Idag höll jag på att köra ihjäl mig på GR
Idag har jag, Richard och min frus yngste bror David, som kör en Celica GT, vart uppe på Gotland Ring.
Richard fick köra sina första varv på GR och jag satt bredvid och svettades.
Sen bytte vi plats för att jag skulle visa spårval men när vi kom ut på start o målrakan började bilen slingra sig medan jag höll full gas rakt fram.
Så in i depån började vi spekulera vad det kunde vara.
Richard gissade på för lågt däckstryck medan jag sa att det måste vara nåt med hjulupphängningen.
Så medan jag håller på med att dra åt alla skruvar i fästen och länkarmar så upptäcker jag att muttern till högra spindelbulten hade gängat upp sig 2cm och det var inte långt bort att tugga sig genom sprinten.
Så efter varje pass lyfte jag upp framvagnen och kontrollerade jag spindelmuttrarna.
Sedan fick jag mecka avgassystem för skarvröret gled isär efter katten.
Körningen lossnade till slut och efter att ha kört flera låga 1:37-er så satte jag till slut 1:36,8.
Tiderna är tagna med Richards Performance Box.
Men kom ihåg pojkar att efterdra era spindelmuttrar.
Richard fick köra sina första varv på GR och jag satt bredvid och svettades.
Sen bytte vi plats för att jag skulle visa spårval men när vi kom ut på start o målrakan började bilen slingra sig medan jag höll full gas rakt fram.
Så in i depån började vi spekulera vad det kunde vara.
Richard gissade på för lågt däckstryck medan jag sa att det måste vara nåt med hjulupphängningen.
Så medan jag håller på med att dra åt alla skruvar i fästen och länkarmar så upptäcker jag att muttern till högra spindelbulten hade gängat upp sig 2cm och det var inte långt bort att tugga sig genom sprinten.
Så efter varje pass lyfte jag upp framvagnen och kontrollerade jag spindelmuttrarna.
Sedan fick jag mecka avgassystem för skarvröret gled isär efter katten.
Körningen lossnade till slut och efter att ha kört flera låga 1:37-er så satte jag till slut 1:36,8.
Tiderna är tagna med Richards Performance Box.
Men kom ihåg pojkar att efterdra era spindelmuttrar.
Mvh Benci_Hovanyi
-
Aerodynamic
- Bil: Speedster
- Namn: Per Axblom
- Been thanked: 1 time
Jag undrar vilken mutter på spindlen som kallas spindle mutter?
Mvh, Per
Mvh, Per
Per Axblom / Lotus Type 116 K24 powered.