Skrapljud från vxl låda ep3?
-
yoppe
- Bil: Accord
- Namn: Joakim Wallén
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 1 time
Har nu haft min ep3:a -05 några månader och har upptäckt ett ljud som jag inte lade märke till från början men som nog har funnits där sedan jag köpte den.Det är ett svagt skrapande ljud när jag motorbromsar och varven kommer under ca 2500rpm samma ljud uppstår vid acceleration upp till ca 2500rpm på 1,2,3:ans växlar sedan försvinner det detta ljud kommer under lugn söndagskörning alltså inte när jag är gasglad.Märker annars inget oljud från lådan om det nu är där ljudet kommer ifrån den viner inte och funkar hur fint som helst.Men lite oroad över pärlan blir man ju för det.
Sedan har jag ett klonkande ljud från framvagnen som uppstår om det blir mycket små ojämnheter typ grusväg vid vanlig asfaltskörning märker jag det sällan eller aldrig någon som vet vad det kan vara?dom små stagen till krängningshämmaren?stötdämpare?
mvh.yoppe
Ps.Har du ett cat-back till ep3 som du vill sälja så hör gärna av dig är på jakt
.ds
Sedan har jag ett klonkande ljud från framvagnen som uppstår om det blir mycket små ojämnheter typ grusväg vid vanlig asfaltskörning märker jag det sällan eller aldrig någon som vet vad det kan vara?dom små stagen till krängningshämmaren?stötdämpare?
mvh.yoppe
Ps.Har du ett cat-back till ep3 som du vill sälja så hör gärna av dig är på jakt
Joakim Andrén
- Steffo

- Bil: Pilot EX-L 2016
- Namn: Stefan Blixt
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 10 times
Hej Joakim. Detta ha avhandlats under veckan i en annan tråd.
Mest troligt är det absolut inget att bry sig om. Kolla mitt svar i den här tråden.
<a href="index.php?showtopic=53690&hl=motorbromsar" target="_blank">index.ph...hl=motorbromsar</a>
Mest troligt är det absolut inget att bry sig om. Kolla mitt svar i den här tråden.
<a href="index.php?showtopic=53690&hl=motorbromsar" target="_blank">index.ph...hl=motorbromsar</a>
Senast redigerad av Steffo den 30 juni 2009, 23:22, redigerad totalt 1 gånger.
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Honda Pilot EX-L AWD 2016
-
Bonny
- Bil: JRSC CTR 2005
- Namn: Johan Blomqvist
Ta även en titt i denna tråd angående klonkande framvagn: <a href="index.php?showtopic=53387&hl=ljud+framvagn" target="_blank">index.ph...l=ljud+framvagn</a>
Johan Blomqvist
CTR 05
CTR 05