Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Tips sökes
- Xchai
- Bil: Crx vt 32psi
- Namn: Wanchai Kampha Gustafsson
Som topic lider,jag är ute efter en bra dragbil till min crx när jag åker till olika event,samt kanske använda den på vinter.Den bör kunna dra tungt på B-kort
Jag har inte råd att betala 100000 för en vinter bil.Så runt 5000-8000kr billigare om det finns också givetvis
Så tips på vilken bil skall jag kolla efter?
Jag har inte råd att betala 100000 för en vinter bil.Så runt 5000-8000kr billigare om det finns också givetvis
Så tips på vilken bil skall jag kolla efter?
Tack till
XLR8Performance
Jane @ Queen of tools
PPF
Tunnis aka Glad
Simon,mm
XLR8Performance
Jane @ Queen of tools
PPF
Tunnis aka Glad
Simon,mm
-
Ejan
- Bil: Ford Fiesta 2010
- Namn: Erik Leander
rent spontant så kom jag att tänka på Accord 2.2 från 90-talet finns som kombi också...har för mig att dom får dra rätt tungt
SAAB 9000 är också ett bra tips tycker jag...oftast finare skick än accorderna och mer utrustning
SAAB 9000 är också ett bra tips tycker jag...oftast finare skick än accorderna och mer utrustning
Senast redigerad av Ejan den 6 september 2009, 09:19, redigerad totalt 1 gånger.
------------------------------------------
1999 Honda Integra Type R - 208bhp - SÅLD
Kör numera Ford Fiesta ST´05
1999 Honda Integra Type R - 208bhp - SÅLD
Kör numera Ford Fiesta ST´05
- Chrille79

- Bil: CH1
- Namn: Christian Roskjaer
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 24 times
Mitsubishi Galant 88-92. Du får en hyfsad GTi med drag för 8000-10000:-
<a href="http://www.blocket.se/goteborg/Mitsubis ... a=23_3&w=3" target="_blank">http://www.blocket.se/goteborg/Mitsubis ... 3_3&w=3</a>
<a href="http://www.blocket.se/goteborg/Mitsubis ... a=23_3&w=3" target="_blank">http://www.blocket.se/goteborg/Mitsubis ... 3_3&w=3</a>
Gammal räv...
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
En Accord Aerodeck 93 med avtagbart drag får dra 1460kg på b-kort. Enormt bra dragare, samt hästlängder bättre kvalitet än något lågbudgetbygge som Saab eller passat. Hittar man en utan rost så är dem i princip outslitliga.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
-
moggesthlm
- Been thanked: 6 times
M Scotte skrev:En Accord Aerodeck 93 med avtagbart drag får dra 1460kg på b-kort. Enormt bra dragare, samt hästlängder bättre kvalitet än något lågbudgetbygge som Saab eller passat. Hittar man en utan rost så är dem i princip outslitliga.
Får hålla med på det, min gamla 92a hade jag som dragbil förrut, sålde den när den gått 37k mil, gick fortfarande som en klocka maskinellt, var rosten som gjorde att den fick gå
//Morgan Blom, Stockholm
Kör:
Honda Civic 1.5 Sedan -88
Honda Civic 1.6i 16v K20 swap -89
Honda Legend 3.5 -97
Honda Integra Type - R -99
Honda Accord V6 Hybrid - 07
Honda Civic Tourer -14
Kör:
Honda Civic 1.5 Sedan -88
Honda Civic 1.6i 16v K20 swap -89
Honda Legend 3.5 -97
Honda Integra Type - R -99
Honda Accord V6 Hybrid - 07
Honda Civic Tourer -14
- Xchai
Härligt gubbs,,då vet jag vad jag skall ha,jag litar hellre på accord än saab faktis.
Tack för hjälpen
Tack för hjälpen
Tack till
XLR8Performance
Jane @ Queen of tools
PPF
Tunnis aka Glad
Simon,mm
XLR8Performance
Jane @ Queen of tools
PPF
Tunnis aka Glad
Simon,mm
cr-v som kom från -98 och framåt är jävligt bra dragare för lite pengar, 2.0l motor på 150hk och med bra vrid samt bakhjul som hjälper till ifall framhjulen spinner. Min -99 funkar utmärkt för drag och vardagskörnings ändamål.
Daniel Andersson
Jag har en accord aerodeck 94a med dragkrok som ska säljas, måste bara få ändan ur vagnen å besiktiga den. Sitter "nya" vinterdäck och diverse nya grejor på den. gått 27k mil. Sprucken framruta som dom inte borde ha nått att säga om på besiktningen annars i bra skick (en rost grej längst fram på huven).
Utropspris på 20k.
Utropspris på 20k.
Senast redigerad av Kristian den 6 september 2009, 23:00, redigerad totalt 1 gånger.
Kristian, Hondalös.
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Här nere hyrde jag alltid 1350kg släp som man fick lasta 1000kg på, så lite övervikt had eman, men hellre det än olovlig körning. Bästa är som sagt att köpa ett släp och regga om det till den vikt man vill ha.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
- Xchai
Kristian:Din bil är för dyr då det skall vara typ slit och släng bil,jag har bruks bil redan,chefens firma bil som jag använder i stort sett gratis.
Så lägger max 5-8000kr. Tack ändå.
Tack till
XLR8Performance
Jane @ Queen of tools
PPF
Tunnis aka Glad
Simon,mm
XLR8Performance
Jane @ Queen of tools
PPF
Tunnis aka Glad
Simon,mm
Xchai skrev:Kristian:Din bil är för dyr då det skall vara typ slit och släng bil,jag har bruks bil redan,chefens firma bil som jag använder i stort sett gratis.
Som alla andra sagt, accord är nog rätt vettig bil för pengarna.
Men att betala 5-8tkr skulle jag aldrig göra, dessa bilar går till skroten nästa gång du ska sälja dem.
Bättre att köpa nåt för 10-15tkr så vet du att dem är värda nåt nån gång
ps hoppa över lite eftermarknads delar till crx så kan du skaffa en vettigare drag bil;)
NU: CTR Turbo
Bmw m3 3,2
Lancer Evo 2
Impreza sti 2003
Dc2 K20/k24
Crx Vt b18c Mfl..
Mvh Junior Shahin
Bmw m3 3,2
Lancer Evo 2
Impreza sti 2003
Dc2 K20/k24
Crx Vt b18c Mfl..
Mvh Junior Shahin
en e34 535TDS med lastbilsreg är nog den ultimata dragbilen i den prisklassen.
jag vill avråda dig från att köra en vrid-svag bil.
jag har dragit bilar på släp land o rike runt och jag anser mig veta vad jag talar om.
nu har jag lite nyare 530D för tillfället, den är godomlig men ganska mkt mer pengar.. men har haft 2,5 TDS förr, Du kör långturer på 0.8-0.9l/mil MED SLÄP OCH BIL PÅ SLÄPET.
jag körde tds upp till piteå och tillbaka till helsingborg, du behöver aldrig växla ner i backar....den bara drar hela tiden.
jag vill avråda dig från att köra en vrid-svag bil.
jag har dragit bilar på släp land o rike runt och jag anser mig veta vad jag talar om.
nu har jag lite nyare 530D för tillfället, den är godomlig men ganska mkt mer pengar.. men har haft 2,5 TDS förr, Du kör långturer på 0.8-0.9l/mil MED SLÄP OCH BIL PÅ SLÄPET.
jag körde tds upp till piteå och tillbaka till helsingborg, du behöver aldrig växla ner i backar....den bara drar hela tiden.
Johan Grönberg
Överladdning är bara en kompensation för flödesmisstag
=)
sorry, skrev fel...525tds e34 ska det vara 91-96
se upp för dåliga dieselpumpar, förpumpen är inte så dyr inte hörtryckspumpen heller längre, men det är jobbigt att byta, och går på 2-3k begagnad.
bilar som är chippade slits mer såklart, dom är lite känsliga för fullgas långturer på motorväg eller dyligt, det kan bli värmesprickor i topparna, dom går ju som många andra dieslar på 20kg kompförhållande typ.
annars är det bara vanliga slitdelar som vanligt, ett fint ex bör du få för mellan 10-15k, köp helst färdigreggad LB
senare årsmodeller brukar ha mer utrustning.
begagnat finns det hur mkt som helst att få tag i gällande reservdelar
535D kom först på nya e60/65 04-
sorry, skrev fel...525tds e34 ska det vara 91-96
se upp för dåliga dieselpumpar, förpumpen är inte så dyr inte hörtryckspumpen heller längre, men det är jobbigt att byta, och går på 2-3k begagnad.
bilar som är chippade slits mer såklart, dom är lite känsliga för fullgas långturer på motorväg eller dyligt, det kan bli värmesprickor i topparna, dom går ju som många andra dieslar på 20kg kompförhållande typ.
annars är det bara vanliga slitdelar som vanligt, ett fint ex bör du få för mellan 10-15k, köp helst färdigreggad LB
senare årsmodeller brukar ha mer utrustning.
begagnat finns det hur mkt som helst att få tag i gällande reservdelar
535D kom först på nya e60/65 04-
Senast redigerad av JG den 16 september 2009, 00:15, redigerad totalt 1 gånger.
Johan Grönberg