CTR vs Scirocco i senaste automobil
-
Andreas79
- Bil: Honda Accord Coupé V6 3.0
- Namn: Andreas Jönsson
- Been thanked: 1 time
Ser en vit Scirocco i Simrishamn lite då och då här utanför jobbet,
WOW var första tanken när jag såg den o lika mycket WOW varje
gång den står där, formgivningen är ju helt grym, riktigt snygg
på alla sätt och vis hur man än tittar på den..
Däremot FN2:an har jag svårt för att smälta bakdelen, men
den är fin på sitt sätt i övrigt men som sagt e inte riktigt
överens med bakdelen på den ännu.. där tycker jag
att Honda har misslyckats tyvärr..
www.FotografAndreas.se
^ Foto från bilträffar ©Andreas Jönsson
Medlem i Hondaklubben #909 简体中文版
E-post: info@fotografandreas.se | Mobil: 0708 - 76 17 44
^ Foto från bilträffar ©Andreas Jönsson
Medlem i Hondaklubben #909 简体中文版
E-post: info@fotografandreas.se | Mobil: 0708 - 76 17 44
-
Jimmy
- Bil: Civic EG
- Namn: Jimmy Eriksson
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Honda har misslyckats i flera år å det va väll ingen nyhet. den svenska Honda parken sugen ju pung å andra märken går om hejvilt.
medans andra märken spottar ut nya modeller varje år så tillvärkar honda 20000000000000 miljoner ex av samma modell,
medans andra märken spottar ut nya modeller varje år så tillvärkar honda 20000000000000 miljoner ex av samma modell,
www.JJizzle.com = Styggaste bloggen
www.garaget.org/jimmy_JDM
www.RubNScrape.com
Mordiiax - "ingen vits att försöka leka rik med orignalsaker när man ändå avslöjat att man är fattig genom att åka honda"
www.garaget.org/jimmy_JDM
www.RubNScrape.com
Mordiiax - "ingen vits att försöka leka rik med orignalsaker när man ändå avslöjat att man är fattig genom att åka honda"
- Yobaman
- Bil: Civic Aerodeck MB8 -98
- Namn: Fredrik Tennberg
Andreas79 skrev:Ser en vit Scirocco i Simrishamn lite då och då här utanför jobbet,
Håller med om bakdelen på FN2. Jag tycker den är alldeles för hög och hela FN2 ser högre och slöare ut än EP3 pga att den ser så tung ut.
Scirocco är riktigt snygg.
Nuvarande: Civic Aerodeck MB8 -98
2008-2014 Civic Type-R EP3 2003
-
PatrikGBG
- Bil: FN2/CW2
- Namn: Patrik Andersson
bara för att...
jag håller inte med, bakdelen e skitsnygg på fn2 o de e nog därför civic fick en rejäl säljstatistik sen den kom oxå.
jag håller inte med, bakdelen e skitsnygg på fn2 o de e nog därför civic fick en rejäl säljstatistik sen den kom oxå.
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic
Urgammal
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic
Urgammal
-
PhR34k

- Bil: Honda Civic Type R
- Namn: Rustem Cures
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 30 times
- Kontakt:
Säger killen som åker ifrån en ep3 med en accord type-sSAUD TYPE R skrev:Jag läste Automobil nyss och för 2 veckor sedan körde jag Scirocco och jag måste säga att det är en riktigt riktigt bra bil och ser fantastiskt bra ut,betydligt bättre att titta på live än på bilden.
Jag ska försöka att sammanffata mig kort...
Väghållning/körgläldje- Själv tycker jag att väghållning upplevs på Scirocco betydligt lugnare, mindre understyrd och den känns lättare att köra än FN2, men räknat i ren körgldje då är det FN2 som gäller.
Körde riktigt hårt på små vägar med Scirocco och den har fantastiskt riktigt bra chassi och den känns trygg i alla lägen,kan tänka mig att den är snabbare på bana än FN2?
Motor/växellåda- FN2 känns jätte tung och slö jämfört med Scirocco,båda två bilar väger ungfär lika mycket men tackvare den fina vridet hos VW den känns snabbare och mer lättkörd.Växellådan är bättre på FN2 det är ingen snack om det den känns mer exact och fast,men VW låda är jätte bra med,har ingeting att klåga på den.
Kaross/detaljer- Bakåtsikt är helt kass hos VW och baksätet är trång och att bageget är på tok förliten.
FN2 har rymligare kupen och riktigt bra bagegeutrymme,men bakåtsikt är oxå dålig pga spoiler.
Vw instrumentering är nästan likadan som på EOS och känns tråkig att titta på jämfört med FN2. Jag själv gillar städat och enkel instrumentering som tex DC2 och DC5 har,men jag hellre lever med FN2 instrumentering än VW den känns gammal och kall.
Pris/Utrusning-Här finns ingeting att disskutera VW har pris på 327k med Premiumpaket(DSG lådan inräknad på 14k) Hur kan man begära så mycket pengar för en sån bil helt vansinnigt!!!
FN2 med allutrusning kostar 240k det är ett fynd vad man får jämfört med alla andra konkurenter utom Mazda 3 mps som är oxå väldigt billig räknat vad man får...
Som fd stor VW fan försökte jag vara objektiv hur mycket jag kunde? Sammanfattningsvis det är ingen snack om att det är två riktigt bra och roliga billar,jag skulle kunna leva och trivas med båda två utan tvekan.Oavset vilken man väljer man lär inte ångra?!
Honda Civic Type R
EP3 Injen, Buddyclub Spec, Pioneer, Gas, Sparco, H&R, DC Sports, Hondata, Jackson Racing
FN2 Grand Prix, Milltek
FK2 JRM Stage 3
FK8
S2000 Track/Street
EP3 JDMracing optimerad
Honda E Advance
Civic Si Mugen Bride, APR,
FK8
EP3 Injen, Buddyclub Spec, Pioneer, Gas, Sparco, H&R, DC Sports, Hondata, Jackson Racing
FN2 Grand Prix, Milltek
FK2 JRM Stage 3
FK8
S2000 Track/Street
EP3 JDMracing optimerad
Honda E Advance
Civic Si Mugen Bride, APR,
FK8
-
SAUD
- Bil: CTR-2016
- Namn: Saud Omerovic
Säger killen som åker ifrån en ep3 med en accord type-sPhR34k skrev:<!--quoteo(post=519434:date=13 Dec 2008, 16:09:13:name=SAUD TYPE R)--><div class='quotetop'>QUOTE(SAUD TYPE R 4 13 Dec 2008, 16:09:13) <a href="index.php?act=findpost&pid=519434"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->Jag läste Automobil nyss och för 2 veckor sedan körde jag Scirocco och jag måste säga att det är en riktigt riktigt bra bil och ser fantastiskt bra ut,betydligt bättre att titta på live än på bilden.
Jag ska försöka att sammanffata mig kort...
Väghållning/körgläldje- Själv tycker jag att väghållning upplevs på Scirocco betydligt lugnare, mindre understyrd och den känns lättare att köra än FN2, men räknat i ren körgldje då är det FN2 som gäller.
Körde riktigt hårt på små vägar med Scirocco och den har fantastiskt riktigt bra chassi och den känns trygg i alla lägen,kan tänka mig att den är snabbare på bana än FN2?
Motor/växellåda- FN2 känns jätte tung och slö jämfört med Scirocco,båda två bilar väger ungfär lika mycket men tackvare den fina vridet hos VW den känns snabbare och mer lättkörd.Växellådan är bättre på FN2 det är ingen snack om det den känns mer exact och fast,men VW låda är jätte bra med,har ingeting att klåga på den.
Kaross/detaljer- Bakåtsikt är helt kass hos VW och baksätet är trång och att bageget är på tok förliten.
FN2 har rymligare kupen och riktigt bra bagegeutrymme,men bakåtsikt är oxå dålig pga spoiler.
Vw instrumentering är nästan likadan som på EOS och känns tråkig att titta på jämfört med FN2. Jag själv gillar städat och enkel instrumentering som tex DC2 och DC5 har,men jag hellre lever med FN2 instrumentering än VW den känns gammal och kall.
Pris/Utrusning-Här finns ingeting att disskutera VW har pris på 327k med Premiumpaket(DSG lådan inräknad på 14k) Hur kan man begära så mycket pengar för en sån bil helt vansinnigt!!!
FN2 med allutrusning kostar 240k det är ett fynd vad man får jämfört med alla andra konkurenter utom Mazda 3 mps som är oxå väldigt billig räknat vad man får...
Som fd stor VW fan försökte jag vara objektiv hur mycket jag kunde? Sammanfattningsvis det är ingen snack om att det är två riktigt bra och roliga billar,jag skulle kunna leva och trivas med båda två utan tvekan.Oavset vilken man väljer man lär inte ångra?!
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Har verkligen ingen som helst aning vad du vill säga med det och vad har min ATS med det hela att göra????
Saud Omerovic
Civic Type R - 2016
Civic 1.6 - 2014
- Yobaman
Så säljstatistiken beror på det breda arslet? Nja.. Tycker den den är skitstor och hela bilen i sig ser ganska tung och "bullig" ut. Jättebra bil men utseendet är inte riktigt spot-on.PatrikGBG skrev:bara för att...
-
PatrikGBG
- Bil: FN2/CW2
- Namn: Patrik Andersson
haha nej inte så ja mena...men mena att mer folk gillar nog helheten av bilen , inte endast bak...lite felformulerat!
jag tror att designen är A och O för att lyckas, o den civicen har sålt extremt, eller gjorde i början iaf, sen vettifan
jag tror att designen är A och O för att lyckas, o den civicen har sålt extremt, eller gjorde i början iaf, sen vettifan
Patrik Andersson #928
Urgammal
Urgammal
- Yobaman
Jo den är ju väldigt i sin tid, ser spejsig ut. Sen att jag inte uppskattar det icke cleana utseendet är ju en annan sak. Tycker den är för plottrig och som sagt för bullig men jag skulle nog kunna smälta det om jag ägde en