. därför avstod jag från bilen.. allt lät jätte bra när jag pratade med honom.. men varför undanhåller man så viktig information ?
hade jag varit förberädd hade jag ju kunnat felsöka på nätet om tex vattnet först.. och kollat upp om man kunde få tag på en billig framruta.. och en lackerare... men nu blev det lixom för mycket input på en o samma gång.. och därför lyste rödljusena så skarp de bara kunde.. om han undanhållit den sortens information.. hur många andra fel är där då inte ?
baksätets skinn var fullt med revor, dessa var lappade med isolerings tejp.. hmm.. många delar i inredningen (plasten) var bruten och hade stora skador.. såg inte alls bra ut.. samt saknades hatthyllan.. och bara den kostar minst 500:- på skroten om man nu lyckas hitta en.
nää.. mitt första möte med honda var inte så bra.. synd.. var verkligen "laddad" och förväntans full.. jag test körde inte ens bilen efter att ha sett dess dåliga skick...
då hade jag säkert fått ännu svårare att bestämma mig
har hittat en annan crx i växjö som jag är sugen på.. ska bara förhandla om priset innan jag åker upp och tittar/hämtar denne
"håller tummarna"
EDIT: Ni får jätte gärna höra av er om ni hittar en vettig CRX Vtec.. all hjälp uppskattas