Junior, enda anledningen att köra på ips skulle vara för att de erbjuder lite andra alternativ. tex för snälla k24 motorer så finns d kme kammarna som har vassare lågvarvsnockar än k2 men samma högvarvsnock. de e lite som skunk2 pro2 om d hade funnits för k-serien.
annars förstår jag inte varför man skulle vilja betala mer än dubbelt så mycket för samma prestanda när d gäller ips k2 vs s2s2.
Scotte, den originalkombinationen funkar bara med k2 kammarna som enligt mej inte gör sej hemma i en k24. om d nu e så viktigt o hålla nere fjäderkonstanten så e ju de originalfjädrarna och ips kme d snällaste alternativet. plus att de ger rätt bra me skjuts även innan vtec så man inte tappar för mycket ifall man hamnar utanför vtec nån gång på banan.
och nej skunk2 e inte den nya skiten, d e bara d att de e billigast på marknaden och en av de som ger mest effekt.
va gäller de första utgåvorna av skunk2 kammar så var man tvungen att köra me ställbart kamdrev på avgaskammen för att få ut mest effekt för att avgaskammen inte var nollad och d drev upp priset per hästkraft. deras version3 kammar e nu gjorda riktigt från fabrik så inga onödiga extrautgifter längre.
och all hysteri om att de käkar upp kamkjedjespännaren verkar vara bullshit. många som vart uppe över 10k rpm med oem spännaren utan nårra problem.
men men, så länge d gäller de här steg2 kammarna så måste jag hålla me Anders om att d e inte värt d. hade jag vart Asse hade jag kört på s2s3 och höjt varvstoppet nårra hundra varv och fått best bang for the buck va gäller kammar i k-världen.
annars kan man hosta upp dubbelt me pengar och förskottsbetala en uppsättning ips kme och vänta i all evighet på att kanske nån dag få dem
jag tycker precis som alla andra att ips gör bra skit. men d e inte värt pengarna och absolut inte värt väntetiden.