Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Kinnekulle ring
Kategoriregler
Bilder och filmer från träffar lägger du under eftersnackskategorin, ej här.
Bilder och filmer från träffar lägger du under eftersnackskategorin, ej här.
-
Lars P

- Bil: EK4 K20
- Namn: Lars Palmgren
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 9 times
- Kontakt:
Vill tacka alla för en trevlig dag, personligen var det den roligaste bana jag kört 
NU vill se lite bilder från körningen!
Mina kommer ikväll
//Lars
NU vill se lite bilder från körningen!
Mina kommer ikväll
//Lars
076-1174430
Lars@allbilskroten.se
Honda EJ1, K24 Swap
NSX NA1 CW
Accord -93 Ombyggd till biltransport
Accord -80
CR-V RD1 -98
Accord CL9 Type-S -08
osv....
Lars@allbilskroten.se
Honda EJ1, K24 Swap
NSX NA1 CW
Accord -80
CR-V RD1 -98
Accord CL9 Type-S -08
osv....
-
Lars P

- Kontakt:

076-1174430
Lars@allbilskroten.se
Honda EJ1, K24 Swap
NSX NA1 CW
Accord -80
CR-V RD1 -98
Accord CL9 Type-S -08
osv....
Lars@allbilskroten.se
Honda EJ1, K24 Swap
NSX NA1 CW
Accord -80
CR-V RD1 -98
Accord CL9 Type-S -08
osv....
-
Lars P

- Kontakt:

076-1174430
Lars@allbilskroten.se
Honda EJ1, K24 Swap
NSX NA1 CW
Accord -80
CR-V RD1 -98
Accord CL9 Type-S -08
osv....
Lars@allbilskroten.se
Honda EJ1, K24 Swap
NSX NA1 CW
Accord -80
CR-V RD1 -98
Accord CL9 Type-S -08
osv....
- Fixxe

- Bil: Suzuki/Toyota
- Namn: Fredrik Heijel
- Has thanked: 64 times
- Been thanked: 93 times
hade helt sjukt kul!!
Körde först 3 pass själv, sen kastade jag in kraft i förarstolen så han fick visa mig lite.. trodde inte det gick att köra så som han gjorde, helt galet med grepp.. han körde runt på 1.03.8 på 3dje varvet..
sen tog jag o körde ett pass till efter kraft visat och piskade till med 1.03.5
sjukt kul bana! inte kört sedan 2005...
tack alla som gjorde det möjligt, och tack kraft för visning av banan, och tack richard för lån av racelogic..
sämre gick det på vägen hem idag.. 4 mil från halmstad hände något, tror det är diffen..
trodde först det va en inre knut som hängde sig, då ratten slår 1/4 dels varv åt vajre håll när man rullar..
men inte under belastning eller motorbrom, då funkar det.. så jag tror inte på drivknut utan något i lådan.
Hade ett lager i inre knuten pajjat så har jag för mig det brukar slå hela tiden..
tradigt med saneringarna i början, men men, mycket körtid för de som ville
Körde först 3 pass själv, sen kastade jag in kraft i förarstolen så han fick visa mig lite.. trodde inte det gick att köra så som han gjorde, helt galet med grepp.. han körde runt på 1.03.8 på 3dje varvet..
tack alla som gjorde det möjligt, och tack kraft för visning av banan, och tack richard för lån av racelogic..
sämre gick det på vägen hem idag.. 4 mil från halmstad hände något, tror det är diffen..
trodde först det va en inre knut som hängde sig, då ratten slår 1/4 dels varv åt vajre håll när man rullar..
men inte under belastning eller motorbrom, då funkar det.. så jag tror inte på drivknut utan något i lådan.
Hade ett lager i inre knuten pajjat så har jag för mig det brukar slå hela tiden..
tradigt med saneringarna i början, men men, mycket körtid för de som ville
Fredrik Heijel | 0702 - 986 355 | Fixxe Engineering AB
Toyota RAV4 Gazoo Racing -24
Suzuki Swift Sport -14
Speaking without thinking, is like shooting without aiming
Suzuki Swift Sport -14
- Fixxe

mer bilder o film folk 
någon som har lust att länka till ford/ssi/pugge klubbens bilder?
jag är kass på att hitta sånt...
någon som har lust att länka till ford/ssi/pugge klubbens bilder?
jag är kass på att hitta sånt...
Suzuki Swift Sport -14
Suzuki Swift Sport -14
-
Lars P

- Kontakt:
Jag var inte direkt den enda som fotade....
Kan soffliggarna ta o ladda upp lite bilder nu
Kan soffliggarna ta o ladda upp lite bilder nu
076-1174430
Lars@allbilskroten.se
Honda EJ1, K24 Swap
NSX NA1 CW
Accord -80
CR-V RD1 -98
Accord CL9 Type-S -08
osv....
Lars@allbilskroten.se
Honda EJ1, K24 Swap
NSX NA1 CW
Accord -80
CR-V RD1 -98
Accord CL9 Type-S -08
osv....
Samma här,Fixxe skrev:Körde först 3 pass själv, sen kastade jag in kraft i förarstolen så han fick visa mig lite.. trodde inte det gick att köra så som han gjorde, helt galet med grepp.. han körde runt på 1.03.8 på 3dje varvet..
Har kört första och enda gången då Kraft kvaddade sin civic.
Så Kraft fick visa spårval på första passet och så sätter han 1:03,85 med full tank och med mig i passagerarsätet, galet!!! :thumbup:
Sedan hände nåt konstigt igen med min bil, den började hacka i kurvorna tappade all kraft, precis som det vore soppatorsk, fast den var fulltankad, men det tar jag i en teknik tråd.
Sen lyckades jag med hackande motor straffa Kraft och körde in på 1:03,50s, samma som Fixxe-boy! :wohow:
Men jag blev aldrig överens med TV-kurvan eller TV-krönet. Det var omöjligt att få ett snyggt spår både in och ut där.
Kullen känns som en "brottarbana" då man ständigt kämpar med att hålla bilen någorlunda nära idealspåret, jämfört med Gotland, som är mer som en vals där allt flyter på harmoniskt.
Håller på att ladda upp en massa filmer till Youtube, återkommer när det är klart.
Mvh Benci_Hovanyi
-
christer_carlsson
- Bil: Accord Type-S
- Namn: Christer Carlsson
Var det många hondor där?
Tipsar om det här spännande youtubeklippet:
<a href="http://www.fordclubsweden.se/forum/show ... post461378" target="_blank">http://www.fordclubsweden.se/forum/show ... t461378</a>
Kan vara värt att tänka på, olyckan kan snabbt vara framme...inte alltid man själv är orsaken till en avvåkning.
Tur att det slutade bra
Kommer en välkänd crx och susar förbi också..
Tipsar om det här spännande youtubeklippet:
<a href="http://www.fordclubsweden.se/forum/show ... post461378" target="_blank">http://www.fordclubsweden.se/forum/show ... t461378</a>
Kan vara värt att tänka på, olyckan kan snabbt vara framme...inte alltid man själv är orsaken till en avvåkning.
Tur att det slutade bra
Accord Type-S, <!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->Graphite grey<!--colorc--></span><!--/colorc-->, Special Edition 2008
Medlem #1538
Tidigare: CTR- milano red -02, såld, tack för den tiden :-)
Medlem #1538
Tidigare: CTR- milano red -02, såld, tack för den tiden :-)
- {BÅGEN}

- Bil: Civic Ed / Civic Hybrid
- Namn: Mattias Bågenholm
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 30 times
Ja de var nog den bästa banträffen i år tycker jag om man bortser från all sanering då såklart.
De var verkligen skitkul att träffa alla i klubben igen och jag börjar att känna mig som en i "gänget" och de e kul...
Sen att Kraft piska min bil runt banan med mig i var ju en höjdpunkt på dagen och han var på väg att sätta en riktigt fin runda innan de blev rödflagg så vi fick avbryta tyvärr men jag kan säga att de gick fort iafall...
)
Billen gick så bra som den kunde göra tills bromsarna tog slut helt och hållet. Så de blev ca 20mil hem med handbroms användning.
Ja som sagt de var sjukt kul att köra och sen gå runt och tjöta med alla...
Vi syns på Anderstorp ni som kommer dit.
Jo jag slänger upp ett par bilder också...

De var verkligen skitkul att träffa alla i klubben igen och jag börjar att känna mig som en i "gänget" och de e kul...
Sen att Kraft piska min bil runt banan med mig i var ju en höjdpunkt på dagen och han var på väg att sätta en riktigt fin runda innan de blev rödflagg så vi fick avbryta tyvärr men jag kan säga att de gick fort iafall...
Billen gick så bra som den kunde göra tills bromsarna tog slut helt och hållet. Så de blev ca 20mil hem med handbroms användning.
Ja som sagt de var sjukt kul att köra och sen gå runt och tjöta med alla...
Vi syns på Anderstorp ni som kommer dit.
Jo jag slänger upp ett par bilder också...

*Medlems ansvarig*
*Kassör*
Mattias Bågenholm
0707-300215
Bilar
Civic ED Turbo "Kanjo" -91
VW Multivan
VW ID3
Har ni några frågor ang ert medlemsskap i HPC så skicka ett PM till mig.
*Kassör*
Mattias Bågenholm
0707-300215
Bilar
VW Multivan
VW ID3
Några filklipp, håll till godo.
Del-1: där Kraft visar spårval .
<object width="425" height="350"><param name="movie" value=""></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>
Del-2: jag kör/brottas med kurvorna, har svårt att få flyt i tv-kurvan och tv-krönet.
<object width="425" height="350"><param name="movie" value=""></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>
Del-3: Kraft kör med mycket trafik på banan och motorn börjar bluddra i kurvorna
Del-4: jag kör som en gud, i massor med trafik (något ihopklippt) och alla är med (som statister
)
Mitt i klippet (ca 4-5min) har jag en lång duell mot Bågen.
Del-1: där Kraft visar spårval .
Del-2: jag kör/brottas med kurvorna, har svårt att få flyt i tv-kurvan och tv-krönet.
Del-3: Kraft kör med mycket trafik på banan och motorn börjar bluddra i kurvorna
Del-4: jag kör som en gud, i massor med trafik (något ihopklippt) och alla är med (som statister
Mitt i klippet (ca 4-5min) har jag en lång duell mot Bågen.
Senast redigerad av benci den 14 september 2009, 09:23, redigerad totalt 1 gånger.
Mvh Benci_Hovanyi
- {BÅGEN}

- Bil: Civic Ed / Civic Hybrid
- Namn: Mattias Bågenholm
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 30 times
De va kul att se sin egen bil åka runt lite.. 
*Medlems ansvarig*
*Kassör*
Mattias Bågenholm
0707-300215
Bilar
VW Multivan
VW ID3
*Kassör*
Mattias Bågenholm
0707-300215
Bilar
VW Multivan
VW ID3
- Hammerin
- Bil: Integra Type-r -98
- Namn: Richard Hammerin
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 12 times
kan inget annat än instämma, en riktigt bra dag förrutom saneringarna. Tänk att man även kunde ha så kul i en orkeslös Jazz..... 2min in i Bencis film del 2 så får vi se hur jazzen beter sig på bana. Tycker jazzen har stor potensial för att vara en snålbil, riktigt vridstyv med bra väghållning som följd. Fick till jämna 1.12,5 tider på 3dje passet, detta med sanerings material på strategiskt ställe.
Vore skitkul om Jazzen fastnat på bild, då den är på bana. Standarden på hondorna har ökat rejält de sista åren, många snygga och potenta bilar.
Vore skitkul om Jazzen fastnat på bild, då den är på bana. Standarden på hondorna har ökat rejält de sista åren, många snygga och potenta bilar.
*Regionsansvarig Stockholm*
Richard Hammerin
0708-711 779
Integra Type R -98
Turbo 340hk TrackBeater
Rip
CRX Turbo 240hk
Richard Hammerin
0708-711 779
Integra Type R -98
Turbo 340hk TrackBeater
Rip
CRX Turbo 240hk
-
Malkolm
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
Kraft: haha, Ajkopajko blev så illamående efter åkturen med dig att han inte ville köra något mer resten av dagen. Det var som att åka karusell sa han!
-
Lars P

- Kontakt:
Jag har aldrig sett någon se så snurrig ut som Ajko gjorde efter en åktur med dig 
076-1174430
Lars@allbilskroten.se
Honda EJ1, K24 Swap
NSX NA1 CW
Accord -80
CR-V RD1 -98
Accord CL9 Type-S -08
osv....
Lars@allbilskroten.se
Honda EJ1, K24 Swap
NSX NA1 CW
Accord -80
CR-V RD1 -98
Accord CL9 Type-S -08
osv....
- Fixxe

jag själv fick aldrig ens upp kameran ut väskan, va det ingen annan honda människa som fota lite?
Suzuki Swift Sport -14
Suzuki Swift Sport -14
-
Lars P

- Kontakt:
Jo det var många som fotade, änsålänge är det ju bara vi som också kör mycket som fått upp bilder/filmer
076-1174430
Lars@allbilskroten.se
Honda EJ1, K24 Swap
NSX NA1 CW
Accord -80
CR-V RD1 -98
Accord CL9 Type-S -08
osv....
Lars@allbilskroten.se
Honda EJ1, K24 Swap
NSX NA1 CW
Accord -80
CR-V RD1 -98
Accord CL9 Type-S -08
osv....
-
Aerodynamic
- Bil: Speedster
- Namn: Per Axblom
- Been thanked: 1 time
Måste oxå säga att det var en mycket bra körning, fast tyvärr lite för lite pga all sanering å så.
Bilen gick bra med, har nog kört med lite dåligt med lufttryck i däcken innan pga felvisande lufttrycksmätare och min lathet, tack Matthias för lånet av däcktrycksmätaren, ska köpa mig en ny egen snart.
Som vanligt så hade jag inte med kameran och hoppas att andra tog massa bra bilder.
Fin klippning du gjorde av del2 filmen Benci.
Mvh, Per
Bilen gick bra med, har nog kört med lite dåligt med lufttryck i däcken innan pga felvisande lufttrycksmätare och min lathet, tack Matthias för lånet av däcktrycksmätaren, ska köpa mig en ny egen snart.
Som vanligt så hade jag inte med kameran och hoppas att andra tog massa bra bilder.
Fin klippning du gjorde av del2 filmen Benci.
Mvh, Per
Per Axblom / Lotus Type 116 K24 powered.
Jaha, så du vill se mer , OK, här kommer hela sekvensen på nästan 10min utan klippning.Aerodynamic skrev:Fin klippning du gjorde av del2 filmen Benci.
<object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/<object width="560" height="340"><param name="movie" value=" name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed></object>"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/<object width="560" height="340"><param name="movie" value=" name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed></object>" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>
Mvh Benci_Hovanyi
-
Aerodynamic
- Bil: Speedster
- Namn: Per Axblom
- Been thanked: 1 time
Tack Benci, var skoj å se sig själv köra, jag får nog skaffa en kamera snart tror jag så jag kan filma själv.
Vad har du för kamera, är du nöjd och vad kostar den ca?
Mvh, Per
Vad har du för kamera, är du nöjd och vad kostar den ca?
Mvh, Per
Per Axblom / Lotus Type 116 K24 powered.