Tror ni att dom här fälgarna passar på en ctr storleksmässigt eller är det bara glömma?
Jag har en 30mm sänkning på bilen nu men det blir väl coilovers i framtiden och så också.
<a href="index.php?showtopic=54388&hl=" target="_blank">index.ph...c=54388&hl=</a>
Fälg storlek på Ep3?
- David Lundin
- Namn: David Lundin
Nu kommer jag inte ihåg vad han heter, men det har ju postats bilder här på forumet och även länkar till garaget på någon som breddat sina fälgar och kör sjukt breda på CTR, rota lite bland "Bilder/Filmer" forumet eller kolla bland alla CTR på Garaget.org. Hittar du bilen så kan du ju alltid kolla hur han löst det, har för mig det var typ 9,5" eller något sånt sjukt.
- David Lundin
- Namn: David Lundin
Kan vara, men jag har för mig han kör 9,5" fram och 10,5" bak eller nåt liknande sjukt...
Jag och Malkolm provmonterade igår hans 18x8 et45 fälgar som det sitter 225x40 r18 på och det verkade passa bra utan några modifieringar så ett par 17x8 et 45 med 225-235 r-däck borde passa bra. Så nu vet vi det.
Kan en bil någonsin bli perfekt?
Så jag har köpt 17x8 fälgar med 225/45-17 r-däck Et47, bak kör jag med 3mm spacer.
Bak tog det i inåt utan spacer och med spacer tar det i skärmkanten, Det blir nog bra med lite camber. Fram har det tagit i inåt i framkant vid fullt rattutslag, fram kör jag utan spacer.
Jag har några sunkiga sänkfjädrar på bilen så jag tror det kommer gå bra när jag får på coilovers och hoppas att kunna köra 235or vid nästa däckbyte. I värsta fall får jag valsa skärmar trots allt.
Hoppas att det hjälper dom som vill köra bredare däck som behövs på Ctr.
Mvh/ Johan
Bak tog det i inåt utan spacer och med spacer tar det i skärmkanten, Det blir nog bra med lite camber. Fram har det tagit i inåt i framkant vid fullt rattutslag, fram kör jag utan spacer.
Jag har några sunkiga sänkfjädrar på bilen så jag tror det kommer gå bra när jag får på coilovers och hoppas att kunna köra 235or vid nästa däckbyte. I värsta fall får jag valsa skärmar trots allt.
Hoppas att det hjälper dom som vill köra bredare däck som behövs på Ctr.
Mvh/ Johan
Kan en bil någonsin bli perfekt?
- StockholmsJOCKE
- Bil: ITR DC2
- Namn: Jocke
- Been thanked: 3 times
Ingo, fälgarna som du köpt var det dom du körde med på Lunda ??
/Jocke
/Jocke
- StockholmsJOCKE
- Bil: ITR DC2
- Namn: Jocke
- Been thanked: 3 times
Ha ha ha mmm då blev dom ju rejält uttestade iaf, som du körde
Men kommer du inte tappa fart med så stora sulor som 235 !?!?!
Folk brukar ju gå ner i dimension på fälgar på CTR för att den ska bli rappare, men du lär ju vinna massor med grepp med 235:or så det kanske jämnar ut sig...
/Jocke
Men kommer du inte tappa fart med så stora sulor som 235 !?!?!
Folk brukar ju gå ner i dimension på fälgar på CTR för att den ska bli rappare, men du lär ju vinna massor med grepp med 235:or så det kanske jämnar ut sig...
/Jocke