Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
S/B: Toyota MR2 Turbo -95
FUNDERAR på att sälja min nybyggda MR2:a.
RIKT PRIS: 120-130 allt går att disskutera. Kan tex plocka bort alla DEFI mätare så har man tjänat in 10000kr där tex.
Info om bilen.
1995 Toyota MR2 Turbo Gen3 "JDM bil" 9890mil.
Bilen är högerstyrd som alla andra orginal generation 3: or. Det som skilljer sig från Gen3 mot alla andra v-styrda Mr2 turbo som då har gen2 motor är följande:
Utseendet, annan vinge och front.
Annan växellåda, diffad orginal.
Annan topp, större spridare.
Mapsensor istället för luftmassemätare.
CT20b turbo istället för CT26.
Mer effekt, 245hk orginal.
Vad är gjort på bilen ??
* Helt nylackad i Maj 2009. Annan röd kulör än toyotas.
* Nytt Defa larm.
* Yokohama Advan Racing fälgar (extremt lätta racing fälgar), nytt Falken gummi
* Cusco fjäderbensstag fram och bak.
* Tein superstreet coilovers, med 4st motorer och controller för att kunna ställa hårdhet ifrån bilen.
* Sparco mocca ratt
* DEFI BF AMBER 60mm mätare inkl controller med peak, varning och inspelnings möjligheter. Laddtryck, Oljetryck, Avgastemp och Oljetemp
* Apexi turbo timer
* Blitz SBC-i Color, laddtryckstyrning med MÄNGDER av funktioner
* Alpine CD spelare med USB, MTX 6,5" högtalare i hatthyllan, JBL T545 6x9 bakom stolarna.
* DLS slutsteg.
* Smidda kolvar, CP Pistons med nya ringar, ARP bultar i motorn.
Nya pckningar, orginal toyota gen3, stålpackningar, topp och grenrör.
* T04e turbo
* Extern, öppen wastegate
* SARD 850cc spridare
* Wallbro 255l pump
* Större Intercooler
* GreenCotton filter
* 3" Blitz Nur Spec rostfritt avgassystem
* 100cells race katt
* Apexi sprut
Bilen är mappad på etanol och laddar runt 1,5bar. Bilen är tyvärr inte bänkad så jag vet inte vad för effekt det är i den. 360hk bör inte alls vara omöjligt. Den går iallafall riktigt bra om man har bra fäste på street race
Motorn har gått 850mil sen den renoverades och trimmades.
Nu har jag skrivit den längsta annons någonsin, men det är roligt att få det uppskrivit allt som är gjort.
Annan rolig bil kan tas i inbyte då jag bara är ute efter att testa olika bilar. Har ungefär en bil i 1-2 år. Finns inget roligare än testa olika bilar
Mikael Wilhelmsson
073-772 77 77

RIKT PRIS: 120-130 allt går att disskutera. Kan tex plocka bort alla DEFI mätare så har man tjänat in 10000kr där tex.
Info om bilen.
1995 Toyota MR2 Turbo Gen3 "JDM bil" 9890mil.
Bilen är högerstyrd som alla andra orginal generation 3: or. Det som skilljer sig från Gen3 mot alla andra v-styrda Mr2 turbo som då har gen2 motor är följande:
Utseendet, annan vinge och front.
Annan växellåda, diffad orginal.
Annan topp, större spridare.
Mapsensor istället för luftmassemätare.
CT20b turbo istället för CT26.
Mer effekt, 245hk orginal.
Vad är gjort på bilen ??
* Helt nylackad i Maj 2009. Annan röd kulör än toyotas.
* Nytt Defa larm.
* Yokohama Advan Racing fälgar (extremt lätta racing fälgar), nytt Falken gummi
* Cusco fjäderbensstag fram och bak.
* Tein superstreet coilovers, med 4st motorer och controller för att kunna ställa hårdhet ifrån bilen.
* Sparco mocca ratt
* DEFI BF AMBER 60mm mätare inkl controller med peak, varning och inspelnings möjligheter. Laddtryck, Oljetryck, Avgastemp och Oljetemp
* Apexi turbo timer
* Blitz SBC-i Color, laddtryckstyrning med MÄNGDER av funktioner
* Alpine CD spelare med USB, MTX 6,5" högtalare i hatthyllan, JBL T545 6x9 bakom stolarna.
* DLS slutsteg.
* Smidda kolvar, CP Pistons med nya ringar, ARP bultar i motorn.
Nya pckningar, orginal toyota gen3, stålpackningar, topp och grenrör.
* T04e turbo
* Extern, öppen wastegate
* SARD 850cc spridare
* Wallbro 255l pump
* Större Intercooler
* GreenCotton filter
* 3" Blitz Nur Spec rostfritt avgassystem
* 100cells race katt
* Apexi sprut
Bilen är mappad på etanol och laddar runt 1,5bar. Bilen är tyvärr inte bänkad så jag vet inte vad för effekt det är i den. 360hk bör inte alls vara omöjligt. Den går iallafall riktigt bra om man har bra fäste på street race
Motorn har gått 850mil sen den renoverades och trimmades.
Nu har jag skrivit den längsta annons någonsin, men det är roligt att få det uppskrivit allt som är gjort.
Annan rolig bil kan tas i inbyte då jag bara är ute efter att testa olika bilar. Har ungefär en bil i 1-2 år. Finns inget roligare än testa olika bilar
Mikael Wilhelmsson
073-772 77 77

Senast redigerad av mikael_st den 18 november 2009, 07:34, redigerad totalt 1 gånger.
5*100 på mr2 vill jag minnas
Johan Grönberg
Överladdning är bara en kompensation för flödesmisstag
Överladdning är bara en kompensation för flödesmisstag
Nytt pris.. !
Annons: <a href="http://www.blocket.se/goteborg/MR2_Turb ... ?ca=15&w=3" target="_blank">http://www.blocket.se/goteborg/MR2_Turb ... =15&w=3</a>
Annons: <a href="http://www.blocket.se/goteborg/MR2_Turb ... ?ca=15&w=3" target="_blank">http://www.blocket.se/goteborg/MR2_Turb ... =15&w=3</a>